Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Zasilanie lodówki na promie

Janusszr - 2022-05-21, 11:50
Temat postu: Zasilanie lodówki na promie
Czy dobrym pomysłem jest rozwiązanie takie, że do zewnętrznego gniazda zasilającego kampera w napięcie 230V podłączę 230V z przetwornicy?
Chodzi mi o kilkugodzinne zasilanie lodówki na promie.

MILUŚ - 2022-05-21, 12:33
Temat postu: Re: Zasilanie lodówki na promie
Janusszr napisał/a:
'''''''''
Chodzi mi o kilkugodzinne zasilanie lodówki na promie.


Jeśli chodzi o promy do Skandynawii to nigdy nie podłączałem lodówki w trakcie rejsu :-P

Fordek - 2022-05-21, 14:33

Dobrze zamrożona zawartość zamrażalnika wytrzymuje 10 godzin podróży do Szwecji - sprawdzone wielokrotnie .
LukF - 2022-05-21, 16:29
Temat postu: Re: Zasilanie lodówki na promie
Janusszr napisał/a:
Czy dobrym pomysłem jest rozwiązanie takie, że do zewnętrznego gniazda zasilającego kampera w napięcie 230V podłączę 230V z przetwornicy?
Chodzi mi o kilkugodzinne zasilanie lodówki na promie.


Nie, nie jest to dobre rozwiązanie. Bo osiągasz efekt perpetuum mobile: 230V wyprodukowane z twojego aku przerwornica podaje do zewnętrznego gniazda kampera który to prąd przez elektroblok ładuje aku 12V który to prąd przetwornica zamienia na 230V.... I tak w kółko :roll:

Rav - 2022-05-21, 18:20

Nie wiem gdzie i kiedy płyniesz. Ja zawsze prosiłem obsługę o ustawienie w zasięgi gniazdka i zawsze mi to umożliwiano. Zapinałem auto do sieci i lodówka szła na 230V.

Nie rozumiem celu zapętlenia: zapięcia pod przetwornicę.

Janusszr - 2022-05-21, 18:31

Perpetuum mobile nie będzie to na pewno :)
Chodzi mi o kilkugodzinne posiadanie 230V w autku bez przeróbek instalacji. Czy taka pętla czegoś nie uszkodzi? Straty energii będą duże. Kilka lat temu na parkingu w Lublanie lodówka nie chciała odpalić na gaz i takie kilkunastogodzinne pobieranie prądu z akumulatora uratowałoby sytuację.
Z tym trzymamiem zimna LukF, to masz rację. Swego czasu zamrożone ryby przetrwały w walizce ponad dobę. Były dobrze chronione przez ciuchy :szeroki_usmiech
Gdzieś na naszym forum przeczytałem, że komuś obiecano możliwość podłączenia się na promie pod 230V, a po wjeździe okazało się to nie możliwe.

ZEUS - 2022-05-21, 20:50

Swego czasu dopytywałem w Stena Line o możliwość podpięcia kampera do prądu, uzyskałem odpowiedź, że na promach pasażerskich nie ma takiej możliwości natomiast jest taka możliwość na promach typu cargo
lepciak - 2022-05-25, 09:18

ZEUS napisał/a:
Swego czasu dopytywałem w Stena Line o możliwość podpięcia kampera do prądu, uzyskałem odpowiedź, że na promach pasażerskich nie ma takiej możliwości natomiast jest taka możliwość na promach typu cargo
Chyba nie zostałeś zrozumiany. Na każdym promie istnieje możliwość podpięcia się pod sieć statku. Dla agregatu okrętowego o mocy 50 kWh lub więcej Twoja lodówka z grzałką o mocy 100W nie ma żadnego znaczenia. Pod sieć promu podłącza się TIRy chłodnie i na tego rodzaju przypadki promy są przygotowane.
Mam morskie papiery elektryczne, trochę popływałem po świecie i wiem co piszę.
Jeżeli będziesz miał wybitnie nietypowe przyłącze w kamperze to okrętowy elektryk podłączy go na krótko.
We flocie też obowiązuje zasada: klient pasażer nasz pan.

