|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - Maverick i jego niestandardowe kampery - przebudowa autobusu
Maverick_Norwegia - 2022-12-26, 01:50 Temat postu: Maverick i jego niestandardowe kampery - przebudowa autobusu Witam!
Jako, że dopiero co się tutaj zarejestrowałem to wypada bym się jakoś Wam przedstawił
Tak po krótce to od kilku lat podróżuję wraz moją rodzinką po Polsce. Rodzinka składa się z Mnie, żony (mojej ) oraz dwójki dzieci czyli córki 10 lat i syna 13 lat (też moich ) Podróżujemy raz w roku, jak dotąd ale to właśnie planujemy zmienić i chcemy wyruszyć w podróż życia czyli jeździć przez cały rok po całym kontynencie ze wskazaniem zawsze ciepłych krajów
Jak dotąd podróżujemy nietypowym kamperem bo jest nim przerobiony na takiego STAR 266 Tak, wiem, że co niektórych może to wręcz przerażać lub w ogóle być niedopuszczalnym faktem, ale my takiego własnie kampera chcieliśmy i takiego sobie kupiliśmy i stworzyliśmy. Dzieci nazwały go "Mamut" i tak własnie go nazywamy. Jest dla nas członkiem rodziny. Uprzedzając zapewne Wasze pytania to "Mamut" pali około 35L na 100km
Tak jak już napisałem wcześniej podróżujemy raz w roku przez cały okres letni to jest od połowy czerwca do pierwszych dni września, robiąc przy tym tak średnio około 3tys. kilometrów w tym czasie. Teraz chcemy zrezygnować z mieszkania i mieszkać w "kamperze" podróżując po świecie. Dlatego chcemy kupić duży autobus i przerobić go na mieszkalny pojazd Planujemy to już od dłuższego czasu i obecnie jestesmy na etapie rozpoznawania tematu co do jego "legalnych" rozmiarów bo nikt z nas niestety nie posiada kategorii prawa jazdy "D" czyli na autobusy. Planowaliśmy aby przerobić autobus na ciężarowy specjalny tak jak jest zarejestrowany nasz "Mamut". Ale jesli nie będzie to mozliwe to zrobienie takich uprawnień nie będzie dla mnie żadnym problemem bo to jedyna kategoria prawa jazdy, której nie mam, więc nie przewiduję tutaj problemu w ich zdobyciu
Nie ukrywam, że chciałbym uniknąć jak najwięcej wydatków jesli chodzi o utrzymanie takiego autobusu-kampera czyli podatku drogowego, wysokiego ubezpieczenia i wysokich opłat autostradowych Czyli obniżenia późniejszych "stałych kosztów" utrzymania i podróżowania bo paliwo czy awaryjność jest najmniejszym moim zmartwieniem Pewnie założę taki temat tutaj gdzie będę szukał odpowiedzi, podpowiedzi gdzie czego szukać lub jak ugryźć dany temat.
Także to tyle wstępem i mojego przywitania się z Wami.
Pozdrawiam
bert - 2022-12-26, 03:09
Hi
Rejestrując autobus jako specjalny kempingowy jesteś wolny od potrzeby posiadania PJ na autobusy zaś Poj. Spec nie podlega pod podatek drogowy.
nb. nie pchałbym się w bardzo duży autobus, raczej coś średniego i długodystansowego (nie miejski)
powodzenia
dulare - 2022-12-26, 08:19
Bert dobrze pisze - należy przerejestrować autobus na specjalny kamperowy. Ważna sprawa - należy też zmniejszyć ilość miejsc siedzących na 8 lub mniej. Przy 9 miejscach nadal obowiązuje kategoria D. Przy 8 lub mniej, wpadniesz w kategorię C (bo powyżej 3,5 tony) czyli coś co już masz.
A jeśli chodzi o model, to uszczegółowię dlaczego lepiej autokar niż autobus (czyli pojazd do jazdy między miastami a nie typowy miejski model) - autokary mają most (a czasem też skrzynię) z przełożeniami do szybszej jazdy. Autobusy - do jazdy typowo miejskiej, mniejsza prędkość przelotowa. Po prostu autokarem będzie Ci przyjemniej jechać w trasę.
Andrzej_Gdynia - 2022-12-26, 08:41
Pwodzenia w realizacji planów
Komplecik - 2022-12-26, 09:03 Temat postu: Re: Nowy tutaj czyli Maverick i jego niestandardowy kamper
Maverick_Norwegia napisał/a: | gdzie czego szukać lub jak ugryźć dany temat.
|
Znajdziesz na forum dokładnie opisane przebudowy autobusów na kamperki.
Np.
https://youtu.be/Htg_rQNQvko
kimtop - 2022-12-26, 10:22
Witaj.
Poczytaj posty kol.Świstaka z budowy Milki i Milki2
Cyryl - 2022-12-26, 10:54 Temat postu: Re: Nowy tutaj czyli Maverick i jego niestandardowy kamper
Maverick_Norwegia napisał/a: | ...córki 10 lat i syna 13 lat (też moich )... |
Zazdroszczę optymizmu.
Pewna kobieta wniosła o rozwód, a gdy sędzia zapytał się dlaczego, odpowiedziała:
- podejrzewam, że mąż nie jest ojcem naszego pierwszego dziecka.
Moje zdanie jest takie:
Dzieci w tym wieku na dniach (czas leci jak szalony) pójdą swoją drogą, dlatego jak kupisz autobus i skończysz go przerabiać, to na 90% okaże się, że Twoja załoga jest dwuosobowa, a stracisz czas, kasę i energię, którą można spożytkować na coś innego.
Może mam inne spojrzenie, gdy będziesz trochę starszy, będziesz miał świadomość, że każda podróż kamperem może być ostatnią, a straconego czasu nikt Ci już nie odda.
kimtop - 2022-12-26, 11:29
Przecież każdy kamper jest dwuosobowy
Skorpion - 2022-12-26, 20:20
Maverick_Norwegia - 2022-12-27, 00:00
To teraz trochę poodpowiadam na wasze wpisy
dulare napisał/a: | Przy 9 miejscach nadal obowiązuje kategoria D. Przy 8 lub mniej, wpadniesz w kategorię C |
No nie do końca jest tak jak piszesz ponieważ autobus to pojazd powyżej 9 osób czyli pojazd 9-cio osobowy to jeszcze nie autobus;) Mój obecny kamper czyli "Mamut" jest zarejestrowany na 9 osób Co do autobusu na bazę to wiem dokładnie jaki potrzebuję Wiem też, że muszę go przerobić czyli przystosować do takiej funkcji by był kamperem. Muszę przed pierwszym przeglądem mieć opinię rzeczoznawcy bo to zdecydowanie ułatwia sprawę przy przeglądzie i zmian w dokumentach auta
Komplecik napisał/a: | Znajdziesz na forum dokładnie opisane przebudowy autobusów na kamperki. |
kimtop napisał/a: | Poczytaj posty kol.Świstaka z budowy Milki i Milki2 |
Chętnie skorzystam z linków jakbyście je podesłali
Cyryl napisał/a: | Moje zdanie jest takie:
Dzieci w tym wieku na dniach (czas leci jak szalony) pójdą swoją drogą, dlatego jak kupisz autobus i skończysz go przerabiać, to na 90% okaże się, że Twoja załoga jest dwuosobowa, a stracisz czas, kasę i energię, którą można spożytkować na coś innego.
