Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Wzmocnienie tylnego zawieszenia Ducato 2016

Moulder - 2021-05-14, 20:21
Temat postu: Wzmocnienie tylnego zawieszenia Ducato 2016
Gdzie w trójmieście fachowo pomogą mi wzmocnić tylne zawieszenie? Dodatkowy resor itd?
Mumers - 2021-05-17, 22:09

Spróbuj w warsztacie Leo w Lniskach.

A może, zamiast wzmacniać na resorach to założyć poduszki pneumatyczne?

Gewehr - 2021-05-17, 22:50
Temat postu: Re: Wzmocnienie tylnego zawieszenia Ducato 2016
Moulder napisał/a:
Gdzie w trójmiejskie fachowo pomogą mi wzmocnić tylne zawieszenie? Dodatkowy resor itd?

Nie dokładaj resorów. Dołożyć poduszki i będzie git. Jak chcesz w warszawie, to zapraszam :haha: A w 3miasto, to u koguta, ale z nim ciężko teraz na forum :mrgreen:

Robert-4 - 2021-05-17, 23:00

Kup poduszki. Ogarną temat w każdym warsztacie, tylko weź na oddzielnych manometrach. ja kupiłem w rolgum Poznań. Znajdziesz
deptus - 2021-05-17, 23:30

Mam rownkez L3H2 i po pierwszych dwóch wyjazdach zdecydowałem się na poduszki, zakładam MTT dedykowane do kampera, montaż robi firma "Kampi" w Mostach koło Lęborka.
Cyryl - 2021-05-18, 11:09
Temat postu: Re: Wzmocnienie tylnego zawieszenia Ducato 2016
Moulder napisał/a:
Gdzie w trójmiejskie fachowo pomogą mi wzmocnić tylne zawieszenie? Dodatkowy resor itd?


1. dodatkowego resoru nie dołożysz, bo nie ma gdzie.

2. możesz dołożyć dodatkowe pióro do zamontowanego już resoru, ale: w tym aucie resory są jednopiórowe z dodatkowym piórem prostym i ciężko byłoby to wzmocnić dodatkowym piórem, które stosuje się w resorach wielopiórowych.

3. każdy resor się zużywa, czyli pióra na skutek czasu i pracy prostują się i trzeba je naprawiać lub wymieniać.
kiedyś pióra młotkowano, ręczna robota, mozolna, czasochłonna i wymagająca fachowca, dzisiaj robi się to na walcarce w ciągu paru minut, a kiedyś takie pióro młotkowano kilka godzin. efekt jest taki, że w poprzednim kamperze naprawa resorów wystarczyła na dwa sezony.

4. wstawienie poduszek to koszt porównywalny do naprawy resorów, a nawet mniejszy.

5. poduszki nie zużywają się, to znaczy z czasem nie tracą sprężystości, bo tą funkcję pełni powietrze. guma się starzeje lub pęka, ale i tak są dużo bardziej trwałe od resorów.

6. poduszki pozwalają na różne ustawienie nadwozia, np. do jazdy na autostradzie można trochę podnieść tył, co pozwala na ciut mniejsze zużycie paliwa.

7. podniesienie na poduszkach pozwala na przejeżdżanie przez nierówności, garby jakie trafiają się na dojazdach do miejscówek i na polach namiotowych, bez niebezpieczeństwa zawieszenia się.

8. regulacja na poduszkach ułatwia wypoziomowanie nadwozia na kempingu, oczywiście nie uciekniemy od najazdów, ale możemy w większości wypadków obejść się bez nich.

Moulder - 2021-05-18, 20:46
Temat postu: Naprawa resoru
Mam dwa resory, jeden oryginalny a drugi prosty dołożony jeszcze jak był dostawczakiem.
Analizowałem temat poduszek, koszt 2800zł robocizną. Produkt chiński. Miechy starczają podobno według kurierów na max 3 sezony. Kompresory tez maja swoją żywotność.

Znalazłem stronę Jakuba.pl gdzie kupiłem za 500zl zestaw pióra wzmacniającego z wszystkimi dodatkami. Teraz usuwam dolny resor i wstawiam dodatkowy tak jak oryginalnie jest to w maxi.
Czyli razem będą dwa resory ale w tym samym kształcie. Samochód będzie ciupke sztywniejszy ale tez odporniejszy na przeciążenia. (Pełne obłożenie na wyjazd)

Razem koszt 800-900 zł. I brak kolejnych rzeczy co mogą się zepsuć w drogiej serwisowo Szwecji.

