Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Kamper z trojaczka - L4H3

nysander - 2021-09-07, 10:47
Temat postu: Kamper z trojaczka - L4H3
Jak pisałem w wątku powitalnym planuję w perspektywie 2-3 lat zbudować kampera na bazie Ducato L4H3 lub odpowiednika.

Na chwilę obecną zbieram pomysły, czytam dużo wiadomości tu na forum i na bazie waszych doświadczeń rozpisuję swoją wizję campera.

Kamper w założeniu 2+1 z opcją na 3+1.

Perspektywa czasowa odległa ale nie chcę zakładać wielu małych wątków na forum i zadawać w nich pojedyncze pytania.

Na pierwszy ogień poszedł projekt instalacji elektrycznej. Zasilanie, magazynowanie energii, odbiorniki, sterowanie, automatyka

Brat - 2021-09-07, 11:40

Na tym forum znajdziesz na pewno odpowiedź na wszystkie swoje pytania, chociaż czasami ich znalezienie może nie być proste ... :)
Chciałbym jedynie podzielić się z Tobą wątpliwościami, czy ten model bazy (rozumiem, że jeszcze jej nie masz (?) ) nie jest za mały dla 3+1.

nysander - 2021-09-07, 15:01

opcja 3+1 to łóżko na siedzeniach w szoferce i raczej jako opcja na dodatkowego pasażera na pojedyncze wyjazdy niż na stały skład w kamperze.

stały skład to będzie ja + żona + córka (aktualnie 5 lat więc wtedy 7-8)

Bazy jeszcze nie mam ale raczej zdecydowany jestem zeby to był blaszak.

Tomeczek - 2021-09-07, 17:16

Też mam takie same plany jak Ty. U mnie 2+2, choć pewnie realnie 2+1 (dzieci szybciej rosną, niż my budujemy kampery haha).
Jak szukasz natchnienia, to zasuwaj na tagi w październiku pod Warszawę. Ja się tam wybieram z żoną, żeby właśnie mieć na miejscu porównanie różnych rozwiązań.

nysander - 2021-09-07, 17:25

Tomeczek napisał/a:
Też mam takie same plany jak Ty. U mnie 2+2, choć pewnie realnie 2+1 (dzieci szybciej rosną, niż my budujemy kampery haha).
Jak szukasz natchnienia, to zasuwaj na tagi w październiku pod Warszawę. Ja się tam wybieram z żoną, żeby właśnie mieć na miejscu porównanie różnych rozwiązań.


dobra propozycja może znajdę chwilę ;)

Zbynek - 2021-09-08, 07:26

nysander napisał/a:
opcja 3+1 to łóżko na siedzeniach w szoferce i raczej jako opcja na dodatkowego pasażera na pojedyncze wyjazdy niż na stały skład w kamperze.

stały skład to będzie ja + żona + córka (aktualnie 5 lat więc wtedy 7-8)

Bazy jeszcze nie mam ale raczej zdecydowany jestem zeby to był blaszak.


Miałeś już jakiegoś kampera? Dobrze by było najpierw pojeździć, zdobyć trochę doświadczenia, bo to procentuje mocno przy budowie i planowaniu wnętrza. My mieliśmy przez 4 lata Knausa, nauczyliśmy się co i jak, powstały przemyślenia co nam pasuje, a co chcemy inaczej, i na tej podstawie powstał projekt indywidualnej zabudowy (L4H2 dla 2+1 - obecnie syn 9 lat). Po pierwszym wyjeździe potwierdziła się słuszność takiego działania :ok

nysander - 2021-09-08, 07:55

nie miałem i nie jeździłem kamperem nigdy, gdzieś tam jest tylko wizja tego co bym chciał mieć i jak miało by to wyglądać która się zmienia i rozwija. Dużo inspiracji znajduję właśnie tutaj na forum, czytam o tym co się sprawdza, a co nie i dlaczego.

Raczej nie będę miał możliwości kupienia czegoś "tymczasowego" więc chyba czeka mnie praca na żywym organizmie.