Może mam inne spojrzenie, gdy będziesz trochę starszy, będziesz miał świadomość, że każda podróż kamperem może być ostatnią, a straconego czasu nikt Ci już nie odda. |
Nie wiem jakie Ty masz tempo realizacji swoich projektów czy marzeń ale ja robię to bardzo sprawnie i szybko. Ten projekt będzie zrealizowany najpóźniej na koniec przyszłego roku czyli 2023 i w tym własnie roku a w kolejnym roku 2024 bedziemy już mieszkać i podróżować tym autobusem po świecie Kolejną kwestią jest twoje zabawne odniesienie się do mojego wieku Panie! Ja mam już 50 lat! Na co mam czekać?? Jak myślisz na co mam czekać? Mam czekać aż będę chodził o lasce?? Ja już korzystam z życia i jego uroków i nie muszę czekać na starość by to robić. Nie pracuję już tak samo jak moja żona, finanse i czas mam, więc na co mam jeszcze czekać? Myślisz, że w moim wieku nie mam świadomości co robię?? Naprawdę? Właśnie robię to bym nie stracił czasu bo tego mi nikt nie odda
kimtop napisał/a: |
Przecież każdy kamper jest dwuosobowy |
Masz chyba na myśli, że minimum 2-wu osobowy?
Mój obecny jest 9-cio osobowy A ten którego planuję właśnie zbudować bedzie najmniej 6-cio osobowy
Będę musiał założyć oddzielny temat zapewne i pokazać jak to będzie realizowane gdy rozpocznę budowę kolejnego nietypowego kampera
Cyryl - 2022-12-27, 06:37
Maverick_Norwegia napisał/a: | ...Ja mam już 50 lat! ....:wyszczerzony: Na co mam czekać?? Jak myślisz na co mam czekać?... |
50 lat?
Piękny wiek, można rzec - nieopierzony junior.
Źle mnie zrozumiałeś, nie chodzi aby czekać. Nawet bardzo sprawnie zrealizowany projekt autobusu to rok, moim zdaniem to bardzo optymistyczny szacunek, ale to rok stracony na podróże.
Oczywiście część kolegów ma równą frajdę w pracy nad kamperem co z wycieczek, dlatego to jest tylko moje zdanie.
W tym temacie znajdziesz opinię osób, które mają podobny Ci system wartości, trochę inny, ale też zupełnie odmienny.
Jeżeli masz trochę cierpliwości, to w każdej z nich możesz znaleźć coś co kiedyś Ci się przyda.
Co do obecnego Twojego pojazdu:
Ja wychowałem się na samochodach PRL-u, jeździłem nimi dużo i nigdy więcej.
Mogę popatrzeć, przejechać się z okazji zlotu imprezy, ale nic więcej.
Komplecik - 2022-12-27, 07:37 Temat postu: Re: Nowy tutaj czyli Maverick i jego niestandardowy kamper
Maverick_Norwegia napisał/a: | obniżenia późniejszych "stałych kosztów" utrzymania i podróżowania |
To mnie zmyliło dlatego w innym wątku odpowiedziałem że autobus nie za bardzo nadaje się do podróżowania na dziko , pomyślałem tak jak większość nie lubisz niepotrzebnie wydawać pieniędzy, koszt kempingów to jednak spore wydatki,
pewnie można też autobusem karawaningować bardziej w dzikich miejscach nie wiem nie spotkałem,
Koledzy zapuszczający się w dziczu wybierają ciut podniesione pojazdy najlepiej 4x4 lub chociaż z napędem na tył i blokadą mostu, fakt autobus ma napęd na tył będzie się nadawał
Super że będziesz budował trzymam kciuki
EBRP670 - 2022-12-27, 08:02
"Super że będziesz budował trzymam kciuki "-napisał KOMPLECIK-i Ja też.
Matheus - 2022-12-27, 08:53
loguję się do tematu,przy okazji w stopce masz link do mojego tematu.
Ja mam autobus zarejestrowany jako specjalny kempingowy.
Cyryl - 2022-12-27, 09:21
Matheus napisał/a: | loguję się do tematu,przy okazji w stopce masz link do mojego tematu.
Ja mam autobus zarejestrowany jako specjalny kempingowy. |
Sorry za offtopik, ale mam pytanie z dystansu czasu czy mógłbyś powiedzieć:
1. Czy masz porównanie że zwykłym kamperem?
2. Czy było warto?
3. Co byś zrobił w nim inaczej?
4. Jakie przeszkody okazały się w kamperowaniu takim pojazdem, których nie przewidziałeś?
KACPERKI 2 - 2022-12-27, 09:37
Cyryl napisał/a: | Matheus napisał/a: | loguję się do tematu,przy okazji w stopce masz link do mojego tematu.
Ja mam autobus zarejestrowany jako specjalny kempingowy. |
Sorry za offtopik, ale mam pytanie z dystansu czasu czy mógłbyś powiedzieć:
1. Czy masz porównanie że zwykłym kamperem?
2. Czy było warto?
3. Co byś zrobił w nim inaczej?
4. Jakie przeszkody okazały się w kamperowaniu takim pojazdem, których nie przewidziałeś? |
Też chętnie poznałbym odpowiedzi na tak trafnie postawione pytania
kimtop - 2022-12-27, 10:09
Poczytaj
https://www.camperteam.pl...ighlight=#86672
Cyryl - 2022-12-27, 12:19
Opnie Darka znam, ale ciekawy jestem zdania Matheusa.
WaldekR - 2022-12-27, 12:55
Witam Kolegę i powodzenia w realizacji projektu.
Matheus - 2022-12-27, 13:04
1. Z dużą przyczepą ciągnietą busem. Kamper z autobusu jest duzo lepszym rozwiazaniem moim zdaniem.
2. Zdecydowanie warto
3. Mogłem zrobić ciut większego i z silnikiem z tyłu.
4. Puki co nie mam takich rzeczy.
Cyryl napisał/a: | Matheus napisał/a: | loguję się do tematu,przy okazji w stopce masz link do mojego tematu.
Ja mam autobus zarejestrowany jako specjalny kempingowy. |
Sorry za offtopik, ale mam pytanie z dystansu czasu czy mógłbyś powiedzieć:
1. Czy masz porównanie że zwykłym kamperem?
2. Czy było warto?
3. Co byś zrobił w nim inaczej?
4. Jakie przeszkody okazały się w kamperowaniu takim pojazdem, których nie przewidziałeś? |
Cyryl - 2022-12-27, 14:54
W czym przeszkadza silnik z przodu oprócz hałasu podczas jazdy?
bert - 2022-12-27, 17:06
Cyryl napisał/a: | W czym przeszkadza silnik z przodu oprócz hałasu podczas jazdy? |
cięższy przód, nieobciążony tył i tylny napęd to kłopoty poza twardym podłożem
Matheus - 2022-12-27, 17:27
bert napisał/a: | Cyryl napisał/a: | W czym przeszkadza silnik z przodu oprócz hałasu podczas jazdy? |
cięższy przód, nieobciążony tył i tylny napęd to kłopoty poza twardym podłożem |
na tylnej osi mam 500l wody więc ten problem mnie nie dotyczy. Bardziej kwestia zajmowanego przez silnik miejsca oraz głośności. silnik z tyłu to jednak mimo wszystko dużo mniejszy hałas.
Socale - 2022-12-27, 17:27
Star 266 B1 Sam vel B2 Sam z tokarnią na pokładzie
Taki sprzęt miałem na stanie a do tego PSŁ-16
Wyśpisz się, bo i ja spałem, na wyposażeniu były hamaki brezentowe dla załogi.
Po odciążeniu pojazdu z warsztatu, ciężkich narzędzi, masywnych blatów, szuflad no i samej tokarni to w ciemno ze 2 tony z auta zeszło, spalanie się zmniejszy
Koniecznie regularna zmiana oleju w skrzyni rozdzielczej, lubiały się zacierać łożyska w wyniku niedbalstwa i te skrzynie się sypały jedna po drugiej.
