Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Pomocy, zablokowana skrzynia biegów w ducato 2,3 multijet

Kazik II - 2022-06-17, 13:39
Temat postu: Pomocy, zablokowana skrzynia biegów w ducato 2,3 multijet
Dzisiaj wszystko spakowane do wyjazdu. Odpalam motor i ..... wchodzi tylko pierwszy bieg. Reszta zablokowana na amen :shock: . Manetka biegów nie porusza się ani na boki, ani do tyłu. Można tylko popchnąć na I bieg. Na luzie po puszczeniu sprzęgła coś tam jakby w skrzyni pracowało i leciutko cięgnie do przodu. Przebieg 65 tys. km więc niewiele. Kamper prawie nie jeździł od ubiegłego sezonu -tylko miesiąc temu przejechał się parę km na przegląd. Ręką próbuję popychać wybieraki - ale czuć wyraźny, punktowy opór. Kiedy jechałem na przegląd wszystko pięknie chodziło, wróciłem, postawiłem na posesji i tak sobie stał. Chyba tylko raz odpalałem motor żeby sobie trochę pochodził, ale nie ruszałem. Co jest grane? Czy ktoś może spotkał się z czymś takim, aby w stojącym ducato samo się tak popsuło?
Socale - 2022-06-17, 17:26

A na wyłączonym silniku biegi na sucho wchodzą?
Kazik II - 2022-06-17, 17:32

Socale napisał/a:
A na wyłączonym silniku biegi na sucho wchodzą?

Nie wchodzą - tak samo jest z włączonym i wyłączonym silniku.

Gewehr - 2022-06-17, 17:34

Prawdopodobnie odpieła się linka, lub zatarł się element wybieraka na skrzyni. Na 99% nic się nie stało w skrzyni. Ten model tak się nie psuje.
Kazik II - 2022-06-17, 17:55

Gewehr napisał/a:
Prawdopodobnie odpieła się linka,

Linki są na swoim miejscu. Był tu u mnie przed chwilą taki objazdowy mechanik i stwierdził, że prawdopodobnie weszły dwa biegi jednocześnie i trzeba holować do warsztatu i rozbierać całą skrzynię. Coś nie bardzo mi to pasuje - jak mogły wejść dwa biegi jednocześnie, kiedy auto stało na podwórku.

Gewehr - 2022-06-17, 18:02

Odepnij linki od SB i zobacz jak chodzi dzwignia. Tam jest tak skonstruowany wybierak, że o dwa biegi na raz ciężko.
Kazik II - 2022-06-17, 19:23

Odpiąłem linki - same linki chodzą luźno. Jeden wybierak - ten od wrzucania biegów chodzi tylko tak do połowy. A drugi ten od wybierania biegów w zasadzie się nie porusza.
mgF3 - 2022-06-17, 20:17

Jak kolega pisał zardzewiał wybierak na sworzniu. Odkręc nakrętkę M8 na klucz 13 zsuń element wybieraka wyczyść i nasmaruj
Kazik II - 2022-06-17, 22:00

Sama ta dźwignia to mam wrażenie że delikatnie się jednak porusza. Czy jest możliwe, aby zatarł się trzpień mechanizmu wybieraka wchodzący do skrzyni - ten zaznaczony czerwoną strzałką na zdjęciu?
jacek2214 - 2022-06-18, 07:00

Mozliwe
Kazik II - 2022-06-18, 09:31

Czy ten wybierak da się wyciągnąć bez demontażu całej skrzyni?
BikerB - 2022-06-18, 14:24

Tak
Nie wiem jak jest u ciebie ale Czesto mozna go wyjac bez wyjmowania skrzyni biegow z samochodu

Gewehr - 2022-06-18, 14:28

Kazik II napisał/a:
Czy ten wybierak da się wyciągnąć bez demontażu całej skrzyni?


Nie można. Cała do rozebrania.

Kazik II - 2022-06-18, 21:47

Po różnych próbach manipulacji coś tam poprzytykało w skrzyni i wskoczył drugi bieg. I tak już zostało - ani w te ani wewte. Chyba przyjdzie mi jechać na Bałkany na drugim biegu. Ale co tam, nie spieszy mi się :haha:
Misio - 2022-06-19, 09:47

Kiedyś wracałem z Węgier na czwartym biegu z duszą na ramieniu. Biegi wrzucałem bardzo ostrożnie, ale dojechałem. Wtedy bardzo mi pomógł Gewehr. :lol:
Cyryl - 2022-06-19, 14:45

Kazik II napisał/a:
...Chyba przyjdzie mi jechać na Bałkany na drugim biegu. Ale co tam, nie spieszy mi się :haha:


to zawsze lepiej niż na wstecznym.

