|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
|
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Zasilanie lodówki na promie
Janusszr - 2022-05-21, 11:50 Temat postu: Zasilanie lodówki na promie Czy dobrym pomysłem jest rozwiązanie takie, że do zewnętrznego gniazda zasilającego kampera w napięcie 230V podłączę 230V z przetwornicy?
Chodzi mi o kilkugodzinne zasilanie lodówki na promie.
MILUŚ - 2022-05-21, 12:33 Temat postu: Re: Zasilanie lodówki na promie
Janusszr napisał/a: | '''''''''
Chodzi mi o kilkugodzinne zasilanie lodówki na promie. |
Jeśli chodzi o promy do Skandynawii to nigdy nie podłączałem lodówki w trakcie rejsu
Fordek - 2022-05-21, 14:33
Dobrze zamrożona zawartość zamrażalnika wytrzymuje 10 godzin podróży do Szwecji - sprawdzone wielokrotnie .
LukF - 2022-05-21, 16:29 Temat postu: Re: Zasilanie lodówki na promie
Janusszr napisał/a: | Czy dobrym pomysłem jest rozwiązanie takie, że do zewnętrznego gniazda zasilającego kampera w napięcie 230V podłączę 230V z przetwornicy?
Chodzi mi o kilkugodzinne zasilanie lodówki na promie. |
Nie, nie jest to dobre rozwiązanie. Bo osiągasz efekt perpetuum mobile: 230V wyprodukowane z twojego aku przerwornica podaje do zewnętrznego gniazda kampera który to prąd przez elektroblok ładuje aku 12V który to prąd przetwornica zamienia na 230V.... I tak w kółko
Rav - 2022-05-21, 18:20
Nie wiem gdzie i kiedy płyniesz. Ja zawsze prosiłem obsługę o ustawienie w zasięgi gniazdka i zawsze mi to umożliwiano. Zapinałem auto do sieci i lodówka szła na 230V.
Nie rozumiem celu zapętlenia: zapięcia pod przetwornicę.
Janusszr - 2022-05-21, 18:31
Perpetuum mobile nie będzie to na pewno
Chodzi mi o kilkugodzinne posiadanie 230V w autku bez przeróbek instalacji. Czy taka pętla czegoś nie uszkodzi? Straty energii będą duże. Kilka lat temu na parkingu w Lublanie lodówka nie chciała odpalić na gaz i takie kilkunastogodzinne pobieranie prądu z akumulatora uratowałoby sytuację.
Z tym trzymamiem zimna LukF, to masz rację. Swego czasu zamrożone ryby przetrwały w walizce ponad dobę. Były dobrze chronione przez ciuchy
Gdzieś na naszym forum przeczytałem, że komuś obiecano możliwość podłączenia się na promie pod 230V, a po wjeździe okazało się to nie możliwe.
ZEUS - 2022-05-21, 20:50
Swego czasu dopytywałem w Stena Line o możliwość podpięcia kampera do prądu, uzyskałem odpowiedź, że na promach pasażerskich nie ma takiej możliwości natomiast jest taka możliwość na promach typu cargo
lepciak - 2022-05-25, 09:18
ZEUS napisał/a: | Swego czasu dopytywałem w Stena Line o możliwość podpięcia kampera do prądu, uzyskałem odpowiedź, że na promach pasażerskich nie ma takiej możliwości natomiast jest taka możliwość na promach typu cargo | Chyba nie zostałeś zrozumiany. Na każdym promie istnieje możliwość podpięcia się pod sieć statku. Dla agregatu okrętowego o mocy 50 kWh lub więcej Twoja lodówka z grzałką o mocy 100W nie ma żadnego znaczenia. Pod sieć promu podłącza się TIRy chłodnie i na tego rodzaju przypadki promy są przygotowane.
Mam morskie papiery elektryczne, trochę popływałem po świecie i wiem co piszę.
Jeżeli będziesz miał wybitnie nietypowe przyłącze w kamperze to okrętowy elektryk podłączy go na krótko.
We flocie też obowiązuje zasada: klient pasażer nasz pan.