Pojazd zabytkowy już wojskowy, zatem zasięgnij wiedzy czy dzieci będą mogły podróżować na pace
Cyryl - 2022-12-27, 17:35
To nie całkiem tak.
Autobusy z silnikiem z przodu mają przednią oś umieszczoną około 1m od przedniego obrysu, także nawet gdy pojazd jest obciążony w 50%, docisk tylnej osi jest wystarczający.
Tym bardziej, że w przypadku kamperów masa pojazdu pustego i załadowanego specjalnie się nie różnią.
W przypadku autobusów z silnikiem z tyłu, cały zespół napędowy dociąża tylna oś, ale przednia umieszczona 2,5m za przednimobrysem jest również dobrze dociążona
Ale zgadzam się, autobusy niezależnie od konstrukcji nie nadają się do jazdy poza terenem utwardzonym.
Ale tutaj większej różnicy między kamperem nie widzę, bo większość z nich ma napęd przedni, natomiast zdecydowana większość obciążenia jest na osi tylnej, więc jazda w terenie jest równie ryzykowna.
dulare - 2022-12-27, 17:40
Maverick_Norwegia napisał/a: | To teraz trochę poodpowiadam na wasze wpisy
dulare napisał/a: | Przy 9 miejscach nadal obowiązuje kategoria D. Przy 8 lub mniej, wpadniesz w kategorię C |
No nie do końca jest tak jak piszesz ponieważ autobus to pojazd powyżej 9 osób czyli pojazd 9-cio osobowy to jeszcze nie autobus;)
|
Racja, pomyliłem się o jeden
Komplecik - 2022-12-27, 18:01
Socale napisał/a: | Star 266 B1 Sam vel B2 Sam z tokarnią na pokładzie
Taki sprzęt miałem na stanie a do tego PSŁ-16
Wyśpisz się, bo i ja spałem, na wyposażeniu były hamaki brezentowe dla załogi.
Po odciążeniu pojazdu z warsztatu, ciężkich narzędzi, masywnych blatów, szuflad no i samej tokarni to w ciemno ze 2 tony z auta zeszło, spalanie się zmniejszy
Koniecznie regularna zmiana oleju w skrzyni rozdzielczej, lubiały się zacierać łożyska w wyniku niedbalstwa i te skrzynie się sypały jedna po drugiej.
Pojazd zabytkowy już wojskowy, zatem zasięgnij wiedzy czy dzieci będą mogły podróżować na pace |
Wojtku ty też nie w tym kierunku kolega STAREM już nie będzie jeździł chce przesiąść się na MILKĘ 3 ,
Maverick potrzebuje porady jak autobus najlepiej przebudować no.
yamah - 2022-12-27, 22:00
Cyryl napisał/a: |
Ale zgadzam się, autobusy niezależnie od konstrukcji nie nadają się do jazdy poza terenem utwardzonym.
Ale tutaj większej różnicy między kamperem nie widzę, bo większość z nich ma napęd przedni, natomiast zdecydowana większość obciążenia jest na osi tylnej, więc jazda w terenie jest równie ryzykowna. |
Nie do końca tak jest.
Jeździłem kamperem z przednim napędem a obecnie tylny na bliźniaku,masa 5,5 T i około 9m długości z rowerami (będzie platforma na skuter) i teraz jazda to czysta "poezja" począwszy od asfaltu a w dzikim terenie kończąc np.na podjazdach szutrowych lub plażach (rozłożenie kół) gdzie koledzy grzebali się aby wyjechać. Są tu na forum..kolega spanian w Turcji na tej samej plaży był wyciągany a ja wyjechałem bez "mruknięcia" dalej kolega Andrzej1441 -plaża piasek-wyciąganie, następna piękna miejscówka na dziko : plaża Polemarcha gdzie droga szuter i stroma..tylko tylny napęd koledzy w 7m kamperach ledwo wyjechali..Spax ją zna
Co prawda na mokrej trawie jest zdecydowanie gorzej ale blokada pomaga.
Kolega Maverick nie podał tu gabarytów "autobusu" jednak jeśli wybierze taki w okolicach 10m to uważam że idzie w dobrym kierunku wygoda przede wszystkim
Maverick_Norwegia - 2022-12-27, 23:40
Cyryl napisał/a: | Nawet bardzo sprawnie zrealizowany projekt autobusu to rok, moim zdaniem to bardzo optymistyczny szacunek, ale to rok stracony na podróże. |
A dlaczego miałbym niby aż rok budować takiego kampera?? Ja nie pracuję, czas mam nieograniczony w sumie niczym, finanse mam, nie potrzebuję aż tyle czasu na taką przeróbkę. A jedynym w sumie ograniczeniem jest DMC 12 ton bo tej masy nie chcę przekroczyć by nie wpaść w dodatkowe ograniczenia w ruchu Mi wystarczy na taką przebudowę góra dwa-trzy miesiące
Socale napisał/a: | Star 266 B1 Sam vel B2 Sam z tokarnią na pokładzie
Taki sprzęt miałem na stanie a do tego PSŁ-16
Wyśpisz się, bo i ja spałem, na wyposażeniu były hamaki brezentowe dla załogi.
Po odciążeniu pojazdu z warsztatu, ciężkich narzędzi, masywnych blatów, szuflad no i samej tokarni to w ciemno ze 2 tony z auta zeszło, spalanie się zmniejszy
Koniecznie regularna zmiana oleju w skrzyni rozdzielczej, lubiały się zacierać łożyska w wyniku niedbalstwa i te skrzynie się sypały jedna po drugiej.
Pojazd zabytkowy już wojskowy, zatem zasięgnij wiedzy czy dzieci będą mogły podróżować na pace |
Kolego ja STAR-a 266 mam już przerobionego na kampera i 5 rok już nim podróżujemy a teraz chcę zbudować kampera na bazie autobusu bo zamierzam w nim żyć podróżując po świecie Natomiast co do tej zabudowy czyli "N-541" to jej odmian jest cała masa i nie tylko to co wymieniłeś. Mój "Mamut" był wozem dowodzenia i łączności. Były tam w standardzie fabrycznie wszelkie wygody w tym między innymi 3 łóżka a nie hamaki, była kuchenka i umywalka. Miał też fabryczną instalację 220V. Zabudowa ta nie miała nic wspólnego z tymi typami o których Ty piszesz i był wręcz "luksusową wersją", i bardziej był kamperem dla oficerów czyli dowódców niż wozem bojowym
Komplecik napisał/a: | Maverick potrzebuje porady jak autobus najlepiej przebudować no. |
Dokładnie tak
Yamah napisał/a: | Kolega Maverick nie podał tu gabarytów "autobusu" jednak jeśli wybierze taki w okolicach 10m to uważam że idzie w dobrym kierunku wygoda przede wszystkim |
Taki właśnie mam plan aby autobus miał z 10 metrów, choć przyznam, iż na początku to chciałem nawet takiego przerabiać co miał 14 metrów lecz szybciutko zorientowałem się, że to bardzo kiepski pomysł i bardzo zły kierunek
Pozdrawiam Maverick
Cyryl - 2022-12-28, 06:19
Oczywiście, ale ze swojego doświadczenia mam w głowie przeróbkę pięrtowego autobusu (15 letni) na kampera zleconą przez Kaczmarskiego dla syna i jego ekipy na rajdy terenowe, która ponad 10 lat temu kosztowała go 2,5 mln zł.
Natomiast we wrocławskiej fabryce autobusów Volvo powiedzieli, że zrobiliby to taniej na bazie nowego autobusu.
Jak masz kasę, to nie lepiej zastanowić się nad kupnem gotowca?
