Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

klimatyzacja i ogrzewanie - Ogrzewanie jak to działa ??

bolko20 - 2021-05-17, 20:56
Temat postu: Ogrzewanie jak to działa ??
Witam kochani . Mam eura mobil z 2008r. Może mi ktoś wytłumaczyć to ogrzewanie ? Włączyłam tylko grzanie bez bojlera na 5 nagrzalo do 24 stopnie i wyłączyło się temperatura spadła do 17 stopni ale ogrzewanie nie ruszyło dopiero jak podkręciłam na 7 ale znów za gorąco. Nie wiem czemu nie utrzymuje temperatury? Na lewym panelu jest opcja ac temp. Nie wiem do czego to służy a ten panel z prawej strony to już całkiem czarna magia. Za pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam Ania
Socale - 2021-05-17, 21:34

Lewe, szara obrączka ustalasz co Truma ma nagrzewać. Wnętrze, ciepła woda, jej temperatura itd.
Lewe pokrętło z cyferkami ustalanie temperatury żądanej we wnętrzu.
Prawy przełącznik eksploatacyjny butli z gazem, u góry na zimę, na dół na lato. Jak to działa to nie powiem bo nie wiem, ale współpracuje z reduktorem Duo Control. Być może chodzi o podgrzewanie jakiejś dyszy w reduktorze.
.
Jeśli problem dotyczy utrzymywania ustalonej temperatury, a powinien działać i utrzymywać z dokładnością do 1 stC, to rozmach od 17 do 24st, +zmuszenie do ogrzewania na żądanie (pozycja max7 to grzanie bez limitu temperatury, grzeje nawet latem w południe w Grecji), to może być z winy czujnika temperatury wnętrza. Prawdopodobnie jego fragment widać z prawej strony zdjęcia. Jest to okrągły kapturek około 1,5cm ze szczelinami. Rozbierz wyczyść z kurzu. W autach osobowych owe czujniki powodują wariowanie ogrzewania i klimatronika, działają na podobnej zasadzie.
Jak zabieg nie pomoże to "lecimy dalej".

darek 61 - 2021-05-17, 22:40

Podłącze się do tematu,też mam taki sterownik i latem podgrzewam wodę w pozycji 40 stopni.Jest jakiś prosty sposób obniżyć tą temperaturę do 30 stopni. Powodem jest zewnętrzny prysznic podłączony po obieg ciepłej wody.Niestety 40 to trochę za dużo.Szkoda że nie ma bez skokowej regulacji tak jak było w starym modelu.Niestety nowsze nie zawsze jest lepsze.
zbyszekwoj - 2021-09-22, 08:48

bolko20 napisał/a:
ten panel z prawej strony to już całkiem czarna magia.


Pokazuje która butla aktualnie "pracuje" oraz steruje grzałką duoconrolu.

007jędruś - 2021-09-22, 15:58

zbyszekwoj napisał/a:
bolko20 napisał/a:
ten panel z prawej strony to już całkiem czarna magia.


Pokazuje która butla aktualnie "pracuje" oraz steruje grzałką duoconrolu.


Grzałka jest umiejscowiona w reduktorze u mnie ma kształt walca coś jak bateria paluszek .

Socale - 2021-09-22, 20:49

zbyszekwoj napisał/a:
bolko20 napisał/a:
ten panel z prawej strony to już całkiem czarna magia.


Pokazuje która butla aktualnie "pracuje" oraz steruje grzałką duoconrolu.

I dzięki Tobie temat się odświeżył a ja wyłapałem błędy w swoim poście i je poprawiłem :spoko
Tylko "zainteresowany" nie jest swoim problemem zainteresowany :(

darek 61 - 2021-10-11, 22:02

Wczoraj w nocy miałem problem z ogrzewaniem jakby nie mogło zaskoczyć i w tym pokrętle do regulacji temperatury migała czerwona dioda.Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu zaskoczyło.Napięcie na baterii 11,8 ,do tego prawie nowa,gazu nie brakowało .Co mogło być przyczyną?Są tam jakieś filterki do przeczyszczenia ,lub co innego do obsługi.Sezon narciarski się zbliża,nie chciałbym mieć zimą problemów.
Kazik II - 2021-10-12, 00:08

