Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Zakup kampera dylematy

Michał WILA - 2022-08-10, 11:41
Temat postu: Zakup kampera dylematy
Dzień dobry,

na wstępie chciałbym zaznaczyć, że mój post ma na celu na razie tylko zasięgnięcie opinii od bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek.
Moje dotychczasowe doświadczenie z karawaningiem to 10 letnia jazda z przyczepą kempingową głownie na wyjazdy stacjonarne - Włochy, Austria i Chorwacja. Czas leci, dzieciaki rosną, baseny i place zabaw stają się nudne, więc nieuchronnie nadszedł czas na poważne przemyślenie tematu zakupu kampera (prawdopodobnie nowy w leasingu lub lekko używany).
Stosując się do dobrych rad wyczytanych w sieci w pierwszej kolejności wypożyczyłem kampera, żeby wogóle zobaczyć z czym to się je :)
Pojechałem do Włoch Benimarem Tessoro 463 z całkiem przyjemnym układem dwóch osobnych łóżek z tyłu i łóżkiem opuszczanym w przedniej części kampera. O ile do układ tego samochodu uważam za genialny, prowadzenie i pracę automatycznej skrzyni też, tak już wykonanie jest moim zdaniem dramatyczne. Na dobrej i równej nawierzchni asfaltowej samochód zachowywał się jeszcze jako tako, natomiast na gorszych drogach trzeszczał, skrzypiał i wydawał odgłosy jakby zaraz miał się rozlecieć :shock: (samochód nowy z przebiegiem 1200 km). Jakość wykonania mebli zostawia wiele do życzenia ale dla przykładu tak prozaiczna sprawa jak drabinka do opuszczanego łóżka, która porobiła wgnioty w podłodze (za co polecieli mi z kaucji) to już totalny dramat.
Moje pytanie jest takie: czy wszystkie samochody do 3,5 tony są tak dramatycznie wykonane czy tylko Benimar ma takie problemy z jakością? Na targach karawaningowych człowiek, który sprzedawał bodajże Pilote powiedział mi żebym dał sobie spokój z tematem do 3,5 tony. "Zrób pan prawko C i weź Pan kampera bez stresu o załadunek i z dużo lepszym wykonaniem"
Jakie są wasze opinie w tym temacie?
Bardzo dziękuję za uwagę i nie wściekajcie się na "świeżaka" :wyszczerzony:

pozdrawiam
Michał

Andrzej 73 - 2022-08-10, 12:15

Witaj. :spoko
Kamper to nie czołg jest delikatny i trzeba się z tym liczyć. Lepsze zabudowy są droższe. Do wypożyczalni biorą budżetowe marki.

Banan - 2022-08-11, 10:10

Michał WILA napisał/a:
Moje pytanie jest takie: czy wszystkie samochody do 3,5 tony są tak dramatycznie wykonane czy tylko Benimar ma takie problemy z jakością?

Niestety, za każdym rokiem jakość wykonania jest coraz gorsza, bez względu na markę i tonaż.
Byłem na targach w Nadarzynie i Poznaniu i jedyną marką do której nie było się czego przyczepić był... Morelo :-P

W październiku jadę na targi do Poznania sprawdzić, czy coś się zmieniło :diabelski_usmiech

LukF - 2022-08-11, 13:10

Michał WILA,
Właściciele przyczep zawsze są zaskoczeni kamperem....


Jeździłeś do ten pory z ogonem znaczy przyczepą. Czy siedziałeś kiedyś w niej jadąc 100km/h ? Czy wiesz jakie dźwięki wydawało wnętrze przyczepy? Nie, bo nigdy tego nie sprawdzałeś. A przecież meble, szafki, stół, łóżka, garnki, lodówka i tysiąc innych rzeczy po rozpędzeniu do pierwszej prędkości kosmicznej żyje i wydaje dźwięki. Nawet w Carthago tak jest. I teraz jesteś zaskoczony :shock:
Inną sprawą jest to, że w tanich autach może to być na jeszcze większą skalę. Nie da się by było jak w aucie osobowym. Bo w osobówce nie ma zamontowanego tego co w aucie mieszkalnym.
Koniec tematu :spoko