Są firmy budujące duże kampery np. Elitę Coachworks Ltd.
Matheus - 2022-12-28, 09:27
Maverick_Norwegia napisał/a: | Taki właśnie mam plan aby autobus miał z 10 metrów, choć przyznam, iż na początku to chciałem nawet takiego przerabiać co miał 14 metrów lecz szybciutko zorientowałem się, że to bardzo kiepski pomysł i bardzo zły kierunek |
cokolwiek dłuższe niż 12m nie może zostać przerejestrowane na specjalny-kempingowy, musiałby pozostać autobusem.
Maverick_Norwegia - 2022-12-28, 18:17
Matheus napisał/a: | cokolwiek dłuższe niż 12m nie może zostać przerejestrowane na specjalny-kempingowy, musiałby pozostać autobusem. |
Tak, wiem. Do tego poruszanie się takim gabarytem byłoby problematyczne jeśli chodzi o "kempingowanie", więc nie ma sensu się w coś takiego pchać. Tak samo jak ciągnik siodłowy z naczepą jako kamper też nie jest dobrym pomysłem. Mam tu na myśli pełno gabarytowy zestaw
Dlatego padło na coś w rozmiarze "midi" A biorąc do tego moje skłonności do starej motoryzacji to pod uwagę biorę jak na razie dwa autobusy: Mercedes 0303 i Autosan H9
Są to stare konstrukcje, ale bardzo łatwe w naprawach ze względu na bardzo prostą budowę, konstrukcję mechaniczną i kompletny brak elektroniki
Choć nowszych konstrukcji też nie wykluczam
Matheus - 2022-12-28, 19:00
O303 by brał. Sam nad nim długo myślałem. Świetne auto ale bardzo mało go już w Polsce ze względu na export do Afryki.
Maverick_Norwegia - 2022-12-29, 19:56
Matheus napisał/a: | O303 by brał. Sam nad nim długo myślałem. Świetne auto ale bardzo mało go już w Polsce ze względu na export do Afryki. |
To właśnie jeden z moich faworytów ale czasami jeszcze pojawiają się przebłyski na inne autobusy
Moi faworyci to te pokazane na zdjęciu, i tak:
Pierwszy to wspomniany już Mercedes O303 pod nim "krótka" SETRA która jest ex aequo z MB O303 faworytem w moich kryteriach wyboru. Następnie MAN, znowu MAN troszkę krótszy od poprzedniego ale nowszy i najdłuższy ze stawki, bo ma troszeczkę ponad 11 metrów, to RENAULT
Ciekaw jestem również Waszych opinii, który z tych autobusów byście wybrali zakładając, że chcielibyście mieć za kampera taki autobus lub też jaki Wy byście wybrali na taką przebudowę i dlaczego akurat takiego? Podkreślam, że pytam Was o zdanie nie dlatego żebyście musieli budować takiego kampera i jeżdzić nim za karę lecz tylko gdybyście chcieli i mogli mieć takiego przerobionego kampera z autobusu to który byście wybrali dla siebie czyli czysto teoretyczne rozważania Może się okazać, że dzięki Waszym opiniom i argumentom dokonam ostatecznego wyboru autobusu, który przerobię sobie na kampera. Ja tak jak pisałem wcześniej biorę pod uwagę "najbardziej" Mercedesa O303 i "krótką" SETRĘ
Pozdrawiam Maverick
Cyryl - 2022-12-29, 21:14
Ja przez ostatnie 2 lata użytkowałem Irisbus Crossway 10,6m.
W sumie w miarę dobre auto, oprócz jednej awarii zwalniacza elektromagnetycznego innych kłopotów nie było.
Jeździ dość dobrze, zużycie paliwa umiarkowane.
Mogę również coś dobrego powiedzieć o autobusie Otokar 10,1m.
Kamperowcy - 2022-12-30, 07:13
Maverick_Norwegia napisał/a: | Matheus napisał/a: | O303 by brał. Sam nad nim długo myślałem. Świetne auto ale bardzo mało go już w Polsce ze względu na export do Afryki. |
To właśnie jeden z moich faworytów ale czasami jeszcze pojawiają się przebłyski na inne autobusy
Moi faworyci to te pokazane na zdjęciu, i tak:
Pierwszy to wspomniany już Mercedes O303 pod nim "krótka" SETRA która jest ex aequo z MB O303 faworytem w moich kryteriach wyboru. Następnie MAN, znowu MAN troszkę krótszy od poprzedniego ale nowszy i najdłuższy ze stawki, bo ma troszeczkę ponad 11 metrów, to RENAULT
Ciekaw jestem również Waszych opinii, który z tych autobusów byście wybrali zakładając, że chcielibyście mieć za kampera taki autobus lub też jaki Wy byście wybrali na taką przebudowę i dlaczego akurat takiego? Podkreślam, że pytam Was o zdanie nie dlatego żebyście musieli budować takiego kampera i jeżdzić nim za karę lecz tylko gdybyście chcieli i mogli mieć takiego przerobionego kampera z autobusu to który byście wybrali dla siebie czyli czysto teoretyczne rozważania Może się okazać, że dzięki Waszym opiniom i argumentom dokonam ostatecznego wyboru autobusu, który przerobię sobie na kampera. Ja tak jak pisałem wcześniej biorę pod uwagę "najbardziej" Mercedesa O303 i "krótką" SETRĘ
Pozdrawiam Maverick |
Zwrócił bym uwagę,który z autobusów ma płaską podłogę.
Wycinanie podestów i przespawywanie kratownicy to straszna mordęga, wiem bo robiłem to w Autosanie na części podłogi.
Co do modelu, zanim zdecydowałem się na koniowóz, rozważałem Autosan 1010 Lider lub Solbus 9,5m
Matheus - 2022-12-30, 08:17
z podanych to tylko o303/setra
Maverick_Norwegia - 2022-12-30, 17:44
Kamperowcy napisał/a: |
Zwrócił bym uwagę,który z autobusów ma płaską podłogę.
Wycinanie podestów i przespawywanie kratownicy to straszna mordęga, wiem bo robiłem to w Autosanie na części podłogi.
Co do modelu, zanim zdecydowałem się na koniowóz, rozważałem Autosan 1010 Lider lub Solbus 9,5m |
W tych dalekobieżnych jak MB O303 czy ta SETRA 309 nie ma to znaczenia bo jest na tyle wysoko w środku, że wystarczy "zaślepić" tą wnękę miedzy podwyższeniami na siedzenia i robi się równa/płaska podłoga a nad głową i tak full miejsca zostaje bo po tym "zabiegu" jest grubo ponad 2 metry od podłogi do dachu
Matheus napisał/a: | z podanych to tylko o303/setra |
Widzę, że mamy podobne gusta i myślenie Teraz kolejny dylemat zakładając, że z tych dwóch autobusów muszę wybrać jeden. Ten Mercedes O303 ma długość 10,5m a SETRA ma 9m i te 1,5m robi różnicę Bo na długości 1,5mx2,5m to prawie 4m kwadratowe więcej. Ale natomiast jest niższy w środku i ma zdecydowanie mniejsze bagażniki. Spalanie wypada korzystniej dla SETR-y 309 bo ta pali 22-24L, a MB O303 potrzebuje 25-28L i to bez względu czy jest to silnik V6 czy V8. Natomiast przy V8 nigdy nie zabraknie mocy, nawet na podjazdach pod najwyższą górkę Oczywiście zamierzam budować ze "zwykłych" materiałów czyli na przykład meble ze zwykłej płyty meblowej 18mm, wykończenia "boazeryjne", jakieś "kafelki" w kuchni czy łazience itp. Czyli ogólnie rzecz biorąc ma to być bardziej mieszkanie na kółkach niż typowy "kamperowy wystrój".
