|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - wymiana paska rorządu
darek 61 - 2021-03-18, 16:51 Temat postu: wymiana paska rorządu Wymieniam właśnie pasek i nie wiem jaką siłą dokręcić śrubę na wale korbowym,silnik 2.8l
yamah - 2021-03-18, 17:25 Temat postu: Re: wymiana paska rorządu
darek 61 napisał/a: | Wymieniam właśnie pasek i nie wiem jaką siłą dokręcić śrubę na wale korbowym,silnik 2.8l |
Proszę bardzo :
darek 61 - 2021-03-18, 19:30
Rozumiem że nowszych modeli to też dotyczy,to znaczy 02-06
yamah - 2021-03-18, 19:57
darek 61 napisał/a: | Rozumiem że nowszych modeli to też dotyczy,to znaczy 02-06 |
Tak..340-350 to jest standard..a dla wałka rozrządu 120-130
darek 61 - 2021-03-18, 20:01
yamah napisał/a: |
Tak..340-350 to jest standard. |
Muszę pożyczyć taki klucz,mój tylko do 200,ale czuje że odkręcić też łatwo nie będzie.Może jakaś porada,czy po prostu długa rura.
Socale - 2021-03-18, 20:28
darek 61 napisał/a: | ...
czuje że odkręcić też łatwo nie będzie.Może jakaś porada,czy po prostu długa rura. |
Daruś, opis pierwszego zdjęcia https://www.camperteam.pl...ic.php?p=350983
darek 61 - 2021-03-18, 21:29
W J5 też sobie wymieniałem,tu będzie łatwiej,jeden pasek i tylko dwa kółka do ustawienia.Tam też potrzebna była rura.Podejrzewam że jak ta śruba puści to z reszta będzie łatwiej.
Rozrusznikiem to się trochę obawiam,ale mam takie klucze do pobijania .Spróbuje najpierw za pomocą młotka.
Socale - 2021-03-18, 22:02
Oczywiście młotkiem najpierw, (auto na postojowym i 5 bieg zapięty) ale kompensacja luzów i naprężenia będą te uderzenia amortyzowały, ja walczyłem jak z wiatrakiem i się też odważyłem agresywnie pokonać opór.
Ustaw w ostateczności ten klucz tak, aby zaparty nie miał luzów, mój rozrusznik nawet tego oporu nie poczuł.
Manewr w stacyjce rozruch naj najkrótszy... 0,5 sek to max.
yamah - 2021-03-18, 22:35
darek 61 napisał/a: | Spróbuje najpierw za pomocą młotka. |
Jak masz możliwość to pożycz sobie udarowy-kątowy..może tylko lekko zruszy śrubę to będzie ok,i standardowo nieodzowne WD..a rozrusznikiem to nie próbuj bo można bałaganu narobić
Socale - 2021-03-18, 22:59
yamah napisał/a: | ...
i standardowo nieodzowne WD..a rozrusznikiem to nie próbuj bo można bałaganu narobić |
Mi WD wobec trudnych śrub nigdy nie pomogło, rozrusznik... owszem Bez obaw że wał się ukręci
WD jak spsika to śliskie potem narzędzia zesmykują się z nakrętek, dłonie śliskie uwalone i jeszcze trudniejsza robota potem, nigdy do takich celów go nie stosuję. Pomaga odkręcić dalej gdy już nakrętka puści, ale na pewno nie pomaga jej zluzować.
Banan - 2021-03-18, 23:20
Socale napisał/a: | Mi WD wobec trudnych śrub nigdy nie pomogło |
Wiem, że to teraz towar deficytowy, ja zawsze używałem colę
Gewehr - 2021-03-19, 06:32
yamah napisał/a: | darek 61 napisał/a: | Rozumiem że nowszych modeli to też dotyczy,to znaczy 02-06 |
Tak..340-350 to jest standard..a dla wałka rozrządu 120-130 |
Tam są śruby na wałku M8. Jak chcesz to dokręcić na 12 kilo? W tabeli też jest błąd.
Ja odkręcam i dokręcam śrubę koła pasowego w 2.8 pneumatem. Nigdy nie było problemu. W DI płaski klucz i młotek, bo tam pneumat nie podchodzi
darek 61 - 2021-03-19, 09:30
Gewehr napisał/a: |
Ja odkręcam i dokręcam śrubę koła pasowego w 2.8 pneumatem. |
Mój nie daje rady,ale i tak muszę zacząć od pompy bo cała spocona.Pojedzie do pompiarza
śrub na wałku chyba nie muszę ruszać?
