|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - Co tam słychać po 50tyś
Voku - 2022-05-10, 20:13 Temat postu: Co tam słychać po 50tyś Mój umówiony na serwis przejechane 50tyś i Wymiana uszczelnienia między skrzyni biegów a silnikiem (poci się) i do tego jak wracałem padł AdBlue (to chyba w serwisie kosztuje 7tyś)
Ogólnie nawet się cieszę bo wszystko uda się naprawić jeszcze na Gwarancji a i wakacje za pasem.
Gewehr - 2022-05-10, 20:16
Skrzynia biegów jeszcze nie robiona?
Voku - 2022-05-10, 20:18
A co też szybko pada? I jakie objawy?
Gewehr - 2022-05-10, 20:26
Łożyska padają. Podczas jazdy na VI biegu, dodawaj i odejmuj gaz. Jak jest ok, to lewarek będzie stał w miejscu. Jak są już padnięte łożyska, to będzie się poruszał przód-tył.
Track222 - 2022-05-10, 20:40
Jak po 50 tyś jest tyle do wymiany to katastrofa.
Gewehr - 2022-05-10, 20:49
Tyle? Tylko tyle W dzisiejszych czasach im nowszy, tym gorszy.
Moulder - 2022-05-10, 21:08 Temat postu: skrzynia Ja też już robiłem skrzynię niestety, 2 bieg, ale 6 każdego czeka
papamila - 2022-05-10, 21:17
Cytat: | ale 6 każdego czeka |
na całe szczęście mam tylko 5
Socale - 2022-05-10, 21:43
A gadajo że Fordy złe som.
Wszystko zależy od stylu jazdy. Jak ktoś chce każdemu udowadniać co potrafi kamper, to za te pokazy zapłaci nieco szybciej i... nieco więcej.
6 bieg, używam tylko na tempomacie i po sugestii "Shift" i nie przed wzniesieniami przy których wytraca prędkość.
U mnie jak dojadę 50tys km, to na pewno olej i olej w skrzyni, nie wiem co tam jeszcze przewidują. Lepiej żeby mieli mniej do roboty bo gwarancja już zakończona
voice - 2022-05-10, 21:55
Jednak silniki fiatowskie są trwalsze ale też nie są bezawaryjne. Te silniki 2.0 Adblue PSA są awaryjne, może faktycznie elastyczniejsze ale ...
Gewehr - 2022-05-10, 22:23
Socale napisał/a: | A gadajo że Fordy złe som.
Wszystko zależy od stylu jazdy. Jak ktoś chce każdemu udowadniać co potrafi kamper, to za te pokazy zapłaci nieco szybciej i... nieco więcej.
6 bieg, używam tylko na tempomacie i po sugestii "Shift" i nie przed wzniesieniami przy których wytraca prędkość.
U mnie jak dojadę 50tys km, to na pewno olej i olej w skrzyni, nie wiem co tam jeszcze przewidują. Lepiej żeby mieli mniej do roboty bo gwarancja już zakończona |
Olej co 30 tys. km zmieniamy i dajemy zawsze 300ml ponad stan. Przyczyną padania łożysk jest bardzo mała ilość materiału trzymającego wałki w osi i jazda z niskimi obrotami od III biegu. Pamiętajcie że jak ktoś Wam robi łożyska w skrzyni, to zmieniamy zawsze wszystkie łożyska. Nie tylko to uszkodzone.
Voku - 2022-05-10, 22:54
voice napisał/a: | Jednak silniki fiatowskie są trwalsze ale też nie są bezawaryjne. Te silniki 2.0 Adblue PSA są awaryjne, może faktycznie elastyczniejsze ale ... |
Wszystko się psuje. O pompce od Adblue to słyszałem już legendy zanim kupiłem na 100% padnie każdemu i to 2 razy i to się tyczy wszystkich bliźniaków. To pocenie w 2.0 to też podobno standard więc radze sobie czasem zajrzeć pod silnik.
Voku - 2022-06-08, 08:02
Jestem po serwisie, wymieniony cały zbiornik Adblue i uszczelnione łączenie skrzyni z silnikiem + wymiana oleju skrzyni.
Co myślicie o dolewaniu do zbiornika adblue profilaktycznie TUNAP 988 wiem że to dodatek do dodatku, ale może nie zaszkodzi? https://allegro.pl/oferta/tunap-988-nastepca-tunap-986-dodatek-scr-2w1-11572070700
Naprawiałem też panel klimatyzacji, ale we własnym zakresie bo była zalany colą przez kogoś wcześniej i nie działał przycisk + Podmiana panelu na używany skutkowała miganiem licznika kilometrów i trzeba było jeszcze dodatkowo robić osiowanie proxy na kompie, a żę nie miałem kabelka, naprawiłem stary panel przelutowując mikro włącznik.
Jak ktoś by nie wiedział jak się dostać do radia albo panelu klimatyzacji to zapraszam https://youtu.be/SpKc8RhdTXE
Jak będziecie coś podmieniać w aucie radio, panel, tempomat itd trzeba się liczyć z tym że potrzebny będzie kabelek i komputer
Na razie tyle
Co do biegów to na razie niczego niepokojącego nie widzę.
|
|