ZEUS - 2022-05-25, 10:01
pytanie o możliwość przyłączenia się do sieci promu zadałem telefonicznie na infolinii i taką otrzymałem odpowiedź, jak zostałem zrozumiany tego nie wiem ale chyba była tylko jedna możliwość zrozumienia🤔... Twoje wyjaśnienia napawają optymizmem 👍 zwłaszcza, że niedługo będę po raz kolejny płynął promem do Szwecji i tu nasuwa się pytanie jak, gdzie, kiedy i z kim należy "załatwiać" sprawę przyłączenia kampera do sieci promu?
lepciak - 2022-05-25, 15:35
ZEUS napisał/a: | nasuwa się pytanie jak, gdzie, kiedy i z kim należy "załatwiać" sprawę przyłączenia kampera do sieci promu? |
Podczas wjazdu na prom będziesz kierowany przez obsługę promu na miejsce właściwe dla Twojego pojazdu. Odpowiedni człowiek - rozpoznasz go po ubiorze - pokieruje Ciebie aż do miejsca przeznaczenia. W każdej chwili możesz poinformować go o potrzebie podłączenia pojazdu pod sieć 230 V. Do jego obowiązków należy spełnienie Twojego życzenia lub wezwanie odpowiedzialnego za te sprawy elektryka.
Nitrolukas - 2023-08-15, 01:51
Dziś wracałem że Szwecji (Karlskrona) do Polski (Gdynia) promem stena line. Z racji że lodówka prawie pusta nie byłem wybitnie zainteresowany utrzymaniem w niej temperatury,ale zapytałem Pana z obsługi, który mnie "parkował" na promie o taką możliwość. Powiedział że to trzeba wykupić podczas rezerwacji i teraz już nie ma takiej opcji. Z ciekawości przeszedłem orzez proces rezerwacji biletu na ich stronie i tak jak mi się wydawało, nie ma takiej opcji.
Jeśli chodź o stan lodówki po rejsie to w lodówce temp z ok 4°C->ok11,5 więc tragedii nie było, ale w zamrażarce z - 18°C->ok 4°C spowodowalo rozmrozenie (co prawda w zamrażarce było tylko mięso mielone ok 400-500g i 3 lody na patyku)
Tym razem jechałem na kołach do Szwecji (przez Danie), ale już planujemy powrót i dlatego zainteresowałem się tym tematem. Następnym razem polecimy już promem (legoland już zaliczony, choć Dania też kusi)
Dlatego chciałbym dopytać, jak załatwiacie to podłączenie, u którego przewoźnika, może trzeba wcześniej zapytać, albo opłaca się na miejscu w kieszeń ?
zbyszekwoj - 2023-08-19, 10:04
Spotkałem sie z tym , że wiele lodówek podczas rejsu chodzilo na gazie i nikt tego nie sprawdzal.
kimtop - 2023-08-19, 10:27
zbyszekwoj napisał/a: | Spotkałem sie z tym , że wiele lodówek podczas rejsu chodzilo na gazie i nikt tego nie sprawdzal. |
Czy to na Bałtyku , czy na Śródziemnym nigdy nie zdarzyło mi się wyłączyć gazu
Rav - 2023-08-20, 23:43
To może ja miałem pecha, ale statystycznie w co najmniej 3 przypadkach na 4, kiedy korzystałem z pokładów zamkniętych, obsługa wyraźnie nakazywała zakręcenie butli przy wjeździe na prom. Oczywiście nie sprawdzali tego i wszystko opierało się na mojej deklaracji, jednakże nakaz był wyraźny - butle mają być pozamykane. W zamian z kolei, nie miałem problemów z ustawieniem gdzieś w zasięgu zasilania.
MILUŚ - 2023-08-21, 21:09
Dwa razy płynąc z Kristansand miałem po kontroli zamknięcia butli nalepiane plomby na drzwiczkach bakisty z butlami
ZEUS - 2023-08-21, 21:23
Płynąłem 10 razy promami Stena Line oraz Unity Line i tylko dwa razy otrzymałem przy odprawie żółtą naklejkę/plombę na bakistę (w 2016 roku i wczoraj) przy czym nikt tego nie egzekwował... o podłączenia do prądu na promach Stena Line można pomarzyć☹️
moskit - 2023-08-22, 09:45
Potwierdzam wpis Zeus-a
Za każdym razem otrzymywałem żółtą naklejkę a tylko raz naklejono plombę na bakistę która również wskazuje gdzie są butle z gazem.
Robert-4 - 2023-08-22, 12:58
Rav, Miluś,
to jakiegoś pecha mieliście. Ani na trasach Gdy - Karlskrona, Gda - Nynesham, ani do Kristiansund i na wewnętrznych w Norwegii nikt nie egzekwował zakręcania butli. Owszem na dłuższych trasach dawali naklejki na bramkach, ale później spoko. Leżały nawet na desce rozdzielczej przez cały rejs.
