|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
elektryka, solary, przetwornice i akumulatory - Lokalizatory GPS.
ZbigStan - 2021-05-30, 19:04 Temat postu: Lokalizatory GPS. Chciałbym mieć w kamperze lokalizator GPS. Podnosi poczucie bezpieczeństwa i umożliwia odtworzenie przejechanej trasy na mapach.
Oferowane są dziesiątki modeli i mam problem co wybrac.
Jeśli ktoś ma sprawdzony model to proszę o opinię.
Pozdrawiam
Piciu - 2021-05-30, 21:16 Temat postu: Re: Lokalizatory GPS.
ZbigStan napisał/a: | Chciałbym mieć w kamperze lokalizator GPS. Podnosi poczucie bezpieczeństwa i umożliwia odtworzenie przejechanej trasy na mapach.
Oferowane są dziesiątki modeli i mam problem co wybrac.
Jeśli ktoś ma sprawdzony model to proszę o opinię.
Pozdrawiam |
Witam
polecam Flotis na rok 199zł netto ja korzystam w mojej flocie z 12 lat juz.
ZbigStan - 2021-05-31, 11:41
Piciu, Dziękuję za informację.
Proszę o dalsze sprawdzone opcje.
Pozdrawiam.
smok_wawelski - 2021-05-31, 16:19
Cartrack - https://www.cartrack.pl
Z działania OK - o cenach nie umiem sie wypowiedzieć płaci je pracodawca
Piciu - 2021-05-31, 16:42
smok_wawelski napisał/a: | Cartrack - https://www.cartrack.pl
Z działania OK - o cenach nie umiem sie wypowiedzieć płaci je pracodawca |
Mamy tez Cartrack ale dla mnie troche zagmatwany no i coś 49zł brutto miesiecznie
ZbigStan - 2021-05-31, 16:49
smok_wawelski, Dziękuję za informację.
Zorientowałem się, że lokalizatory można otrzymać w ramach monitoringu jako usługa oferowana przez firmę świadcząca usługi obsługi floty, lub kupić lokalizator i samemu pobierać informacje z przypisanego serwera. To są różne formuły kosztowe. Interesują mnie doświadczenia z tym drugim przypadkiem.
Pozdrawiam.
rjas - 2021-05-31, 18:21
Troszkę się ostatnio doktoryzowałem w temacie i wyszło mi, że trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy to ma być w celach informacyjnych czy forma zabezpieczenia lub możliwości odnalezienia kampera po ewentualnej kradzieży.
Jeśli celem jest pierwsza opcja to w zasadzie nie ma większego znaczenia co wybierzesz - są urządzenia tańsze lub droższe (lepsze - gorsze) w zasadzie spełniające swoją rolę.
Jeśli w celach bezpieczeństwa to w zasadzie urządzenia GPS są bezużyteczne, bo z tego co się dowiedziałem każde można "zagłuszyć" co złodzieje robią z "urzędu" nawet nie sprawdzając czy pojazd posiada GPS czy nie.
Ale znalazłem jedno rozwiązanie - firma Teltronic z Łodzi i wiem, że mają urządzenia GPS z opcjonalnie podłączonym przekaźnikiem, który w momencie wykrycia zagłuszania momentalnie odcina obwód elektryczny do którego jest podłączony przekaźnik - czytaj samochód jest unieruchomiony. Mają też opcję podłączenia, nie pamiętam jak się to nazywało, żeby sczytywać dane odnośnie parametrów samochodu. I jeszcze jeden istotny (podobno) czynnik - serwer na którym przechowywane są dane - w Chinach czy w Polsce. Oficjalna wersja, że w Polsce bezpieczniej. Dodatkowo masz możliwość dostępu i zablokowania auta z telefonu - odcięcie przekaźnika przez SMS. I teraz tak, w urządzeniu jest karta SIM i o ile poruszamy się w obrębie UE to koszty są minimalne, ale już poza unią to 32 zł/1MB a podobno trochę te urządzenie doją aczkolwiek dokładnie nie wiem ile.
Dzisiaj będąc u dealera w Pszczynie dostałem ulotkę o czymś w rodzaju GPS odpornym na zagłuszanie, ale działające jakoś drogą radiową i to jest stricte w celu odnalezienia samochodu po kradzieży. Tam jest chyba opcja abonamentu rocznego. Nie pamiętam nazwy firmy - jeśli chcesz to sprawdzę nazwę na ulotce i popytasz w naszym imieniu
ZbigStan - 2021-05-31, 22:10
rjas, Dziękuję, jutro porozmawiam z firmą Teltronic.
