|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - SWAp 3.0 TD OM606 do sprintera 906
Darek Szczecin - 2021-11-18, 13:24 Temat postu: SWAp 3.0 TD OM606 do sprintera 906 Taka Nauda w tym dziale
ja nadal nie wiem czy łazienka wzdłużnie czy klasycznie, więc wrzucam głupi temat
Kupujemy sprintera z motorem w stanie obojętnym z najmnieszą ilością korozji
następnie wrzucamy mu Motor OM606 jednostka nie do zabicia. aaa nastpnie robimy mu to
co na filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=oE18YVrxfbQ
z wczorajszego researchu wyminia że 450 PS to spokojnie znosi ta jednostka fachowcy robię wyżej
ciekawe jak by to urywało mosty
wyscigi kamperwanów na 1/4 mili ?
Piasek1 - 2021-11-19, 09:20
A na co Ci tyle mocy w kamperze/kamperbusie ?
"Legendarna" trwałość jednostki 3.0TD 177KM to w dużej mierze legendy. Silnik "ma swoje" problemy i bolączki, jest nieadekwatnie do wieku (a wręcz koszmarnie) drogi w reanimacjach. Najmłodsze sztuki mają ok 25 lat zatem próżno szukać trwałości w silniku mającym tak na dzień dobry walnięte pół bańki nalotu często z przekonaniem "a na ch... olej zmieniać czy ON lać w zbiornik kiedy to pancerne i na wszystkim pojedzie"
Owszem, silnik mocno "przewymiarowany" konstrukcyjnie dzięki czemu stał się obiektem westchnień wielu tunerów którzy z seryjnego słupka wyciągali po 800KM. Silnik bardzo dużo zniesie i wytrzyma ale tutaj już wiek wchodzi do gry: gnijące i parciejące uszczelki, postępujące wycieki, kruszące się ze starości wiązki, no i kurcząca się niemal z dnia na dzień ilość fachowców potrafiących ogarniać takie silniki.
Legendarne to są na pewno jego możliwości konsumpcji paliwa czyniąc go zupełnie nieżyciowym jak na dzisiejsze standardy i ceny za ten "luksus" jakim jest olej napędowy.
Darek Szczecin - 2021-11-19, 13:05
Piasek1 napisał/a: | A na co Ci tyle mocy w kamperze/kamperbusie ?
"Legendarna" trwałość jednostki 3.0TD 177KM to w dużej mierze legendy. Silnik "ma swoje" problemy i bolączki, jest nieadekwatnie do wieku (a wręcz koszmarnie) drogi w reanimacjach. Najmłodsze sztuki mają ok 25 lat zatem próżno szukać trwałości w silniku mającym tak na dzień dobry walnięte pół bańki nalotu często z przekonaniem "a na ch... olej zmieniać czy ON lać w zbiornik kiedy to pancerne i na wszystkim pojedzie"
Owszem, silnik mocno "przewymiarowany" konstrukcyjnie dzięki czemu stał się obiektem westchnień wielu tunerów którzy z seryjnego słupka wyciągali po 800KM. Silnik bardzo dużo zniesie i wytrzyma ale tutaj już wiek wchodzi do gry: gnijące i parciejące uszczelki, postępujące wycieki, kruszące się ze starości wiązki, no i kurcząca się niemal z dnia na dzień ilość fachowców potrafiących ogarniać takie silniki.
Legendarne to są na pewno jego możliwości konsumpcji paliwa czyniąc go zupełnie nieżyciowym jak na dzisiejsze standardy i ceny za ten "luksus" jakim jest olej napędowy. |
Co OM606 potrafi zeźreć to wiem bo mam w G
szukałem w sieci czegoś na temat rewizji zbiornika paliwa w G., a natknołem sie na mnóstwo firm które tuningują i aplikują ten silnik do wszystkiego nawet do łodzi, składają motory na nowo wymieniając wszystko, wiadomo że zajechanego trupa nikt nie będzie kręcił.
Na wsępie pisałem że temat głupi
A na co więcej mocy w Campervanie ? Bo można
Piasek1 - 2021-11-19, 13:45
Pewnie już trafiłeś na jego kanał
https://www.youtube.com/c/DieselPumpUK/videos
koleś też ma "ała" na punkcie tego motoru
Darek Szczecin - 2021-11-19, 14:19
Jasne
generalnie mit że coś jest nie do zarypania, u mnie w głowie nie istnieje takie pojęcie, o wszytko trzeba odpowiednio dbać
|
|