ZEUS - 2022-05-25, 10:01

pytanie o możliwość przyłączenia się do sieci promu zadałem telefonicznie na infolinii i taką otrzymałem odpowiedź, jak zostałem zrozumiany tego nie wiem ale chyba była tylko jedna możliwość zrozumienia🤔... Twoje wyjaśnienia napawają optymizmem 👍 zwłaszcza, że niedługo będę po raz kolejny płynął promem do Szwecji i tu nasuwa się pytanie jak, gdzie, kiedy i z kim należy "załatwiać" sprawę przyłączenia kampera do sieci promu?
lepciak - 2022-05-25, 15:35

ZEUS napisał/a:
nasuwa się pytanie jak, gdzie, kiedy i z kim należy "załatwiać" sprawę przyłączenia kampera do sieci promu?

Podczas wjazdu na prom będziesz kierowany przez obsługę promu na miejsce właściwe dla Twojego pojazdu. Odpowiedni człowiek - rozpoznasz go po ubiorze - pokieruje Ciebie aż do miejsca przeznaczenia. W każdej chwili możesz poinformować go o potrzebie podłączenia pojazdu pod sieć 230 V. Do jego obowiązków należy spełnienie Twojego życzenia lub wezwanie odpowiedzialnego za te sprawy elektryka.

Nitrolukas - 2023-08-15, 01:51

Dziś wracałem że Szwecji (Karlskrona) do Polski (Gdynia) promem stena line. Z racji że lodówka prawie pusta nie byłem wybitnie zainteresowany utrzymaniem w niej temperatury,ale zapytałem Pana z obsługi, który mnie "parkował" na promie o taką możliwość. Powiedział że to trzeba wykupić podczas rezerwacji i teraz już nie ma takiej opcji. Z ciekawości przeszedłem orzez proces rezerwacji biletu na ich stronie i tak jak mi się wydawało, nie ma takiej opcji.

Jeśli chodź o stan lodówki po rejsie to w lodówce temp z ok 4°C->ok11,5 więc tragedii nie było, ale w zamrażarce z - 18°C->ok 4°C spowodowalo rozmrozenie (co prawda w zamrażarce było tylko mięso mielone ok 400-500g i 3 lody na patyku)

Tym razem jechałem na kołach do Szwecji (przez Danie), ale już planujemy powrót i dlatego zainteresowałem się tym tematem. Następnym razem polecimy już promem (legoland już zaliczony, choć Dania też kusi)
Dlatego chciałbym dopytać, jak załatwiacie to podłączenie, u którego przewoźnika, może trzeba wcześniej zapytać, albo opłaca się na miejscu w kieszeń :roll: ?

zbyszekwoj - 2023-08-19, 10:04

Spotkałem sie z tym , że wiele lodówek podczas rejsu chodzilo na gazie i nikt tego nie sprawdzal. :roll:
kimtop - 2023-08-19, 10:27

zbyszekwoj napisał/a:
Spotkałem sie z tym , że wiele lodówek podczas rejsu chodzilo na gazie i nikt tego nie sprawdzal.

Czy to na Bałtyku , czy na Śródziemnym nigdy nie zdarzyło mi się wyłączyć gazu

Rav - 2023-08-20, 23:43

To może ja miałem pecha, ale statystycznie w co najmniej 3 przypadkach na 4, kiedy korzystałem z pokładów zamkniętych, obsługa wyraźnie nakazywała zakręcenie butli przy wjeździe na prom. Oczywiście nie sprawdzali tego i wszystko opierało się na mojej deklaracji, jednakże nakaz był wyraźny - butle mają być pozamykane. W zamian z kolei, nie miałem problemów z ustawieniem gdzieś w zasięgu zasilania.
MILUŚ - 2023-08-21, 21:09

Dwa razy płynąc z Kristansand miałem po kontroli zamknięcia butli nalepiane plomby na drzwiczkach bakisty z butlami :chytry
ZEUS - 2023-08-21, 21:23

Płynąłem 10 razy promami Stena Line oraz Unity Line i tylko dwa razy otrzymałem przy odprawie żółtą naklejkę/plombę na bakistę (w 2016 roku i wczoraj) przy czym nikt tego nie egzekwował... o podłączenia do prądu na promach Stena Line można pomarzyć☹️
moskit - 2023-08-22, 09:45

Potwierdzam wpis Zeus-a
Za każdym razem otrzymywałem żółtą naklejkę a tylko raz naklejono plombę na bakistę która również wskazuje gdzie są butle z gazem.

Robert-4 - 2023-08-22, 12:58

Rav, Miluś,
to jakiegoś pecha mieliście. Ani na trasach Gdy - Karlskrona, Gda - Nynesham, ani do Kristiansund i na wewnętrznych w Norwegii nikt nie egzekwował zakręcania butli. Owszem na dłuższych trasach dawali naklejki na bramkach, ale później spoko. Leżały nawet na desce rozdzielczej przez cały rejs.