Tomeczek - 2021-09-08, 09:34

Zbynek, to napisz krótko co wymyśleliście, jakie przemyślenia się sprawdziły.
Zbynek - 2021-09-08, 17:33

Tomeczek napisał/a:
Zbynek, to napisz krótko co wymyśleliście, jakie przemyślenia się sprawdziły.


Rodzina 2+1 (syn 9 lat). Wcześniej mieliśmy L3H2, od razu wiedziałem że jako następca będzie L4H2. Może łatwiej będzie w punktach:
- chcieliśmy L4 z łóżkiem w poprzek, nik takich seryjnie nie robi (jak jest L4 to łóżko wzdłuż), stąd m.in. decyzja o zabudowie indywidualnej,
- ogrzewanie: Mieliśmy Trumę, działała dobrze, ale we Włoszech zabrakło nam gazu i się naszukaliśmy punktu uzupełniania, łącząc to z kosztem nowej przy budowie kampera wybraliśmy chińskie webasto.
- tylna ławka: dopóki mały jeździ w foteliku to nie ma różnicy, ale jak wyrośnie z fotelika nie miałbym sumienia sadzać go tam na dłużej. Tym bardziej że często jeździmy późnym wieczorem i w nocy (jak dziecko śpi to nie marudzi :ok ). Stąd decyzja o pojedynczym fotelu z możliwością pochylenia oparcia i podłokietnikami.
- lodówka: chcieliśmy dużą lodówkę z oddzielnym zamrażalnikiem, dedykowana kompresorowa to koszt 6000zł, zastosowaliśmy domową plus przetwornica (łącznie 1300zł),
- dokupiliśmy piekarnik (wcześniej nie mieliśmy). W krajach zachodnich pieczywo jest słabej jakości, żona sama czasem piecze chleb, w wakacje korzystaliśmy.
- łazienka: mieliśmy małą łazienkę z "ceratą" która kleiła się do ciała podczas prysznica. Obecnie zwykły brodzik 80x80cm i prysznic prawie jak w domu (w domu mam 90x90).
- Zbiornik wody: wcześniej mieliśmy zwykły na nadkole, coś koło 90-100l, teraz zrobiłem na wymiar i mam 200l :szeroki_usmiech
- silnik: wcześniej 2.3 130KM, w górach jednak było czuć że to dla niego wysiłek, teraz 3.0 180KM i jest zawsze zapas mocy.

To chyba najważniejsze zmiany na których nam zależało. Po 3 tygodniach w podróży (wyjazd wakacyjny) stwierdziliśmy, że wszystkie zmiany wpłynęły pozytywnie na komfort.

Zbynek - 2021-09-08, 17:38

nysander napisał/a:
nie miałem i nie jeździłem kamperem nigdy, gdzieś tam jest tylko wizja tego co bym chciał mieć i jak miało by to wyglądać która się zmienia i rozwija. Dużo inspiracji znajduję właśnie tutaj na forum, czytam o tym co się sprawdza, a co nie i dlaczego.

Raczej nie będę miał możliwości kupienia czegoś "tymczasowego" więc chyba czeka mnie praca na żywym organizmie.


To chociaż wypożycz, bo Twoje wyobrażenia mogą się baaardzo rozminąć z rzeczywistymi potrzebami.

Micha - 2021-09-08, 18:57

Zbynek napisał/a:
nysander napisał/a:
nie miałem i nie jeździłem kamperem nigdy, gdzieś tam jest tylko wizja tego co bym chciał mieć i jak miało by to wyglądać która się zmienia i rozwija. Dużo inspiracji znajduję właśnie tutaj na forum, czytam o tym co się sprawdza, a co nie i dlaczego.

Raczej nie będę miał możliwości kupienia czegoś "tymczasowego" więc chyba czeka mnie praca na żywym organizmie.


To chociaż wypożycz, bo Twoje wyobrażenia mogą się baaardzo rozminąć z rzeczywistymi potrzebami.