Tyle po tygodniu szukania i dzwonienia. Ciekawostka. W ASO Fiata chcieli 2900 za zestaw na jedna stronę do maxi. Fajni są co?

Gewehr - 2021-05-18, 21:16

Poduchy wytrzymują 8-10 lat. Jest jeden warunek- auto nigdy nie może jechać bez powietrza w poduszkach. Co do kompresorów, to się montuje dwutłokowe Dragon winch i nic się nie dzieje :mrgreen: Cenowo też wygląda to inaczej. Zestaw do DIII na pełnym wypasie, to jakieś 1750 brutto, a montaż od 650 netto. Na wzmocnionym resorze masz wóz drabiniasty, a na poduchach komfort. Potwierdzi to każdy, kto dołożył poduszki do kampera :spoko No ale jeden woli...
Banan - 2021-05-18, 21:25

Moulder napisał/a:
Analizowałem temat poduszek, koszt 2800zł robocizną. Produkt chiński.

:shock: chłopie, to gdzie to chciałeś kupić!?
Do Twojego 1600 PLNów Made in Poland
:spoko

Gewehr - 2021-05-18, 21:36

Ja właśnie podałem cenę za MTTsystem. Dwa obwody, sterowanie w desce i dragon winch :mrgreen: Lepszego zestawu w tej cenie nie zrobi.
Moulder - 2021-05-18, 22:10
Temat postu: Poduszki
Panowie czyli montaż polega na całkowitym wywaleniu resorów i montaż tych poduszek?
Gewehr - 2021-05-18, 22:20
Temat postu: Re: Poduszki
Moulder napisał/a:
Panowie czyli montaż polega na całkowitym wywaleniu resorów i montaż tych poduszek?


Nie. Jest to "pneumatyczne WSPOMAGANIE zawieszenia". Poproś kogoś z okolicy z takim zawieszeniem, aby dał się przejechać. Więcej nie będziesz potrzebował, aby wiedzieć w którą stronę iść :mrgreen:

Banan - 2021-05-18, 22:21

Moulder napisał/a:
Panowie czyli montaż polega na całkowitym wywaleniu resorów i montaż tych poduszek?

Nie Panie - te poduchy tylko się dokłada między resor a budkę :mrgreen:

Moulder - 2021-05-18, 22:36
Temat postu: Przekonaliście mnie
anuluje właśnie zamówienie na resor, będę montował poduszki, dziękuję,
Gewehr - 2021-05-18, 22:49
Temat postu: Re: Przekonaliście mnie
Moulder napisał/a:
anuluje właśnie zamówienie na resor, będę montował poduszki, dziękuję,


I to jest dobra decyzja :mrgreen:

Banan - 2021-05-18, 22:53

Gewehr napisał/a:
I to jest dobra decyzja

Bardzo dobra :bigok
:spoko

Cyryl - 2021-05-19, 08:09

jak już zamontujesz to napisz jakie i jak się przejedziesz opisz wrażenia.
Robert-4 - 2021-05-19, 09:35
Temat postu: Re: Przekonaliście mnie
Moulder napisał/a:
anuluje właśnie zamówienie na resor, będę montował poduszki, dziękuję,


Jak podjedziesz to możesz moje zobaczyć, no i może o Szwecji pogadamy :)

Moulder - 2021-05-19, 09:43
Temat postu: Zawieszenie
Banan napisał/a:
Moulder napisał/a:
Analizowałem temat poduszek, koszt 2800zł robocizną. Produkt chiński.

:shock: chłopie, to gdzie to chciałeś kupić!?
Do Twojego 1600 PLNów Made in Poland
:spoko



Właśnie dzwoniłem do działu sprzedaży Mtt i do ducato mojego wzmocnione ze sterowaniem na 2 kosztuje 1900zł brutto. powiedziałem, że koledzy z forum kupili za 1700 zł a oni na to ze mogą mi montaż za 350zł załatwić, ale w ich siedzibie :) Gliwice;(

W każdym razie pani szuka warsztatu zaprzyjaźnionego w trójmieście żeby tam poszły klamoty i tam był montaż.

Zdecydowałem się na wasze podpowiedzi, widać jednak że apetyt rośnie w miarę jedzenia (ceny). Mam nadzieję, że będzie warto.

Moulder - 2021-05-19, 09:44
Temat postu: Re: Wzmocnienie tylnego zawieszenia Ducato 2016
Gewehr napisał/a:
Moulder napisał/a:
Gdzie w trójmiejskie fachowo pomogą mi wzmocnić tylne zawieszenie? Dodatkowy resor itd?

