| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kupujemy kampera - Kupno drugiego kampera
mechanick - 2021-08-31, 11:36 Temat postu: Kupno drugiego kampera Cześć,
rozglądam się za drugim kamperem w moim "kamperowym źyciu" . Niby coś tam wiem, ale wciąż nie do końca, stąd ten wątek.
Szukam raczej alkowy ze względu na przestrzeń nad głową (ewentualnie integry - lepiej wygląda), duży garaż, łóżko poprzeczne nad garażem, przestrzenny salon. Będę szukał samochodu nie starszego niż 5 lat (jeśli integra to nie starszy niż 8-10 lat). DMC 3,5T, załoga 2+1. Nie spieszę się, rozważam import indywidualny używki z DE. Budżet powiedzmy do 45tys euro.
Pytania:
1. czy ktoś spotkał się z układem łóżko wzdłóż na całą szerokość zabudowy nad garażem + średni-duży salon? Z reguły przy takim łóżku z salonu robi się mikro-salonik. W alkowie Rimora odniosłem wrażenie, że siedzi się na plecach kierowcy.
2. czy lepiej kupić nowszy Roller-Team, Weinsberg, Sunlight/Carado itp czy starszy 2-3 lata Burstner/Knaus/Hymer? Nie ukrywam, że wnętrza nowszych bardziej mi leżą.
3. wcześniej naczytałem się, że włoskie kampery jakościowo są "takie sobie". Ostatnio obejrzałem 2-letniego Rimora Seal 9 i szczerze powiem, że mi się bardzo spodobał, a jest to najniższa linia tego producenta. Do jakości wnętrza nie miałem zastrzeżeń, nawet byłem pozytywnie zaskoczony i bardzo mi się podobał.
4. Jako że mam ponad 190cm wzrostu, to nie patrzę w kierunku półintegry. Łóżko nad salonem na wysokości mojej głowy skutecznie mnie do tego zniechęca. Przestrzeń nad głową w alkowie mi odpowiada, tak samo jak stałe łóżko nad kabiną, chodź opuszczane w integrze też byłoby OK. Zastanawiam się, jak jest w Integrze z przestrzenią w salonie? Łóżko jest nad fotelami przednimi, więc powinno być więcej miejsca nad głową niż w półintegrze. Dodatkowo kabina daje poczucie przestrzeni i nawet mniejszy salon wypada lepiej w integrze. Jednak integra będzie pewnie 5 lat starsza. Czy moje przemyślenia są prawidłowe? Czy warto iść w kierunku starszej integry? Tu jakoś nie jestem przekonany...
Na koniec podam jakieś przykładowe pojazdy, które rozważam:
- Weinsberg 700DG - występował chyba nawet na podwoziu Peugeota 2.0 (akcyza niższa), smutne wnętrze ale rozmiar mi pasuje i producent wydaje się przyzwoity. Jak to się ma jakościowo do Knausa?
- Roller Team Kronos 295M na podwoziu Ford 2.0 - fajne wnętrze, z zewnątrz taki sobie
- Sunlight A68 - wnętrze całkiem fajne, strasznie małe okna, nie wiem czy w środku nie będzie ciemno
- Carado A464 - podobnie jak Sunlight
- Rimor Seal 5 - ładne wnętrze, z zewnątrz też może być
Przykład:
https://www.mobile.de/pl/.../325709824.html
Jeszcze zainteresowała mnie ta integra, choć nie dzwoniłem i nie oglądałem:
https://www.otomoto.pl/of...a-ID6E3e2S.html
Czy ktoś ją zna? Może właściciel tu jest?
W międzyczasie znalazłem test/recenzję Weinsberga 700DG:
https://polskicaravaning.pl/artykuly/weinsberg-wol-roboczy-wsrod-kamperow,53562
Ktoś ma i coś doda ciekawego? Jak Weinsberg technicznie ma się do Knausa?
Z góry dzięki za opinie.
aviator - 2021-08-31, 20:52
Układ tego pilota jak u mnie ale mam ciut „dłuższego”. 🤓
Przy moim 195cm wzrostu mieszczę się bez schylania nawet pod klima. Salon w sam raz ale rozmiar raczej mały-średni. Łóżko nad kabina odbiera sporo miejsca na wysokość ale jest Ok. Sypialnia na małym podwyższeniu ale miejsca na wysokość w sam raz - prysznic biorę już jednak przy lekkim przygarbie. Toaleta/łazienka raczej mala.