Prawda najprawdziwsza; ja mam za sobą 2 lata przemyśleń, w czerwcu zrobiliśmy zabudowę na szybko aby zmienić formalnie przeznaczenie pojazdu. Zabudowa mimo że tymczasowa to posłużyła już przez kilka króciutkich wyjazdów i zrewidowała parę "długo przemyślanych" idei ;)

Bajaga - 2021-09-08, 19:03

Jak masz mniej niz190cm to zrób łóżko w poprzek (choć ja mam 193 i spało się super, zależy gdzie łóżko ) i nie brał bym h3 tylko h2. Starczy by się wyprostować a w trasie lepiej.3
Tomeczek - 2021-09-08, 20:46

Ja się trochę kieruje układem jak w Affinity. Jakoś mi tak więcej przestrzeni wychodzi i łóżko jest tam w zadłużenie, a kuchnia narożna. Ja mam 186 i tak jakoś mi się wydaje że H3, żeby zapas był nad głową. Wiadomo, cerata w łazience ble, chińskie Webasto też tak myślę, lodówka jak najbardziej zwykła, zbiornik wody jednak będę pod spodem robił.
Trochę się najezdzilem w przyczepach, jednak kampervan mniejszy,
Jeśli chodzi o tylna ławkę, to też myślałem o regulacji pochylenia i stolik likwidowany na jazdę, żeby miejsca na nogi nie blokowało.

reaven22 - 2021-09-08, 21:47

Jeżdżę 2+1, w H3 weszło bez problemu łóżko w poprzek piętrowe.
Dolne ma 193x130, górne dla juniora 170x80.
Dzięki temu, że górne łóżko jest węższe to dużo wygodniej się wchodzi do dolnego wyrka.
Mimo wzrostu 189 nie narzekam, śpi się bez problemu.

Weszła też łazienka 100x80cm, i kawałek przestrzeni za łóżkiem gdzie wozimy rowery.

2 łóżka z tyłu to również komfort użytkowania. Ja wstaje sporo wcześniej niż reszta rodzinki, Mogę spokojnie kawkę z przodu wypić i nikomu nie przeszkadzam.
Samo przygotowanie do spania zajmuje też chwilę, sypialnia jest cały czas gotowa i nie trzeba przewalać się z meblami żeby rozłożyć kolejne łóżko.


Roberto - 2021-09-09, 07:06

To może ja również przedstawię swoje przemyślenia.
Jestem na etapie zabudowy Jumpera H3L3.
1. L3 wybrałem dlatego, że nie chcę mieć problemów z parkowaniem w centrach miast. Tu przykład miasteczka Piran z ubiegłego roku: byliśmy tam naszym poprzednim kamperem (7,5m dł.) i nie było gdzie zaparkować - wszędzie zakazy, ale widziałem, że blaszanki L3 parkują bez problemu na każdym parkingu. Zapytałem o co chodzi i otrzymałem info, że mieszczą się na miejscu parkingowym (mają 5,99m) więc policja się nie czepia.
2. Łóżko z tyłu - poprzeczne.
3. Rezerwowe "łóżeczko" dla wnuczki (4 lata) po złożeniu stolika + tylna ławka. Wnuczka jeździ z nami okazjonalnie, a zanim podrośnie to może w ogóle jej się odechce.
4. Łazienka z osobnym prysznicem, odgrodzonym plastykowymi drzwiczkami - żadnych cerat, kotar, itp...
5. Ogrzewanie Truma 6E + zbiornik na gaz pod ławką, tankowany na zwykłej stacji LPG. Mimo iż na początku wychodzi drożej w zakupie, ale później to tanie i sprawdzone rozwiązanie w użytkowaniu. Poza tym dzięki dodatkowej grzałce mam możliwość grzania zimą na kempingu prądem.
6. Silnik oczywiście 3.0 180KM.
7. H3 dlatego, że braki miejsca w szafkach związane z długością kamperka zniweluję ich wysokością.
8. Na dachu 2 TurboVenty, wywietrznik łazienkowy, antena SAT i panel 400W + LiFePo4 280Ah pod łóżkiem.
9. Zbiorniki na wodę czystą z tyłu na nadkolach - 2x115 litrów.
10. Podłoga 10cm, ściany 4cm, sufit około 6cm.

