Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Fiat Ducato II 2.8 idTD - moc silnika

Surff - 2022-04-09, 20:55
Temat postu: Fiat Ducato II 2.8 idTD - moc silnika
Witam serdecznie!

Słuchajcie, moje Ducato II (2001 r.) 2.8 idTD bardzo slabo przyśpiesza na 5-tym biegu. Na 4 biegu rozpędzam kampera do około 90 km/h po czym na 5-tym biegu ledwo, ledwo rozpędzam go do 100 - 110 km/h.
W zasadzie podtrzymuję prędkość. Czy to normalne? Czy może powinien spokojnie osiągać 120 km/h?

Mam zabudowę z alkową.

Druga sprawa to niedogrzewanie silnika. Czy to normalne, że w chłodniejsze dni nie osiąga 90 st. C?

jacek2214 - 2022-04-09, 21:48

Co do temperatury to stawiam na termostat.
SlawekEwa - 2022-04-10, 08:07

Cytat:
Czy to normalne, że w chłodniejsze dni nie osiąga 90 st. C?

Ten typ tak ma i to nie jest wina termostatu :-P

Surff - 2022-04-10, 08:13

SlawekEwa napisał/a:
Cytat:
Czy to normalne, że w chłodniejsze dni nie osiąga 90 st. C?

Ten typ tak ma i to nie jest wina termostatu :-P


No faktycznie - dużo na ten temat jest opisane w Internecie :)

Zastanawia mnie jeszcze tylko ta bardzo słaba "piątka", która służy bardziej do podtrzymywaniu prędkości.

kimtop - 2022-04-10, 08:21

Surff napisał/a:
ledwo rozpędzam go do 100 - 110 km/h.

Surff napisał/a:
Czy może powinien spokojnie osiągać 120 km/h?


Po co?

Andrzej 73 - 2022-04-10, 08:21

Podaj wagę kampera i wysokość.
Ja swoim kamperem z silnikiem 128KM na pusto jechałem 130-140 km/h oczywiście chwilowo.
Po zmianie mapy silnika na 148 KM spokojnie dawał radę załadowany. Opory powietrza też robią swoje , jadąc pod wiatr możesz nie osiągnąć setki.
:spoko

SlawekEwa - 2022-04-10, 08:27

Surff napisał/a:
Zastanawia mnie jeszcze tylko ta bardzo słaba "piątka", która służy bardziej do podtrzymywaniu prędkości.

Faktycznie miałem taki silnik w alkowie i 120 bez problemu z tym, że wtedy spalanie :gwm
Pytaj Gewehr-a bo może być wiele przyczyn.

SlawekEwa - 2022-04-10, 08:30

Surff napisał/a:
Słuchajcie, moje Ducato II (2001 r.) 2.8 idTD

Ten silnik ma 122KM i mapy można zmieniać tylko w nawigacji :chytry

jacek2214 - 2022-04-10, 10:23

Termostat jest po to aby silnik trzymal temperature.
Gewehr - 2022-04-10, 11:10

Normalne że nie trzyma temperatury. Duża masa silnika i duża sprawność spalania, nie idzie w parze z grzaniem. Trzeba przysłonić wloty, tak aby nie owiewało silnika. Ewentualnie pełna osłona pod silnik. Taka z zasłonięciem nad belką i boki. Wtedy będzie trzymał 85 stopni. Co do mocy, to sprawdź czy na 3 biegu i pełnym klapku w podłodze idzie szatan z rury. Jak nie, to można dołożyć dawkę na pompie. Oczywiście powinno się zrobić pełną diagnostykę silnika. Bez tego będzie ciężko jednoznacznie stwierdzić gdzie problem, o ile taki jest.
zbyszekwoj - 2022-04-10, 12:02

Gewehr napisał/a:
idzie szatan z rury.


A tłumacząc na polski to co ma lecieć z rury? :roll:

Gewehr - 2022-04-10, 12:29

Powietrze górskie, lub czarny dym. Powietrze górskie = zbyt mała dawka paliwa. Czarny dym= zbyt duża. Test na trzecim biegu z pełnym gazem w podłodze. Czarny dym może być również spowodowany zbyt małą ilością o2 przy spalaniu :mrgreen:
Surff - 2022-04-10, 12:58

Gewehr napisał/a:
Powietrze górskie, lub czarny dym. Powietrze górskie = zbyt mała dawka paliwa. Czarny dym= zbyt duża. Test na trzecim biegu z pełnym gazem w podłodze. Czarny dym może być również spowodowany zbyt małą ilością o2 przy spalaniu :mrgreen:


Cześć.