Dla naszej 2 kamper prawie idealny - łóżka nad kabina mogłoby nie być 🤷
mischka - 2021-09-01, 06:38
https://www.mobile.de/pl/.../329705270.html
powinien spełnić twoje oczekiwania
LukF - 2021-09-01, 09:22
mechanick,
Podane przez Ciebie dwa przykładowe Kampery bardzo się różnią.
Weinsberg ma bardzo niewygodną łazienkę. Zwróć uwagę na umywalkę suwaną na boki: albo w miejsce kibelka albo prysznica. Testowałem to na żywo, słaby pomysł, ciasnota i tyle.
Pilote z Twojego przykładu, dla małej rodziny ma wygodne wnętrze: osobny prysznic, wygodne tylne łóżko typu Queen z normalnymi szafami na ubrania po bokach, spory garaż. Po prostu mój układ który używam i cenię.
Ale wszystko musisz sam doprecyzować, co chcesz i za ile. Pozdrawiam
mechanick - 2021-09-01, 09:36
Aviator, a ten Twój pilot jest do 3,5T? Jaka jest jego realna masa na pusto?
Z tego co widzę, piloty aventura mają poszycie dachu zawinięte na ściany, więc powinno być to szczelne.
Łóżko z tyłu wolałbym na całą szerokość z wejściem przez środek. Takie na środku jest jednak mniej funkcjonalne, bo jakbym chciał pojechać z bratem na narty, to trzeba wtedy rozkładać te nad kabiną.
Z mego doświadczenia widzę też, że salon jest miejscem, gdzie spędza się jednak sporo czasu i powinien być przestronny i z łatwym dostępem. Bo korzysta się z niego w czasie jazdy (żona kursuje między mną a córką, która siedzi w foteliku, fotelik też zabiera miejsce), na postojach, noclegach bez rozbijania, jedzenie w drodze itp.
Dlatego ten pilot z jednej strony mi się podoba, ale łóżko z tyłu i nieduży garaż nie za bardzo. Gdyby był bliżej, to bym pojechał obadać, a tak mam chyba ze 300km.
| aviator napisał/a: | Układ tego pilota jak u mnie ale mam ciut „dłuższego”. 🤓
Przy moim 195cm wzrostu mieszczę się bez schylania nawet pod klima. Salon w sam raz ale rozmiar raczej mały-średni. Łóżko nad kabina odbiera sporo miejsca na wysokość ale jest Ok. Sypialnia na małym podwyższeniu ale miejsca na wysokość w sam raz - prysznic biorę już jednak przy lekkim przygarbie. Toaleta/łazienka raczej mala.
Dla naszej 2 kamper prawie idealny - łóżka nad kabina mogłoby nie być 🤷 |
mechanick - 2021-09-01, 09:49
| mischka napisał/a: | https://www.mobile.de/pl/Samoch%C3%B3d-kempingowy/XGO-Dynamic-95-G,-Fiat-Ducato-Multijet/vhc:motorhome,srt:price,sro:asc,mke:120,frn:2014,vcg:alcoves/pg:vipmotorhome/329705270.html
powinien spełnić twoje oczekiwania |
Mischka, XGO to Rimor, oglądałem niedawno właśnie Rimora Seal 9 2019, niemal identyczne wnętrze, tylko kuchnia w kształcie L. Ten salon tylko na zdjęciach wygląda na spory, w rzeczywistości strasznie tam ciasno. Szerokość foteli tylnych jest zmniejszona, żeby zmieściło się jeszcze to siedzisko przy wejściu. Gdy wsadzę tam jeszcze fotelik, to obok niego już będzie bardzo niewygodnie. Podczas jazdy, gdy fotel kierowcy jest ustawiony oparciem do stołu, to mam wrażenie jakby z tyłu siedziało się twarzą na tym oparciu.
Wcześniej miałem taki salon:
I teraz widzę, jak tobre to było rozwiązanie. Salon był na środku i było tam bardzo przestronnie. Stół się obracał i przesuwał, więc można go było ustawić dowolnie. Wchodząc do środka, wchodziło się do salonu a nie do kuchni. Lodówka była po lewej stronie między kuchnią i sypialnią i nie zabierała miejsca w salonie.
