Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Kamper z napedem 4x4

bobby - 2008-07-04, 13:08
Temat postu: vw lt 28 sven hedin - naped na 4 kolka
jestem szczesliwym posiadaczem sven hedin na bazie lt 28. klasyczne rozwiazanie westfalii z paroma gadzetami. link do takiego autka

http://www.moto.allegro.p...lia_2400td.html

mnie to auto urzeklo swoja kompaktowoscia i funkcjonalnoscia i faktem ze w sumie trudne jest do zajezdzenia. znam modele co maja nakrecone pol miliona kilometrow i dalej sa w swietnej kondycji. choc sa brzydkie jak cholera.

natomiast planuje pojezdzic troche po bezdrozach azji a do tego potrzebne jest auto wyprawowe. nie stac mnie na nowe. widzialem na zdjeciach rozwiazania w ktorych te auta takie lt czy mercedesy 207 na bazie ktorych byly budowane auta wyprawowe mialy naped na 4 kola. byly co prawda nizsze, sven ma swoje 3 metry, ale zawsze mozna cos sciagnac z dachu i rzelozyc to na platforme za samochodem. svwn nie jest dlugi, ma tylko 5 m.

zaczalem szukac i okazalo sie ze stosunkowo tanio mozna kupic model DOKA. to taki lt z krypa i dluzsza bo piecioosobowa kabina. ma on troche wyzsze zawieszenie. tu jest link do takiego modelu

http://www.moto.allegro.p..._7_osobowy.html

pytanie do mechanikow i doswiadczonych budowniczych

czy jest szansa przelozyc zawieszenie z modelu DOKA do mojego svena?

silnik jest doklanie taki sam roznice sa w skrzyni biegow i calym ukladzie zawieszenia.

nurkowalem ostatnio pod moim lt i stwierdzam ze dol ma pieknie utrzymany wiec nie obawiam sie o wytrzumalosc konstrukcyjna samego campera.

jezeli czegos sie obawiam to faktu, ze stanie sie jeszcze wyzszy bo zyska jakies kolejne 20-30 cm a przez to stanie sie bardziej wywrotny na boki. dzisiaj juz na autostradzie zachowuje sie nie raz jak zagiel i przy 110 rzuca mna od bandy do bandy.

jakie w waszej opinii moge jeszcze miec muki przy takiej przebudowie?

Louis - 2008-07-04, 17:37

Też mi chodzi po głowie podobny pomysł. Chciałbym zbudować auto wyprawowe na bazie LTka nawet miałem obejrzeć tego ze Stargardu bo to niedaleko ode mnie.

Zajrzyj na stronę www.kilometr.com . Mariusz, autor strony nabyła LT-ka i już go mota na wyprawy, ma też sporą wiedzę na temat tego modelu.

Pozdrawiam

Tolo-Digli - 2008-07-04, 18:44

bobby napisał/a:
jestem szczesliwym posiadaczem sven hedin na bazie lt 28.
witaj jeśli to autko jest spełnieniem twoich skrytych mażeń i jesteś z niego zadowolony to i ja się cieszę wraz z innymi do zobaczenia na szlaku i zlotach :spoko
AUTOJUR - 2008-07-04, 19:26

Raczej przełożenie zawieszenia ci nie uda z tego co pamiętam :spoko
bonusik - 2008-07-04, 20:27

Witaj
O ile pamiętam to autka z napędem 4x4 mają inną ramę więc przełozenia zawieszenia raczej nie wchodzi w grę.
:spoko

bobby - 2008-07-04, 20:30

Tolo-Digli napisał/a:
bobby napisał/a:
jestem szczesliwym posiadaczem sven hedin na bazie lt 28.
witaj jeśli to autko jest spełnieniem twoich skrytych mażeń i jesteś z niego zadowolony to i ja się cieszę wraz z innymi do zobaczenia na szlaku i zlotach :spoko