Darson - 2023-08-22, 17:16
lepciak napisał/a: | ZEUS napisał/a: | nasuwa się pytanie jak, gdzie, kiedy i z kim należy "załatwiać" sprawę przyłączenia kampera do sieci promu? |
Podczas wjazdu na prom będziesz kierowany przez obsługę promu na miejsce właściwe dla Twojego pojazdu. Odpowiedni człowiek - rozpoznasz go po ubiorze - pokieruje Ciebie aż do miejsca przeznaczenia. W każdej chwili możesz poinformować go o potrzebie podłączenia pojazdu pod sieć 230 V. Do jego obowiązków należy spełnienie Twojego życzenia lub wezwanie odpowiedzialnego za te sprawy elektryka. |
Nie wydaje mi się to możliwe.
Każdy, kto widział proces wjeżdżania u ustawiania aut na promie wie, że jedziesz szybko, bez możliwości zmiany kierunku i wyboru miejsca, Parkujesz za kimś i za moment jesteś zablokowany przez kolejne auta, więc o zmianie miejsca można pomarzyć. Znalezienie kogokolwiek z obsługi , która jest zajęta ustawianiem jak najciaśniej aut na promie jest praktycznie niemożliwe. Każdy ma swoje zajęcie. Więc trochę koloryzujesz o tym elektryku 😁
Że nie wspomnę o gniazdkach na metalowych ścianach, których szczerze mówiąc nie widziałem 🤔
Ostatnio pytałem kumpla o gaz i powiedział, że ma załączony. Mnie - a płynąłem 5 razy samym kamperem i chyba 20 razy zgazowaną Grand Vitarą - nikt nigdy nie pytał i nie plombował.
Co do lodówek, to w tych dziadkach, które miałem , zawsze działały do du pt.
Teraz nie będę gasił gazu po prostu.
Ale, że zapytam. Zapalacie przed wjazdem na prom ?
zbyszekwoj - 2023-08-26, 11:32
Darson napisał/a: | Zapalacie przed wjazdem na prom ? |
Sama sie zapala po 20 min.
adam2 - 2023-08-26, 17:43
A mnie się zaraz sama zapala bo mam ustawioną na automat płynąłem na sardynie i korsyke i nikogo nie interesowało czy i jak masz zalączoną lodówkę tam liczy się czas jak najszybciej załadować jak najwięcej aut i nie wyobrażam sobie szukania czy proszenia się obslugi o gniazdko 230v chyba by mnie śmiechem zabili...A może za mało wiem i za mało widziałem
Nitrolukas - 2023-08-27, 17:35
No to trochę się po wyjaśniało. Dla jasności jak ja plynalem w tym roku z Karlskrona do Gdyni to dostałem te naklejki żółte, przykleiłem i gaz zakręciłem. Faktycznie nikt tego nie sprawdzał, przynajmniej jie zauwazylem, a że wiedziałem ostatni na prom to i jako ostatni (albo prawie ostatni) opuszczałem pokład samochodowy.
Jak będę płynął w drugą stronę z prowiantem to w skorzystam z doświadczenia innych i też lodówki/gazu nie wyłączę.
krzlac - 2023-08-28, 13:01
Ten kto pisze o możliwości podpięcia kampera na promach do Skandynawii do sieci 230V pisze bzdury. Jedyny prąd na jaki możesz liczyć na promie to prąd z agregatu rozruchowego w razie braku możliwości odpalenia silnika.
MiGa - 2023-08-28, 14:12
Dwa lata temu płynęliśmy z Gdańska pod Sztokholm i w dwie strony metodą " do ręki" załatwiłem zasilanie 220V do dwóch kamperów. Może to jest nieetyczne ale szczególnie, przy pełnych zamrażalnikach fileta z dorsza i halibuta, skuteczne.
krzlac - 2023-08-28, 14:47
MiGa napisał/a: | metodą " do ręki" |
Moja wypowiedź odnosi się do metod legalnych.
