Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Przekaźnik - stycznik Nader NDZ3-100

voice - 2023-01-06, 19:55
Temat postu: Przekaźnik - stycznik Nader NDZ3-100
Cześć Panowie,
mam pytanko ostatnio udało mi się nabyć akumulatory LION 24V prawie, że nowe, niby z uszkodzonym BMS-em. Jednak po mojej weryfikacji, okazuje się, że winny jest stycznik przekaźnik ??? ( na moje to stycznik) ale może odpowiecie mi na to pytanie.

szukałem i nie wiem gdzie to można kupić znalazłem na Alibabie podobne ale koszt 360 zł ??
Czy można to zastąpić czymś innym tańszym ??

W załączeniu zdjęcia .

Banan - 2023-01-07, 08:42

voice napisał/a:
szukałem i nie wiem gdzie to można kupić znalazłem na Alibabie podobne ale koszt 360 zł ??

Niestety takiego kosztu można się było spodziewać, bo jak wyczytałem na stronie, stycznik serii Nader NDZ3 jest stosowany głównie w pojazdach elektrycznych, stosach ładowania i stacjach ładowania, więc tanio nie będzie :diabelski_usmiech
voice napisał/a:
Czy można to zastąpić czymś innym tańszym ??

Raczej wątpię, bo ten stycznik posiada jakiś ceramiczny (?) system gaszenia łuku elektrycznego, oraz w środku tej tulei jest jakiś gaz wspomagający gaszenie łuku, o energooszczędnym układzie sterującym nie wspomnę. To bardzo wąska branża, to i zamienników raczej nie będzie. W każdym razie szukałem i nie znalazłem... :niewiemm
TU możesz sobie o tym zaczytać.

Co dziwne, w handlu nie znalazłem nawet jednej sztuki, więc chyba jesteś szczęściarzem jak coś znalazłeś :spoko

voice - 2023-01-07, 08:50

Banan napisał/a:

Co dziwne, w handlu nie znalazłem nawet jednej sztuki, więc chyba jesteś szczęściarzem jak coś znalazłeś :spoko


Ja znalazłem Tutaj podobny

myślę, że jest on podobny ale nie dokładnie ten sam

Banan - 2023-01-07, 08:56

voice, ja bym zaryzykował dobierając trochę wyższy amperaż - grzebnąłem bezpośrednio u żółtych braci i znalazłem przekaźniki do pojazdów elektrycznych TUTAJ

Edit
W końcu to nie prom kosmiczny :diabelski_usmiech
Do Tesli pewnie bym tego nie zastosował, ale do układu akumulatorów nie ma dużego ryzyka, a jak będzie przełączany bez obciążenia, to praktycznie żadnego.

BikerB - 2023-01-07, 09:34

Banan napisał/a:
/.../a jak będzie przełączany bez obciążenia, to praktycznie żadnego.

to jest relay od BMSa i on moze byc przelaczony pod obciazeniem

Socale - 2023-01-07, 09:39
Temat postu: Re: Przekaźnik - stycznik Nader NDZ3-100
voice napisał/a:
...
Czy można to zastąpić czymś innym tańszym ??
...

Można, ale pytanie jest do jakich celów chcesz to zastosować?
Od biedy zastąpisz to odłącznikiem ręcznym lub takim na pilota.

voice - 2023-01-07, 09:50
Temat postu: Re: Przekaźnik - stycznik Nader NDZ3-100
BikerB napisał/a:
Banan napisał/a:
/.../a jak będzie przełączany bez obciążenia, to praktycznie żadnego.

to jest relay od BMSa i on moze byc przelaczony pod obciazeniem


Dokładnie Tak jak piszesz.

Socale napisał/a:

Można, ale pytanie jest do jakich celów chcesz to zastosować?
Od biedy zastąpisz to odłącznikiem ręcznym lub takim na pilota.


Wojtek, zastosowanie do wózka paletowego elektrycznego. Przy podaniu zasilania on ma załączać akumulator, i pewnie po podłączeniu do ładowania też coś się dzieje, steruje on BMS -em jak napisał BikerB w akumulatorze

Socale - 2023-01-07, 09:52

Nie pitoliłbym się ani chwili dłużej. Ręczny odłącznik w zupełności prądowo wystarczy. :idea
voice - 2023-01-07, 09:58

Socale napisał/a:
Nie pitoliłbym się ani chwili dłużej. Ręczny odłącznik w zupełności prądowo wystarczy. :idea


Wojtek nie da rady ręcznie Musze go zamknąć w obudowie akumulatora a nie będę rozkręcał wózka i przerabiał instalacji, bo to gra nie warta świeczki. to lepiej kupić ten za 350 i mam plug end play.

Zadałem pytanie czy można go zastąpić czymś tańszym żeby to funkcjonowało tak jak powinno.
A Polak potrafi dlatego pytam.
P.s. Wojtek w ramach ścisłości pytanie do wielkiego gooru w elektronice, ten przekaźnik żeby sprawdzić podaję 24V na zaciski A1 A2 i powinien przekaźnik cykać tak ??

