| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FORD - Ford Transit MK7 i "tykający"zawór EGR
Janusszr - 2021-04-20, 17:25 Temat postu: Ford Transit MK7 i "tykający"zawór EGR Mam pytanie, bo dzisiaj mój kamperek podniósł mi ciśnienie: czy zawór EGR po wyłączeniu zapłonu powinien "tyknąć" kilka razy? Podobno to jest prawidłowa oznaka pracy zaworu EGR w Fordzie Transicie. Podobno Następuje samooczyszczenie EGR w tym momencie. Tak wyczytałem na forum Forda. Jak nie "tyka", to zawór zanieczyszczony. Prawda li to?
Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Silnik pracuje elegancko.
PS. Może nie zwróciłbym na to uwagi, może było tak wcześniej, ale stopień wejściowy nie chciał się schować po odpaleniu silnika. Tykanie podobne jest do pracy przekaźnika. Myślałem, że to jakiś przekaźnik skończył się.
Okazało się, że stopień schował się, jak odłączyłem zewnętrzne zasilanie prądu, ale "tykanie" EGR pozostało po zgaszeniu silnika. Trwa to ok. sekundy. Tyknięć jest chyba 4.
wojtekjanus - 2021-04-24, 10:44
Jednym tyka, drugim nie - jedni słyszą, drudzy nie...
Generalnie tykanie zaworu EGR z elektrosiłownikiem jest normalne.
Zawór EGR w sensie technicznym to zdecydowanie chory pomysł, już 40 lat jest stosowany w motoryzacji i nie potrafiono tak go skonstruować, by był niezawodny. Zawsze - z samej zasady działania -powoli powstają w nim osady ze spalin i powoli pracuje coraz gorzej i gorzej. Tu obowiązuje zasada taka: do ekologii po trupach techniki. To tylko kwestia czasu, jak szybko EGR padnie, zwykle jest to przedział 70 - 100 kkm.. Być może problem tykania też jest z tym związany - nie wiem.
Skoro auto jeździ ok i nic się w czasie jazdy - w sensie osiągów - złego nie dzieje, nie przejmuj się.
Janusszr - 2021-04-24, 11:56
Dzięki
chris_66 - 2021-04-24, 12:00
spoko, nie przejmuj się tym, w naszych firmowych fordach też cyka, czasem krócej, czasem dłużej, taka jego natura
Janusszr - 2021-04-24, 12:30
Już nie przejmuję się Dzięki.
Nie chcę zakładać nowego wątka, to spytam tutaj.
Czy w Transitach są montowane dolne osłony silnika? U mnie nie było. Kupiłem i zamontowałem. Mniej chlapie błotem na silnik.
Wczoraj byłem na wymianie oleju i gościu złapał się za głowę jak zobaczył osłonę, którą musiał zdemontować. Wyrzekał, że ktoś poprawiał fabrykę. Wcisnąłem mu kit, że już takiego z osłoną kupiłem.
wojtekjanus - 2021-04-24, 19:21
Firmowe osłony raz były, raz nie. Ma to zalety i wady - zimą silnik na pewno się prędzej dogrzewa, ale latem ma gorsze chłodzenie i wentylator chłodnicy częściej się włącza. No i przy serwisowaniu trzeba trochę więcej popracować.
Starsze Transity Mk3,4 i 5 (te do 2000 roku) wszystkie miały osłony silnika i dodatkowo jeszcze skrzyni biegów i jakoś to przeżyliśmy... Osłony były wyłożone specjalną pianką zagrzewaną w folii, z taka osłoną te auta były zdecydowanie cichsze.
Gewehr - 2021-04-24, 21:00
Tykanie zaworu EGR, to prawidłowa praca. Jeśli robi to szybko, to zawór jest czysty
Obecnie pełne osłony w dostawczakach montuje jedynie IVECO. Co do chłodzenia, nie jest prawdą że jest gorsze z osłoną. Powietrze owiewa lepiej silnik i wychodzi za belką. Dzięki temu skrzynia też lepiej na tym wychodzi Ja zawsze zalecam osłony pełne w trojaczkach. Tam bardzo dostają wodą rozruszniki i alternatory. Transitów mało robię i nie wiem czy tam osłona coś zmienia, oprócz hałasu.
|
|