To tak z grubsza... :wyszczerzony:

Jak widać w stopce, to mój kolejny kamper i tym razem ma być idealny :haha:

Brat - 2021-09-09, 07:36

Roberto napisał/a:
/-/8. Na dachu 2 TurboVenty, wywietrznik łazienkowy, antena SAT i panel 400W + LiFePo4 280Ah pod łóżkiem.
9. Zbiorniki na wodę czystą z tyłu na nadkolach - 2x115 litrów.
10. Podłoga 10cm, ściany 4cm, sufit około 6cm.
To tak z grubsza... :wyszczerzony:
Jak widać w stopce, to mój kolejny kamper i tym razem ma być idealny :haha:
Rozumiem, że aspekt DMC niespecjalnie Cię zaprząta? ;)
Roberto - 2021-09-09, 07:52

Brat napisał/a:
Roberto napisał/a:
/-/8. Na dachu 2 TurboVenty, wywietrznik łazienkowy, antena SAT i panel 400W + LiFePo4 280Ah pod łóżkiem.
9. Zbiorniki na wodę czystą z tyłu na nadkolach - 2x115 litrów.
10. Podłoga 10cm, ściany 4cm, sufit około 6cm.
To tak z grubsza... :wyszczerzony:
Jak widać w stopce, to mój kolejny kamper i tym razem ma być idealny :haha:
Rozumiem, że aspekt DMC niespecjalnie Cię zaprząta? ;)

Spokojnie. Nie masz do czynienia z nowicjuszem. Wiem co robię. Wszystko zostało przeliczone :bajer

Brat - 2021-09-09, 10:16

Roberto napisał/a:
Spokojnie. Nie masz do czynienia z nowicjuszem. Wiem co robię. Wszystko zostało przeliczone :bajer
Wiem... Tak tylko pytam... ;)
reaven22 - 2021-09-09, 10:51

Brat napisał/a:
Rozumiem, że aspekt DMC niespecjalnie Cię zaprząta?


Waga własna w kamperze jest umowna :) jak przebieg 15 letnich passatów 1,9TDI sprowadzonych z Niemiec :)

Tomeczek - 2021-09-09, 11:00

Haha, dobre porównanie.
A ważyliście naciski na oś?

decumanus - 2021-09-09, 12:07

na pusto 1.6 przod 1.4 tyl
R
edytka
Cytat:
1. L3 wybrałem dlatego, że nie chcę mieć problemów z parkowaniem w centrach miast. Tu przykład miasteczka Piran z ubiegłego roku: byliśmy tam naszym poprzednim kamperem (7,5m dł.) i nie było gdzie zaparkować - wszędzie zakazy, ale widziałem, że blaszanki L3 parkują bez problemu na każdym parkingu. Zapytałem o co chodzi i otrzymałem info, że mieszczą się na miejscu parkingowym (mają 5,99m) więc policja się nie czepia.

miejsce parkingowe nie ma 6 a 5x2,5 a niepisaną zasadą jest ze mają się mieścić wszystkie kola, ale zasada jest nie pisana... natomiast osie L3 i L4 mają w tym samym rozstawie.
Ja mam L3H2 i następny na bank będzie L4H3 bo każda piędź podłogi na wagę złota.

Roberto - 2021-09-09, 18:08

decumanus napisał/a:
miejsce parkingowe nie ma 6 a 5x2,5

Gdzie to wyczytałeś :?: Jesteś pewien, że wszystkie miejsca parkingowe mają taki wymiar :?: Nie wydaje mi się...
Właśnie wróciłem ze spaceru i na osiedlu nieopodal widziałem Ducato L3, które idealnie mieściło się w kopercie, L4 w tym momencie na bank by wystawał i blokował przejazd.

Przyznam, że kiedyś również słyszałem o takim "niepisanym prawie", ale fakt jest faktem, że autka 6-metroe z reguły w całości mieszczą się na większości miejsc postojowych i nigdy nie widziałem aby policja się ich czepiała.

