| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Fiat Ducato II 2.8 idTD - moc silnika
Surff - 2022-04-09, 20:55 Temat postu: Fiat Ducato II 2.8 idTD - moc silnika Witam serdecznie!
Słuchajcie, moje Ducato II (2001 r.) 2.8 idTD bardzo slabo przyśpiesza na 5-tym biegu. Na 4 biegu rozpędzam kampera do około 90 km/h po czym na 5-tym biegu ledwo, ledwo rozpędzam go do 100 - 110 km/h.
W zasadzie podtrzymuję prędkość. Czy to normalne? Czy może powinien spokojnie osiągać 120 km/h?
Mam zabudowę z alkową.
Druga sprawa to niedogrzewanie silnika. Czy to normalne, że w chłodniejsze dni nie osiąga 90 st. C?
jacek2214 - 2022-04-09, 21:48
Co do temperatury to stawiam na termostat.
SlawekEwa - 2022-04-10, 08:07
| Cytat: | Czy to normalne, że w chłodniejsze dni nie osiąga 90 st. C?
|
Ten typ tak ma i to nie jest wina termostatu
Surff - 2022-04-10, 08:13
| SlawekEwa napisał/a: | | Cytat: | Czy to normalne, że w chłodniejsze dni nie osiąga 90 st. C?
|
Ten typ tak ma i to nie jest wina termostatu |
No faktycznie - dużo na ten temat jest opisane w Internecie
Zastanawia mnie jeszcze tylko ta bardzo słaba "piątka", która służy bardziej do podtrzymywaniu prędkości.
kimtop - 2022-04-10, 08:21
| Surff napisał/a: | | ledwo rozpędzam go do 100 - 110 km/h. |
| Surff napisał/a: | | Czy może powinien spokojnie osiągać 120 km/h? |
Po co?
Andrzej 73 - 2022-04-10, 08:21
Podaj wagę kampera i wysokość.
Ja swoim kamperem z silnikiem 128KM na pusto jechałem 130-140 km/h oczywiście chwilowo.
Po zmianie mapy silnika na 148 KM spokojnie dawał radę załadowany. Opory powietrza też robią swoje , jadąc pod wiatr możesz nie osiągnąć setki.
SlawekEwa - 2022-04-10, 08:27
| Surff napisał/a: | | Zastanawia mnie jeszcze tylko ta bardzo słaba "piątka", która służy bardziej do podtrzymywaniu prędkości. |
Faktycznie miałem taki silnik w alkowie i 120 bez problemu z tym, że wtedy spalanie
Pytaj Gewehr-a bo może być wiele przyczyn.
SlawekEwa - 2022-04-10, 08:30
| Surff napisał/a: | | Słuchajcie, moje Ducato II (2001 r.) 2.8 idTD |
Ten silnik ma 122KM i mapy można zmieniać tylko w nawigacji
jacek2214 - 2022-04-10, 10:23
Termostat jest po to aby silnik trzymal temperature.
Gewehr - 2022-04-10, 11:10
Normalne że nie trzyma temperatury. Duża masa silnika i duża sprawność spalania, nie idzie w parze z grzaniem. Trzeba przysłonić wloty, tak aby nie owiewało silnika. Ewentualnie pełna osłona pod silnik. Taka z zasłonięciem nad belką i boki. Wtedy będzie trzymał 85 stopni. Co do mocy, to sprawdź czy na 3 biegu i pełnym klapku w podłodze idzie szatan z rury. Jak nie, to można dołożyć dawkę na pompie. Oczywiście powinno się zrobić pełną diagnostykę silnika. Bez tego będzie ciężko jednoznacznie stwierdzić gdzie problem, o ile taki jest.
zbyszekwoj - 2022-04-10, 12:02
| Gewehr napisał/a: | | idzie szatan z rury. |
A tłumacząc na polski to co ma lecieć z rury?
Gewehr - 2022-04-10, 12:29
Powietrze górskie, lub czarny dym. Powietrze górskie = zbyt mała dawka paliwa. Czarny dym= zbyt duża. Test na trzecim biegu z pełnym gazem w podłodze. Czarny dym może być również spowodowany zbyt małą ilością o2 przy spalaniu
Surff - 2022-04-10, 12:58
| Gewehr napisał/a: | Powietrze górskie, lub czarny dym. Powietrze górskie = zbyt mała dawka paliwa. Czarny dym= zbyt duża. Test na trzecim biegu z pełnym gazem w podłodze. Czarny dym może być również spowodowany zbyt małą ilością o2 przy spalaniu |
Cześć.