Niestety już chyba nikt tak nie robi, a na pewno nie z łóżkiem z tyłu ustawionym wzdłóż. Podobny układ jaki widzę, to salon face to face. Tylko nas jest 2+1 i niekoniecznie mi to pasuje. Ale chyba najbliższy jest temu ze zdjęcia:
mechanick - 2021-09-01, 09:57
| LukF napisał/a: | mechanick,
Podane przez Ciebie dwa przykładowe Kampery bardzo się różnią.
Weinsberg ma bardzo niewygodną łazienkę. Zwróć uwagę na umywalkę suwaną na boki: albo w miejsce kibelka albo prysznica. Testowałem to na żywo, słaby pomysł, ciasnota i tyle.
Pilote z Twojego przykładu, dla małej rodziny ma wygodne wnętrze: osobny prysznic, wygodne tylne łóżko typu Queen z normalnymi szafami na ubrania po bokach, spory garaż. Po prostu mój układ który używam i cenię.
Ale wszystko musisz sam doprecyzować, co chcesz i za ile. Pozdrawiam |
LukF, właśnie uświadomiłeś mi, że zanim otworzę klapę kibelka, wcześniej muszę przesunąć umywalkę do prysznica. Jak chcę umyć ręce, to z powrotem muszę wrócić z nią nad kibelek albo wchodzić do prysznica. Czy tak jest? Jeśli tak to faktycznie słabo. Nie pomyślałem o tym.
suzu4x4 - 2021-09-01, 10:01
| mechanick napisał/a: | | - Roller Team Kronos 295M na podwoziu Ford 2.0 - fajne wnętrze, z zewnątrz taki sobie |
jak rozważasz Roller Teama na Fordzie to zobacz na ofertę NobbleArt.
za 45E kupisz alkowę nówkę bez przebiegu.
https://www.reisemobil-di...e-2020-2021.pdf
mechanick - 2021-09-01, 10:23
| suzu4x4 napisał/a: | | mechanick napisał/a: | | - Roller Team Kronos 295M na podwoziu Ford 2.0 - fajne wnętrze, z zewnątrz taki sobie |
jak rozważasz Roller Teama na Fordzie to zobacz na ofertę NobbleArt.
za 45E kupisz alkowę nówkę bez przebiegu.
https://www.reisemobil-di...e-2020-2021.pdf |
suzu4x4
Tak biorę pod uwagę NobleART, choć na podwoziu Forda alkowy wyglądają jakoś pokracznie. Do tego ta kabina w innym kolorze. Alkowa wydaje się gigantyczna i wisi gdzieś wysoko nad kabiną. Na fiacie wygląda to zdecydowanie lepiej No ale może muszę go obadać z bliska, bo na zdjęciach tak sobie to wygląda. W każdym razie biorę pod uwagę. Zdjęcie żeby pokazać o co mi chodzi
A tu XGO na Fiacie, tyle że ta akcyza. Wygląda jednak o niebo lepiej.
Czy jest jakiś argument, żeby zamówić go w DE a nie PL? Jest u nas przedstawiciel i ma ponoć te same ceny. VAT w DE to chyba 19%.
ZEUS - 2021-09-01, 10:26
| mechanick napisał/a: | | że zanim otworzę klapę kibelka, wcześniej muszę przesunąć umywalkę do prysznica. Jak chcę umyć ręce, to z powrotem muszę wrócić z nią nad kibelek albo wchodzić do prysznica. Czy tak jest? Jeśli tak to faktycznie słabo. Nie pomyślałem o tym. |
by skorzystać z WC rzeczywiście trzeba przesunąć umywalkę do kabiny prysznicowej ale nie ma problemu by z niej w tym położeniu korzystać bez wchodzenia do brodzika... co nie zmienia faktu, że łazienka w Weinsbergu (Knausie) do wygodnych nie należy☹️
mechanick - 2021-09-01, 10:32
| ZEUS napisał/a: | | mechanick napisał/a: | | że zanim otworzę klapę kibelka, wcześniej muszę przesunąć umywalkę do prysznica. Jak chcę umyć ręce, to z powrotem muszę wrócić z nią nad kibelek albo wchodzić do prysznica. Czy tak jest? Jeśli tak to faktycznie słabo. Nie pomyślałem o tym. |
by skorzystać z WC rzeczywiście trzeba przesunąć umywalkę do kabiny prysznicowej ale nie ma problemu by z niej w tym położeniu korzystać bez wchodzenia do brodzika... co nie zmienia faktu, że łazienka w Weinsbergu (Knausie) do wygodnych nie należy☹️ |
ZEUS możesz coś więcej o Weinsbergu napisać? Czemu go wybrałeś? Jak się ma do Knausa? Jak się ma do Sunlight/Carado?
