|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Hand made - ręczna robota - Cięcie karoserii
sapero - 2022-04-20, 23:32 Temat postu: Cięcie karoserii Cześć,
chciałbym się dowiedzieć, na ile można ciąć karoserię w naszych busach, żeby się nie zaczęły rozpadać. W moim przypadku to VW Crafter.
Różowy - tę wierzchnią blachę widzę wszyscy tną równo żeby wstawić okna i inne sprawy. Nawet wycięcie całej dziury 1200 x 500 nie powinno stanowić problemu.
Zielony - te wsporniki też widzę na YT są cięte bez cienia żalu aby wstawić okienka.
Niebieski - też można wycinać ?
Żółty - a to, pasowałoby mi wyciąć właśnie na takim zaznaczonym fragmencie. Można ?
Pomarańczowy - a to już pewnie nie ?
W ogóle jak do tego się podchodzi? Są jakieś zasady określane przez producenta co wolno wycinać a co nie ? Czy jest to tzw. "wiedza fachowa" - gdzie ją zdobyć ? Jak rozpoznać granicę bezpieczeństwa i przede wszystkim nie naruszyć prawa narażając się diagnoście, ubezpieczycielowi czy nie podpadając pod paragrafy karne ?
Monter - 2022-04-21, 07:46
Twoje foto się nie wyświetla. Aby foto było widoczne dla innych musisz zrobić je publicznym w swoim albumie.
EDIT: Już działa
LukF - 2022-04-21, 08:55
sapero,
Wycinaj. To nie wiedza tajemna lecz wzmocnienia. Zasada jest taka: wycinaj jak najmniej. Nie chodzi o paragrafy a o bezpieczeństwo.
SlawekEwa - 2022-04-21, 09:08
sapero napisał/a: |
chciałbym się dowiedzieć, na ile można ciąć karoserię w naszych busach, żeby się nie zaczęły rozpadać. |
I to wszystko chcialbyś wyciąć w tym fragmencie jak na zdjęciu ?
Jeśli tak to trochę ryzykownie. Pamiętaj, że większość "blaszanek" nie ma ramy,
sterciu - 2022-04-21, 10:32
Żielone i niebieskie to są głownie wsporniki zewnętrznego poszycia aby nie pracowało , gdyby ich nie było to każde dotknięcie nawet najdelikatniejsze powodowałoby uginanie się zewnętrznego poszycia. Kiedyś miałem w jakimś blaszaku wycięte te wzmocnienia bo blacharz po naprawie po kolizyjnej nie wiadomo po co , powycinał je zamiast pózniej nowe poszycie przykleić do tych wzmocnień , w czasie jazdy blacha wpadała w taki rezonans , ze ogłuchnąć można było. Reszte też można wycinać (pomarńczowe , żółte) aczkolwiek osłabia to już bardziej konstrukcję nadwozia co dobrze nie będzie wpływać na jego sztywnośc. Powinno się wzmacniac w tych miejscach konstrukcję spawając/zgrzewając ramkę wokół wyciętego otworu we wzmocnieniu.
decumanus - 2022-05-10, 15:23
Zielone wycinaj, niebieskie jak jedno wytniesz, to sie krzywda nie stanie, to samo z żółtym, pomarańczowego to bym akurat nie ruszał.
Zabudowa troche tez samochod usztywni, a co przewidzial producent do wyciecia, mozesz znalezc w tzw conversion guide... ,mam do ducato, vivaro, mialem do mastera... poszukaj na necie... Ale od razu mowie ze głownie przewidują tam wycinanie dachu...
R
|
|