Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Geometria zawieszenia

AndyS - 2023-03-01, 20:38
Temat postu: Geometria zawieszenia
Piszę bo potrzebuję wskazówek i naprowadzenia w temacie jw. Trzy lata jeździłem kamperem (Ducato 2) bezproblemowo jeżeli chodzi o zawieszenie i opony. Na wiosnę zeszłego roku okazało się że jest mały luz w przednim zawieszeniu ze wskazaniem na końcówkę drążka kierowniczego. OK wymieniłem obie końcówki. Oczywiście trzeba było ustawić geometrię. Z kłopotami znalazłem warsztat który miał komputerowy system do geometrii z 4-ma głowicami i odpowiednią wysokość hali. Niemniej był duży problem przy ustawianiu geometrii i "koleś" mocno się nagimnastykował żeby dokonać pomiarów i ustawić jak trzeba bo w moim kamperku koła tylnej osi są mocno schowane w zabudowie.
No i okazało się że nie wszystko poszło jak trzeba. Korzystając z ostatnio świecącego słoneczka zajrzałem tak mocniej do kampera (stoi na podwórku) i między innymi pomacałem opony. Lewy przód tak mocno zdarty od środka że będę musiał wymienić oponę. :evil:
Wniosek jest jeden - złe ustawienia geometrii (zbieżności) przy kłopotach z zamocowaniem do kół głowic urządzenia.
I teraz pytanie do tych którzy mieli podobną sytuację - jak obejść problem zbyt głęboko osadzonych kół w zabudowie skoro zamocowana głowica pomiarowa zbyt mało wystaje przy pomiarach?
Będę wdzięczny za rady.

aviator - 2023-03-01, 20:49

U mnie w ASO mercedesa (także auta dostawcze) zbieżność ustawiają bezproblemowo - kamper to po prostu jedna z wielu specjalnych zabudów sprintera - a koła mam wyjątkowo głęboko osadzone w zabudowie.
SlawekEwa - 2023-03-01, 21:38

AndyS napisał/a:
Lewy przód tak mocno zdarty od środka że będę musiał wymienić oponę.

a jak prawy?

AndyS - 2023-03-02, 00:10

SlawekEwa napisał/a:
AndyS napisał/a:
Lewy przód tak mocno zdarty od środka że będę musiał wymienić oponę.

a jak prawy?

Prawy na wygląd i dotykowo raczej jest OK. Opony kilkuletnie Michelin Agilis.

SlawekEwa - 2023-03-02, 10:24

AndyS napisał/a:
Prawy na wygląd i dotykowo raczej jest OK.

to zbieżność raczej w porządku - pochylenie lewego wymaga sprawdzenia.

Horte - 2023-03-02, 11:13

Jak w kamperze ducato ustawiali mi zbieżność, to mocowali tylne felgi na "lewą stronę" żeby wyszły z zabudowy. Strasznie ciężko było im zamocować urządzenia pomiarowe na tylną oś.

Jak masz koło głęboko osadzone a plastiki mocno je zakrywają, to możne nie być łatwo.

AndyS - 2023-03-02, 12:17

Horte napisał/a:
Jak w kamperze ducato ustawiali mi zbieżność, to mocowali tylne felgi na "lewą stronę" żeby wyszły z zabudowy.
To już jest jakiś pomysł
Horte napisał/a:
Jak masz koło głęboko osadzone a plastiki mocno je zakrywają, to możne nie być łatwo.
Tak właśnie mam i stąd problem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group