pojazdy zupełnie rózne, pierwszy to integra klasy średniej a drugi budżetowa półintegra, każdy z nich pod wieloma względami odpowiada mi ze względu na wyposażenie, duzy bagażnik na rowery czy skuter.
Integra ma większy salonik ale łóżko opuszczane i drugie robione z kanap.
półintegra ma łóżko queen mniejszy salon ale trochę sie obawiam mocno budżetowego wykonania.
Maci jakieś sugesie albo doświadczenia z tymi modelami?Banan - 2023-03-02, 11:40 Mogę jedynie wyrazić swoje zdanie:
Ja bym celował w tą integrę. Dlaczego?
- bo jest na Fiacie (o silnik Forda dopytaj kolegę Gewehr, mogę się mylić, ale tam był problemy z tym (?) silnikiem)
- większy garaż
- więcej miejsca (którego nie da się dokupić )
- duża łazienka z osobnym prysznicem
- opuszczane łóżko nie przeszkadza w codziennym życiu
Zależy jeszcze w ile osób podróżujecie, jak tylko dwie, to bez wahania integra markoni7 - 2023-03-02, 12:27 Mam takie same przemyślenia, większa przestrzeń to główny argument przemawiający za integrą, ale trochę się obawiam, wygody spania na łóżku opuszczanym, nie mówiąc o łóżku dolnym które nie będzie zbyt wygodne (zasadniczo podróżujemy we dwoje) ale czasami zabieramy wnuka. Zastanawia mnie również eksploatacja integry( prowadzenie, kłopoty z częściami w przypadku uszkodzenia mechanicznego, bezpieczeństwo podczas ew. kolizji itp...). Półintegra pewnie jest bardziej uniwersalna więc nawet w przypadku późniejszej odsprzedaży będzie łatwiej ale tu z kolei obawiam się jakości wykonania części mieszkalnej.Cyryl - 2023-03-02, 13:51 mnie zastanawia jedno:
integra nie ma podanej DMC, a na wyposażeniu jest tachograf.
wydaje się więc, że pojazd ma DMC powyżej 3,5t.
druga sprawa: po co tachograf, jeżeli pojazdem nie będzie wykonywany zarobkowy przewóz osób lub rzeczy?Banan - 2023-03-02, 19:25
markoni7 napisał/a:
trochę się obawiam, wygody spania na łóżku opuszczanym,
Śpię na takim od kilku sezonów - nie miałem wygodniejszego
A wnusio na rozkładanym da radę...
markoni7 napisał/a:
prowadzenie, kłopoty z częściami w przypadku uszkodzenia mechanicznego, bezpieczeństwo podczas ew. kolizji
W prowadzeniu nie ma żadnego problemu, jedynie na węższych i krętych drogach kierowcy autobusów do mnie machają.
Problem z częściami jest prawie taki sam jak półintegra, jedynie blacharka od kabiny łatwiej dostępna.
Bezpieczeństwo... powiedzmy sobie szczerze, że praktycznie w każdym przypadku to iluzja, bez względu czy to alkowa, integra, czy półintegra. Widać było co zostało z alkowy naszego kolegi Jarka Zielińskiego, który niedawno stracił życie wraz z córeczką... ogromna tragedia...
Czy ktoś z tego powodu zrezygnował z kamperowania? Nie i nikt nie zrezygnuje. Trzeba mieć wzmożoną czujność, oczy dookołą głowy i trochę szczęścia.
Mam integrę i miałem również alkowę i półintegrę - jak będę zmieniał, to tylko na integrę
Cyryl napisał/a:
na wyposażeniu jest tachograf
Krzysiu, myślę, że to zwykły błąd w opisie - kopiuj-wklej komuś nie wyszło
Bo jakie przewozy zarobkowe można robić kamperem... przychodzi mi tylko jedno do głowy
Ale warto jednak dowiedzieć się, czy to błąd, czy fakt.
blue60 - 2023-03-02, 20:30 Ja bym wybrał półintegrę.
Nowsza i z mocniejszym silnikiem.
Marka jedna i druga na tym samym poziomie.Endi - 2023-03-02, 20:31
Banan napisał/a:
przychodzi mi tylko jedno do głowy
Eksploatowany w wypożyczalni..?markoni7 - 2023-03-02, 21:17 Nie miałem nigdy Fiata i z tych niezbyt wyraźnych zdjęć nie potrafię dojrzeć tachgrafu. O DMC dopytam.