No więc prędzej będzie to powietrze górskie, kopcenia zero.
W ogóle przy odpalaniu itd. nawet nie zakopci. Pracuje równo, obroty trzyma w porządku.
Oczywiście dam go na diagnostykę w przyszłym tygodniu, jednak nie miałem wcześniej doświadczeń z tym silnikiem i nie wiem tak do końca na co go stać.
Zabudowa jest dość wysoka i mało "opływowa" - wysokość zmierzę i podam, masa własna 2830 kg.
jacek2214 - 2022-04-10, 14:08
Moj trzyma temperature nawet przy -20 bez opatulania go.
Gewehr - 2022-04-10, 15:28
| jacek2214 napisał/a: | | Moj trzyma temperature nawet przy -20 bez opatulania go. |
Jasne Ducato 2.8 i 90 stoni przy -20
Chyba że słowo trzyma, Ty rozumiesz jak 55-60 stopni? To się zgodzę.
jacek2214 - 2022-04-10, 15:50
Tak trzyma,podrózuje zima i nie ma problemu.
adaml61 - 2022-04-10, 20:06
Mój boxer 2,8 hdi trzyma temperaturę i zimą i latem , a to chyba bliżniak .
jacek2214 - 2022-04-10, 22:11
Wszystko mozliwe.Moj juz czwarty kamper z silnikem 2,8 i zadnym nie bylo problemu aby nie trzymal temperatury i z kazdym innym pojazdem jak uklad chlodzenia jest sprawny.A Ci co maja temperature 55-60 to chyba w chlodne dni podrozuja w kozuchach albo opatuleni kocami.Pozdrawiam i zycze cieplych podruzy.
darek 61 - 2022-04-11, 07:23
| Surff napisał/a: |
Zabudowa jest dość wysoka i mało "opływowa" - wysokość zmierzę i podam, masa własna 2830 kg. |
A masa rzeczywista?
Surff - 2022-04-12, 19:51
| darek 61 napisał/a: | | Surff napisał/a: |
Zabudowa jest dość wysoka i mało "opływowa" - wysokość zmierzę i podam, masa własna 2830 kg. |
A masa rzeczywista? |
ca. 3t.
MILUŚ - 2022-04-12, 20:16
| Surff napisał/a: | .......
ca. 3t. |
Gewehr - 2022-04-12, 20:53
| Surff napisał/a: | | darek 61 napisał/a: | | Surff napisał/a: |
Zabudowa jest dość wysoka i mało "opływowa" - wysokość zmierzę i podam, masa własna 2830 kg. |
A masa rzeczywista? |
ca. 3t. |
Alkowa i 3t. Ciężko będzie z tak dobrym wynikiem. Jak nigdy nie byłeś na wadze, to podjedz. Możesz się niemiło rozczarować
KFCSERWIS - 2022-06-07, 22:42
Przejrzeć należy cały układ chłodzenia + można stuningować dodając gdzieś grzałkę itd ale trzeba się nakombinować
Polecam stronę na której dowiesz się kto do ciebie dzwonił
kto dzwonił
Rafał54 - 2022-10-13, 20:51
A mój silnik 2.8 idtd przez 3 lata trzymał temperaturę 90 stopni. Rok temu wskazówka temperatury przechyliła się w lewo o jedną kreską, a w tym roku o dwie kreski.
Zdecydowałem o wymianie termostatu. Kupiłem 82 stopnie otwarcie. Żadnej zmiany, dalej dwie kreski w lewo na termometrze.
( podczas odkręcania pokrywy termostatu urwała się jedna śruba, konieczny był palnik )
Może należało kupić 88 stopni otwarcie ?
Pełna pokrywa pod silnikiem to dobry pomysł na dogrzanie silnika, ale zasadniczo utrudnia naprawy w trasie. Wiem coś o tym bo przez taką pełną pokrywę dolną musiałem kiedyś wrócić z majówki z powodu awarii rozrusznika.
leszekk - 2022-10-23, 11:49
U mnie też brakowało mocy .Przy turbinie jest siłownik stetuący zaworem upustowym tutbiny, kluczyk 10mm dwie nakrętki wykręcając trochę zbliżając sie w stronę końca gwintu moc wzrasta . przekręcaj powoli 1-2 obroty zablokuj i sprawdzaj czy jest ok. Pozdrawiam
|
|