Nie dokładaj resorów. Dołożyć poduszki i będzie git. Jak chcesz w warszawie, to zapraszam :haha: A w 3miasto, to u koguta, ale z nim ciężko teraz na forum :mrgreen:


Proszę o info jak cenowo w Warszawie, i kontakt do Koguta :)
obadam wszystkie opcje

Zakładam, że ten zestaw za 1900 zł będzie optymalny firmy mtt

Robert-4 - 2021-05-19, 09:57

Ja kupiłem taki:
https://rolgum.com/produkt/poduszki-pneumatyczne-zawieszenie-fiat-ducato-citroen-jumper-peugeot-boxer-zestaw-wzmacniajacy-djb-r-2/

Tylko kompresor osobno dwutłokowy.
Założy to KAŻDY kowal :) byleby miał klucze - całość 2-3h jak robi jeden.

Banan - 2021-05-19, 10:01

Moulder napisał/a:
Właśnie dzwoniłem do działu sprzedaży Mtt i do ducato mojego wzmocnione ze sterowaniem na 2 kosztuje 1900zł brutto. powiedziałem, że koledzy z forum kupili za 1700 zł a oni na to ze mogą mi montaż za 350zł załatwić, ale w ich siedzibie Gliwice;(

Jak widać WSZYSTKIE ceny w górę... :evil:
Montaż za 350 złociszy to jak za czapkę śliwek, normalnie od 600 wołali :-P

Banan - 2021-05-19, 10:11

Robert-4 napisał/a:
Ja kupiłem taki:

Cenowo komplet wyjdzie podobnie a gumki tego samego producenta - czeska Rubena :mrgreen:

Gewehr - 2021-05-19, 10:21

Ceny podałem powyżej. Może być 100 zł różnicy.
Moulder - 2021-05-19, 10:31
Temat postu: systemy
Kogut, czyli pan Adam poleca system Intrak z Warszawy, tutaj ktoś polecał Mtt z Gliwic.

Ma ktoś ten intrak?

co tu wybrać

Moulder - 2021-05-19, 10:37
Temat postu: Re: Przekonaliście mnie
Robert-4 napisał/a:
Moulder napisał/a:
anuluje właśnie zamówienie na resor, będę montował poduszki, dziękuję,


Jak podjedziesz to możesz moje zobaczyć, no i może o Szwecji pogadamy :)


zadzwonię do Ciebie dziś po południu :)

Gewehr - 2021-05-19, 11:57

Ja mam w ofercie tylko MTTsystem.
Janusszr - 2021-05-19, 12:09

Gewehr napisał/a:
Ja mam w ofercie tylko MTTsystem.

Ja mam i narzekam. Sam zakładałem. Prościzna, tylko kanał potrzebny.

Moulder - 2021-05-19, 12:26
Temat postu: Czemu narzekasz?
Janusszr napisał/a:
Gewehr napisał/a:
Ja mam w ofercie tylko MTTsystem.

Ja mam i narzekam. Sam zakładałem. Prościzna, tylko kanał potrzebny.


jakieś problemy?

Janusszr - 2021-05-19, 12:30
Temat postu: Re: Czemu narzekasz?
Moulder napisał/a:
Janusszr napisał/a:
Gewehr napisał/a:
Ja mam w ofercie tylko MTTsystem.

Ja mam i narzekam. Sam zakładałem. Prościzna, tylko kanał potrzebny.


jakieś problemy?

Przepraszam. Errata: nie narzekam.

deptus - 2021-05-19, 19:20
Temat postu: Re: Zawieszenie
Moulder napisał/a:


Właśnie dzwoniłem do działu sprzedaży Mtt i do ducato mojego wzmocnione ze sterowaniem na 2 kosztuje 1900zł brutto. powiedziałem, że koledzy z forum kupili za 1700 zł a oni na to ze mogą mi montaż za 350zł załatwić, ale w ich siedzibie :) Gliwice;(

W każdym razie pani szuka warsztatu zaprzyjaźnionego w trójmieście żeby tam poszły klamoty i tam był montaż.

Zdecydowałem się na wasze podpowiedzi, widać jednak że apetyt rośnie w miarę jedzenia (ceny). Mam nadzieję, że będzie warto.


Mi w MTT za komplet wyszło 1800, z tym że ja wziąłem z kompresorem jedno tłokowym, który jest mniejszy. W miejscu montażu polecali też wziąć jedno tłokowy, że wystarczy i podobno z ich doświadczeń dwutłokowy pracuje jakoś niestabilnie. U mnie za montaż 700zł netto.
Będę testował za ok 2 tyg.