Natomiast to, że każdy dodatkowy centymetr podłogi ma znaczenie oczywiście jest prawdą :!:
Na szczęście mi wystarczy L3 :-P

Roberto - 2021-09-09, 18:43

Brat napisał/a:
Roberto napisał/a:
Spokojnie. Nie masz do czynienia z nowicjuszem. Wiem co robię. Wszystko zostało przeliczone :bajer
Wiem... Tak tylko pytam... ;)

Tak a`propos to zahaczyłeś o bardzo ważny temat, jakim jest DMC.
Ja zamierzam walczyć z wagą przez zastosowanie między innymi: lekkiego ocieplenia, najlżejszej płyty jaka jest dostępna na rynku, oprócz tego lżejsze akumulatory, zastosowanie niewielkiej butli gazowej, którą doładuję na każdej stacji LPG, lekkie aluminiowe krzesełka i stoliczek itp...
Te dwa zbiorniki na czystą wodę nie będą zawsze pełne. Zamierzam tankować je na full tylko w sytuacji kiedy będę stał dłużej na nadmorskiej plaży i często korzystał z zewnętrznego prysznica (nie lubię wysychającej na ciele słonej wody ;) ).
Teoretycznie powinniśmy się w dwie osoby zmieścić w DMC. Czas pokaże :szeroki_usmiech

nysander - 2021-09-09, 19:04

Bajaga napisał/a:
Jak masz mniej niz190cm to zrób łóżko w poprzek (choć ja mam 193 i spało się super, zależy gdzie łóżko ) i nie brał bym h3 tylko h2. Starczy by się wyprostować a w trasie lepiej.3


mam 192 i raczej łóżko w poprzek to jedyna opcja jaką biorę pod uwagę, 2m zabudowy łóżka wzdłuż przy L4 to i tak b. dużo i braknie miejsca na ławkę i stolik

nysander - 2021-09-09, 19:07

reaven22 napisał/a:
Jeżdżę 2+1, w H3 weszło bez problemu łóżko w poprzek piętrowe.
Dolne ma 193x130, górne dla juniora 170x80.
Dzięki temu, że górne łóżko jest węższe to dużo wygodniej się wchodzi do dolnego wyrka.
Mimo wzrostu 189 nie narzekam, śpi się bez problemu.

Weszła też łazienka 100x80cm, i kawałek przestrzeni za łóżkiem gdzie wozimy rowery.

2 łóżka z tyłu to również komfort użytkowania. Ja wstaje sporo wcześniej niż reszta rodzinki, Mogę spokojnie kawkę z przodu wypić i nikomu nie przeszkadzam.
Samo przygotowanie do spania zajmuje też chwilę, sypialnia jest cały czas gotowa i nie trzeba przewalać się z meblami żeby rozłożyć kolejne łóżko.


twój wątek już ze 2x wyczytałem i sporo z niego będę chciał u siebie zastosować. Twoje pomysły i rozwiązania bardzo mi się podobają

nysander - 2021-09-09, 19:14

Roberto jakie lekkie ocieplenie masz na myśli? myślałem nad XPS na podłogę i na ściany, uzupełniane pianką.
Tomeczek - 2021-09-09, 19:26

Ale co można na ociepleniu zaoszczędzić, czy styrodur czy styropian , to suma summarum będzie mała różnica. Można cienkie maty bitumiczne dać. A tak ogólnie to chyba najwięcej można zaoszczędzić na butli gazowej, Aku no i chyba najwięcej na meblach i sklejce obiciowej. Oczywiście kilogramy szybko przyrastają, ale 900 to sporo. Czy ktoś szczegółowo policzył ile który dany etap prac ważył?
nysander - 2021-09-09, 19:32

gazu nie planuję, tylko prąd - dlatego elektrownia większa na dachu i magazyn w postaci min 200Ah LiFePo. zbiorniki wody czysta na nadkolu 90-120 L + ew dodatkowy pod podwoziem + 90 L na wodę szarą ... to te główne wożone kg.