Chyba najlepiej zobrazują to te dwa filmiki bo w takim stylu właśnie zamierzam budować swojego kampera na autobusie:
Tutaj kamper zrobiony z Mercedesa O303: »Filmik "Kamper z Mercedes O303"
Tutaj natomiast pokazany jest 12 metrowy autobus i właśnie dlatego tak bardzo chodzi mi po głowie 12 metrowy autobus tym bardziej, że w tym rozmiarze dostępny jest też Mercedes O303 : »Filmik "Kamper z Autobusu 12 mertów"
P.S.
Muszę poprosić moderatora aby "przeniósł mi" część tej dyskusji z tego tematu do nowego tematu w odpowiednim dziale na forum. Zaraz będę mu głowę zawracał. Tylko niech się zorientuję do kogo z tym tematem się zwrócić
Pozdrawiam Maverick
Kamperowcy - 2022-12-30, 19:05
Maverick_Norwegia napisał/a: | Kamperowcy napisał/a: |
Zwrócił bym uwagę,który z autobusów ma płaską podłogę.
Wycinanie podestów i przespawywanie kratownicy to straszna mordęga, wiem bo robiłem to w Autosanie na części podłogi.
Co do modelu, zanim zdecydowałem się na koniowóz, rozważałem Autosan 1010 Lider lub Solbus 9,5m |
W tych dalekobieżnych jak MB O303 czy ta SETRA 309 nie ma to znaczenia bo jest na tyle wysoko w środku, że wystarczy "zaślepić" tą wnękę miedzy podwyższeniami na siedzenia i robi się równa/płaska podłoga a nad głową i tak full miejsca zostaje bo po tym "zabiegu" jest grubo ponad 2 metry od podłogi do dachu
Matheus napisał/a: | z podanych to tylko o303/setra |
Widzę, że mamy podobne gusta i myślenie Teraz kolejny dylemat zakładając, że z tych dwóch autobusów muszę wybrać jeden. Ten Mercedes O303 ma długość 10,5m a SETRA ma 9m i te 1,5m robi różnicę Bo na długości 1,5mx2,5m to prawie 4m kwadratowe więcej. Ale natomiast jest niższy w środku i ma zdecydowanie mniejsze bagażniki. Spalanie wypada korzystniej dla SETR-y 309 bo ta pali 22-24L, a MB O303 potrzebuje 25-28L i to bez względu czy jest to silnik V6 czy V8. Natomiast przy V8 nigdy nie zabraknie mocy, nawet na podjazdach pod najwyższą górkę Oczywiście zamierzam budować ze "zwykłych" materiałów czyli na przykład meble ze zwykłej płyty meblowej 18mm, wykończenia "boazeryjne", jakieś "kafelki" w kuchni czy łazience itp. Czyli ogólnie rzecz biorąc ma to być bardziej mieszkanie na kółkach niż typowy "kamperowy wystrój".
Chyba najlepiej zobrazują to te dwa filmiki bo w takim stylu właśnie zamierzam budować swojego kampera na autobusie:
Tutaj kamper zrobiony z Mercedesa O303: »Filmik "Kamper z Mercedes O303"
Tutaj natomiast pokazany jest 12 metrowy autobus i właśnie dlatego tak bardzo chodzi mi po głowie 12 metrowy autobus tym bardziej, że w tym rozmiarze dostępny jest też Mercedes O303 : »Filmik "Kamper z Autobusu 12 mertów"
P.S.
Muszę poprosić moderatora aby "przeniósł mi" część tej dyskusji z tego tematu do nowego tematu w odpowiednim dziale na forum. Zaraz będę mu głowę zawracał. Tylko niech się zorientuję do kogo z tym tematem się zwrócić
Pozdrawiam Maverick |
Tak mamy podobne zainteresowania
Mój koniowóz ma ok 10m długości, tu nie ma znaczenia w praktyce metr w tą czy w tą, to i tak jest już długie i metr nic nie zmieni
To samo że spalaniem, litr więcej czy mniej też nie wiele zmienia,nie jeździmy tym na codzień po mieście.
Ja jednak skłaniałbym się do Mercedesa, po pierwsze to kultowy model, Setra już nie bardzo:)
Kolejna rzecz to serwis, do Mercedesa na całym świecie dostępny, każdy mechanik zna ten model.
Ten model jest bardzo chwalony za niezawodność, z Polski większość pojechała do Afryki.
Ja nie jestem za bardzo biegły w internetach, ale zapytam kolegów jak Cię zaprosić do naszej grupy na Discord, tam jest nas już z 20 takich samych wariatów, co przerabiają Autobusy i Ciężarówki.
Banan - 2022-12-30, 20:15
Maverick_Norwegia napisał/a: | Muszę poprosić moderatora aby "przeniósł mi" część tej dyskusji z tego tematu do nowego |
No to opowiadaj...
Maverick_Norwegia - 2022-12-30, 22:43
Kamperowcy napisał/a: | Tak mamy podobne zainteresowania
|
Fajnie, ale słowa do których się odnosisz kierowałem do kolegi "Matheus-a"
Kamperowcy napisał/a: |
Mój koniowóz ma ok 10m długości, tu nie ma znaczenia w praktyce metr w tą czy w tą, to i tak jest już długie i metr nic nie zmieni |
Ma olbrzymie znaczenie i każdy metr więcej to lepiej jesli chodzi o kwestię "mieszkania" a mowa jest o tym, że ja zamierzam zrezygnować z mieszkania czyli "stałego pobytu" i podróżować po świecie całą rodziną a w jej skład wchodzi moja żona i dwójka dzieci. Poczytaj temat od samego początku bo chyba nie czytałeś To nie będzie "urlopowe" podróżowanie lecz zamieszkanie na stałe przez kilka lat bezustannie w tymże autobusie, więc powierzchnia jak najbardziej istotna.
Kamperowcy napisał/a: | To samo że spalaniem, litr więcej czy mniej też nie wiele zmienia,nie jeździmy tym na codzień po mieście. |
Niby masz rację, ale biorąc pod uwagę to co napisałem wyżej i to, że dość często będę robił "kilkaset kilometrowe przeloty" a różnica 50zł na każdych 100 kilometrach, bo o takiej różnicy właśnie mówimy, to jednak ma jakieś znaczenie przy wyborze
Kamperowcy napisał/a: | Ja jednak skłaniałbym się do Mercedesa, po pierwsze to kultowy model, Setra już nie bardzo:)
Kolejna rzecz to serwis, do Mercedesa na całym świecie dostępny, każdy mechanik zna ten model.