Ten 700DG to w DE używki po 43tys Euro już są. Kawał zabudowy w całkiem przyzwoitej cenie. A też z wyglądu nie straszy za bardzo
suzu4x4 - 2021-09-01, 10:39
| mechanick napisał/a: | | Tak biorę pod uwagę NobleART, choć na podwoziu Forda alkowy wyglądają jakoś pokracznie. |
owszem, ale w ramach rekompensaty za podwozie FORDA masz 15% podatku akyzowego w kieszeni co przy omawianej kwocie daje ponad 30.000 pln oszczędności
| mechanick napisał/a: | | Czy jest jakiś argument, żeby zamówić go w DE a nie PL? Jest u nas przedstawiciel i ma ponoć te same ceny. VAT w DE to chyba 19%. |
mogą być koszty transportu, np Polski przedstawiciel doliczy 1500E za transport ale to musisz ustalić z dystrybutorem .
mechanick - 2021-09-01, 10:48
Suzu4x4, tak wiem, 30tys zostaje w kieszeni. Będę podchodził do niego od tyłu, żeby nie widzieć tej kabiny
Zastanawiam się, ile realnie można dostać upustu w DE na taki tani NobleART? Raczej poza markizą nic nie potrzebuję z extra wyposażenia. Czy ktoś negocjował i może zdradzić rąbka tajemnicy? Czy 10% jest realne?
| suzu4x4 napisał/a: | | mechanick napisał/a: | | Tak biorę pod uwagę NobleART, choć na podwoziu Forda alkowy wyglądają jakoś pokracznie. |
owszem, ale w ramach rekompensaty za podwozie FORDA masz 15% podatku akyzowego w kieszeni co przy omawianej kwocie daje ponad 30.000 pln oszczędności
| mechanick napisał/a: | | Czy jest jakiś argument, żeby zamówić go w DE a nie PL? Jest u nas przedstawiciel i ma ponoć te same ceny. VAT w DE to chyba 19%. |
mogą być koszty transportu, np Polski przedstawiciel doliczy 1500E za transport ale to musisz ustalić z dystrybutorem . |
aviator - 2021-09-01, 11:02
| mechanick napisał/a: | Aviator, a ten Twój pilot jest do 3,5T? Jaka jest jego realna masa na pusto?
|
Nie, już jest powyżej. Zwazony w chwili kupna na pusto mial 3360kg, w papierach ma 3380kg a jest mocno doposażony, poza tym automat, rwd, ALDE itd. także podejrzewam ze waga i tak była lipna, bo należała do kolegi sprzedającego. Na pusto już nigdy więcej go nie ważyłem ale gotowy do jazdy zazwyczaj 3700-3770 także dla naszej dwojki w sam raz.
Tutaj tez będziesz siedział twarzą w zagłówku siedzenia kierowcy - to jest typowy układ i auto do jazdy dla dwóch osób, kota lub psa, oczywiście homologacja jest na 4.
suzu4x4 - 2021-09-01, 11:02
| mechanick napisał/a: | | Będę podchodził do niego od tyłu, żeby nie widzieć tej kabiny |
to już musisz sam zaakceptować. ja bym chyba nie chciał jeździć kamperem który mi się nie podoba z wyglądu
| mechanick napisał/a: | | Zastanawiam się, ile realnie można dostać upustu w DE na taki tani NobleART? Raczej poza markizą nic nie potrzebuję z extra wyposażenia. Czy ktoś negocjował i może zdradzić rąbka tajemnicy? Czy 10% jest realne? |
śmiem wątpić w jakikolwiek rabat, prędzej może dorzucą coś z wyposażenia.