Banan - 2023-01-07, 11:35

voice, TU masz przekaźnik dedykowany do tych celów 200A, czyli X2 tego co potrzebujesz za 120 PLNów, więc cena do przełknięcia.
voice napisał/a:
ten przekaźnik żeby sprawdzić podaję 24V na zaciski A1 A2 i powinien przekaźnik cykać tak ??

Może ja nie gooru, ale tak jak mówisz, po podaniu napięcia powinien cykać. Możesz też sprawdzić cewkę omomierzem.
:spoko

voice - 2023-01-07, 18:24

Banan napisał/a:
voice, TU masz przekaźnik dedykowany do tych celów 200A, czyli X2 tego co potrzebujesz za 120 PLNów, więc cena do przełknięcia.

:spoko


Banan dziękuję ale nie wejdzie mi w obudowę akumulatora zdecydowanie za duży, a dawanie go na zewnątrz też można ale znowu za dużo rzeźby. Zobaczymy może nasz Guru coś doradzi ??
Zastanawia mnie ten przekaźnik co Socale zaproponował z tym, że nie chcę tam żadnych bajerów na pilota bo im więcej tych udziwnień tym gorzej.

Socale - 2023-01-07, 20:47

voice napisał/a:
...
żeby sprawdzić podaję 24V na zaciski A1 A2 i powinien przekaźnik cykać tak ??

.
Banan napisał/a:

...
tak jak mówisz, po podaniu napięcia powinien cykać. Możesz też sprawdzić cewkę omomierzem.
:spoko

Całe to urządzenie bardzo przypomina mi typowy klasyczny elektromagnes wyrzucający bendiks w rozrusznikach do rozruchu silników spalinowych w samochodach i nie tylko :idea w koparkach i spychaczach też :mrgreen:
Ze względu na amperaż styków głównych, to spodziewam się że nie będzie to cykanie jak bele przekaźniczek, to już będzie solidne stukanie z podskakiwaniem jeśli nie jest zamocowany.
.
Ja tylko naprowadziłem na alternatywę, wózki/paleciaki nie pożerają podczas pracy 100 czy 200A lecz znacznie dużo mniej, można wyszukać taki zamykacz ze sterowaniem nie na piloty a po prostu z kabelkami.
Myślę że szybko bym to rozkminił, ale piszę w ciemno spodziewając się z grubsza trafionych szacowanych parametrów. I żeby ci do głowy nie przyszło widlaka do mnie przysyłać :mrgreen:
.
Jacek, zajrzyj w temacie radia jeśli nie czytałeś, piloty w kierownicy działają pośrednio, bez kluczyka nie działają.
Over OT.

Banan - 2023-01-07, 20:58

voice napisał/a:
Zastanawia mnie ten przekaźnik co Socale zaproponował z tym, że nie chcę tam żadnych bajerów na pilota bo im więcej tych udziwnień tym gorzej.

Tamten był przewymiarowany, aż dwukrotnie, możesz tam dobrać przecież po dedykowanym amerażu i pewnie mniejszym gabarycie :spoko

Skwarek - 2023-01-07, 21:34

Tak sobie myślę, że przekaźnik to nie jest jakaś kosmiczna technologia. Można go otworzyć i sprawdzić co w nim nie tak, jeśli cewka ( co można łatwo sprawdzić) to ją przewinąć bo lipne chińskie miedziowane aluminium udające miedź nie jest trwałe.
Jeśli styki lub ich podłączenia to dobrze widać uszkodzenia bo przy tych prądach napewno nie są małe i zbyt skomplikowane.
Może warto spróbować, to niewiele fatygi ;)
:spoko

voice - 2023-01-07, 22:05

Socale napisał/a:

Całe to urządzenie bardzo przypomina mi typowy klasyczny elektromagnes wyrzucający bendiks w rozrusznikach do rozruchu silników spalinowych w samochodach i nie tylko =


To co byś zastosował ??

Skwarek napisał/a:

Może warto spróbować, to niewiele fatygi ;)
:spoko


Nie da rady cały jest zalany w środku ??

Skwarek - 2023-01-07, 22:49

A tak konkretnie co w tym przekaźniku jest nie tak, upalone styki czy przerwana cewka? To można stwierdzić bez demontażu.
Banan - 2023-01-08, 01:17

Skwarek napisał/a:
Tak sobie myślę, że przekaźnik to nie jest jakaś kosmiczna technologia. Można go otworzyć i sprawdzić co w nim nie tak,

Przecież pisałem, że jest zagazowany z jakimiś ceramicznymi gaśnicami :diabelski_usmiech

Skwarek - 2023-01-08, 09:40

Banan napisał/a:

Przecież pisałem, że jest zagazowany z jakimiś ceramicznymi gaśnicami :diabelski_usmiech


:haha: Gapa ze mnie, umknął mi Twój post.

:spoko

voice - 2023-01-08, 16:58

Skwarek napisał/a:
A tak konkretnie co w tym przekaźniku jest nie tak, upalone styki czy przerwana cewka? To można stwierdzić bez demontażu.


Uwalona cewka o styki nawet nie drgną


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group