Ten model jest bardzo chwalony za niezawodność, z Polski większość pojechała do Afryki. |
Tutaj kolejna kwestia z którą się nie zgodzę a to z tego powodu, że cała mechanika z silnikiem, skrzynią biegów i sporą częścią zawieszeniem włącznie to nic innego jak produkt mercedesa Dokładnie wszystko to pochodzi z takiego O303
Kamperowcy napisał/a: | Ja nie jestem za bardzo biegły w internetach, ale zapytam kolegów jak Cię zaprosić do naszej grupy na Discord, tam jest nas już z 20 takich samych wariatów, co przerabiają Autobusy i Ciężarówki. |
Bardzo chętnie skorzystam z takiego zaproszenia i będzie mi bardzo miło jeśli będę mógł dołączyć do takiego grona "pozytywnie zakręconych"
Banan napisał/a: | No to opowiadaj... | Napiszę na PW i tam będę "molestował" Cię o pomoc bo nabałaganiłem w temacie jak widać
EDIT: Banan wysłałem PW do Ciebie, ale nie wiem czy doszło ponieważ jakoś dziwnie wyświetla mi się w "Mojej skrzynce" bo w folderze "Do wysłania" a nie w "Wysłane" To tak ma być
Pozdrawiam Maverick
Banan - 2022-12-31, 10:26
Maverick_Norwegia napisał/a: | Banan wysłałem PW do Ciebie, ale nie wiem czy doszło ponieważ jakoś dziwnie wyświetla mi się w "Mojej skrzynce" bo w folderze "Do wysłania" a nie w "Wysłane" To tak ma być |
No tak ma być, do momentu jak korespondent nie przeczyta wiadomości będzie w folderze "Do wysłania"
Przesłałem Ci na PW co namieszałem
Kamperowcy - 2022-12-31, 18:52
[quote="Maverick_Norwegia"] Kamperowcy napisał/a: | Tak mamy podobne zainteresowania
|
Fajnie, ale słowa do których się odnosisz kierowałem do kolegi "Matheus-a"
Jedno nie wyklucza drugiego,nadal możemy mieć te same zainteresowania :)
Kamperowcy napisał/a: |
Mój koniowóz ma ok 10m długości, tu nie ma znaczenia w praktyce metr w tą czy w tą, to i tak jest już długie i metr nic nie zmieni |
Ma olbrzymie znaczenie i każdy metr więcej to lepiej jesli chodzi o kwestię "mieszkania" a mowa jest o tym, że ja zamierzam zrezygnować z mieszkania czyli "stałego pobytu" i podróżować po świecie całą rodziną a w jej skład wchodzi moja żona i dwójka dzieci. Poczytaj temat od samego początku bo chyba nie czytałeś To nie będzie "urlopowe" podróżowanie lecz zamieszkanie na stałe przez kilka lat bezustannie w tymże autobusie, więc powierzchnia jak najbardziej istotna.
Owszem czytałem, źle mnie zrozumiałeś, miałem na myśli,że metr więcej nic tu nie zmieni, nie pogorszy, bo i tak nasze pojazdy są duże, więc napiszę wprost, jestem zdania,że im dłuższy tym lepszy, w miarę możliwości oczywiście.
Kamperowcy napisał/a: | To samo że spalaniem, litr więcej czy mniej też nie wiele zmienia,nie jeździmy tym na codzień po mieście. |
Niby masz rację, ale biorąc pod uwagę to co napisałem wyżej i to, że dość często będę robił "kilkaset kilometrowe przeloty" a różnica 50zł na każdych 100 kilometrach, bo o takiej różnicy właśnie mówimy, to jednak ma jakieś znaczenie przy wyborze
No niestety, coś za coś, większy silnik lepsze osiągi,ale większe spalanie.
Kamperowcy napisał/a: | Ja jednak skłaniałbym się do Mercedesa, po pierwsze to kultowy model, Setra już nie bardzo:)
Kolejna rzecz to serwis, do Mercedesa na całym świecie dostępny, każdy mechanik zna ten model.
Ten model jest bardzo chwalony za niezawodność, z Polski większość pojechała do Afryki. |
Tutaj kolejna kwestia z którą się nie zgodzę a to z tego powodu, że cała mechanika z silnikiem, skrzynią biegów i sporą częścią zawieszeniem włącznie to nic innego jak produkt mercedesa Dokładnie wszystko to pochodzi z takiego O303
No ale,z zewnątrz to jednak Setra. A nie O303
Natomiast Tobie może się przecież bardziej podobać, szczególnie jeśli jest równie trwała i łatwa w serwisie, jak to mówią jeden woli ogórki, drugi ogrodnika córki
To co Ci napisałem, to tylko moje zdanie wynikające z moich doświadczeń,do niczego Cię nie zachęcam, ani nie zniechęcam.
Maverick_Norwegia - 2022-12-31, 21:43
No to już sprawy porządkowe ogarnięte dzięki "Banan-owi" Także Banan dzięki raz jeszcze za pomoc
Teraz dyskusja może się toczyć bez obaw, że coś zaśmiecamy
Natomiast cały czas chodzi mi po głowie jednak troszkę większy autobus niż 10m, i cały czas
z żoną rozmyślamy, że chyba najlepiej dla nas byłoby wybrać autobus do 12m.
Dokładnie to już jeśli się na taki dłuższy zdecydujemy to wybraliśmy "SETRA S 315 HDH" lub "HD".
"HDH" różni się od "HD" w sumie najbardziej tym, że "HDH" jest wyższa od "HD" o kilkanaście centymetrów a ta różnica wysokości wynika z tego, iż strefy bagażników na całej ich długości są wyższe oraz tym, że ma kilka dodatkowych bagażników/schowków, w tym aż 4 nad każdym z kół czego nie ma wersja "HD". Inaczej mówiąc to w "HDH" cały poziom pasażerski od wysokości bagażników czyli od podłogi w przedziale pasażerskim po dach podniesiony jest o te właśnie kilkanaście centymetrów do góry, a wysokość autobusu w najwyższym punkcie to 3,69m. Różnice pomiędzy "HDH" a "HD" starałem się pokazać na zdjęciu, które "stworzyłem" dla porównania obu tych wersji SETRA serii 3-ej czyli "315 HDH/HD" wbrew pozorom nie jest skomplikowaną mechanicznie konstrukcją i nie ma praktycznie żadnej elektroniki a co najwyżej rozbudowaną elektrykę a co za tym idzie jest bardzo prosta w naprawach. To już w sumie autobus "klasyk" projektowany przez inżynierów słynnej na całym świecie firmy "Kässbohrer", która to konstruowała i budowała najlepsze auta "wagi cięższej" a ich auta słynęły zawsze z niesamowitej trwałości, wytrzymałości i jakości o jakiej konstrukcje późniejszych już lat 90-tych i nowsze projektowane przez księgowych mogą tylko pomarzyć. Większość jej podzespołów takich jak silnik, skrzynia biegów i ogólnie pojęty układ napędowy i jezdny pochodzi z Mercedesa, i to tego "prawdziwego" jeszcze Czyli konstrukcji z lat 80-tych i początku 90-tych, których słynne przebiegi bez remontu grubo przekraczają 2mln km Również z dostępem do serwisu i części nie ma żadnego problemu, i to na całym świecie w sumie. Nie chcę żadnych nowoczesnych konstrukcji bo te są "napasione" elektroniką, która generuje wszelakie awarie, problemy i koszty. Tak, więc coraz bardziej skłaniamy się do tego właśnie autobusu.
Pozdrawiam Maverick
Banan - 2022-12-31, 22:27
Maverick_Norwegia napisał/a: | Banan dzięki raz jeszcze za pomoc |
Do usług
A skoro już tu jestem, to taka moja drobna uwaga/pytanie/ dygresja: zwróciłeś uwagę na bardzo nisko położoną podłogę? Może zawieszenie jest na poduchach i w razie potrzeby można podnieść całość do góry?
Z tego co pamiętam, to Świstak miał problemy z Milką w terenie i musiał bardzo uważać, a chyba była wyżej zawieszona.