Kazik II - 2022-06-20, 14:51

Gewehr napisał/a:
Prawdopodobnie odpieła się linka, lub zatarł się element wybieraka na skrzyni. Na 99% nic się nie stało w skrzyni. Ten model tak się nie psuje.

Pytałem w serwisie i powiedziano mi że samo wyjęcie włożenie tej skrzyni w ducato ma kosztować 1800 zł - bo tam trzeba odkręcać całą ławę. Pytam o to, bo miałem wrażenie że szef tego warsztatu jakby chciał mnie zbyć, bo nie bardzo mu się chce walczyć z kamperem.
Drugi zaś powiedział, że może pomóc odłączenie klem akumulatora - co wydało mi się teorią zaskakującą. Co o tym sądzisz?

Skoczek - 2022-06-20, 15:00

Jak będą wyciągać skrzynię to zwróć uwagę na geometrię zawieszenia bo mój ściągał na prawo i kilka razy poprawiali mocowanie tej ławy. :gwm
LukF - 2022-06-20, 15:31

Kazik II,

Jeśli mówiąc "ława" masz na myśli tzw. kołyskę pod silnikiem to w Ducato po 2006r (czyli obecny model Kaziczku masz, jak mniemam?) NIE wyjmuje się w celu wyjęcia skrzyni lub silnika. Skrzynię da się wyjąć odłączając ją od silnika (potrzebny kanał lub podnośnik) lub niektórzy wyjeżdżają z całym zespołem napędowym czyli razem z silnikiem. Asystowałem kilka razy przy takiej operacji więc wiem o czym mówię.
Tak czy siak roboty z tym jest sporo.
Powodzenia życzę :spoko

voice - 2022-06-20, 16:06

Kazik II napisał/a:

Pytałem w serwisie i powiedziano mi że samo wyjęcie włożenie tej skrzyni w ducato ma kosztować 1800 zł

Tak naprawdę ceny mechaników lakierników poszybowały makabrycznie do góry.

ale tak jak pisali poprzednicy bez wyciągnięcia się nie da. Możesz ewentualnie spróbować popsikać jakimś odrdzewiaczem od góry tego wodzika - wybieraka on musi chodzić góra dół może puści. J też musiałem wymienić ten wybierak jednak mój był skrzywiony przy wypadku. jak. Już rozebrałem to wymieniłem synchronizatory bo już były podjechanie. Za samą naprawę razem z wymianą wodzika i synchronizatora nie pamiętam którego biegu zapłaciłem 800 zł skrzynię demontowałem i wkładałem sam.

Kazik II - 2022-06-20, 18:43

LukF napisał/a:
NIE wyjmuje się w celu wyjęcia skrzyni lub silnika.

Czyli rozumiem, że ten warsztat "lekko" przesadził z nakładem robocizny :shock:

LukF - 2022-06-20, 19:15

Kazik II napisał/a:
LukF napisał/a:
NIE wyjmuje się w celu wyjęcia skrzyni lub silnika.

Czyli rozumiem, że ten warsztat "lekko" przesadził z nakładem robocizny :shock:


Nie ustosunkuję się do ceny 1800zł bo nie wiem co zawiera. Do wyjęcia skrzyni potrzeba sporo pracy. Lecz kołyski nie wyjmujemy pod żadnym pozorem.

Komplecik - 2022-06-20, 19:33

Kazik II napisał/a:
LukF napisał/a:
NIE wyjmuje się w celu wyjęcia skrzyni lub silnika.