Darson - 2023-08-22, 17:16

lepciak napisał/a:
ZEUS napisał/a:
nasuwa się pytanie jak, gdzie, kiedy i z kim należy "załatwiać" sprawę przyłączenia kampera do sieci promu?

Podczas wjazdu na prom będziesz kierowany przez obsługę promu na miejsce właściwe dla Twojego pojazdu. Odpowiedni człowiek - rozpoznasz go po ubiorze - pokieruje Ciebie aż do miejsca przeznaczenia. W każdej chwili możesz poinformować go o potrzebie podłączenia pojazdu pod sieć 230 V. Do jego obowiązków należy spełnienie Twojego życzenia lub wezwanie odpowiedzialnego za te sprawy elektryka.


Nie wydaje mi się to możliwe.
Każdy, kto widział proces wjeżdżania u ustawiania aut na promie wie, że jedziesz szybko, bez możliwości zmiany kierunku i wyboru miejsca, Parkujesz za kimś i za moment jesteś zablokowany przez kolejne auta, więc o zmianie miejsca można pomarzyć. Znalezienie kogokolwiek z obsługi , która jest zajęta ustawianiem jak najciaśniej aut na promie jest praktycznie niemożliwe. Każdy ma swoje zajęcie. Więc trochę koloryzujesz o tym elektryku 😁
Że nie wspomnę o gniazdkach na metalowych ścianach, których szczerze mówiąc nie widziałem 🤔
Ostatnio pytałem kumpla o gaz i powiedział, że ma :roll: załączony. Mnie - a płynąłem 5 razy samym kamperem i chyba 20 razy zgazowaną Grand Vitarą - nikt nigdy nie pytał i nie plombował.
Co do lodówek, to w tych dziadkach, które miałem , zawsze działały do du pt.
Teraz nie będę gasił gazu po prostu.
Ale, że zapytam. Zapalacie przed wjazdem na prom ?

zbyszekwoj - 2023-08-26, 11:32

Darson napisał/a:
Zapalacie przed wjazdem na prom ?


Sama sie zapala po 20 min. :diabelski_usmiech

adam2 - 2023-08-26, 17:43

A mnie się zaraz sama zapala bo mam ustawioną na automat płynąłem na sardynie i korsyke i nikogo nie interesowało czy i jak masz zalączoną lodówkę tam liczy się czas jak najszybciej załadować jak najwięcej aut i nie wyobrażam sobie szukania czy proszenia się obslugi o gniazdko 230v chyba by mnie śmiechem zabili...A może za mało wiem i za mało widziałem :mrgreen:
Nitrolukas - 2023-08-27, 17:35

No to trochę się po wyjaśniało. Dla jasności jak ja plynalem w tym roku z Karlskrona do Gdyni to dostałem te naklejki żółte, przykleiłem i gaz zakręciłem. Faktycznie nikt tego nie sprawdzał, przynajmniej jie zauwazylem, a że wiedziałem ostatni na prom to i jako ostatni (albo prawie ostatni) opuszczałem pokład samochodowy.
Jak będę płynął w drugą stronę z prowiantem to w skorzystam z doświadczenia innych i też lodówki/gazu nie wyłączę.

krzlac - 2023-08-28, 13:01

Ten kto pisze o możliwości podpięcia kampera na promach do Skandynawii do sieci 230V pisze bzdury. Jedyny prąd na jaki możesz liczyć na promie to prąd z agregatu rozruchowego w razie braku możliwości odpalenia silnika.
MiGa - 2023-08-28, 14:12

Dwa lata temu płynęliśmy z Gdańska pod Sztokholm i w dwie strony metodą " do ręki" załatwiłem zasilanie 220V do dwóch kamperów. Może to jest nieetyczne ale szczególnie, przy pełnych zamrażalnikach fileta z dorsza i halibuta, skuteczne.
krzlac - 2023-08-28, 14:47

MiGa napisał/a:
metodą " do ręki"


Moja wypowiedź odnosi się do metod legalnych.

Darson - 2023-08-28, 20:20

krzlac napisał/a:
Jedyny prąd na jaki możesz liczyć na promie to prąd z agregatu rozruchowego ...

I może jeszcze ten prąd zaklęty w szklanym opakowaniu 😁

Rav - 2023-08-28, 22:32

krzlac napisał/a:
Ten kto pisze o możliwości podpięcia kampera na promach do Skandynawii do sieci 230V pisze bzdury. Jedyny prąd na jaki możesz liczyć na promie to prąd z agregatu rozruchowego w razie braku możliwości odpalenia silnika.