No więc prędzej będzie to powietrze górskie, kopcenia zero.
W ogóle przy odpalaniu itd. nawet nie zakopci. Pracuje równo, obroty trzyma w porządku.

Oczywiście dam go na diagnostykę w przyszłym tygodniu, jednak nie miałem wcześniej doświadczeń z tym silnikiem i nie wiem tak do końca na co go stać.

Zabudowa jest dość wysoka i mało "opływowa" - wysokość zmierzę i podam, masa własna 2830 kg.

jacek2214 - 2022-04-10, 14:08

Moj trzyma temperature nawet przy -20 bez opatulania go.
Gewehr - 2022-04-10, 15:28

jacek2214 napisał/a:
Moj trzyma temperature nawet przy -20 bez opatulania go.

Jasne :haha: Ducato 2.8 i 90 stoni przy -20 :mrgreen:
Chyba że słowo trzyma, Ty rozumiesz jak 55-60 stopni? To się zgodzę.

jacek2214 - 2022-04-10, 15:50

Tak trzyma,podrózuje zima i nie ma problemu.
adaml61 - 2022-04-10, 20:06

Mój boxer 2,8 hdi trzyma temperaturę i zimą i latem , a to chyba bliżniak .
jacek2214 - 2022-04-10, 22:11

Wszystko mozliwe.Moj juz czwarty kamper z silnikem 2,8 i zadnym nie bylo problemu aby nie trzymal temperatury i z kazdym innym pojazdem jak uklad chlodzenia jest sprawny.A Ci co maja temperature 55-60 to chyba w chlodne dni podrozuja w kozuchach albo opatuleni kocami.Pozdrawiam i zycze cieplych podruzy.
darek 61 - 2022-04-11, 07:23

Surff napisał/a:


Zabudowa jest dość wysoka i mało "opływowa" - wysokość zmierzę i podam, masa własna 2830 kg.

A masa rzeczywista?

Surff - 2022-04-12, 19:51

darek 61 napisał/a:
Surff napisał/a:


Zabudowa jest dość wysoka i mało "opływowa" - wysokość zmierzę i podam, masa własna 2830 kg.

A masa rzeczywista?


ca. 3t.

MILUŚ - 2022-04-12, 20:16

Surff napisał/a:
.......

ca. 3t.
:bajer :chytry
Gewehr - 2022-04-12, 20:53

Surff napisał/a:
darek 61 napisał/a:
Surff napisał/a:


Zabudowa jest dość wysoka i mało "opływowa" - wysokość zmierzę i podam, masa własna 2830 kg.

A masa rzeczywista?


ca. 3t.

Alkowa i 3t. Ciężko będzie z tak dobrym wynikiem. Jak nigdy nie byłeś na wadze, to podjedz. Możesz się niemiło rozczarować

KFCSERWIS - 2022-06-07, 22:42

Przejrzeć należy cały układ chłodzenia + można stuningować dodając gdzieś grzałkę itd ale trzeba się nakombinować :)
Polecam stronę na której dowiesz się kto do ciebie dzwonił
kto dzwonił

Rafał54 - 2022-10-13, 20:51

A mój silnik 2.8 idtd przez 3 lata trzymał temperaturę 90 stopni. Rok temu wskazówka temperatury przechyliła się w lewo o jedną kreską, a w tym roku o dwie kreski.
Zdecydowałem o wymianie termostatu. Kupiłem 82 stopnie otwarcie. Żadnej zmiany, dalej dwie kreski w lewo na termometrze.
( podczas odkręcania pokrywy termostatu urwała się jedna śruba, konieczny był palnik )

Może należało kupić 88 stopni otwarcie ?

Pełna pokrywa pod silnikiem to dobry pomysł na dogrzanie silnika, ale zasadniczo utrudnia naprawy w trasie. Wiem coś o tym bo przez taką pełną pokrywę dolną musiałem kiedyś wrócić z majówki z powodu awarii rozrusznika.

leszekk - 2022-10-23, 11:49

U mnie też brakowało mocy .Przy turbinie jest siłownik stetuący zaworem upustowym tutbiny, kluczyk 10mm dwie nakrętki wykręcając trochę zbliżając sie w stronę końca gwintu moc wzrasta . przekręcaj powoli 1-2 obroty zablokuj i sprawdzaj czy jest ok. Pozdrawiam

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group