|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Hand made - ręczna robota - Ogrzewanie z nawiewu kabiny
kaerha - 2022-11-05, 21:12 Temat postu: Ogrzewanie z nawiewu kabiny Witam, tak mnie naszło przemyślenie. Mam kampera zbudowanego na dostawczaku z kontenerem (bez przejścia do kabiny, ale to w planach na wiosnę). I tak przechodząc jesienią z kabiny do kontenera - jest zimnawo, trzeba uruchamiać webasto i czekać parę minut aż się nagrzeje. Więc gdyby tak wpiąć się w nawiew z kabiny i poprowadzić (zaizolowaną?) rurę do kontenera gdzieś wiejącą od dołu. I po każdej jeździe - mam ciepełko zanim będę musiał włączać webasto. Z jednej strony - przecież mogę je włączyć jeszcze podczas jazdy, ale z drugiej strony - webasto bywa awaryjne, więc czemu by nie zrobić takiego właśnie dodatkowego ogrzewanka w razie problemów (które już z webasto miałem)?
Jak do tego podejść? Kwestia dobrania jakiegoś trójnika + rury + izolacji do rury, wywiercenia paru otworów, zaizolowania tego i tyle? Nie mam pojęcia jak się dobrać do nawiewu (Sprinter 2006 rok), ale to chyba nie powinno być zbyt skomplikowane?
Pozdrawiam!
Banan - 2022-11-05, 22:05
Ja mam fabrycznie w integrze wpiętą w układ chłodzenia auta dodatkową nagrzewnicę w części mieszkalnej (też Sprinter).
To nie jest skomplikowane, a działa doskonale, jest chyba lepszym rozwiązaniem, jak dodatkowa rura z wiatrem i co ważne - skuteczniejsza.
Już dawno było to stosowane np. w starych Żukach i Nysach TowOs ze ścianą grodziową
Zbigniew K - 2022-11-06, 20:01
Nie wspomnę że w Lublinach jest dalej to stosowane. Tył jest ogrzewany przez nagrzewnicę umieszczoną pod siedzeniem pasażera poprzez dziurę w ściance grodziowej.
kaerha - 2022-11-06, 21:33
W takim razie - widząc, że istnieje potencjalnie lepsze rozwiązanie, pytanie: czy macie może doświadczenie z taką przeróbką? Zakładam, że kupuję gdzieś takową nagrzewnicę do Sprintera, rozumiem, że muszę dobrać się do rurek z nagrzewnicy znajdującej się pod maską, dołączyć je i poprowadzić do nagrzewnicy w kontenerze. Jakieś specyficzne miejsce montażu, specyficzny punkt, w którym drugą nagrzewnicę "wpiąć"? Może macie jakiś materiał na YT, może być po ang? (Szukałem, i niestety nic). Albo czy jest coś, o czym powinienem wiedzieć biorąc się za to samemu? Może jest tutaj ktoś, kto takową przeróbkę robił?
Pozdrawiam, Marcin.
SlawekEwa - 2022-11-06, 22:05
Wpiąć tak jak "gazownicy" wpinają parownik LPG
Banan - 2022-11-06, 22:34
kaerha, Przecież montaż tego jest bananalnie prosty
Jedyne o czym trzeba pamiętać, to by nie pozajączkować zasilania z powrotem płynu chłodzącego.
Jak napisał Sławek, gazole tak samo podłączają parowniki
Musisz sobie znaleźć dogodne miejsce na nagrzewnicę, np. TAKĄ dokupujesz zestaw montażowy którym wpinasz w obieg chłodzenia samochodu, przeciągasz węże (dedykowane) i po bólu
Możesz sobie wstawić w kabinie sterownik wentylatora, nawet z termometrem
PS
U mnie węże poprowadzone są z komory silnika do nagrzewnicy pod samochodem.
Pomógłbym Ci, ale nawet nie wiem skąd jesteś
kaerha - 2022-11-07, 20:25
Dziękuję za odpowiedzi Domyślam się, że nie jest to zbyt skomplikowane, po prostu będę prawdopodobnie robił to w drodze, więc nie chciałbym nic spiepszyć bo będzie zonk Obecnie po ponad czteromiesięcznej budowie kampera już jestem w drodze
Meyer - 2022-11-07, 20:55
Nie wiem dokładnie jak w Sprinterze ale jeśli mogę Ci na coś zwrócić uwagę to na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po uzupełnieniu płynu chłodniczego w najwyższych punktach zbiera się powietrze które trzeba odprowadzić. Oczywiście dodatkowa nagrzewnica i przewody wymuszają dolewkę płynu chłodniczego. Niby rzecz banalna ale jedna z listy do odkreślenia V.
andi at - 2022-11-09, 23:10
Meyer napisał/a: | Nie wiem dokładnie jak w Sprinterze ale jeśli mogę Ci na coś zwrócić uwagę to na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po uzupełnieniu płynu chłodniczego w najwyższych punktach zbiera się powietrze które trzeba odprowadzić. Oczywiście dodatkowa nagrzewnica i przewody wymuszają dolewkę płynu chłodniczego. Niby rzecz banalna ale jedna z listy do odkreślenia V. |
Prawdopodobnie i tak nie wie o czym piszesz . To jeden z tych co potem zrobią wpis JAK SIE BUDUJE KAMPERA .
kaerha - 2022-11-27, 17:02
Meyer napisał/a: | Nie wiem dokładnie jak w Sprinterze ale jeśli mogę Ci na coś zwrócić uwagę to na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po uzupełnieniu płynu chłodniczego w najwyższych punktach zbiera się powietrze które trzeba odprowadzić. Oczywiście dodatkowa nagrzewnica i przewody wymuszają dolewkę płynu chłodniczego. Niby rzecz banalna ale jedna z listy do odkreślenia V. |
Dziękuję bardzo
kaerha - 2022-11-27, 17:04
andi at napisał/a: | Meyer napisał/a: | Nie wiem dokładnie jak w Sprinterze ale jeśli mogę Ci na coś zwrócić uwagę to na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po uzupełnieniu płynu chłodniczego w najwyższych punktach zbiera się powietrze które trzeba odprowadzić. Oczywiście dodatkowa nagrzewnica i przewody wymuszają dolewkę płynu chłodniczego. Niby rzecz banalna ale jedna z listy do odkreślenia V. |
Prawdopodobnie i tak nie wie o czym piszesz . To jeden z tych co potem zrobią wpis JAK SIE BUDUJE KAMPERA . |
Nie trafiłeś x2
Nie szkoda Ci czasu na docinki?
|
|