Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Rozszyfrowanie tabliczki znamionowej

T.H.X - 2022-05-14, 01:03
Temat postu: Rozszyfrowanie tabliczki znamionowej
Kolezanki i koledzy, sprawa jest zapewne banalna. Powiedzcie mi, co oznaczają pierwsza i druga licząc od góry masa z tabliczki znamionowej kampera.
kaimar - 2022-05-14, 05:34

DMC pojazdu
DMC zestawu pojazd z przyczepą
Dopuszczalny nacisk przedniej osi
Dopuszczalny nacisk tylnej osi

T.H.X - 2022-05-14, 09:20

Dziękuje, tak właśnie myślałem. Zastanawia mnie DMC = 2900kg. Czy kamper o długości 6,20m (rocznik 1994) może być tak lekki? Sama baza, w tym wypadku Transit, wg. katalogu to około 1700 kg.
MILUŚ - 2022-05-14, 09:34

Masz wątpliwości co do DMC swego kampera ; to znaczy ,że go jeszcze nie ważyłeś :chytry
Mało prawdopodobne żeby waga była zgodna z podaną przez Ciebie :diabelski_usmiech

Socale - 2022-05-15, 19:49

MILUŚ napisał/a:
Masz wątpliwości co do DMC swego kampera ; to znaczy ,że go jeszcze nie ważyłeś
...

Milusiu na wadze nie ma wskazania DMC, na wadze jest RMC = Rzeczywista Masa Całkowita :mrgreen:
Moja interpretacja tej tabliczki wygląda tak:
2900 MW
3400 DMC
Resztę wykorzystałbym pod masę przyczepy lub cokolwiek, gdyż suma nacisków osi nie może być mniejsza niż DMC.

MILUŚ - 2022-05-15, 20:14

Socale napisał/a:
...........
Moja interpretacja tej tabliczki wygląda tak:
2900 MW
3400 DMC...


Tabliczka wygląda mi na tabliczkę zabudowy . Tam nie ma masy własnej . Trzeba by było to skonfrontować z tabliczką znamionową w komorze silnika i DR :spoko

Socale - 2022-05-16, 08:36

MILUŚ napisał/a:


Tabliczka wygląda mi na tabliczkę zabudowy . Tam nie ma masy własnej .
...

Jest na tabliczce nr homologacji i VIN, zatem tabliczka odnosi się do całego pojazdu.

Kazik II - 2022-05-16, 10:39

Socale napisał/a:
Moja interpretacja tej tabliczki wygląda tak:
2900 MW
3400 DMC

Moim zdaniem masz rację. W przeciwnym wypadku po co producent kampera wpisywałby DMC 2900 kg? Chyba tylko po to, aby zrobić na złość użytkownikowi.

MILUŚ - 2022-05-16, 12:41

Socale napisał/a:
.........
Jest na tabliczce nr homologacji i VIN, zatem tabliczka odnosi się do całego pojazdu.


Czyli inaczej niż u mnie . Tabliczki w moim się różnią . :-P

T.H.X - 2022-05-16, 22:13

No to teraz mi namieszaliście. Podjadę chyba na okręgową stację diagnostyczną, ciekawe co tam powiedzą.
MILUŚ - 2022-05-17, 04:56

Diagnostę zawsze interesuje tylko tabliczka znamionowa w silniku. Tak samo na drodze ITD czy w np.: Austrii sprawdzają dane z DR i porównując z rzeczywistością.
Socale - 2022-05-17, 08:57

T.H.X napisał/a:
No to teraz mi namieszaliście. Podjadę chyba na okręgową stację diagnostyczną, ciekawe co tam powiedzą.

No to mieszamy dalej :diabelski_usmiech
Bywa że pojazd ma 2 numery VIN. Pierwszy to nadany fabrycznie pod maską na sam pojazd, drugi to nadany przez fabrykę zabudowy i oddany do użytku jako produkt finalny z uzyskaną homologacją (którą masz) i nowym VIN.
I tu spotkałem się w pewnymi łatwymi do Zrozumienia uwarunkowaniami:
Jeśli masz w DR wpisane Fiat Ducato/Peugeot/Citroen/Mercedes itd to obowiązuje VIN spod maski.
Jeśli masz w DR wpisane Dethleffs/Adria/Burstner itd, to obowiązuje VIN nadany przez tegoż producenta zabudowy.
Tak było w starszych i najprawdopodobniej jest tak u Ciebie, gdzie widnieją 2 numery VIN. Obecnie w nowych jak i w mojej Adrii, pod maską jest tabliczka Adrii.