A jak niedługo wybieram się na emeryturę i w związku z tym planuję poświęcić wolny czas na wywalenie całej tej trumy combi, z którą jest więcej utrapienia niż pożytku. W tym roku miałem przez to zmarnowane wakacje i rezygnacja z wyjazdu na Bałkany. Padło - a tam jak coś szwankuje, to komputer wyłącza wszystko. Jak zepsuje się wentylator nadmuchu ogrzewania, to wyłącza również grzanie ciepłej wody! Więc kupię zwykły piec bez elekroniki, do tego najprostszy bojler jaki tylko znajdę. Nie potrzeba mi żandych "opcji", "komfortu specjalnego" itp. bzdetów. Do nowoczesnej trumy combi firma życzy sobie jakieś astronomiczne pieniądze za najprostsze części. Płytka z wentylatorem - pospolity sterownik silniczka bezstykowego 1400 złotych! Do innych urządzeń takie coś kosztuje w granicach 100-200 złotych. Zwykły szklany bezpiecznik z drucikiem, taki co są po 1 zeta - coś koło 30 zł. Dżizas, to woła o pomstę do nieba :gwm ! Ale tak dobrany, żeby inny nie pasował. Chamstwo i zdzierstwo. Uff trochę złości wylałem, ale uważam, że ta firma zasłużyła.
andi at - 2021-10-12, 05:16

Kazik i masz racje .Webasto mam 2,2 kw i robi robotę od 2009 r .Bojlerek na 230 i też u ludzi robią robotę
https://www.google.com/se...ih=820&dpr=0.75

SlawekEwa - 2021-10-12, 07:42

andi at napisał/a:

Kazik i masz racje .Webasto mam 2,2 kw i robi robotę

Mokre Webasto 5kW załatwi temat grzania kampera i wody :bigok

zbyszekwoj - 2021-10-12, 08:15

darek 61 napisał/a:
Wczoraj w nocy miałem problem z ogrzewaniem jakby nie mogło zaskoczyć i w tym pokrętle do regulacji temperatury migała czerwona dioda.Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu zaskoczyło.Napięcie na baterii 11,8 ,do tego prawie nowa,gazu nie brakowało .Co mogło być przyczyną?Są tam jakieś filterki do przeczyszczenia ,lub co innego do obsługi.Sezon narciarski się zbliża,nie chciałbym mieć zimą problemów.


Miałem identycznie to samo po przerwie w ogrzewaniu. Za trzecim razem truma odpaliła. Odkręciłwm dekielek komina i tam zaczeło jakby buchac , a w wylocie komina pojawiła sie woda. Po odparowaniu chyba jest dobrze. Skąd tam sie wzięła i czy była to przyczyna dowiem się w przyszłości.

Kazik II - 2021-10-12, 11:16

SlawekEwa napisał/a:
Mokre Webasto 5kW załatwi temat grzania kampera i wody

Trochę może "lamerskie" pytanie, ale co to takiego i gdzie to można kupić?

Bim - 2021-10-12, 12:43

Kazik II napisał/a:
Trochę może "lamerskie" pytanie, ale co to takiego i gdzie to można kupić?


Pierwsze z brzegu

https://www.camperteam.pl...cdc6d7161653115

darek 61 - 2021-10-12, 12:47

Kazik II napisał/a:

A jak niedługo wybieram się na emeryturę i w związku z tym planuję poświęcić wolny czas na wywalenie całej tej trumy combi,

Ja też tęsknię za zwykłą trumą która potrafiła grzać bez energii.Kiedyś nawalił mi iskrownik,to odkręciłem ten wizjerek podpaliłem zapałką i grzało.Niestety u mnie jest taki rozkład mebli że nie ma gdzie zastosować tego starego piecyka.
Ile takie Webasto pożera prądu?

dziwaczek - 2021-10-12, 19:22

darek 61 napisał/a:
Wczoraj w nocy miałem problem z ogrzewaniem jakby nie mogło zaskoczyć i w tym pokrętle do regulacji temperatury migała czerwona dioda.Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu zaskoczyło.Napięcie na baterii 11,8 ,do tego prawie nowa,gazu nie brakowało .Co mogło być przyczyną?Są tam jakieś filterki do przeczyszczenia ,lub co innego do obsługi.Sezon narciarski się zbliża,nie chciałbym mieć zimą problemów.