W nosie mam, czy ktoś w necie będzie to uznawał za bzdury, skoro bez problemu i z Tallina mnie zapinali (tam mi nawet specjalnie nie zależało) i ze Świnoujścia. Wychodziłem, prosiłem osobę kierującą załadunkiem na rampie promu (szkoda by mi było, żeby całą zawartość lodówki przez noc trafił szlag). Minusem, że zawsze zostawiali mnie prawie na sam koniec, tj. stawałem z boku i czekałem na wezwanie. Być może nie każdego zdołają ustawić w pobliżu zasilania (jak zgłosi się 20 załóg, to nie ma bata), ale przy mniejszej ilości kamperów? Tylko kwestia wzajemnej uprzejmości.

Robert-4 - 2023-08-28, 23:13

W nosie mam, czy ktoś w necie będzie to uznawał za bzdury, skoro bez problemu i z Tallina mnie zapinali (tam mi nawet specjalnie nie zależało) i ze Świnoujścia. Wychodziłem, prosiłem osobę kierującą załadunkiem na rampie promu (szkoda by mi było, żeby całą zawartość lodówki przez noc trafił szlag). Minusem, że zawsze zostawiali mnie prawie na sam koniec, tj. stawałem z boku i czekałem na wezwanie. Być może nie każdego zdołają ustawić w pobliżu zasilania (jak zgłosi się 20 załóg, to nie ma bata), ale przy mniejszej ilości kamperów? Tylko kwestia wzajemnej uprzejmości.[/quote]

przez ciekawość - zgłaszałeś to na bramkach, czy wjeżdżając na prom ?

Rav - 2023-08-28, 23:19

Wjeżdżając na nabrzeże, kiedy auta ustawiają się już w kolejkach i widać osoby z obsługi.
Podchodziłem do osoby na rampie załadunkowej promu i zazwyczaj kazał się podstawić gdzieś z boku i czekać na sygnał. Jak prom się zapełniał i pojawiała się możliwość ustawienia w pobliżu, wpuszczał mnie i kazał trzymać prawej burty (tylko tyle i aż tyle). Czasem miałem pod nosem, czasem 10-15m do podciągnięcia.

Pamiętam też, że można było czasem wpisać gdzieś w uwagach, przy rezerwacji biletów, ale to żadna gwarancja sukcesu (każdy się na załadunku spieszy).

Robert-4 - 2023-08-28, 23:24

Rav napisał/a:
Wjeżdżając na nabrzeże, kiedy auta ustawiają się już w kolejkach i widać osoby z obsługi.
Podchodziłem do osoby na rampie załadunkowej promu i zazwyczaj kazał się podstawić gdzieś z boku i czekać na sygnał. Jak prom się zapełniał i pojawiała się możliwość ustawienia w pobliżu, wpuszczał mnie i kazał trzymać prawej burty (tylko tyle i aż tyle). Czasem miałem pod nosem, czasem 10-15m do podciągnięcia.

Pamiętam też, że można było czasem wpisać gdzieś w uwagach, przy rezerwacji biletów, ale to żadna gwarancja sukcesu (każdy się na załadunku spieszy).


Dzięki, to cenna uwaga.
Do tej pory zostawiałem włączoną lodówkę (tą domową) na gaz. Korzystam do Skandynawii z drugiej na prąd i na dłuższych trasach oszczędzam aku. Teraz pomyślę o prądzie z promu.

Rav - 2023-08-29, 08:20

Wszystko zależy od woli współpracy załogi zarządzającej załadunkiem (nie miałem z tym problemu).

Zawsze zamykałem gaz (zgodnie z wymogami), bowiem czasami trafiasz na niższy pokład (czasem bezpośrednio nad maszynownią), gdzie jest gorąco, jest słaba wentylacja, do którego w czasie rejsu dostępu nie masz (choćby po to żeby sprawdzić czy wszystko ok z autem). Szczelne drzwi są zamykane, a na dany pokład wstęp ma tylko załoga. Nieco inaczej jest w Skandynawii, czy na południu (tam często pokłady są otwarte i nie ma z tym problemu).

Darson - 2023-08-29, 11:05

Z tego co wiem, to pokłady samochodowe zawsze są blokowane, bez możliwości odwiedzenia auta. Gdyby była taka możliwość, to spałbym w kamperze.
moskit - 2023-08-29, 13:16

Rav napisał/a:
Wszystko zależy od woli współpracy załogi zarządzającej załadunkiem (nie miałem z tym problemu).