Skorpion - 2022-12-31, 23:40
Maverick_Norwegia - 2023-01-01, 01:47
Kamperowcy napisał/a: | Jedno nie wyklucza drugiego,nadal możemy mieć te same zainteresowania |
No w sumie racja
Kamperowcy napisał/a: | Owszem czytałem, źle mnie zrozumiałeś, miałem na myśli,że metr więcej nic tu nie zmieni, nie pogorszy, bo i tak nasze pojazdy są duże, więc napiszę wprost, jestem zdania,że im dłuższy tym lepszy, w miarę możliwości oczywiście. |
No to teraz już wszystko jasne
Kamperowcy napisał/a: | No niestety, coś za coś, większy silnik lepsze osiągi,ale większe spalanie. |
No nie bardzo bo to dokładnie te same silniki co ma MB O303 tyle, że SETRA ma w nim nowszej generacji osprzęt jak choćby nowszą pompę wtryskową i turbinę a to daje lepsze osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa
Kamperowcy napisał/a: | ... jak to mówią jeden woli ogórki, drugi ogrodnika córki |
I to jest jedyny argument z którym zgadzam się z Tobą w 1000000%
Kamperowcy napisał/a: | To co Ci napisałem, to tylko moje zdanie wynikające z moich doświadczeń,do niczego Cię nie zachęcam, ani nie zniechęcam. |
I chwała Ci za to bo ja jestem otwarty na opinie i zdanie innych. Cieszę się, że ludzie dzielą się swoim doświadczeniem, że mogę poznać opinię innych osób, podyskutować, powymieniać się przy tym argumentami. Człowiek nie rodzi się wszechwiedzącą istotą i uczy się przez całe życie, więc zawsze warto posłuchać innych, którzy mają coś mądrego do przekazania.
Banan napisał/a: | A skoro już tu jestem, to taka moja drobna uwaga/pytanie/ dygresja: zwróciłeś uwagę na bardzo nisko położoną podłogę? Może zawieszenie jest na poduchach i w razie potrzeby można podnieść całość do góry? |
Pozdrawiam Maverick
____________________________________________________________________
Wolę mieć wrogów, oby szczerych, niźli fałszywych przyjaciół kupę.
Zresztą tak jedni jak i drudzy, mogą mnie pocałować w du...
Cyryl - 2023-01-02, 10:44
a nie myślałeś nad czymś takim:
https://spidersweb.pl/autoblog/luksusowy-kamper-saic-maxus-v90/
MILUŚ - 2023-01-02, 10:54
Tak ale z mocniejszym silnikiem ; mniejszą wagą i ......lepszą jakością materiałów i wykonania
Cyryl - 2023-01-02, 14:17
to polecam:
[youtube]https://www.youtube.com/@Onrust1/videos[/youtube]
Maverick_Norwegia - 2023-01-02, 18:00
Nie. To kompletnie nie moja bajka.
Cyryl napisał/a: | to polecam:
[youtube]https://www.youtube.com/@Onrust1/videos[/youtube] |
No a tutaj jest problem Bo ten autobus ma niby dwa piętra, ale... No właśnie te "ale" Oczywiście, że pierwszym autobusem, który planowałem przerabiać na kampera był właśnie ten autobus czyli Neoplan N122/3 Ale do rzeczy. Ja mam 185cm wzrostu... Autobus ten ma wysokość 4m i tutaj jest problem bo gdy podzielimy to na dwa pokłady to wychodzi niby 2m na każdy pokład, ale w rzeczywistości jest to co najwyżej 1,80m. Dlaczego nie 2m? Ano dlatego, że autobus wisi nad ziemią przeszło 20cm a dwie podłogi plus dach zabierają kolejne 20cm. A gdy dodamy jeszcze kolejne dodatkowe centymetry na dachu na zamontowanie solarów to okaże się, że pojazd jest pojazdem ponadgabarytowym gdyż jego wysokość przekracza 4m, a jako taki potrzebuje specjalnych pozwoleń na poruszanie się po drogach. Także gdybym był niższy powiedzmy o 10cm to byłby doskonały autobus dla mnie na przeróbkę, ale jestem wyższy i nie chcę chodzić przygarbiony po swoim "mieszkaniu" A co do samego wystroju to ja zbudowałbym go w zupełnie innym stylu bo nie chcę aby wyglądał w środku jak kamper, nawet luksusowy, czy hotelowy pokój lecz jak normalne mieszkanie
Pozdrawiam Maverick
____________________________________________________________________
Wolę mieć wrogów, oby szczerych, niźli fałszywych przyjaciół kupę.
Zresztą tak jedni jak i drudzy, mogą mnie pocałować w du...
Cyryl - 2023-01-03, 11:13
w autobusie piętrowym możesz się wyprostować.
autobusy stworzono dla przewozu pasażerów nie jako bazę do przeróbki na kampery, więc rozwiązanie jest takie, że w przejściu między siedzeniami jest wysokość chyba 188-190. po bokach masz podwyższoną podłogę i nad siedzeniami szafki i zabudowę, która rozprowadza nadmuchy (co można zdemontować?.
z autobusem piętrowym z jakim miałem do czynienia - autobus Martina Kaczmarskiego dla jego ekipy na rajdy terenowe, na dole była wysokość około 190, na zdjęciu 8 gość pochylony nad barkiem ma 188, a jeszcze do sufitu w środkowej części ma trochę miejsca.
na zdjęciu 7 gość oglądający sypialnię dla pilota ma 195 (Kaczmarski w pewnym okresie sponsorował Wrocław na MP oldbojów w siatkówce) i musiał się garbić, więc tam było około 185.
Maverick_Norwegia - 2023-01-03, 14:59
Cyryl napisał/a: | w autobusie piętrowym możesz się wyprostować.
autobusy stworzono dla przewozu pasażerów nie jako bazę do przeróbki na kampery, więc rozwiązanie jest takie, że w przejściu między siedzeniami jest wysokość chyba 188-190. ...
...na zdjęciu 7 gość oglądający sypialnię dla pilota ma 195 (Kaczmarski w pewnym okresie sponsorował Wrocław na MP oldbojów w siatkówce) i musiał się garbić, więc tam było około 185. |
No to już Ci odpowiadam Ale po kolei Zaczynamy:
Pierwsza WYSOKOŚĆ Wysokość miedzy siedzeniami w SETRA 315 to prawie 215cm i to też udowodnię obrazkowo Dziennikarz Sascha Böhnke ma ponad 2 metry wzrostu, dokładnie to 203cm, i zaprezentował na filmie właśnie autobus SETRA 315 skąd pochodzą "kadry" ze zdjęć Widać na nich doskonale jakiego wzrostu jest Sascha Böhnke i ile miejsca ma jeszcze nad głową gdy chodzi po wnętrzu SETRY Tu link do tego filmu z prezentacją SETRY: https://www.youtube.com/w...b_channel=BUSTV
Natomiast wszelkie półki, kibelki, "koffebary" czy inne dodatki z wnętrza autobusu bezproblemowo się demontuje i usuwa nie ingerując w konstrukcję główną
Co do wysokości dwu poziomowego autobusu, nawet tego co przedstawiają pokazane przez Ciebie zdjęcia, to na zdjęciu również pokazałem jego wymiary (podane przez samego budowniczego tego "autobuso-kampera"), które masz "do dyspozycji" jako wysokości konstrukcyjnych karoserii a nie finalnych, czyli do tych wymiarów musisz dodać wszystko to co "dołożysz" (przy budowie) do konstrukcji karoserii bez jakichkolwiek elementów "tapicerki" czy pokrycia kratownicy lub stelażu pokładu i dachu. Czyli jeśli położysz podłogę czy sufit to tracisz kolejne centymetry na wysokości A te 35cm pokazane na jednym z zrzutów to wysokość "standardowego" położenia poziomu autobusu czyli w takiej pozycji jest mierzony i ma 4m wysokości (również ten pomiar pochodzi od budowniczego tego kampera). A to pokazuje, że grubość konstrukcji drugiego pokładu (jego podłogi/lub też sufitu pierwszego pokładu) i dachu razem daje 15cm. Tak, więc w żadnym punkcie autobusu nie ma 185cm wysokości do swobodnego poruszania się po nim jeśli dodamy do tego choćby wykończenia tapicerskie sufitu dolnego poziomu Nie miałbym gdzie się wyprostować w środku tego kampera niestety. Chyba tylko leżąc w łóżku
Spójrz na zdjęcia a najlepiej obejrzyj filmiki
Pozdrawiam Maverick
____________________________________________________________________
Wolę mieć wrogów, oby szczerych, niźli fałszywych przyjaciół kupę.