Pozdrawiam.
mrskoku - 2021-06-02, 09:41
jest jeszcze np Lojack.
chwalą się, że nie da się ich urządzeń zagłuszyć.
Monter - 2021-06-02, 12:04
rjas, wpomniał o ważnych kwestiach.
Dla mnie cenniejsze byłyby wypowiedzi użytkowników, jak dany egzemplarz się sprawił, wady i zalety. Póki co znajduję same suche opisy sprzedawców.
Niby fajne jest, żeby było odcięcie. Niezłym pomysłem jest aby aktywowało się samo w przypadku zagłuszania. Ale czy to działa jak powinno, czy sam wjeżdżasz w dziurę z brakiem zasięgu i nagle silnik gaśnie...?
Inna cenna opcja to podtrzymanie bateryjne.
Przy niektórych w opisach jest wzmianka, że przy braku połączenia dane są zapisywane w pamięci wewnętrznej i jak tylko zasięg wróci to są wysyłane zaległe dane. Jak to w praktyce wygląda i jak długo pamięta - opisów i opinii brak. Poza tym ta funkcja też chyba rzadko spotykana, albo opisy są niedokładne (to żadna nowość, że handlarze nie do końca wiedzą co sprzedają).
Fajna jest też opcja wysłania komunikatu o słabym zasilaniu (padające podtrzymanie czy też zanik napięcia akumulatora) ale wiele tanich GPSów jest niestety na 5V (USB) i znam osobę, która dostała komunikat, ale jak już akumulator samochodu miał chyba 3,5V także ten...
Coraz więcej krajów rezygnuje z nadajników 2G a większość tego typu tanich urządzeń pracuje tylko na tym paśmie. Rzadko kto informuje o tym, że już teraz jest to w kilku krajach problem (który pewnie będzie się powiększał). Minimum zatem to praca w 3G.
Część urządzeń wykrywając brak ruchu potrafi się jakby hibernować (też dane z opisów) aby wysyłać mniej danych gdy nic się nie dzieje i nie zużywać energii. Jak to w praktyce działa i czy nie wpływa negatywnie na użytkowanie - info brak.
Sam GPS obecnie posiada małą dokładność, więc zaletą byłaby obsługa także nowszych rozwiązań typu GLONASS. Czy te tanie to mają?
I tak dalej, i tak dalej...
Istnieje jakieś sprytne urządzonko "wszystkie zalety i mało wad" w jednym?
mrskoku - 2021-06-02, 13:40
Monter napisał/a: | rjas, wpomniał o ważnych kwestiach.
Dla mnie cenniejsze byłyby wypowiedzi użytkowników, jak dany egzemplarz się sprawił, wady i zalety. Póki co znajduję same suche opisy sprzedawców.
Niby fajne jest, żeby było odcięcie. Niezłym pomysłem jest aby aktywowało się samo w przypadku zagłuszania. Ale czy to działa jak powinno, czy sam wjeżdżasz w dziurę z brakiem zasięgu i nagle silnik gaśnie...?
Inna cenna opcja to podtrzymanie bateryjne.
Przy niektórych w opisach jest wzmianka, że przy braku połączenia dane są zapisywane w pamięci wewnętrznej i jak tylko zasięg wróci to są wysyłane zaległe dane. Jak to w praktyce wygląda i jak długo pamięta - opisów i opinii brak. Poza tym ta funkcja też chyba rzadko spotykana, albo opisy są niedokładne (to żadna nowość, że handlarze nie do końca wiedzą co sprzedają).
Fajna jest też opcja wysłania komunikatu o słabym zasilaniu (padające podtrzymanie czy też zanik napięcia akumulatora) ale wiele tanich GPSów jest niestety na 5V (USB) i znam osobę, która dostała komunikat, ale jak już akumulator samochodu miał chyba 3,5V także ten...
Coraz więcej krajów rezygnuje z nadajników 2G a większość tego typu tanich urządzeń pracuje tylko na tym paśmie. Rzadko kto informuje o tym, że już teraz jest to w kilku krajach problem (który pewnie będzie się powiększał). Minimum zatem to praca w 3G.
Część urządzeń wykrywając brak ruchu potrafi się jakby hibernować (też dane z opisów) aby wysyłać mniej danych gdy nic się nie dzieje i nie zużywać energii. Jak to w praktyce działa i czy nie wpływa negatywnie na użytkowanie - info brak.
Sam GPS obecnie posiada małą dokładność, więc zaletą byłaby obsługa także nowszych rozwiązań typu GLONASS. Czy te tanie to mają?