Zawsze zamykałem gaz (zgodnie z wymogami), bowiem czasami trafiasz na niższy pokład (czasem bezpośrednio nad maszynownią), gdzie jest gorąco, jest słaba wentylacja, do którego w czasie rejsu dostępu nie masz (choćby po to żeby sprawdzić czy wszystko ok z autem). Szczelne drzwi są zamykane, a na dany pokład wstęp ma tylko załoga. Nieco inaczej jest w Skandynawii, czy na południu (tam często pokłady są otwarte i nie ma z tym problemu).


Mylisz się wszystko zależy od oficera odpowiedzialnego za załadunek i wyważenie, jeżeli jest obłożenie około 60% to może bo mają dużo czasu, jak jest 95% to nie bawią się w uprzejmości tylko ustawiają według planu

A tak na marginesie jaka to linia ma w ofercie (oczywiście poza chłodniami Cargo) usługę podłączenia pod 230V bo nie spotkałem takiej

RadekNet - 2023-08-29, 14:40

Mój kolega jest chief'em na jednym z promów Irish Ferries i mowi, że nie ma opcj, żeby u niego się ktoś do prądu podpinał - on przecież nie wie co kto ma w instalachi samochodu i w razie czego nie będzie sobie robić kłopotów (np, z ubezpieczycielem).
Rav - 2023-08-30, 09:30

moskit napisał/a:

Mylisz się wszystko zależy od oficera odpowiedzialnego za załadunek i wyważenie, jeżeli jest obłożenie około 60% to może bo mają dużo czasu, jak jest 95% to nie bawią się w uprzejmości tylko ustawiają według planu

A tak na marginesie jaka to linia ma w ofercie (oczywiście poza chłodniami Cargo) usługę podłączenia pod 230V bo nie spotkałem takiej


1. Oficer jest chyba w załodze obsługującej ładunek, więc nie wiem, gdzie tutaj omyłka.
2. A czy ja gdzieś pisałem o usłudze? Pisałem, że rezerwując bilety, w pozycji uwagi kilka razy wpisywałem takową prośbę (podobnie jak możesz prosić o wózek inwalidzki itp.) i czasem od razu dostawałem odpowiedź, żeby zgłosić to w trakcie załadunku. Tak też czyniłem i nie miałem problemów.
3. Patrząc po ilości dyskutujących, ze swoimi spostrzeżeniami proponuję:
- nie prosić
- nie zgłaszać
- zostawiać na gazie (nawet jak masz wyraźny zakaz)
Temat prosty jak konstrukcja cepa, a mielenie przez kilka stron.

Robert-4 - 2023-08-30, 13:40

Temat prosty jak konstrukcja cepa, a mielenie przez kilka stron.[/quote]

Kolego,
jest korzyść - ja np. nie wiedziałem, że można o takowy prąd zawnioskować. Teraz będę pisał, a czy zrealizują to oddzielna sprawa.

Janusszr - 2023-08-30, 14:55

A czy nie można co jakiś czas odpalać lodówki z przetwornicy przez wyłącznik czasowy? Co jakiś czas, żeby nie zniszczyć akumulatora.
Rav - 2023-08-30, 15:43

Jak masz wystarczająco dużą przetwornicę i aku ... nie widzę przeciwwskazań
krzlac - 2023-08-30, 16:28

Jest sposób. Kamper elektryczny i prom TT-Line. Pojawiła się w ofercie za 170 PLN możliwość ładowania elektryka podczas rejsu.
ZEUS - 2023-08-30, 18:16

ZEUS napisał/a:
o podłączenia do prądu na promach Stena Line można pomarzyć ☹️

w załączeniu najświeższa informacja potwierdzająca powyższe

Darson - 2023-08-31, 13:29

Robert-4 napisał/a:
Temat prosty jak konstrukcja cepa, a mielenie przez kilka stron.


Kolego,
jest korzyść - ja np. nie wiedziałem, że można o takowy prąd zawnioskować. Teraz będę pisał, a czy zrealizują to oddzielna sprawa.[/quote]

Racja. Bez drążenia sprawy kilka tematów by się nie pojawiło.
Też teraz będę sprawdzał, czy jest taka możliwość przy zakupie biletu.
Raczej wątpię w możliwość załatwienia "na szybko", podczas wjazdu na prom.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group