W obcym czasie jest taki bum na kampery że fabryki nie nadążają z produkcją i to raczej klienci ustawiają się w kolejce do produkcji.
obecnie trwają największe w branży targi w Dusseldorfie , jak jesteś zdecydowany to masz czas do niedzieli, może się uda coś wyrwać w "cenie targowej"
https://www.caravan-salon.com/
ZEUS - 2021-09-01, 11:12
| mechanick napisał/a: |
ZEUS możesz coś więcej o Weinsbergu napisać? Czemu go wybrałeś? Jak się ma do Knausa? Jak się ma do Sunlight/Carado? |
Mój Weinsberg to półintegra a Ty szukasz alkowy lub integry, jakość Weinsberga i Knausa jest w/g mnie porównywalna (te same urządzenia-wyposażenia), wybrałem Weinsberga bo dla nas (dwie osoby) spełnia nasze oczekiwania, w środku ilość miejsca porównywalna do mojego poprzedniego CI Elliota który był ponad 70 cm dłuższy, wnętrze funkcjonalnie rozplanowane z dużą ilością szafek, duży garaż (skuter Suzuki Address mieści się bez problemu) ponadto nieźle doposażony w pakiecie startowym (radio z nawigacją i kamerą cofania, automatyczna klima, Truma 6 iNet, markiza, panel fotowoltaniczny...) trochę węższa zabudowa, ja dodatkowo "trafiłem" z silnikiem 163 KM, chociaż faktem jest, że demonem prędkości on nie jest ale odpłaca się umiarkowanym apetytem (na chwilę obecną po przejechaniu 31 tkm komputer wskazuje sumaryczna zużycie na poziomie 7,8 l/100 co w rzeczywistości kształtuje się w okolicach 8,1- 8,3 l/100... oczywiście dostrzegam mankamenty ale w każdym z moich poprzednich też jakieś dostrzegałem 🤪
Carado czy Sunligtha oglądałem na targach w Nadarzynie jak też u dealera i nic mnie w nich nie urzekło na tyle by się skusić ale doświadczeń z żadnym z nich nie mam🤗
mechanick - 2021-09-01, 11:15
| suzu4x4 napisał/a: | | mechanick napisał/a: | | Będę podchodził do niego od tyłu, żeby nie widzieć tej kabiny |
to już musisz sam zaakceptować. ja bym chyba nie chciał jeździć kamperem który mi się nie podoba z wyglądu
| mechanick napisał/a: | | Zastanawiam się, ile realnie można dostać upustu w DE na taki tani NobleART? Raczej poza markizą nic nie potrzebuję z extra wyposażenia. Czy ktoś negocjował i może zdradzić rąbka tajemnicy? Czy 10% jest realne? |
śmiem wątpić w jakikolwiek rabat, prędzej może dorzucą coś z wyposażenia.
W obcym czasie jest taki bum na kampery że fabryki nie nadążają z produkcją i to raczej klienci ustawiają się w kolejce do produkcji.
obecnie trwają największe w branży targi w Dusseldorfie , jak jesteś zdecydowany to masz czas do niedzieli, może się uda coś wyrwać w "cenie targowej"
https://www.caravan-salon.com/ |
Wiem, że jest w Dusseldorf, ale nie chcę oglądać tych lepszych maszyn, bo problem będzie jeszcze większy Wybiorę się jednak do Poznania i Nadarzyna pomacać te tańsze.
Co do cen, to mam taką własną teorię, że sytuacja się jednak lekko odwróci niebawem. Ale nie będę uzasadniał, bo nie o tym jest wątek. Jednak wydaje mi się, że lepiej kupić 2-3 latka, niż zamawiać nowy. Mniej się traci. Na razie badam rynek używanych, decyzję będę podejmował późną jesienią.
LukF - 2021-09-01, 11:32
mechanick,
Ja bym na duży upust na kampera nie liczył. W zeszłym roku kupowałem dwie sztuki w DE. W pierwszym przypadku rabat to było mniej niż 1000€ a w drugim chyba między 200 a 300€ przy cenach znacznie wyższych niż Twoje założenia. Nie wierzę, że to się zmieni na lepsze w najbliższych miesiącach. Obserwuję wnikliwie rynek cen kamperów od 10 lat. Dawniej nie było bumu na kampery a nikt ich nie przeceniał o tysiące €. Obecnie jest tylko drożej. Zmianę w dół włożyłem między bajki.