Czyli rozumiem, że ten warsztat "lekko" przesadził z nakładem robocizny :shock:

Kaziczku Dziecko drogie, zrób tak :ok otwórz Google zadzwoń do 3 słownie trzech warsztatów a nawet serwisu Fiata zapytaj ile za wyciągnięcie i zamontowanie skrzyni i będziesz wiedział, w necie jest sporo firm regenerujących skrzynie za dwa dni masz nowete starą oddajesz montują i będziesz Pan zadowolniony :szeroki_usmiech
:spoko

Np. https://allegro.pl/oferta/skrzynia-biegow-ducato-boxer-jumper-2-3-6-biegow-12292773231

https://allegro.pl/oferta/skrzynia-biegow-ducato-boxer-jumper-2-3-jtd-6b-11709014082

Dojeżdżają :ok

Aaaaa i jeszcze warsztaty jak byś nie mógł znaleźć ;)

https://dobrymechanik.pl/uslugi/naprawa-manualnych-skrzyn-biegow/szczecin/

Gewehr - 2022-06-20, 20:00

Super te skrzynie. Za 1500 z robotą. Komplet dobrych łożysk i uszczelniaczy, to ponad 1000zł. Żeby dobrze umyć tą skrzynię, musisz użyć ponad 2 litry benzyny ekstrakcyjnej i z litr nerty. Teraz oddać z tego vat i podatek. To ile biorą za robotę? 150zł?
Za tyle się nie da :haha:

voice - 2022-06-20, 20:01

LukF napisał/a:
Lecz kołyski nie wyjmujemy pod żadnym pozorem.


ja demontowałem przedni pas czyli zderzaki belkę całe chłodnice, od góry obudowę filtra powietrza wyjmowałem póloś wykręcałem skrzynie i przodem ją wyciągałem montaż odwrotnie.
Samemu jest to robota na pół dnia.
Acha i najważniejsze. uszczelniacz półosi to tylko oryginał z obudową. Ja kupowałem dwa same simeringi i ciekło i nie były tanie. Ale chytry dwa razy traci. Więc Tadziu tylko oryginał żebyś nie dał się naciągnąć na sam simering nawet najlepszy będzie ciekł.

Gewehr - 2022-06-20, 20:05

Belki ani pasa nie ruszasz. Jak robimy we dwóch, to wyjęcie M20 max 2 godziny. Jak robi to sam pracownik, to jakieś 3. Ja słabo pomagam :haha:

Z uszczelniaczem to prawda. Nawet OE potrafi się wysunąć z obudowy.

Cyryl - 2022-06-20, 21:07

weź pod uwagę to, że jak zdejmą skrzynię, aby ocenić stan sprzęgła, bo może się okazać, iż za pół roku, rok, będziesz musiał płacić za następny demontaż skrzyni.

moim zdaniem jak tarcza sprzęgła będzie zużyta w 50% warto wymienić za jednym razem.

Kazik II - 2022-06-20, 23:01

Cyryl napisał/a:
moim zdaniem jak tarcza sprzęgła będzie zużyta w 50% warto wymienić za jednym razem.

Jasne, nawet wymieniłbym tak na wszelki wypadek, ale jakoś nigdzie nie znalazłem ofert samej tarczy. Są tylko kompletne sprzęgła. Chociaż lepiej poczekać aż wszystko (i cała prawda) będzie na wierzchu.
LukF napisał/a:
Nie ustosunkuję się do ceny 1800zł bo nie wiem co zawiera

Powiedzieli jasno, że ta kwota to wyłącznie samo wyjęcie i założenie skrzyni z powrotem. A tyle, ponieważ najpierw całuśki dzionek boży będą skrzynię wyjmować, a potem znowu przez dzionek cały zakładać. "Langsam, langsam aber sicher" - jak mawiał Kramer z Vabanku :haha:
A poza tym, liczę na to, że to jakiś niewielki problem, coś tam się poplątało albo zacięło z wybierakami, bo od samego stania na podwórku skrzynia się nie rozsypała. Zauważyłem, że jest mocno wybite jabłko lewarka biegów - może to powodowało niezbyt precyzyjną pracę wybieraków, aż coś się zablokowało. Te dzisiejsze skrzynie chyba bardziej wrażliwe niż w takim np Starze 28 którego skrzynia chodziła równie dobrze na smalcu jak i na krochmalu ziemniaczanym :wyszczerzony:

Gewehr - 2022-06-30, 05:17

No i co z tą skrzynią?
Kazik II - 2022-06-30, 10:35

Gewehr napisał/a:
No i co z tą skrzynią?

Skrzynię trzeba było jednak wymontować bo nic nie dało się ruszyć. Na szczęście jest tu na miejscu kolega kamperowiec , który podjął się wyjęcia skrzyni od razu. Po rozebraniu u specjalisty od skrzyń okazało się, że uszkodzone były jakieś elementy mechanizmu wybierania - wyrobione sprężyny czy coś takiego. Skrzynia jako taka jest zdrowa poza tym. Pewnie niedługo odbiorę auto ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group