I tak dalej, i tak dalej...
Istnieje jakieś sprytne urządzonko "wszystkie zalety i mało wad" w jednym? |
mam teraz jeden lokalizator - sinotrack. zalety - mały. wady (wg mnie) - bardzo ograniczone możliwości powiadamiania sms, jak i konfigurowania urządzenia. możliwości po stronie serwera www również nie za duże. brakuje np ustawień strefy, powiadomień itp.
od ponad roku mam również tk103b
jest większy od poprzedniego - jest to też pewnego rodzaju wada - urządzenie plus wiązka plus anteny zajmują miejsce i trzeba się postarać, żeby to schować.
z zalet - działa zarówno po sms jak i gprs. gprs - wysyła dane do serwera, gdzie mamy całkiem niezłe możliwości konfiguracji.
tryb sms - można ustawić praktycznie wszystko co na serwerze - strefy, ruch, czujnik wstrząsów - wszystko konfigurowalne przez sms
powiadomienie o utracie zasilania, powiadomienie o niskim napięciu wbudowanej baterii
posiada mikrofon - można usłyszeć co się dzieje,
przycisk sos
pilot do uzbrajania/rozbrajania
ACC - pod stacyjkę
odcięcie pompy lub dowolnego innego obwodu (przekaźnik)
obsługa kart microsd - może zapisywać tam ślad.
można ustawić hibernację- ogranicza zużycie danych
urządzenie nie zużywa jakoś dużo transferu - mam tam kartę z pakietem 30 sms i 300mb miesięcznie i w zupełności wystarcza.
yamah - 2021-06-02, 13:59
ZbigStan napisał/a: | lub kupić lokalizator i samemu pobierać informacje z przypisanego serwera. To są różne formuły kosztowe. Interesują mnie doświadczenia z tym drugim przypadkiem.
Pozdrawiam. |
ZbigStan ..działa u mnie kilka sztuk,polski serwer,kontakt 100% zadowolenia, pogubiłem kiedyś hasło logowania bez problemu pomogli pomimo braku abonamentu..podczas zakupu kilku szt. zaproponowali abym bez zobowiązań przetestował 1 szt.a później podjął decyzję Polecam
; https://bearpoint.pl/produkt/lokalizator-gps-bearpoint/
marcincin - 2021-06-02, 14:18
Będzie trochę off topic (nie pomogę ZbigStanowi w wyborze), ale może ktoś coś z tego wyciągnie lub rozwinie się ciekawa dysjusja.
Czytają ten wątek (analizując wymagania potencjalnego użytkownika) uzmysłowiłem sobie, że w moim systemie brakuje tylko funkcji odciącia/blokady. Jakiś czas temu poszedłem w rozwiązanie home made - wykorzystałem star smartfon, który rozmawia z pozostałą częścią systemu - opisałem to tutaj
1. Koszt telefonu - 0 PLN - każdy ma jakiegoś starego smartfona, GLONASS obsługiwany
2. Koszt abonamentu 10PLN na rok - w celu utrzymania ważności karty sim
3. Serwer na którym są składowane dane - hosting w PL - konto zarządzane tylko przeze mnie, możliwość szyfrowania danych
4. Logowanie pozycji pojazdu - aktywne cały czas, synchronizacja danych online, praktycznie nie ma limitu na czas pracy urządzenia poza sygnałem sieci - przy ilości danych jakie obecnie są generowane i wielkości zainstalowanej karty pamięci - obecnie w bazie mam ponad 7 milionów wpisów - muszę w końcu dorobić moduł wizualizacji odbytych podróży
5. Podgląd pozycji pojazu - online przez internet lub SMS
6. Funkcjonalność "lockowania pozycji" (pozycja, której kamper nie powinien opuszczać) - jeśli opuści to aktywowany jest alarm
7. I parę innych funkcjonalności, których nie ujawnię.
Dzięki temu postowi zaczynam projekt dorobienia funckjonalności blokady/odcięcia - czasami potrzebny jest tego typu trigger, aby zmienić kolejność na zadań na długiej liście TODO
ZbigStan - 2021-06-02, 21:14
Dziękuję za informację.
Temat zaczyna własne życie.
Pozdrawiam.
ZbigStan - 2021-06-12, 21:16
rjas, Dziękuję, Twoją informacja dała kierunek moim poszukiwaniom. . Pozdrawiam.
rjas - 2021-06-13, 15:49
Cieszę się, że mogłem troszkę podpowiedzieć
|
|