Co do jakości to nie mogę się wypowiedzieć bo nie widziałem jeszcze ani jednego ani drugiego a oba sa na przeciwległych końcach Polski( zlośliwość sprzedających ). Wydaje mi się, że integry mimo wszystko z założenia wykonane są lepiej a i doczytałem, że ta ma chyba Alde, ma również automat a to chyba spore zalety.rigg - 2023-03-03, 00:22 Jak dla mnie to ford. Nie dlatego, że ford, a dlatego, że:
brak zabawy z łóżkiem
lodówka z dolną szufladą to fajna sprawa, wszelakie napoje sobie stoją i wchodzi ich naprawdę dużo
gwarancja ford do 2024
pneumatyka
w integrze ogrzewanie disel, jedni chwalą inni narzekają na hałas pompki...
in plus w integrze to automat
Wybór jednak należy do CiebieLukF - 2023-03-03, 08:14
rigg napisał/a:
Jak dla mnie to ford. Nie dlatego, że ford, a dlatego, że:
wtryskiwacze rigg - 2023-03-03, 08:20
LukF napisał/a:
wtryskiwacze
Dlatego ważna jest gwarancja no i warto to sprawdzić.
Poza tym nie każdy transit = wtryskiwaczeSocale - 2023-03-03, 08:40 Bez łóżka z tyłu? NIGDY!!!
I choćby ta integra ze złota była...
55 sekunda:
Zejście z łóżka i chodzenie po stole to dla mnie słabe rozwiązanie.Banan - 2023-03-03, 08:52
Endi napisał/a:
Eksploatowany w wypożyczalni..?
Bardziej objazdowy dom publiczny...
Jestem przekonany, że z tym tacho, to zwykły błąd w ogłoszeniu.LukF - 2023-03-03, 12:45
Socale napisał/a:
Bez łóżka z tyłu? NIGDY!!!
I choćby ta integra ze złota była...
Czemu? ZbigStan w swojej Frankii nie ma łóżka z tyłu i jest bardzo zadowolony. Dla 2 osób nie trzeba dwóch łóżek.LukF - 2023-03-03, 12:53
rigg napisał/a:
LukF napisał/a:
wtryskiwacze
Dlatego ważna jest gwarancja no i warto to sprawdzić.
Poza tym nie każdy transit = wtryskiwacze
1.Gwarancja nie działa wiecznie.
2. Wymiana wtrysków nawet na gwarancji nie rozwiązuje problemu.
3. Po gwarancji wtryski psują się w Transicie ponownie.
4. Nie mam zaufania do sprzętu który może na urlopie lub przed urlopem się zepsuć i w ten sposób zepsuć urlop.
Każdy robi jak chce. I dobrze bo przecież różnimy się podobnie jak nasze samochody.
Bez urazy
Pozdrawiam voice - 2023-03-03, 15:16
LukF napisał/a:
[
wtryskiwacze
Z posiadanych prze ze mnie informacji, po wymianie wtrysków potrzebna modyfikacja mapy BSI komputera ponieważ to winna mapa pouszkadzała wtryski.
znam dwa przypadki wymiany wtrysków i po wgraniu nowej mapy jak palcem odjął, auto żwawsze mniejsze spalanie i pod 4 lat już jest spokój.blue60 - 2023-03-03, 21:29
LukF napisał/a:
rigg napisał/a:
Jak dla mnie to ford. Nie dlatego, że ford, a dlatego, że:
wtryskiwacze
A w fiacie to wtryskiwacze niby się nie zacierają?
Robimy tego mnóstwo.LukF - 2023-03-03, 22:46
blue60 napisał/a:
LukF napisał/a:
rigg napisał/a:
Jak dla mnie to ford. Nie dlatego, że ford, a dlatego, że:
wtryskiwacze
A w fiacie to wtryskiwacze niby się nie zacierają?
Robimy tego mnóstwo.
Oczywiście, w dwóch poprzednich kamperach Ducato wymieniałem po jednym wtryskiwaczu.
