Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - Przeróbka CNG na LPG w kamperze

Lixter - 2021-06-15, 10:15
Temat postu: Przeróbka CNG na LPG w kamperze
Cześć,

Planuję zakup bazy pod CamperVan'a. Mam jeden problem, chciałem zakupić blaszaka z CNG i przerobić go na LPG. Jakieś sugestie? Miał ktoś z Was doświadczenia w takim temacie? Bo w necie jest dosyć dużo rozbieżności...

Drugi temat, LPG w dieslu, ktoś ogarniał to w kamperze, znacie przypadki?

Chcę rejestrację ogarnąć przed 01.07, jakieś porady? ;)

Pozdrawiam!

Gewehr - 2021-06-15, 10:18

CNG da radę zrobić na LPG. Pamiętaj tylko że tam nie będzie benzyny i problem z odpalaniem, gdy będzie zimno. Ogarnięty gazownik to zrobi. Tak naprawdę silnik CNG, to modyfikacja silnika FPT diesla :mrgreen:
Lixter - 2021-06-15, 11:56

Są zbiorniki 15-20l ;)
Matheus - 2021-06-15, 13:07

Gewehr napisał/a:
ak naprawdę silnik CNG, to modyfikacja silnika FPT diesla

Coś więcej na ten temat? chętnie poczytam jak to jest rozwiązanie.

Piasek1 - 2021-06-15, 15:27

Lixter napisał/a:
CNG i przerobić go na LPG. Jakieś sugestie?

podpytać w dobrej gazowni (a namiary na takie znajdziesz np na lpg-forum) o ten konkretny model pojazdu który planujesz nabyć bo było kilka metod konwersji na zasilanie CNG.
1) jeżeli to instalka dokładana przez firmę zewnętrzną lub dealera to w zasadzie problemów z tym tyle co z LPG montowanym z wolnej ręki czyli żadnych poza kosztami. Są to klasyczne (lepsze lub gorsze, zazwyczaj gorsze) montaże z dokładaną elektroniką
2) gorzej jak to wyszło "z farbryki" przystosowane do CNG bo często pociąga to za sobą daleko idące zmiany oraz implementacje np sterownika gazowego ze sterownikiem benzyny. I wówczas to nie jest aż takie proste aby CNG zastąpić LPG ale nie niewykonalne. Tyle że no nieraz trzeba pare stów extra dołożyć za jakiś emulator czy wręcz nowy sterownik silnika.
3) wpis w dokumentach pojazdu:
tutaj znowu 2 opcje:
1) pojazd przystosowany do zasilania gazem - to ta dobra bo odpada ci całkowicie urzędologia, po prostu wywalasz cng, wstawiasz lpg i zachowujesz dokument TDT z homologacją zbiornika LPG. Mówiąc wprost: można dużo zaoszczędzić na fakcie iż monter "nie musi" ci kwitów wystawić (ju noł łora miin :diabelski_usmiech )
2) pojazd zasilany CNG - bo wówczas czeka cię gehenna wizyt w WK z papierami zakładu który dokonał demontażu CNG o wykreślenie z dokumentów tego i ponowna z wbiciem LPG. Może uda sie za jedną wizytą, a może będą cię "wozić" jak Józefa po Egipcie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group