sklejka ceiba (chyba że coś lżejszego aktualnie wymyślili ;)

Tomeczek - 2021-09-09, 19:37

Ceiba najrozsadniejsz, ale możesz z balsy próbować 100kg/M3. Tylko to słabiutkie.
Roberto - 2021-09-09, 20:47

Tomeczek napisał/a:
Ale co można na ociepleniu zaoszczędzić

No niby niewiele, bo faktycznie XPS i pianka również u mnie będzie. Będzie też lekki Armaflex.
Maty bitumiczne ograniczyłem do nadkoli i kabiny.
Kupiłem Ceibę 10mm (drzewo egzotyczne, bo widziałem w sprzedaży pod tą nazwą również sklejkę z brzozy) plus cienka balsa na sufit.
Lekkie materiały obiciowe, bez ciężkich skór i innych temu podobnych.

Generalnie staram się zwracać większą uwagę na jakość i wagę użytych materiałów niż ich cenę.
Nie chcę aby to głupio zabrzmiało, ale w moim przypadku samodzielna budowa kampera nie jest podyktowana koniecznością (lub chęcią) zaoszczędzenia kasy. Dlatego mam chyba odrobinę większe pole manewru :bajer

reaven22 - 2021-09-09, 22:30

Roberto napisał/a:
Przyznam, że kiedyś również słyszałem o takim "niepisanym prawie", ale fakt jest faktem, że autka 6-metroe z reguły w całości mieszczą się na większości miejsc postojowych i nigdy nie widziałem aby policja się ich czepiała.


Rzadko zdarza mi się żebyśmy mieli problem z zaparkowaniem, 30cm dodatkowe w L4 to nie tylko kawałek podłogi więcej, to najczęściej dukat w wersji maxi. A to oznacza mocniejsze zawieszenie, większe tarcze i koła 16. I za każdym razem DMC 3,5T.
Przy L3 zdarzają się DMC 3,3T

Roberto napisał/a:
Generalnie staram się zwracać większą uwagę na jakość i wagę użytych materiałów niż ich cenę.


Camper to droga zabawka :) tanio i dobrze nie wyjdzie. :)

andi at - 2021-09-10, 03:37

Mój 5,99 x2,3 i parkuje w miastach .Lodówka na 12 -2300zł .włączona na wiosne a wyłączona na koniec sezonu .solar był 130 a teraz mam 360 i do tego 130 ah lifepo4 .Webasto jest włączone bo chłodno i na wyświetlaczu jest 88% prądu .Co ciekawe stałem pod lampą ledową a one ładnie dają i solar nic nie ładował .

Tu macie całą budowę .https://www.stinsonvans.com/electrical-1
Tu rozmieszczenie .https://www.malibu-carthago.com/en/vans/vans/model-overview/
Tu do poczytania na całą zime haha .https://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=396

Sorki strony nie wyświetliły się .Ide spać :spoko :spoko

Roberto - 2021-09-10, 06:59

reaven22 napisał/a:
Rzadko zdarza mi się żebyśmy mieli problem z zaparkowaniem, 30cm dodatkowe w L4
Dokładnie to 37cm ;)

Z tym parkowaniem to jest różnie. Jedni zwracają uwagę inni nie.

Dokładnie tak samo jest na promach. Czasem L4 płynie w cenie do 6m, ale rozmawiałem z ludźmi którym przed wjechaniem na prom mierzyli miarką auto i zawracali lub kazali dopłacać, a różnice cen między "do 6m" a "ponad 6m" są czasem bardzo duże.
Ja zamierzam w najbliższych latach pojeździć trochę po fiordach Norwegii oraz greckich i chorwackich wyspach, więc to tak "na zaś" ;)
Niestety chcąc mieć wygodne łóżko i osobną kabinę prysznicową w łazience musiałem znacząco ograniczyć wielkość stolika i miejsce wokół niego :(

Z DMC się zgodzę. Długo szukałem swojego, aby mieć L3 i 3,5T. Niestety ku mojemu zaskoczeniu koła miał 15". W tej chwili stoi już na alusach 16", ale hamulce pozostały te same :(

reaven22 napisał/a:
Camper to droga zabawka tanio i dobrze nie wyjdzie.