mechanick - 2021-09-01, 11:54
| LukF napisał/a: | mechanick,
Ja bym na duży upust na kampera nie liczył. W zeszłym roku kupowałem dwie sztuki w DE. W pierwszym przypadku rabat to było mniej niż 1000€ a w drugim chyba między 200 a 300€ przy cenach znacznie wyższych niż Twoje założenia. Nie wierzę, że to się zmieni na lepsze w najbliższych miesiącach. Obserwuję wnikliwie rynek cen kamperów od 10 lat. Dawniej nie było bumu na kampery a nikt ich nie przeceniał o tysiące €. Obecnie jest tylko drożej. Zmianę w dół włożyłem między bajki. |
LukF nie twierdzę że trend się gwałtownie odwróci, moim zdaniem jednak nastąpi korekta. Kiedy? Nie wiem. Jak duża? Nieduża raczej
Nie czekam na zniżki do czasów sprzed pandemii, bo to już nie wróci. Sądzę jednak, że pojawią się na rynku kampery z lat 2019-2021 w cenach nieco lepszych niż dzisiaj. Dlatego sprzedałem swego z zamiarem kupna 2-3 latka.
No ale to takie dywagacje, jak znajdę coś fajnego to i tak to kupię, czy taniej czy drożej
suzu4x4 - 2021-09-01, 12:13
| mechanick napisał/a: | Wiem, że jest w Dusseldorf, ale nie chcę oglądać tych lepszych maszyn, bo problem będzie jeszcze większy Wybiorę się jednak do Poznania i Nadarzyna pomacać te tańsze.
|
z budżetowych marek mniej popularnych w PL to jeszcze Forster i Ahorn.
mechanick - 2021-09-01, 14:00
| suzu4x4 napisał/a: | | mechanick napisał/a: | Wiem, że jest w Dusseldorf, ale nie chcę oglądać tych lepszych maszyn, bo problem będzie jeszcze większy Wybiorę się jednak do Poznania i Nadarzyna pomacać te tańsze.
|
z budżetowych marek mniej popularnych w PL to jeszcze Forster i Ahorn. |
Tak, biorę pod uwagę. Nie wiem jak Forster, ale Ahorn to chyba też jest Roller.
Nigdy nie oglądałem ich na żywo, jak będzie coś interesującego to na pewno zajrzę.
suzu4x4 - 2021-09-01, 14:22
| mechanick napisał/a: |
Tak, biorę pod uwagę. Nie wiem jak Forster, ale Ahorn to chyba też jest Roller.
Nigdy nie oglądałem ich na żywo, jak będzie coś interesującego to na pewno zajrzę. |
Forster to ten sam producent co Roller czyli grupa TRIGANO
https://www.trigano.fr/com/motorhomes
Ahorn to samodzielny producent.
A kampery NobbleArt to marka własna jednego z największych dilerów kamperów w Niemczech Palmowski GMBH, produkowane na jego zlecenie w jednej z fabryk grupy Trigano .
mechanick - 2021-09-01, 16:15
| suzu4x4 napisał/a: | ...
A kampery NobbleArt to marka własna jednego z największych dilerów kamperów w Niemczech Palmowski GMBH, produkowane na jego zlecenie w jednej z fabryk grupy Trigano . |
Jak rozmawiałem z handlowcem Palmowskiego, to powiedział że XGO to Rimor a NobleART to Roller. Ponoć ten pierwszy ma szkielet zabudowy na drewnie a ten drugi już bez. XGO jest sporo tańszy, jednak jest tylko na Fiacie, jak dodasz akcyzę wychodzi droższy od NobleART.
suzu4x4 - 2021-09-01, 16:31
| mechanick napisał/a: |
Jak rozmawiałem z handlowcem Palmowskiego, to powiedział że XGO to Rimor a NobleART to Roller. Ponoć ten pierwszy ma szkielet zabudowy na drewnie a ten drugi już bez. XGO jest sporo tańszy, jednak jest tylko na Fiacie, jak dodasz akcyzę wychodzi droższy od NobleART. |
może tak być, wszystkie z nich produkowane są w fabrykach należących do grupy TRIGANO a technologia może być różna w zależności od marki/ceny.
mechanick - 2021-09-01, 16:50
Tak jeszcze grzebiąc trafiłem na taki oto układ:
Łóżko z tyłu wzdłóż i spory salon (albo mi się wydaje, że spory) - Chausson 777GA
Producent napisał, że są 4 miejsca do podróżowania. Czy jedzie się więc w takim układzie bokiem?