Janusszr - 2021-05-19, 19:44

W ciągu dwóch lat cenę podnieśli o 500zł.
Gewehr - 2021-05-19, 19:50

Ja nie zakładam jednotłokowego. Było sporo narzekania na nie. Na 2 tłoki zero. No i wcale nie są dużo mniejsze.
007jędruś - 2021-05-19, 20:00

Ja mam te
https://rolgum.com/produkt/poduszki-pneumatyczne-zawieszenie-fiat-ducato-citroen-jumper-peugeot-boxer-zestaw-wzmacniajacy-djb-krd-2/
W poprzednim aucie miałem poduszki bałwanki, więc porównując mam wrażenie że te płynniej pracują.

Moulder - 2021-05-31, 19:47
Temat postu: Pneumatyka
Ducato już w rękach mechanika, jutro wieczorem odbieram zdam relację.
Cyryl - 2021-05-31, 21:04

proponuję tak:
nabij poduszki do ciśnienia 4atm, przejedź kawałek, potem 3 i na końcu 2.
porównaj do jazdy bez poduszek.
jeżeli będziesz jechał tam gdzie można na dłuższym dystansie włączyć tempomat, zwróć uwagę na zużycie paliwa.

ja do jazdy po drogach S i A podnoszę lekko tył 4 atm.
średnie zużycie Wrocław - Pogorzelica - Wrocław 8,1l/100km.
większość S3 - 98km/h, na pozostałych drogach 80-90km/h.

Moulder - 2021-06-01, 19:56
Temat postu: Było warto...
Samochód na obwodnicy czyli na równym asfalcie płynie, nie jedzie. Na dziurach trochę słychać, ze mój kamper to nie jest fabryczna zabudowa i niestety słuchać jak się rozbija ......po pustym sklepie.

Niemniej warto było to zrobić i teraz chyba przyjdzie mi zdemontować dodatkowy resor.

Dzięki za podpowiedz koledzy. Jutro mała trasa na długi weekend więc sprawdzę trochę dalej niż 20 km. Instalacje zrobił mi Kogut który w końcu zamontował mi kompresor jednotłokowy.

darek 61 - 2021-06-01, 21:20

Moulder, Poduszkę masz na resorze czy obok i jaki jest zakres podnoszenia?. Może jakaś fotka.
Janusszr - 2021-06-01, 21:45

U mnie podnosi 7 - 8 cm. Nie sprawdzałem, ale chyba ogranicznikiem są amortyzatory.
Moulder - 2021-06-02, 06:58
Temat postu: Fotki
a tak to wygląda u mnie:

widać wyraźnie, że ten dodatkowy resor nie jest już zupełnie potrzebny.

Z drugiej strony zobaczcie jak to wygląda wszystko w 5 letnim aucie, kiedyś miałem fiata Bravo, (2008) który był super autem ale rdzewiało podwozie jeszcze szybciej niż tutaj.

Cyryl - 2021-06-02, 11:03
Temat postu: Re: Było warto...
Moulder napisał/a:
Samochód na obwodnicy czyli na równym asfalcie płynie, nie jedzie...


kiedyś dawno, gdy zawieszenia na poduszkach pneumatycznych dopiero wchodziły w użycie w pojazdach ciężarowych, niektórzy klienci w zleceniach transportowych zaznaczali: "naczepa na zawieszeniu pneumatycznym".
mniej uszkodzeń towarów.

Moulder - 2021-06-05, 19:18
Temat postu: wrażenia
Po 200km testowania zawieszenia Intrak jazda jest zdecydowanie bardziej przyjemna oraz co mnie zaskoczyło zmniejszyło się spalanie paliwa.

Dotychczas średnie z ostatnich 5 tysięcy to 8.2 l/100 km.
Zresetowałem średnie spalanie i na trasie 72 km z Władysławowa do Łeby spalił mi 6.1 l/100km.
Na całym odcinku Łeba - Gdynia 7.3 litra/100. Tempo jazdy do 90km/h.

Podsumowując jeżdżę na 2 atmosferach i czuję, że jest naprawdę super.
Polecam.

Cyryl - 2021-06-06, 08:32

gdy będziesz jechał po autostradzie lub drodze ekspresowej podnieś wyżej tył, tak na 3,5atm i wtedy porównaj zużycie paliwa.

na wyższym ciśnieniu zawieszenie jest twardsze, ale na takich drogach ma to mniejsze znaczenie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group