Matheus - 2022-08-11, 13:29

LukF napisał/a:
A przecież meble, szafki, stół, łóżka, garnki, lodówka i tysiąc innych rzeczy po rozpędzeniu do pierwszej prędkości kosmicznej żyje i wydaje dźwięki.

zawsze mnie zastanawiało to skrzypienie szafek i mebli. Faktycznie w fabrycznych kamperach tak jest? Odrazu mówię, że moja samoróbka jest mocno przewymiarowana i u mnie nigdy nic nie skrzypiało.

ZEUS - 2022-08-11, 15:03

Twoja samoróbka jest zapewne ma ramie w przeciwieństwie do większości kamperów i być może dzięki temu nic nie skrzypi🤔
LukF - 2022-08-11, 16:57

ZEUS napisał/a:
Twoja samoróbka jest zapewne ma ramie w przeciwieństwie do większości kamperów i być może dzięki temu nic nie skrzypi🤔


A który kamper jest bez ramy... :shock:

Nie chodziło mi o nieznośną kakofonię dźwiękową. Ale wnętrze wydaje delikatne odgłosy. Natomiast jadąc po kocich łbach jest to uciążliwe. Oczywiście wiele starszych kamperowców tego nie doświadcza, uszy się zużyły :bajer

ZEUS - 2022-08-11, 17:25

Fakt... wyraziłem się nieprecyzyjne😕 chodziło mi bardziej o porównanie solidnych ram jakie posiadają autobusy do delikatnych ram jakie mają kampery budowane na bazie dostawczaków🤗
Grzegorz74 - 2022-08-18, 14:14

Dołożę wrażenia z jazdy nowym Rimorem Evo 77. Jakość wykonania naprawdę przeciętna, żeby nie powiedzieć słaba. Nie wyobrażam sobie tego auta za pięć, a może nawet dwa lata. Wszystko sprawia wrażenie samoróbki. Setki drobnych, ale jednak niedociągnięć. Czy wszystkie Rimory "tak mają"?
papamila - 2022-08-18, 14:22

nie jest tak źle,
mijają lata a wszystkie jeżdzą dalej
,żadne się nie rozpadło :wyszczerzony:

Socale - 2022-08-18, 18:10

Z dźwiękami towarzyszącymi drganiom trzeba się pogodzić. Najgłośniejsze są sztućce, a nie wyobrażam sobie używać plastikowych. Szkło też dzwoni więc wyprosiłem grzecznie z wnętrza kampera w ramach walki z nadwagą wszystkie szkła i porcelany. Zastąpiłem kryształowymi plastikami a talerze bambusowymi. Jest mniej dzwoniąco i lżej, ale nadal dźwięki trudne do zlokalizowania są w czasie jazdy obecne.
W zabudowach własnych, zapewne używa się cięższych materiałów, mniej podatnych rezonansowo, dlatego wersalka czy szafa w autobusie nie oddaje dźwięków.

dulare - 2022-08-18, 18:52

To jeszcze ja dorzucę swoje dwa słowa :)

Kampery powyżej 3.5t nie zawsze są znacząco inaczej wykonane niż te do 3.5t. My akurat jeździmy teraz LMC na Fordzie Transit, solidna rama, tył na bliźniakach - i trzeszczy tak samo jak każdy inny kamper którym jeździłem. Zabudowa i szafki trzeszczą nawet w Morello (jeździłem, niestety tylko jako pasażer) - im starszy tym bardziej :) Niemniej nasz poprzedni kamper miał dwadzieścia lat jak go sprzedawaliśmy, obecny ma czternaście i wszystko nadal się trzyma. Tu i ówdzie zrobiliśmy jakieś wzmocnienie, dokręciliśmy śrubkę i jeździmy dalej.