No wiesz, czytałem relacje z budowy, gdzie ludziska mieścili się w 60k za całość :haha: :haha:

nysander - 2021-09-10, 07:09

dzięki andi, poczytam z pewnością.
andi at - 2021-09-10, 08:31

[quote="Zbynek"]
Tomeczek napisał/a:
Zbynek, to napisz krótko co wymyśleliście, jakie przemyślenia się sprawdziły.



- silnik: wcześniej 2.3 130KM, w górach jednak było czuć że to dla niego wysiłek, teraz 3.0 180KM i jest zawsze zapas mocy.


Mam 2.3 i dużo jeżdżę po Alpach .Zredukować trzeba pod górę . Po to jest skrzynia biegów .
Są to jedne z lepszych silników .
Redukcja biegów to pikuś . Ważne że woda nie gotuje się i wskazówka temperatury nie rusza z miejsca :haha:

:spoko

Już jestem po śniadanku kawie i teraz kąpiel w Morzu Egejskim :bukiet:

wlodo - 2021-09-10, 09:08

Cytat:
Niestety chcąc mieć wygodne łóżko i osobną kabinę prysznicową w łazience musiałem znacząco ograniczyć wielkość stolika i miejsce wokół niego

Roberto, Gdzie ta Twoja budowa ? pokaż co tworzysz :szeroki_usmiech

Roberto - 2021-09-10, 12:55

wlodo napisał/a:
Cytat:
Niestety chcąc mieć wygodne łóżko i osobną kabinę prysznicową w łazience musiałem znacząco ograniczyć wielkość stolika i miejsce wokół niego

Roberto, Gdzie ta Twoja budowa ? pokaż co tworzysz :szeroki_usmiech

Na razie nie ma jeszcze za specjalnie co pokazać, bo to dopiero początki budowy :chytry
Większość rzeczy mam kupionych, koncepcja jest w głowie, teraz trza to zmaterializować.
Poza tym wstyd się czymkolwiek chwalić czytając poczynania takich specjalistów ja np. Ty :wyszczerzony: Kiedy na KARAT-cie oglądałem Twoje poprzednie autko, od razu chciałem zlecić Ci zabudowę :diabelski_usmiech
Na dodatek mam tak mało czasu na budowę, że jakbym miał to jeszcze opisywać to nie wyrobię się do następnych wakacji :haha: :haha: :haha:

reaven22 - 2021-09-10, 14:55

andi at napisał/a:

Mam 2.3 i dużo jeżdżę po Alpach .Zredukować trzeba pod górę . Po to jest skrzynia biegów .
Są to jedne z lepszych silników .


Dodał bym jeszcze że 2,3 jest lżejsze od 3,0.. i o ile faktycznie 3.0 jeździ się przyjemniej to nie robił bym dramatu z 2,3 bo ten sprawuje się również wyśmienicie.

Jak komuś brakuje mocy to z każdego kapcia 2,3 da się wykrzesać 150-160km przy pomocy programu. Bez zauważalnego uszczerbku na wytrzymałości.

Zbynek - 2021-09-11, 08:18

[quote="andi at"]
Zbynek napisał/a:
Tomeczek napisał/a:
Zbynek, to napisz krótko co wymyśleliście, jakie przemyślenia się sprawdziły.



- silnik: wcześniej 2.3 130KM, w górach jednak było czuć że to dla niego wysiłek, teraz 3.0 180KM i jest zawsze zapas mocy.