Darson - 2023-08-28, 20:20
krzlac napisał/a: | Jedyny prąd na jaki możesz liczyć na promie to prąd z agregatu rozruchowego ... |
I może jeszcze ten prąd zaklęty w szklanym opakowaniu 😁
Rav - 2023-08-28, 22:32
krzlac napisał/a: | Ten kto pisze o możliwości podpięcia kampera na promach do Skandynawii do sieci 230V pisze bzdury. Jedyny prąd na jaki możesz liczyć na promie to prąd z agregatu rozruchowego w razie braku możliwości odpalenia silnika. |
W nosie mam, czy ktoś w necie będzie to uznawał za bzdury, skoro bez problemu i z Tallina mnie zapinali (tam mi nawet specjalnie nie zależało) i ze Świnoujścia. Wychodziłem, prosiłem osobę kierującą załadunkiem na rampie promu (szkoda by mi było, żeby całą zawartość lodówki przez noc trafił szlag). Minusem, że zawsze zostawiali mnie prawie na sam koniec, tj. stawałem z boku i czekałem na wezwanie. Być może nie każdego zdołają ustawić w pobliżu zasilania (jak zgłosi się 20 załóg, to nie ma bata), ale przy mniejszej ilości kamperów? Tylko kwestia wzajemnej uprzejmości.
Robert-4 - 2023-08-28, 23:13
W nosie mam, czy ktoś w necie będzie to uznawał za bzdury, skoro bez problemu i z Tallina mnie zapinali (tam mi nawet specjalnie nie zależało) i ze Świnoujścia. Wychodziłem, prosiłem osobę kierującą załadunkiem na rampie promu (szkoda by mi było, żeby całą zawartość lodówki przez noc trafił szlag). Minusem, że zawsze zostawiali mnie prawie na sam koniec, tj. stawałem z boku i czekałem na wezwanie. Być może nie każdego zdołają ustawić w pobliżu zasilania (jak zgłosi się 20 załóg, to nie ma bata), ale przy mniejszej ilości kamperów? Tylko kwestia wzajemnej uprzejmości.[/quote]
przez ciekawość - zgłaszałeś to na bramkach, czy wjeżdżając na prom ?
Rav - 2023-08-28, 23:19
Wjeżdżając na nabrzeże, kiedy auta ustawiają się już w kolejkach i widać osoby z obsługi.
Podchodziłem do osoby na rampie załadunkowej promu i zazwyczaj kazał się podstawić gdzieś z boku i czekać na sygnał. Jak prom się zapełniał i pojawiała się możliwość ustawienia w pobliżu, wpuszczał mnie i kazał trzymać prawej burty (tylko tyle i aż tyle). Czasem miałem pod nosem, czasem 10-15m do podciągnięcia.
Pamiętam też, że można było czasem wpisać gdzieś w uwagach, przy rezerwacji biletów, ale to żadna gwarancja sukcesu (każdy się na załadunku spieszy).
Robert-4 - 2023-08-28, 23:24
Rav napisał/a: | Wjeżdżając na nabrzeże, kiedy auta ustawiają się już w kolejkach i widać osoby z obsługi.
Podchodziłem do osoby na rampie załadunkowej promu i zazwyczaj kazał się podstawić gdzieś z boku i czekać na sygnał. Jak prom się zapełniał i pojawiała się możliwość ustawienia w pobliżu, wpuszczał mnie i kazał trzymać prawej burty (tylko tyle i aż tyle). Czasem miałem pod nosem, czasem 10-15m do podciągnięcia.
Pamiętam też, że można było czasem wpisać gdzieś w uwagach, przy rezerwacji biletów, ale to żadna gwarancja sukcesu (każdy się na załadunku spieszy). |
Dzięki, to cenna uwaga.
Do tej pory zostawiałem włączoną lodówkę (tą domową) na gaz. Korzystam do Skandynawii z drugiej na prąd i na dłuższych trasach oszczędzam aku. Teraz pomyślę o prądzie z promu.
Rav - 2023-08-29, 08:20
Wszystko zależy od woli współpracy załogi zarządzającej załadunkiem (nie miałem z tym problemu).
Zawsze zamykałem gaz (zgodnie z wymogami), bowiem czasami trafiasz na niższy pokład (czasem bezpośrednio nad maszynownią), gdzie jest gorąco, jest słaba wentylacja, do którego w czasie rejsu dostępu nie masz (choćby po to żeby sprawdzić czy wszystko ok z autem). Szczelne drzwi są zamykane, a na dany pokład wstęp ma tylko załoga. Nieco inaczej jest w Skandynawii, czy na południu (tam często pokłady są otwarte i nie ma z tym problemu).
Darson - 2023-08-29, 11:05
Z tego co wiem, to pokłady samochodowe zawsze są blokowane, bez możliwości odwiedzenia auta. Gdyby była taka możliwość, to spałbym w kamperze.
moskit - 2023-08-29, 13:16
Rav napisał/a: | Wszystko zależy od woli współpracy załogi zarządzającej załadunkiem (nie miałem z tym problemu).