Na alledrogo oryginał kosztował okło 600zł, wymiana banalna we własnym zakresie, nawet można się obejść bez programowania.
Różnica jakby zasadnicza Cyryl - 2023-03-04, 09:10
Banan napisał/a:
...
Cyryl napisał/a:
na wyposażeniu jest tachograf
Krzysiu, myślę, że to zwykły błąd w opisie - kopiuj-wklej komuś nie wyszło
Bo jakie przewozy zarobkowe można robić kamperem... przychodzi mi tylko jedno do głowy
Ale warto jednak dowiedzieć się, czy to błąd, czy fakt.
dla mnie dziwna zbieżność obu rzeczy.
można np. wykorzystywać kampera do produkcji filmu przewozu aktorów/statystów do zdjęć plenerowych oraz służyć jako garderoba i jeżeli jest pracownik jest zatrudniony na stanowisku kierowcy, a DMC pojazdu przekracza 3,5t, to podlega Ustawie o Transporcie Drogowym, a czas pracy kierowcy musi być rejestrowany i archiwizowany według rozporządzenia 561/2006.
jeżdżąc na zawody siatkówki oldbojów zawsze mam komplet, bo są chętni do jazdy w ludzkich warunkach, picia z kieliszków, sięganie do lodówki po zakąski i jak trzeba korzystania z toalety między postojami.
zwykle robię ściepę na paliwo, ale gdyby zarejestrował się jako firma, kamper miałby ponad 3,5t DMC, wystawiałbym kolegom faktury za przejazd, to również byłby to zarobkowy przewóz osób.markoni7 - 2023-03-04, 15:23 Z tego co wiem serwisy Forda informują klientów, że problem z wtryskami spowodowany jest niesystematyczną eksploatacją dotyczy to głównie kamperów, które jeżdżą dwa tygodnie a potem kamper stoi kilka miesięcy. Problem trysków dotyczy w mniejszym lub większym stopniu wszystkich diesli (paliwa z domieszkami bio powodują większą absorpcje wilgoci, następstwem jest korozja końcówki wtrysku. Może się okazać że problem i tak będzie cyklicznie powracał. Warto jest stosować co jakiś czas dodatek do paliwa oczyszczający wtryski. kiedyś te fordowskie wtryski kosztowały w ASO poniżej 700zł teraz ok 1200zł.
Co do integry z ogłoszenia to faktycznie w opisie jest pomyłka nie posiada tachografu, ale i tak jadę oglądać półintegrę.Komplecik - 2023-03-04, 18:56
markoni7 napisał/a:
Z tego co wiem serwisy Forda informują klientów, że problem z wtryskami spowodowany jest niesystematyczną eksploatacją dotyczy to głównie kamperów, które jeżdżą dwa tygodnie a potem kamper stoi kilka miesięcy. Problem trysków dotyczy w mniejszym lub większym stopniu wszystkich diesli (paliwa z domieszkami bio powodują większą absorpcje wilgoci, następstwem jest korozja końcówki wtrysku. Może się okazać że problem i tak będzie cyklicznie powracał. Warto jest stosować co jakiś czas dodatek do paliwa oczyszczający wtryski. kiedyś te fordowskie wtryski kosztowały w ASO poniżej 700zł teraz ok 1200zł.
.
Padające wtryskiwacze jest to poważny problem w fordzie nie bardzo wiadomo czy jest na to jakaś rada jedne szybciej inne później, wadą są w nich nie same końcówki tylko przegrzewające się cewki, jest to wada konstrukcyjna wtryskiwacza niby poprawiona, ciekawe ilu jest na forum kolegów którzy wymieniali 2 raz wymienione na gwarancji wtryskiwacze, padają od 1000km do kilkudziesięciu tysięcy lekki strach fordem jeździć zobaczymy jak to u mnie będzie wymieniłem przy przebiegu 30000kmjoko - 2023-03-04, 22:52
markoni7 napisał/a:
Z tego co wiem serwisy Forda informują klientów, że problem z wtryskami spowodowany jest niesystematyczną eksploatacją dotyczy to głównie kamperów, które jeżdżą dwa tygodnie a potem kamper stoi kilka miesięcy..........