wywachalem sarkazm,
nie napisalem ze byl moim skrytym mazeniem, napisalem ze jestem szczesliwym posiadaczem a to duza roznica w stosunku do nieszczesliwego posiadacza. ;) )

jezeli sie juz tu czyms pochwalilem to tym, ze jestem szczesliwy ;)
pozdrawiam

Tadeusz - 2008-07-04, 20:45

bobby napisał/a:
wywachalem sarkazm,



Drogi bobby, jesli poznasz osobiście naszego przyjaciela Tolo-Digli, to zrozumiesz, że nie mogło być sarkazmu w jego poście. On jest zbyt szczery i spontaniczny. W tym co napisał była wyłącznie serdeczność. ON tak ma. :-D

TomekW - 2008-07-05, 01:21

bonusik napisał/a:
autka z napędem 4x4 mają inną ramę więc przełozenia zawieszenia raczej nie wchodzi w grę

A przełożenie samej budy na podwozie 4x4?

bobby - 2008-07-05, 02:42

TomekW napisał/a:
bonusik napisał/a:
autka z napędem 4x4 mają inną ramę więc przełozenia zawieszenia raczej nie wchodzi w grę

A przełożenie samej budy na podwozie 4x4?


tak mi sie zdaje ze chyba bedzie latwiej i bezpieczniej przelozyc opakowanie

zbychu91 - 2008-07-05, 08:45

Przelozenie opakowania raczej tez nie wchodzi w gre,LT-ek ma samonosne nadwozie,
podluznice i kratownica stanowia integralna czesc calego nadwozia.

Pająk - 2008-07-07, 12:01

lt 45 ma przód na resorach, Ty masz na spiralach,nie pamiętam czy w ramie są otwory do mocowania 2 rodzajów zawieszeń, z tyłu doka ma wzmacniane resory i dłuższe , w blaszakach są krótsze, a co za tym idzie w innych miejscach wieszaki pod resor.
Jak to mówią wszystko się da ale czy warto?
Nie wiem z jaką prędkością teraz podróżujesz ale rozmawiałem kiedyś z właścicielem LT 4x4 po rettungswagen, był załamany gdyż max prędkość czterołapa wynosiła 70-80km/h.

bobby - 2008-07-07, 15:02

Pająk napisał/a:
lt 45 ma przód na resorach, Ty masz na spiralach,nie pamiętam czy w ramie są otwory do mocowania 2 rodzajów zawieszeń, z tyłu doka ma wzmacniane resory i dłuższe , w blaszakach są krótsze, a co za tym idzie w innych miejscach wieszaki pod resor.
Jak to mówią wszystko się da ale czy warto?
Nie wiem z jaką prędkością teraz podróżujesz ale rozmawiałem kiedyś z właścicielem LT 4x4 po rettungswagen, był załamany gdyż max prędkość czterołapa wynosiła 70-80km/h.


takie auta jezdza, a to oznacza ze jest to do zrobienia, juz wiem ze nie jest to latwe albo jako prosta przekladka niemozliwe.

moze pozbawienie budy ze sven hedina oryginalnej podlogi, odciecia jej od szoferki i dopasowania jej do oryginalnej podwojnej kabiny od doki, nastepnie osadzenia jej na ramie doki i zalozenia nowej podlogi jest mozliwe. calosc konstrukcji bedzie lekko dluzsza bo i doka jest dluzsza jak mi sie wydaje. w zwiazku z czym powstanie potrzeba powiekszenia laminatowej nadbudowki dachu, albo wykorzystanie usyskanej przestrzeni na dodatkowy dachowy bagaznik. nie znam dokladnych rozmiarow wiec sobie teraz tylko polemizuje...

co do predkosci podroznej: na prostych oslonietych drogach ok 100-110, przy otwartych jest problem bo wiatr mnie zwiewa, wiec zwykle 90-100, 70-80 to faktycznie malo, ale z drugiej strony, jak sie jedzie po polnych lub szutrowych drogach to wydaje sie wystarczajaco. przy autach wyprawowych zaklada sie felgi i opony o wiekszej srednicy. na prostych drogach skutkuje to wiekszymi predkosciami, zakladajac ze moc silnika pozwoli na rozbujanie tego auta. poza tym umowmy sie, w oponach z bierznikiem jak traktor, pow 60 nie daje sie wytrzymac na drodze asfaltowej.