11.8V to trochę mało dla trumy i dlatego miga czerwona dioda :idea:
Trzeba odpalić kamperka tak aby ruszyło lądowanie w zabudowie i wtedy odpalić trumę.

darek 61 - 2021-10-12, 22:43

dziwaczek napisał/a:

11.8V to trochę mało dla trumy i dlatego miga czerwona dioda :idea:
Trzeba odpalić kamperka tak aby ruszyło lądowanie w zabudowie i wtedy odpalić trumę.

Rok temu to pracowała dwa dni zanim musiałem podładować akumulator.Nie miałem wtedy woltomierza ,ale na pewno nie było więcej po tak długiej pracy trumy.

Zaradek - 2021-10-14, 09:10

Moja truma nie odpala ponizej napiecia 12,7V . Taka przypadlosc tych piecow, ze z czasem cos sniedzieje zmienai opór czy nie wiadomo co jeszcze. Opisywalem rozwiazanie poprzez zastosowanie przetwornicy step up step down. Od tego czasu dziala.
dziwaczek - 2021-10-14, 10:08

Napięcie min. do zapłonu to ponad 12.5V przy 12V czasem ruszy ale raczej jak jest już nagrzana i pracowała. Dioda mruga poniżej jakiś 12.5V, ja mam solary lub odpalam silnik aby podnieść napięcie. Jak już ruszy to będzie pracowała poniżej 12V ale dioda będzie mrugać.
Pierwszy objaw padającego aku. to mryga dioda w trumie

Monter - 2021-10-14, 10:12

No to mi wygląda na błąd konstrukcyjny tego piecyka, bo urządzenia pracujące w pojazdach z założenia powinny pracować w dość szerokim zakresie napięć (producenci często nawet robią tak, że pracuje szerzej niż deklaracje w instrukcji).
darek 61 - 2021-10-14, 10:50

To może precyzyjniej.Truma wieczorem działała poprawnie,w nocy obudziło mnie kilkukrotne cykanie jakby próba ponownego odpalenia gdy temperatura spadła. Truma nie była zimna,jeżeli prawie 12 v to za mało,to jak to ma poprawnie działać.
Rok temu pracowała dwa dni bez przerwy,dopiero po tym musiałem podładować akumulator.

dziwaczek - 2021-10-14, 14:34

A w butli masz czysty propan? Zmień na nowa butlę - a i akumulator może Ci też już padać.
darek 61 - 2021-10-14, 21:22

dziwaczek napisał/a:
A w butli masz czysty propan? Zmień na nowa butlę - a i akumulator może Ci też już padać.

W butli propan i półroczny akumulator dobrej firmy.

Grooby78 - 2021-10-16, 10:56

Miałem to samo. Migająca dioda wskazująca na spadek napięcia. Odłączyłem Trumę od energobloku i podłączyłem bezpośrednio do akumulatora. Problem zniknął całkowicie.
darek 61 - 2021-10-16, 12:02

:pifko poleciało,bo to mnie przekonuje.Na początek zrobię bajpas z wyłącznikiem.Gdy problem się powtórzy zasilę Trumę bezpośrednio.
Andrzej 73 - 2021-10-17, 10:30

Ostatnio miałem dziwną historię w Mercedesie dostawczaku.
Nie działało radio , jakby napięcia nie dostawało.
Przyczyną było coś w bezpiecznikach , pomimo że wszystkie sprawdziłem i były dobre.
Darek sprawdź bezpieczniki w energobloku , nie raz wystarczy wyjąć i włożyć :mrgreen: , a efekt od ręki.
Styki śniedzieją , a elektronika na spadki napięcia bardzo czuła.
:spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group