Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Problem ze skrzynią zautomatyzowaną (P0942)

mutra - 2021-09-07, 10:07
Temat postu: Problem ze skrzynią zautomatyzowaną (P0942)
Panowie i Panie :spoko
Mam następujący problem z moim Ducato 3.0 z 2010 roku ze skrzynią zautomatyzowaną.
Auto kupiłem sprawne dobrych kilka miesięcy temu, dojechałem nim do domu, postawiłem i zająłem się zabudową.
Niestety ostatnio po odpaleniu auta wyświetlił się komunikat "sprawdź przekładnię" i auto nie wrzuca biegu.

Po podpięciu multiecu scan'a wyświetla się błąd P0942.
Czy ktoś przerabiał podobną sytuację u siebie? Względnie ma jakiekolwiek pojęcie gdzie i jak umiejscowiony jest osprzęt odpowiedzialny za "zautoomatyzowanie" skrzyni?

Z tego co rozumiem błąd odnosi się to do pompy która zaopatruje aktuatory odpowiedzialne za zmianę biegu?

Auto działało prawidłowo do momentu zaparkowania więc chciałbym zacząć od sprawdzenia elektryki (podejrzewam gryzonie albo wodę ;) ) ale patrząc od góry nie widzę żadnych wtyczek/kabli prowadzących w rejony skrzyni.

Auto ma sporo dołożonych elementów w komorze silnika więc dostęp jest dosyć trudny i jeżeli jest jakiś bardziej sensowny dostęp do skrzyni inny niż demontaż dolotu, filtra powietrza itp to byłoby to dużym ułatwieniem.

Jakiekolwiek porady, opinie odnośnie diagnostyki/naprawy są mile widziane bo żadne z instrukcji serwisowych nie obejmują skrzyni zautomatyzowanych :(

Gewehr - 2021-09-07, 15:57

Zacznij od sprawdzenia czy nie ma jakiegoś wycieku. Jeśli jest ok, to zbij ciśnienie i zrób pełną adaptację, łącznie ze sprzęgłem. Sterownik i całą hydraulikę masz nad skrzynią. Jeśli będzie coś uszkodzone w sterowaniu, to zmieniaj całość. Regeneracja poszczególnych elementów zawsze kończy się porażką. Jedynie można tylko wymienić samo sprzęgło.
mutra - 2021-09-07, 16:54

Gewehr napisał/a:
Zacznij od sprawdzenia czy nie ma jakiegoś wycieku. Jeśli jest ok, to zbij ciśnienie i zrób pełną adaptację, łącznie ze sprzęgłem. Sterownik i całą hydraulikę masz nad skrzynią. Jeśli będzie coś uszkodzone w sterowaniu, to zmieniaj całość. Regeneracja poszczególnych elementów zawsze kończy się porażką. Jedynie można tylko wymienić samo sprzęgło.

dzięki za info.
Nad skrzynią w sensie w komorze silnika tam gdzie zbiornik z płynem/olejem?
"zbij ciśnienie" komendą w multiecu scanie? (dopiero się ogarniam jak w tym się poruszać ;) )
Pisząc "zmieniaj całość" masz na myśli poszczególny komponent (actuator, pompa) czy całą skrzynię?

Gewehr - 2021-09-07, 17:03

Wszystko ogarniesz multiecuscanem. Tylko musisz mieć dobry interfejs, aby nie zerwał programowania, bo możesz uwalić soft. Całość, to pompa i cała reszta. Skrzynia biegów tam nie pada zbyt często.
mutra - 2021-09-23, 12:19

Gewehr napisał/a:
Wszystko ogarniesz multiecuscanem. Tylko musisz mieć dobry interfejs, aby nie zerwał programowania, bo możesz uwalić soft. Całość, to pompa i cała reszta. Skrzynia biegów tam nie pada zbyt często.


Ok, mały update ;) .

Podpiąłem ponownie multiecuscan, Błąd P0942 dalej jest aktywny. Zauważyłem jedna dwie rzeczy w opisie błędu:
1. Ciśnienie układu wyświetla się jako 0bar
2. Napięcie akumulatora wyświetla się jako 11.69 V ( w tym samym czasie zmierzone napięcie na klemach 12.6 i podobne wyświetlone w multiecu chwilę potem)

Rozebrałem dolot i sprawdziłem pod kątem wycieków - sucho, sprawdziłem paski uziemienia i wtyczki - te widoczne od strony komory silnika i od spodu są ok.


W multiecuscanie próbowałem przeprowadzić kalibrację ale system wyświetla że "wymagane warunki nie zostały spełnione".
Z tego co wyczytałem warunki wymagane do kalibracji to ciśnienie w układzie powyżej wartości progowej i odpowiednie napięcie akumulatora


W związku z powyższym zastanawiam się nad następującymi kwestiami:
1. czemu multiecu podaje różne napięcie w tym samym czasie? Gdzie jest mierzone napięcie wyświetlane w opisie błędu P0942?
2. Czemu wyswietlane ciśnie układu jest 0 skoro system nie ma widocznych wycieków?
3. W opisie błedu multiecu podaje że ECU nie otrzymał sygnału z czujnika. O którym czujniku mowa?

Socale - 2021-09-23, 21:21

mutra napisał/a:
...
1. czemu multiecu podaje różne napięcie w tym samym czasie? Gdzie jest mierzone napięcie wyświetlane w opisie błędu P0942?
2. Czemu wyswietlane ciśnie układu jest 0 skoro system nie ma widocznych wycieków?
3. W opisie błedu multiecu podaje że ECU nie otrzymał sygnału z czujnika. O którym czujniku mowa?

1. Nieznaczne różnice wskazań nie są usterką.
2. Brak ciśnienia wewnętrznego to nie wycieki.
3. Czujnik nie wysyła informacji o odpowiednim ciśnieniu bo:
- uległ uszkodzeniu
- brak kontaktu w czujnikiem.
Punkt 3 jest obligatoryjnym powodem pojawienia się punktu 2 w cytowanym opisie.

mutra - 2021-09-24, 12:36

Socale napisał/a:
mutra napisał/a:
...
1. czemu multiecu podaje różne napięcie w tym samym czasie? Gdzie jest mierzone napięcie wyświetlane w opisie błędu P0942?
2. Czemu wyswietlane ciśnie układu jest 0 skoro system nie ma widocznych wycieków?
3. W opisie błedu multiecu podaje że ECU nie otrzymał sygnału z czujnika. O którym czujniku mowa?

1. Nieznaczne różnice wskazań nie są usterką.
2. Brak ciśnienia wewnętrznego to nie wycieki.
3. Czujnik nie wysyła informacji o odpowiednim ciśnieniu bo:
- uległ uszkodzeniu
- brak kontaktu w czujnikiem.
Punkt 3 jest obligatoryjnym powodem pojawienia się punktu 2 w cytowanym opisie.


wartość ciśnienia = 0 bo czujnik nie wysyła sygnału?

Socale - 2021-09-24, 17:26

No tak, to logiczne że jak sterownik "nie widzi" ciśnienia to stoi i czeka na info o ciśnieniu.
voice - 2021-09-24, 20:39

Na moje to wygląda na interwencję jakiegoś gryzonia pod Maską, skoro Twierdzisz, że autem przyjechałeś i było wszystko o.k. Od stania pod domem auto się nie psuje, może jedynie rdzewieć.

Bardziej bym się przyglądał instalacji niż jakimś wyciekom itp.....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group