Zresztą tak jedni jak i drudzy, mogą mnie pocałować w du...
Cyryl - 2023-01-03, 17:25
moim zdaniem główną wadą autobusu piętrowego do zabudowy kampera jest to, że parter jest w miarę wysoki, do życia nazwijmy to, ale ma małą powierzchnię, bo musi dzielić z silnikiem i przestrzenią bagażową.
natomiast piętro, które ma dużo większą powierzchnię jest za niskie i mogłoby służyć jako sypialnia, ale poza sypialnią powierzchnia jest nie do wykorzystania.
Maverick_Norwegia - 2023-01-04, 09:13
Cyryl napisał/a: | moim zdaniem główną wadą autobusu piętrowego do zabudowy kampera jest to, że parter jest w miarę wysoki, do życia nazwijmy to, ale ma małą powierzchnię, bo musi dzielić z silnikiem i przestrzenią bagażową.
natomiast piętro, które ma dużo większą powierzchnię jest za niskie i mogłoby służyć jako sypialnia, ale poza sypialnią powierzchnia jest nie do wykorzystania. |
Zgadzam się z Tobą bo jest dokładnie tak jak piszesz. Dlatego pod uwagę biorę autobus turystyczny i to taki w którym nie tylko pokład pasażerski jest duży i wysoki ale też strefa bagażowa jest jak największa. Stąd mój wybór padł na SETRE 315 HDH /HD, która ma w dodatku wysokość 3,69m, więc miejsca jest wystarczająco i na bagaż i na swobodne poruszanie się po nim z podniesioną głową Wybór tego dokładnie autobusu jest "pewny" bynajmniej jak na tym etapie czyli planowania Z projektem mam zamiar ruszyć po sezonie wakacyjnym tego roku dopiero, więc jeszcze sporo może się zmienić i wydarzyć A teraz jest właśnie czas aby wszystko sprawdzić, zaplanować i korzystać z rad innych doświadczonych w temacie by gdy przyjdzie czas na realizację mieć jak najmniej nieprzewidzianych problemów
Pozdrawiam Maverick
____________________________________________________________________
Wolę mieć wrogów, oby szczerych, niźli fałszywych przyjaciół kupę.
Zresztą tak jedni jak i drudzy, mogą mnie pocałować w du...
Komplecik - 2023-01-07, 21:04
https://youtube.com/shorts/HqCc4auFHW4?feature=share
Maverick_Norwegia - 2023-01-07, 22:07
Komplecik napisał/a: | https://youtube.com/shorts/HqCc4auFHW4?feature=share |
To właśnie dokładnie ten autobus opisuję i pokazuję na swoich zdjęciach ciut powyżej A na filmiku, który pokazujesz jest żona budowniczego tego kampero-autobusu Ma ona 165cm wzrostu i chodząc po jego górnym pokładzie wygląda tak Dla porównania jedno zdjęcie z dolnego pokładu Musisz przyznać, że to nie tak powinno wyglądać by chodzić po kamperze w pozycji na "Quasimodo dzwonnik z Notre Dame"
Pozdrawiam Maverick
____________________________________________________________________
Wolę mieć wrogów, oby szczerych, niźli fałszywych przyjaciół kupę.
Zresztą tak jedni jak i drudzy, mogą mnie pocałować w du...
Komplecik - 2023-01-07, 22:17
Maverick_Norwegia napisał/a: | Musisz przyznać, że to nie tak powinno wyglądać by chodzić po kamperze w pozycji na "Quasimodo dzwonnik z Notre Dame" |
Eeeee. Czepiasz się mnie się podoba.
Wybierz coś bo ten termin 3 miesięczny robi się nierealny
Maverick_Norwegia - 2023-01-08, 07:08
Komplecik napisał/a: |
Eeeee. Czepiasz się mnie się podoba.
Wybierz coś bo ten termin 3 miesięczny robi się nierealny
|
Ja nie mówię, że mi się nie podoba, wręcz przeciwnie, ale nie dla mnie niestety taki kamper. Ja mam w nim żyć przez 365 dni w roku z całą moją rodziną, więc musi być wygodny jak mieszkanie a nie "niskie podpiwniczenie" Co do terminu to mam wrażenie, że czytasz chyba "wyrywkowo"
Bo ja z projektem ruszam dopiero po sezonie wakacyjnym tego roku najwcześniej aby dopiero na przyszły sezon wyruszyć w świat
Także termin 3 miesięcy zakodował Ci się jako "wyrywek" z całego tematu Na chwilę obecną jestem na etapie wyboru odpowiedniego autobusu, który już wstępnie wybrałem i opisałem. Teraz muszę zgłębić wszelkie z nim zagadnienia i tak za 10 dni lecę do Holandii obejrzeć dwa autobusy SETRA 315 HDH oraz SETRA 315 HD, i wtedy po ich obejrzeniu będę wiedział który z nich, i czy w ogóle któryś będzie tym co spełni moje wymogi i oczekiwania by go przerobić na mieszkanie na kółkach.
Pozdrawiam Maverick
____________________________________________________________________
Wolę mieć wrogów, oby szczerych, niźli fałszywych przyjaciół kupę.
Zresztą tak jedni jak i drudzy, mogą mnie pocałować w du...
Cyryl - 2023-01-08, 08:18
Maverick_Norwegia napisał/a: | ...Ja mam w nim żyć przez 365 dni w roku z całą moją rodziną... |
podziwiam, ja mimo że bardzo lubię przebywać z rodziną to muszę mieć czas, żeby od nich odpocząć, a może oni ode mnie.
dlatego cenię sobie pracę, w bardzo ograniczonym zakresie, granie w siatkówkę i wyjazdy na zawody siatkarskie oldbojów.
Maverick_Norwegia - 2023-01-09, 05:45
Cyryl napisał/a: | Maverick_Norwegia napisał/a: | ...Ja mam w nim żyć przez 365 dni w roku z całą moją rodziną... |
podziwiam, ja mimo że bardzo lubię przebywać z rodziną to muszę mieć czas, żeby od nich odpocząć, a może oni ode mnie.
dlatego cenię sobie pracę, w bardzo ograniczonym zakresie, granie w siatkówkę i wyjazdy na zawody siatkarskie oldbojów. |
Jeśli chodzi o rodzinkę to ja mam inaczej Chcę z nimi spędzać jak najwięcej czasu. A przy tym mam też czas dla siebie tak samo jak oni mają dla siebie Także u mnie jedno nie wyklucza drugiego.
Pozdrawiam Maverick
____________________________________________________________________
Wolę mieć wrogów, oby szczerych, niźli fałszywych przyjaciół kupę.
Zresztą tak jedni jak i drudzy, mogą mnie pocałować w du...
Misio - 2023-01-09, 09:20
Trzymam kciuki za efekt finalny. Na pewno się uda. My zrobiliśmy maleństwo, byliśmy bardzo z niego zadowoleni, i miło go wpomiamy.
ReddyS - 2023-03-28, 10:31
Maverick_Norwegia napisał/a: | Teraz muszę zgłębić wszelkie z nim zagadnienia i tak za 10 dni lecę do Holandii obejrzeć dwa autobusy SETRA 315 HDH oraz SETRA 315 HD, i wtedy po ich obejrzeniu będę wiedział który z nich, i czy w ogóle któryś będzie tym co spełni moje wymogi i oczekiwania by go przerobić na mieszkanie na kółkach. |
Co tam Panie w temacie nowego?
|
|