Zawsze zamykałem gaz (zgodnie z wymogami), bowiem czasami trafiasz na niższy pokład (czasem bezpośrednio nad maszynownią), gdzie jest gorąco, jest słaba wentylacja, do którego w czasie rejsu dostępu nie masz (choćby po to żeby sprawdzić czy wszystko ok z autem). Szczelne drzwi są zamykane, a na dany pokład wstęp ma tylko załoga. Nieco inaczej jest w Skandynawii, czy na południu (tam często pokłady są otwarte i nie ma z tym problemu). |
Mylisz się wszystko zależy od oficera odpowiedzialnego za załadunek i wyważenie, jeżeli jest obłożenie około 60% to może bo mają dużo czasu, jak jest 95% to nie bawią się w uprzejmości tylko ustawiają według planu
A tak na marginesie jaka to linia ma w ofercie (oczywiście poza chłodniami Cargo) usługę podłączenia pod 230V bo nie spotkałem takiej
RadekNet - 2023-08-29, 14:40
Mój kolega jest chief'em na jednym z promów Irish Ferries i mowi, że nie ma opcj, żeby u niego się ktoś do prądu podpinał - on przecież nie wie co kto ma w instalachi samochodu i w razie czego nie będzie sobie robić kłopotów (np, z ubezpieczycielem).
Rav - 2023-08-30, 09:30
moskit napisał/a: |
Mylisz się wszystko zależy od oficera odpowiedzialnego za załadunek i wyważenie, jeżeli jest obłożenie około 60% to może bo mają dużo czasu, jak jest 95% to nie bawią się w uprzejmości tylko ustawiają według planu
A tak na marginesie jaka to linia ma w ofercie (oczywiście poza chłodniami Cargo) usługę podłączenia pod 230V bo nie spotkałem takiej |
1. Oficer jest chyba w załodze obsługującej ładunek, więc nie wiem, gdzie tutaj omyłka.
2. A czy ja gdzieś pisałem o usłudze? Pisałem, że rezerwując bilety, w pozycji uwagi kilka razy wpisywałem takową prośbę (podobnie jak możesz prosić o wózek inwalidzki itp.) i czasem od razu dostawałem odpowiedź, żeby zgłosić to w trakcie załadunku. Tak też czyniłem i nie miałem problemów.
3. Patrząc po ilości dyskutujących, ze swoimi spostrzeżeniami proponuję:
- nie prosić
- nie zgłaszać
- zostawiać na gazie (nawet jak masz wyraźny zakaz)
Temat prosty jak konstrukcja cepa, a mielenie przez kilka stron.
Robert-4 - 2023-08-30, 13:40
Temat prosty jak konstrukcja cepa, a mielenie przez kilka stron.[/quote]
Kolego,
jest korzyść - ja np. nie wiedziałem, że można o takowy prąd zawnioskować. Teraz będę pisał, a czy zrealizują to oddzielna sprawa.
Janusszr - 2023-08-30, 14:55
A czy nie można co jakiś czas odpalać lodówki z przetwornicy przez wyłącznik czasowy? Co jakiś czas, żeby nie zniszczyć akumulatora.
Rav - 2023-08-30, 15:43
Jak masz wystarczająco dużą przetwornicę i aku ... nie widzę przeciwwskazań
krzlac - 2023-08-30, 16:28
Jest sposób. Kamper elektryczny i prom TT-Line. Pojawiła się w ofercie za 170 PLN możliwość ładowania elektryka podczas rejsu.
ZEUS - 2023-08-30, 18:16
ZEUS napisał/a: | o podłączenia do prądu na promach Stena Line można pomarzyć ☹️ |
w załączeniu najświeższa informacja potwierdzająca powyższe
Darson - 2023-08-31, 13:29
Robert-4 napisał/a: | Temat prosty jak konstrukcja cepa, a mielenie przez kilka stron. |
Kolego,
jest korzyść - ja np. nie wiedziałem, że można o takowy prąd zawnioskować. Teraz będę pisał, a czy zrealizują to oddzielna sprawa.[/quote]
Racja. Bez drążenia sprawy kilka tematów by się nie pojawiło.
Też teraz będę sprawdzał, czy jest taka możliwość przy zakupie biletu.
Raczej wątpię w możliwość załatwienia "na szybko", podczas wjazdu na prom.
|
|