Kazik II - 2022-05-17, 10:50

T.H.X napisał/a:
No to teraz mi namieszaliście. Podjadę chyba na okręgową stację diagnostyczną, ciekawe co tam powiedzą.

Daj sobie spokój z diagnostami, bo jak podjedziesz do trzech, to każdy będzie miał swoją teorię. Zresztą oni spraw związanych z kamperami przeważnie w ogóle nie ogarniają a nadrabiają to mądrymi minami. Tak samo jest zresztą często w wydziałami komunikacji i firmami ubezpieczeniowymi.
Na tej tabliczce masz markę kampera a w papierach Ford. Więc masz "pojazd specjalny kempingowy" marki Ford. Jakoś dotąd nikt nie wpadł na pomysł, aby to jakoś uregulować.

MILUŚ - 2022-05-17, 11:15

Kazik II napisał/a:
.......masz "pojazd specjalny kempingowy" marki Ford...


czyli obowiązuje Cię ograniczenie prędkości jazdy do .....80km/h :-P

Kazik II - 2022-05-17, 11:40

MILUŚ napisał/a:
czyli obowiązuje Cię ograniczenie prędkości jazdy do .....80km/h

Trzeba się postarać o wpisanie w rubryce "J" dowodu rejestracyjnego kategorii "M1" - i można hulać normalnie. Oczywiście bez tego wpisu mało prawdopodobne aby jakiś nadgorliwiec nas ud....ił - ale może się zdarzyć. Jednak z tym wpisem będzie trudno, jeśli nie mamy oryginalnej homologacji. Ja na szczęście znalazłem w aktach i się wybieram do wydziału komunikacji.

Marioo - 2022-09-25, 22:09

Socale napisał/a:
T.H.X napisał/a:
No to teraz mi namieszaliście. Podjadę chyba na okręgową stację diagnostyczną, ciekawe co tam powiedzą.

No to mieszamy dalej :diabelski_usmiech
Bywa że pojazd ma 2 numery VIN. Pierwszy to nadany fabrycznie pod maską na sam pojazd, drugi to nadany przez fabrykę zabudowy i oddany do użytku jako produkt finalny z uzyskaną homologacją (którą masz) i nowym VIN.
I tu spotkałem się w pewnymi łatwymi do Zrozumienia uwarunkowaniami:
Jeśli masz w DR wpisane Fiat Ducato/Peugeot/Citroen/Mercedes itd to obowiązuje VIN spod maski.
Jeśli masz w DR wpisane Dethleffs/Adria/Burstner itd, to obowiązuje VIN nadany przez tegoż producenta zabudowy.
Tak było w starszych i najprawdopodobniej jest tak u Ciebie, gdzie widnieją 2 numery VIN. Obecnie w nowych jak i w mojej Adrii, pod maską jest tabliczka Adrii.


Tabliczki może mieć dwie, ale vin jest zawsze taki sam. Numer VIN jest jak pesel, jak producent robi zabudowę to dokłada swoją tabliczkę powtarzając numer VIN nabity na nadwoziu, na nwej tabliczce są nowe dane wagi naciski osi, może się zdarzyć, że auto po przebudowie ma zmniejszoną masę przyczepy lub zmienione naciski osi bo np tylne zostały zmienione.
VIN może być nadany nowy tylko w przypadku gdy np miejsce jego nabicia było zniszczone i stał się nieczytelny (wypadek korozja) wtedy okręgówka nadaje numer nadwozia, ale nie ma on już 17 znaków.
Różne numery VIN na tabliczkach w tym samym aucie mogą świadczyć o przeszczepie zabudowy na inne podwozie.

LukF - 2022-09-26, 05:56

Marioo,
Dwa VINy występują w wielu kamperach i jest to legalne: drugi nie służy do rejestracji auta lecz do identyfikacji wewnątrz marki i go nadaje producent zabudowy. Reszta co piszesz jest OK.

dziwaczek - 2022-09-26, 09:29

LukF napisał/a:
Marioo,
Dwa VINy występują w wielu kamperach i jest to legalne: drugi nie służy do rejestracji auta lecz do identyfikacji wewnątrz marki i go nadaje producent zabudowy. Reszta co piszesz jest OK.


I tak jest VIN ma być naniesiony (nabity) na karoserii lub ramie (zależy od konstrukcji pojazdu) oraz musi być powtórzony na tabliczce znamionowej i tak mówią przepisy w PL i UE. Nawet jak producent zabudowy nadaje swój VIN inny niż VIN nabity na karoserii to go nie wybija, jest on jedynie na tabliczce na zabudowie (usuwanej najczęściej przy przekładaniu kradzionej zabudowy) i nie jest on VIN-em pojazdu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group