Co do nowych się nie wypowiadam, bo mnie nie stać :D

Andrzej 73 - 2022-08-18, 19:10

Osobiście jestem uczulony na dziwne dźwięki i staram się je na bieżąco eliminować.
Żona mi mówi że przesadzam , ale nie godzę się na takie dzikie dźwięki. Ma być cicho podczas jazdy.
Nic nie pukać i stukać.
Na szkło mamy specjalne piankowe wydmuszki do których wkładamy wszystkie kubki , kieliszki i szklanki.
Sztuce przykryte pianką.
Eliminowanie obcych dźwięków to moja specjalność. Nie wyobrażam sobie aby moje meble piszczały lub trzeszczały.

BikerB - 2022-08-19, 00:06

Grzegorz74 napisał/a:
Dołożę wrażenia z jazdy nowym Rimorem Evo 77. Jakość wykonania naprawdę przeciętna, żeby nie powiedzieć słaba. Nie wyobrażam sobie tego auta za pięć, a może nawet dwa lata. Wszystko sprawia wrażenie samoróbki. Setki drobnych, ale jednak niedociągnięć. Czy wszystkie Rimory "tak mają"?

normalnie ROTFL :haha:
dobra samorobka jest z reguly over-engineered wszytko jest za mocna za solidne za ciezkie i ma wytrzymac milion lat.
campery (jakiekolwiek) budowane przez duze korporacje np. Rapido sa ekologiczne (Ulegaja biodegradacji) . Jak produkujesz 500 sztuk miesiecznie (wszystkie zaklady rapido razem) i na kazdym przytniesz 100 EURO to masz to rocznie masz 600 000 euro extra . No w sumie paliwo do odrzutowca kosztuje (yes maja prywatny odrzutowiec)
wiec sie przycina na wszystkim co sie da i co sie nie da.

rigg - 2022-08-19, 07:42

Autor postu już chyba stracił zainteresowanie tematem...
Dodam coś od siebie. Koledzy wyżej w zasadzie w 100% wyczerpali temat bo w każdym kamperze coś hałasuje. Miałem hobby alkowa 2007 i tam było najgorzej bo alkowa, Burstner półintegra 2013, tam trochę ciszej teraz mam Benimara półintegre 2021 i też trzeszczy. TO JEST NORMALNE na dziurach i wybojach.Podczas jazdy autostradą słychać tylko szum, co też jest NORMALNE. Co do wykonania... też wyżej napisano, budżet. A jeżeli chodzi o dziury w podłodze od drabinki... czy drabinka miała plastikowe nakładki na nóżki?? Ja ważę 95 kg i miesiąc właziłem na opuszczane łóżko i śladów na podłodze nie mam. Benimar może budżetowy ale jakość wykonania i rodzaj materiałów uważam za dobry i jestem z zakupu b zadowolony.

zbyszekwoj - 2022-08-19, 11:55

U mnie w starym Rapido nic nie trzeszczy, tłuką sie tylko wieszaki w szafie, no chyba ,że jedziemy do dziurach to gary i talerze.
Robert-4 - 2022-08-19, 17:11

Socale napisał/a:
Z dźwiękami towarzyszącymi drganiom trzeba się pogodzić. Szkło też dzwoni więc wyprosiłem grzecznie z wnętrza kampera w ramach walki z nadwagą wszystkie szkła i porcelany. Zastąpiłem kryształowymi plastikami a talerze bambusowymi. .


No jak pić whisky z plastiku? :) :) :)

LukF - 2022-08-19, 21:45

zbyszekwoj napisał/a:
U mnie w starym Rapido nic nie trzeszczy, tłuką sie tylko wieszaki w szafie, no chyba ,że jedziemy do dziurach to gary i talerze.