LukF - 2021-09-01, 16:58
mechanick,
Nie jedzie się bokiem. Jak się przyjżysz to na zdjęciu widać, że kanapa po prawej jest składana tak by uzyskać miejsce do jazdy przodem czyli tak normalnie. Lewa podobnie. Pasy są normalne trzypunktowe. Na zdjeciu ich nie widać.
Inna sprawa. Pisałeś, że jesteś wysoki. A na zdjęciu masz kampera z łóżkiem opuszczanym z sufitu. Nie uzyskasz pod nim wysokości odpowiedniej do Twego wzrostu.
I jeszcze jedno. Nie wiem czy dla Ciebie to istotne lecz przy tylnych łóżkach ustawionych po bokach nie masz normalnej wysokości szafy do wieszania ubrań. Są dwie raczej niskie pod prawym i lewym łóżkiem. Dla mnie jest to nie do przyjęcia.
suzu4x4 - 2021-09-01, 19:11
dokładnie jak @LukF napisał, siedzenia trzeba za każdym razem rozkładać, na poniżej załączonym filmiku widać to dokładnie :
https://youtu.be/hIUTl-ZvE5U?t=2301
dla mnie dyskwalifikacja, przy 4 osobach składanie/rozkładanie przy każdej przejażdżce zbyt upierdliwe
mechanick - 2021-09-02, 09:39
Rzeczywiście jest trochę zabawy z tym. Wiem że to półintegra, pewnie w alkowie też występuje ten układ.
Faktycznie w układzie z łóżkiem wzdłóż nie ma szafy z wieszakami, o tym też nie pomyślałem.
Chyba będę szukał takiego tradycyjnego układu jak niżej. Tylne poprzeczne łóżko nie do końca do mnie przemawia, wolałbym jednak wzdłóż po bokach. Wchodzenie i wychodzenie z niego jak ktoś jest z tyłu, bywa kłopotliwe. Zabiera jednak mniej miejsca, co potem widać w salonie. Chciałem coś zmienić a wygląda na to, że za pierwszym razem trafiłem w najlepszy dla mnie układ.
W układzie z łóżkiem tylnym wzdłóż, przestrzeń dzienna stanowi tylko około połowy całej zabudowy. Jak się zamknie drzwi do sypialni (w której jest też łazienka i WC - w sumie około 3m), robi się malutka powierzchnia kuchni i ciasnego salonu. To mnie uderzyło, jak oglądałem ostatnio na żywo taki układ. Gdzie w moim poprzednim kamperku sypialnia to było 1,6m z tyłu zabudowy a reszta należała do części dziennej. Było w nim wrażenie przestrzeni i tego mi zabrakło w układzie z podłóżnym łóżkiem.
No nic, pojadę na targi to popatrzę na żywo. Na rysunkach i zdjęciach zrobionych szerokokątnym obiektywem wszystkie układy wyglądają dobrze. W rzeczywistości już tak dobrze nie jest
suzu4x4 - 2021-09-02, 11:05
| mechanick napisał/a: | | Chyba będę szukał takiego tradycyjnego układu jak niżej. Tylne poprzeczne łóżko nie do końca do mnie przemawia, wolałbym jednak wzdłóż po bokach. Wchodzenie i wychodzenie z niego jak ktoś jest z tyłu, bywa kłopotliwe. Zabiera jednak mniej miejsca, co potem widać w salonie. Chciałem coś zmienić a wygląda na to, że za pierwszym razem trafiłem w najlepszy dla mnie układ. |
trzeba przetestować samemu. Ja miałem w przyczepie łózko poprzeczne a przy przesiadce do kampera wybrałem wielkie łóżko wzdłużne łączone po środku które po połączeniu miało wymiar ponad 2x2m
Początkowo było to fajne jak spaliśmy z jednym z dzieci ale jak dzieciaki podrosły na tyle że mogą spać samodzielnie to stwierdziliśmy że wolimy mieć mniejsze łóżko i normalną szafę i przy zmianie kampera wróciliśmy do układu z łóżkiem poprzecznym .
|
|