Mam 2.3 i dużo jeżdżę po Alpach .Zredukować trzeba pod górę . Po to jest skrzynia biegów .
Są to jedne z lepszych silników .
Redukcja biegów to pikuś . Ważne że woda nie gotuje się i wskazówka temperatury nie rusza z miejsca :haha:

:spoko

Już jestem po śniadanku kawie i teraz kąpiel w Morzu Egejskim :bukiet:


Chodziło mi o trasy typu przełęcz Stelvio, gdzie na agrafkach trzeba było redukować do 1 biegu. Teraz nawet żona z fotela pasażera sama zauważyła, że samochód jedzie z dużo większą lekkością :ok Wiem że 2.3 jest dobre, ale 3.0 jest lepsze :szeroki_usmiech

Roberto - 2021-09-11, 10:50

Zbynek napisał/a:
Wiem że 2.3 jest dobre, ale 3.0 jest lepsze

Potwierdzam. 3.0 180KM wymiata :!:

nysander - 2021-09-23, 16:56

Trochę poczytałem tu i tam, trochę tematów przemyślałem i rozrysowałem - szczególnie większość elektryki ale zastanawiam się nad paroma rzeczami:

dla porządku będę numerował swoje pytania:

1. jaki max zbiornik czystej wody zmieści się pod samochód obok 93L 3 komorowego na wodę szarą? wejdzie drugi taki sam?

2. jeżeli ktoś z was ma 2 zbiorniki wody czystej jak macie je połączone? pompa ciągnie z niższego a ten napełnia się grawitacyjnie z wyższego czy jakoś inaczej?

3. jakie elektrozawory macie do zrzutu wody szarej / opróżniania zbiornika czystej? 1, 2" czy więcej? jakieś konkretne modele?

4. podłogówka ... widziałem chyba w wątku Włodka ogrzewanie podłogowe z przewodów pneumatycznych i rozdzielacz do nich ze złączkami na wcisk. Mam spore obawy co do szczelności tego układu w dłuższej perspektywie i bliżej mi do położenia pex'a 16 ale ten częściowo wymusi mi podniesienie podłogi ze względu na kolizję z wężami wody czystej

5. łączenie połączeń gwintowanych np 1/2" ... teflon, pakuły czy coś jeszcze innego? chodzi mi o odporność na wibracje

(żeby nie mieć kolizji musiałbym mieć całą hydraulikę w cokole szafek na ścianie z drzwiami bocznymi zamiast pod stolikiem po lewej gdzie bliżej do webasto ... bądź tu mądry)

007jędruś - 2021-09-23, 17:58

Ja mam 2 zbiorniki ale w środku. Jeden pod podwójnym fotelem przy stoliku drugi z tyłu oba połączone, działają grawitacyjnie. Ten przedni jest wyżej i do niego jest doprowadzony wlew wody, zewnętrzny. Cała instalacja wodna jest w środku więc zimą nie zamarza.
kubas72 - 2021-09-29, 14:11

nysander napisał/a:
Trochę poczytałem tu i tam, trochę tematów przemyślałem i rozrysowałem - szczególnie większość elektryki ale zastanawiam się nad paroma rzeczami:

dla porządku będę numerował swoje pytania:

1. jaki max zbiornik czystej wody zmieści się pod samochód obok 93L 3 komorowego na wodę szarą? wejdzie drugi taki sam?


Dwa dedykowane zbiorniki do Ducato 93l- owe zmieszczą się pod podwoziem.
Pozostaje jeszcze przestrzeń między dwoma wzmocnieniami, w moim przypadku, wylądowało tam webasto. Czuwaj :spoko

nysander - 2021-09-29, 14:12

bez demontażu koła zapasowego się mieszczą?
kubas72 - 2021-09-29, 14:32

nysander napisał/a:
bez demontażu koła zapasowego się mieszczą?

Koło pozostaje na miejscu. Jednak radziłbym sprawdzić, czy aby zapas nie zapuścił korzeni. :szeroki_usmiech
Producent do zestawu zmiany koła powinien dołączać kątówkę akumulatorową i 5kg młot.
Miałem problem z opuszczeniem windy z kołem. Użyłem jednego i drugiego.

Śnieg, mróz, breja i kapeć. Chciałbym zobaczyć projektanta tej windy w akcji bez dodatkowych narzędzi :diabelski_usmiech

nysander - 2021-09-29, 14:48

super :) zwrócę na to uwagę jak przyjdzie co do czego

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group