AUTOJUR - 2008-07-07, 22:53

W samochodach 4x4 musi być mocniejsza konstukcja budy.Niedaleko mnie Holendrzy przerabiają samochody na rajdy po Afryce.
Yans - 2009-01-17, 11:41

Mam malutkie pytanko związane z kamperem i jednocześnie napędem 4x4. W ofertach sprzedaży natchnąłem się na kampera 4x4.Trochę mnie to zastanowiło. Czy ktoś miał już do czynienia z takim połączeniem? Jak to się sprawdza w praktyce? Jakie są ujemne ,a jakie dodatnie strony takiego autka?Pozdrawiam. :spoko
robert_smoldzino - 2009-01-17, 12:29

Nie wiem jakie ogladales ale polecic z tej polki odpowiedzialnie moge tylko VW LT35 (kanciasty). W uterenowienie innych nie watpie ale mysle ze nie mozna ich traktowac jako pelnowartosciowego 4x4. Ten spokojnie, niezle sobie radzi i nie korzysta z wiskozy tylko normalnej przekladni mechanicznej.
Yans - 2009-01-17, 13:51

Miałem na myśli ten egzemplarz.
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=523941883
Napis 4x4 i chyba trochę wyższe zawieszenie sugeruje ,że jest to ciut inne autko. Pewności nie mam,ale zastanawiałem się już nad takim rozwiązaniem. Często zbaczam z utartych szlaków. A z drugiej strony jest gorsze zachowanie na asfalcie. :gwm Ciężkie jest życie kupującego.... :gwm

robert_smoldzino - 2009-01-17, 16:28

Nie wnosilbym na podstawie naklejek ze ma obie osie pedne
Nie slyszalem rowniez o dukatach z pelnym napedem ale to nie musi o czymkolwiek swiadczyc akurat :-), co innego iveca...

Yans - 2009-01-17, 16:53

Widzisz kolego,nie upieram się,chociażby dlatego,że sam nie jestem pewien... Moje dedukcje są wynikiem spostrzeżeń.Natomiast wyczytałem w " Katalog Ciężarówki Świata 1995" ,że nowsze modele Ducato 4x4 produkowała firma Dangel(F) Łączna suma wersji samochodu sięgnęła 500.
Wydaje mi się,że właściciel sam może nie wiedzieć o tym ,co ma. Czasem tak bywa...
A swoją drogą to byłby ciekawy samochód? Nieprawdaż? I ciekawostka na naszym rynku...
Z pozdrowieniami. :spoko

kaimar - 2009-01-17, 23:02

Według epera wynika że były stare ducatao z napędem 4x4. Kamper na zdjęciu wygląda na bardzo wąski.
ARCZ - 2009-01-17, 23:47

ale czy ducato były 4x4 ?
AUTOJUR - 2009-01-18, 09:07

Ten na zdjęciu jest bez 4x4 w 100 % .Ja bym nie ryzykował nawet takiego zakupu bo samochód byłby unikatem jak coś się popsuje to tylko :gwm :zastrzelic
airgaston - 2009-01-18, 12:50

Badałem tego "4 x 4" Tylko naklejki i beznadziejnie wysoki. Stare ducato 4x4 było robione dopiero od 1989r i to w śladowych ilościach. Ten ma tylko ładne felgi ale to totalny wynalazek. Wisi na Alledrogo już z pol roku a jego cena spada systematycznie. A jakie ma ładne siedzenia z przodu wszystkie trzy ;) fikasz do tyłu tylko na około. To wynalazek.
odpuściłem go szybko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group