| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Geometria zawieszenia
AndyS - 2023-03-01, 20:38 Temat postu: Geometria zawieszenia Piszę bo potrzebuję wskazówek i naprowadzenia w temacie jw. Trzy lata jeździłem kamperem (Ducato 2) bezproblemowo jeżeli chodzi o zawieszenie i opony. Na wiosnę zeszłego roku okazało się że jest mały luz w przednim zawieszeniu ze wskazaniem na końcówkę drążka kierowniczego. OK wymieniłem obie końcówki. Oczywiście trzeba było ustawić geometrię. Z kłopotami znalazłem warsztat który miał komputerowy system do geometrii z 4-ma głowicami i odpowiednią wysokość hali. Niemniej był duży problem przy ustawianiu geometrii i "koleś" mocno się nagimnastykował żeby dokonać pomiarów i ustawić jak trzeba bo w moim kamperku koła tylnej osi są mocno schowane w zabudowie.
No i okazało się że nie wszystko poszło jak trzeba. Korzystając z ostatnio świecącego słoneczka zajrzałem tak mocniej do kampera (stoi na podwórku) i między innymi pomacałem opony. Lewy przód tak mocno zdarty od środka że będę musiał wymienić oponę.
Wniosek jest jeden - złe ustawienia geometrii (zbieżności) przy kłopotach z zamocowaniem do kół głowic urządzenia.
I teraz pytanie do tych którzy mieli podobną sytuację - jak obejść problem zbyt głęboko osadzonych kół w zabudowie skoro zamocowana głowica pomiarowa zbyt mało wystaje przy pomiarach?
Będę wdzięczny za rady.
aviator - 2023-03-01, 20:49
U mnie w ASO mercedesa (także auta dostawcze) zbieżność ustawiają bezproblemowo - kamper to po prostu jedna z wielu specjalnych zabudów sprintera - a koła mam wyjątkowo głęboko osadzone w zabudowie.
SlawekEwa - 2023-03-01, 21:38
| AndyS napisał/a: | | Lewy przód tak mocno zdarty od środka że będę musiał wymienić oponę. |
a jak prawy?
AndyS - 2023-03-02, 00:10
| SlawekEwa napisał/a: | | AndyS napisał/a: | | Lewy przód tak mocno zdarty od środka że będę musiał wymienić oponę. |
a jak prawy? |
Prawy na wygląd i dotykowo raczej jest OK. Opony kilkuletnie Michelin Agilis.
SlawekEwa - 2023-03-02, 10:24
| AndyS napisał/a: | | Prawy na wygląd i dotykowo raczej jest OK. |
to zbieżność raczej w porządku - pochylenie lewego wymaga sprawdzenia.
Horte - 2023-03-02, 11:13
Jak w kamperze ducato ustawiali mi zbieżność, to mocowali tylne felgi na "lewą stronę" żeby wyszły z zabudowy. Strasznie ciężko było im zamocować urządzenia pomiarowe na tylną oś.
Jak masz koło głęboko osadzone a plastiki mocno je zakrywają, to możne nie być łatwo.
AndyS - 2023-03-02, 12:17
| Horte napisał/a: | | Jak w kamperze ducato ustawiali mi zbieżność, to mocowali tylne felgi na "lewą stronę" żeby wyszły z zabudowy. | To już jest jakiś pomysł
| Horte napisał/a: | | Jak masz koło głęboko osadzone a plastiki mocno je zakrywają, to możne nie być łatwo. | Tak właśnie mam i stąd problem.
|
|