Gewehr - 2021-03-19, 09:53
Nie trzeba, o ile nie cieknie uszczelniacz. Pompę wyciągasz bez odkręcania koła pompy.
Gewehr - 2021-03-19, 10:00
Masz prawidłowe dane.
darek 61 - 2021-03-19, 11:11
Pompa to pikuś,trzy nakrętki M8,już pojechała do fachowca.Śruba na wale też puściła po zablokowaniu koła zamachowego i przy pomocy metrowej rurki.Blokowanie bardzo łatwe,przy rozruszniku odpowiedni otwór w obudowie sprzęgła,szkoda tylko że nie pokrywa się z górnym punktem na wałku.Pewnie sobie zrobię swój jak już dół zblokowany.Gewehr, czy pompę po założeniu muszę odpowietrzać czy nie .Myślałem o poluźnieniu czujnika na tej magistrali.
I na dzisiaj koniec,zima wróciła śnieg pada ,a ja pod wiatą i na leżąco.Poczekam do poniedziałku ,ma się ocieplić.
Gewehr - 2021-03-19, 11:30
Jak masz CR, to tylko stacyjkę trzy razy i odpalasz.
darek 61 - 2021-03-19, 11:32
Gewehr napisał/a: | Jak masz CR, |
Nie wiem co to CR,jak poznam czy to mam?
Gewehr - 2021-03-19, 11:52
Common rail, układ paliwowy.
darek 61 - 2021-03-19, 12:15
Gewehr napisał/a: | Common rail, układ paliwowy. |
A to mam taki wynalazek.
Mam jeszcze jedno pytanie ,alternator i jego napinacz.Tak głupiego rozwiązania to jeszcze nie widziałem.Czy jak odkręcę górną łapę silnika to coś to pomoże.
Horte - 2021-03-19, 12:47
Napinaczem w układzie alternatora jest .... alternator.
Od tyłu , czyli od strony tylnej osi masz śrubę na klucz 13, którą regulujesz naciąg paska. Ściągnięcie łapy silnika nic nie ułatwi sprawy. Łapa przykręcona jest do pompy wody, którą napędza ten sam pasek.
darek 61 - 2021-03-19, 13:04
Horte napisał/a: | Napinaczem w układzie alternatora jest .... alternator.
Od tyłu , czyli od strony tylnej osi masz śrubę na klucz 13, którą regulujesz naciąg paska. Ściągnięcie łapy silnika nic nie ułatwi sprawy. Łapa przykręcona jest do pompy wody, którą napędza ten sam pasek. |
Tak tak widziałem że od tyłu, nad alternatorem,jakby nie mogła być pod. Na leżąco pod samochodem będzie to wyzwanie.Chodziło mi o górną łapę przy kółku na wałku, którą w zasadzie trzeba by zdjąć by pozbyć się osłony paska.Choć chyba można by wymienić pasek tylko odchylając tą osłonę.
Horte - 2021-03-19, 13:26
Obudowę łatwiej zdejmuje się po odkręceniu łapy. Żeby zdjąć łapę musisz wyciągnąć akumulator i odkręcić podstawę. Później zanurkujesz i odkręcisz 3 śruby z tyłu silnika.
darek 61 - 2021-03-19, 13:32
Horte napisał/a: | Później zanurkujesz i odkręcisz 3 śruby z tyłu silnika. |
O dawna obsługuje auta tylko z pomocą podnośnika,a tu nurkowanie .Kampera na podnośniku nie da się podnieść.No ale mam czas,pompa dopiero w czwartek do odbioru.
darek 61 - 2021-03-20, 13:16
Jakby ktoś miał problem z naciągiem paska alternatora w 2,8 to proponuje takie rozwiązanie.Łeb śruby do napinania jest miejscu o słabym dostępie,szczególnie gdy robimy to na leżąco.Na szczęście do drugiego konica tej śruby jest przyzwoite dojście.Należy nakręcić dwie nakrętki M8 i je ze sobą skontrować,wtedy możemy bez problemu napinać pasek używając drugiego końca.
Jeszcze tego nie przetestowałem,bo wpadłem na to dopiero gdy pasek zdemontowałem bez poluźnienia naciągu,wieloklinowe tak się da i zapewne tak warsztaty robią to w tym przypadku.Przetestuje przy montażu nowego paska.
darek 61 - 2021-03-25, 13:18
Pasek założony no to jadę po pompę,a na drzwiach warsztatu napis KWARANTANNA i numer telefonu.Do świąt zamknięte.Nie jest to dla mnie problem,pierwszy wyjazd jest zaplanowany na majówkę.
|
|