No ja się nawet nie dziwię, że u Ciebie w tym wieku jest cicho... :haha:




Sorry, nie mogłem się powstrzymać. Bez urazy :bukiet:

SlawekEwa - 2022-08-19, 22:11

LukF napisał/a:
No ja się nawet nie dziwię, że

Zbyszek słyszy komara, który startuje z Jeziora Zemborzyckiego :ok

Michał WILA - 2022-08-20, 10:24

Absolutnie nie straciłem zainteresowania tematem. Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi i wiele cennych uwag w nich zawartych. Właściwie to nie chodzi o sztućce czy luźno ułożone przedmioty tylko bardziej o trzeszczenie na styku kabina/zabudowa w samochodach typu półintegra. Nie wiem czy iść w integrę czy półintegrę. Każdy sprzedawca ma na ten temat swoje zdanie i złote myśli. Wiem, że temat rzeka ale właśnie dlatego zadaję te pytania na forum przed ważną decyzją zakupu pierwszego kampera.
Samo trzeszczenie jest do zaakceptowania, bardziej chodziło o to czy wszystkie tak mają i jaki wpływ będzie to miało na trwałość całego kampera.
Jestem już po pierwszych wizytach w salonach polskich i dochodzę do wniosku, że najbardziej się chyba opłaca kupić (tylko do użytku prywatnego bez opcji wypożyczania) lekko używany kamper choćby roczny lub dwuletni (np z Niemiec). Kampery takie są już doposażone i w sumie wyglądają jak nowe.

Jeszcze raz dziękuję za wszystkie opinie :wyszczerzony:

Banan - 2022-08-20, 13:25

Michał WILA, 21-23 października będą targi w Poznaniu i większość sprzedawców będzie w jednym miejscu. Będziesz mógł porównać sobie w jednym czasie zdecydowaną większość oferowanych na rynku marek i modeli. Zaoszczędzisz sobie sporo czasu na jeżdżeniu po salonach.
W czasie targów będzie odbywał się również zlot, gdzie będzie można za zgodą właściciela zerknąć do starszych modeli, no i poznać niektórych członków CT którzy tam będą ;)
https://www.caravanssalon.pl/pl
:spoko

dulare - 2022-08-20, 18:08

Właściwie to jeszcze wczesniej będą targi w Nadarzynie pod Warszawą :) chociaż ponoć klimat nie ten co w Poznaniu. 30 września do 2 października:

https://campercaravanshow.com/

papamila - 2022-08-20, 18:12

nie łudź się, tam (w Niemczech) będzie tylko drożej, bo
u nich również rynek rozkwitł i poszukuja okazji,
a z racji łatwości komunikacji są szybsi.
Ich też dotykaja kłopoty z dostępnością nowych,
ich też dopada inflacja i podwyżki i z kasą krucho.
Wreszcie w dobie wojny za ścianą niemiaszki też potrafią oszczędzać.

Gżegżółka - 2022-08-20, 20:27

Od 2 miesiecy staranie obserwuję interesującą mnie część rynku kamperów używanych w promieniu 600 km od mojego domu. Też w miarę nowych, 2016 i nowsze. Sporo ofert jest w niemczech...ale nie zauważam by były bardziej okazyjne od krajowych.

Za to zauważam, że wiele aut okazyjnych jest składane z dwóch. Sprzedawca jak już się przyzna to powie, że on lub ktoś dla niego przełożył zabudowę z rozbitka do fajnej używki, nowej i z małym przebiegiem.
Lecz prawdopodobnie wiele z nich to kradziony kamper do którego przespawano kawałek przodu ze skasowanej używki.

Uważaj na to.
1. Sprawdzaj historię na historiapojazdu.gov.pl (możliwe dopiero jak auto będzie zarejestrowane w PL)
2. Sprawdzaj historię na autodna (często wie więcej niż nasz rządowy system)
3. Sprzedawca często nie podaje producenta czy modelu zabudowy. Rozpoznaj go, jak nie potrafisz spytaj na forum. Potem spytaj producenta czy zbudował auto z takim VINem. Jak nie odpowie zapytaj dystrybutora.
4. Weź na oględziny czujnik grubości lakieru. Nie zapomnij sprawdzić słupków (mogły być cięte przy przeszczepie)
5. Pytaj na forum. Mnie koledzy odradzili kilka aut....i jestem im wdzięczny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group