Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Remont Peugeot J5 Burstner 1993 r T620 2.5 d

Krzysztofkk - 2021-07-05, 09:56
Temat postu: Remont Peugeot J5 Burstner 1993 r T620 2.5 d
Dzień dobry i pozdrawiam wszystkich na forum.
Właśnie od 3 dni jestem posiadaczem mojego pierwszego cuda🤪😁.
Mam dlatego pytanie bo chciałbym uzyskać pomoc bo jest napewno pare rzeczy do poprawek bo jak by nie patrzeć ma to cudo pare już latek.
Jest do zrobienia łączenie kabiny z zabudowa i wyszła rdza a poprzedni właściciel uszczelnił to silikonem 😢żeby zakryć rdzę.
Potrzebował bym tez tylny zderzak.
Nie wiem tez jak najlepiej wyciszyć kabinę.
Trosze tez niekiedy ciężko wybić piątke.
Oraz nie wiem tez dlaczego tak nisko siedzi na tylnej osi nie wiem czy to normalne?
Postaram się wrzucić pare fotek.
Z góry
dziękuje
Napewno znajdzie się jeszcze pare innych rzeczy ale to pewnie po pierwszych podróżach

darek 61 - 2021-07-05, 21:26

Fajny egzemplarz,warto o niego zadbać.Zaczął bym od tylnego zawieszenia,resory trzeba zregenerować bo zapewne od swojego początku nikt tego nie robił.
Biegi trzeba wyczuć i może to wystarczy.

Yans - 2021-07-06, 06:25

darek 61 napisał/a:
,resory trzeba zregenerować

Tam na bank jest oś Alko.

Piasek1 - 2021-07-06, 08:24

Krzysztofkk napisał/a:
Jest do zrobienia łączenie kabiny z zabudowa i wyszła rdza a poprzedni właściciel uszczelnił to silikonem 😢żeby zakryć rdzę.

tam jeszcze niejeden taki patent znajdziesz, 3/4 camperów w podobnym wieku jest dokładnie tak samo "naprawiana" byleby tylko klient przyjechał co nie zauważy
Krzysztofkk napisał/a:
Potrzebował bym tez tylny zderzak.

zapomnij, takie rzeczy nie istnieją. Istnieją za to usługi spawania plastików czy wręcz dorabiania brakujących kawałków z mat i żywic.
Krzysztofkk napisał/a:
Nie wiem tez jak najlepiej wyciszyć kabinę.

obejrzeć dobrze wszystko na kanale od spodu - być może to dziury w podłodze po wyspawaniu których i nałożeniu jakiejś izolacji bitumicznej zaznasz znacznego wyciszenia ale nie spodziewaj się kultury pracy rodem z najnowszych CR`ów. To nigdy nie będzie tak pracowało. Obejrzyj wydech, łączenia przy silniku, kolektorach. Może popękane albo uszczelki wydmuchane i potęguje hałas.
Krzysztofkk napisał/a:
Trosze tez niekiedy ciężko wybić piątke.

zacznij od kontroli całego mechanizmu lewarka zmiany biegów, dalej wybierak na skrzyni - trochę luzu na każdym z połączeń i się na końcu robi problem. Do kontroli poduszki zawieszenia silnika i skrzyni - moze któraś oberwana i cały układ nie trzyma "osiowości". To może powodować trudności z wbijaniem "skrajnych" biegów, czasem wsteczny czasem ostatni. A może to już coś ze skrzynią.
Krzysztofkk napisał/a:
nie wiem tez dlaczego tak nisko siedzi na tylnej osi nie wiem czy to normalne?

na początek udaj sie tym na jaki skład węgla, nawozów czy złomu i poproś o możliwość zważenia ile to to waży. Dalej znowu przy okazji bytności na kanale sprawdź czy mocowania resorów, belki itp nie zgniły i nie wpadły gdzieś w ramę czy podłogę. Ale może to również być elementarne wygniecenie/sprostowanie/odkształcenie elementów zawieszenia tyłu. Regenerować lub wymieniać.
Docelowo pomyśl o montażu poduszek pneumatycznych na tyle.

Krzysztofkk - 2021-07-15, 01:18

Dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam
:spoko

bercik - 2021-07-15, 22:24

Cześć .Poduszki masz na Jagielońskiej sam tam kupowałem. Jak masz jakieś tematy zadzwoń morze pomogę :spoko

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group