A to dobre jest
To by nawet miało jakiś sens , gdyby nie to , że podobne przypadki mają klienci , którzy jeżdżą nawet 3, albo 4 tygodnie ....... a nawet ci co jeżdżą na okrągło
Jak kiedyś w jednym samochodzie po 2 tysiącach km zaczęły mi bić tarcze hamulcowe, to serwis miał podobne poczucie humoru bo stwierdził , że winny jestem ja, gdyż musiałem użyć hamulca w czasie deszczu ....... zabiłem ich śmiechem
Od tamtego incydentu nie używam hamulcy w czasie deszczu ........ no i kurna , działa
Idąc tym tropem może sposobem na problemy z wtryskami w Fordzie było by ....... nie używanie Forda voice - 2023-03-04, 23:05 Panowie powiedzmy sobie szczerze, im jest coś nowszego to fajnie wygląda design Rewelacja, ale mechanicznie im nowszy tym gorszy. Księgowi trzymają łapę na wszystkim, a producent byle wytrzymało gwarancje, a potem to..... już sami wiecie.
LEPIEJ TO JUŻ BYŁO Komplecik - 2023-03-05, 07:36
joko napisał/a:
Idąc tym tropem może sposobem na problemy z wtryskami w Fordzie było by ....... nie używanie Forda
zdaje się że ford zostanie coś ala,, królową lawet,,
Kilka firm w przeszłości miało wpadki silnikowe
np. Renault Laguna 1.9 tdci
Volkswagen Passat 2.0 tdi z lat 2005 do 2008 pompowtryskiwacze
i wiele innych
Takie buble dobrze zniechęciły ludzi na długie lata, a poprawiony towar w następnym modelu można było kupić za przysłowiowe grosze bo pokutowała przez długi czas opinia bubla, Lagunę to trzeba było zlikwidować, mimo świetnego 2.0 tdci nie była w stanie się podnieść.
joko, trzeba będzie pomyśleć o zmianie, myślę
eh większość sprzętów ma jakieś kwiatki
Może poprosic youtuberów tak pięknie istniejący w necie by pokazali oblicze FordaKomplecik - 2023-03-05, 07:56
voice napisał/a:
Panowie powiedzmy sobie szczerze,
Mówiąc szczerze czy Twojemu koledze nie zostało kilku ogniw lifepo4 w obrzydliwe niskiej cenie?
To tak z innej beczki SlawekEwa - 2023-03-05, 11:37 Jak to było ? w Fordach kamperach lecą wtryski, bo w firmach produkujących kampery podwozie Forda jest odpalane co jakiś czas i przestawiane na inne stanowisko montażu Andrzej 73 - 2023-03-05, 11:43 Panowie tu nie chodzi o same wtryski. Fiat ma lepszą ramę i układ jezdny od Forda. Małe lekkie zabudowy to jeszcze można zakceptowac na bazie Forda lecz cięższe wyłącznie na Fiacie.
Może wypowie się ktoś kto ma doświadczenie w transporcie na budach jak sprawuje się Ford w porównaniu do Fiata. Z tego co mi wiadome to te pierwsze mocno przegrywają. Komplecik - 2023-03-05, 14:17
Andrzej 73 napisał/a:
Panowie tu nie chodzi o same wtryski. Fiat ma lepszą ramę i układ jezdny od Forda. Małe lekkie zabudowy to jeszcze można zakceptowac na bazie Forda lecz cięższe wyłącznie na Fiacie.
Chodzi wyłącznie o wtryski, fordzik pięknie jedzie jest cichy bardzo oszczędny , mam to i to Fiata i Forda, komfort prowadzenia tagzwanego bujania można zniwelować tylko ramą alko, ona może być stosowana w każdej marce, usztywnianie ram resorowanych poduszkami pneumatycznymi to połowiczny sukces, no ale jak kto woli, kampery na ramach alko to tak grubo powyżej 500 tyś złblue60 - 2023-03-05, 18:11 Komfort jazdy.
W fiacie jak w ciężarówce, w fordzie jak w osobowym.markoni7 - 2023-03-06, 09:48 Witam,
No i stało się Horon jest u mnie!
Mam jeszcze rok gwarancji na mechanikę i assistance europa a to dobry argument.
Narzekać można oczywiście na wszystkie samochody, kilkoma juz jeździłem i muszę powiedzieć, żę obiektywnie ford faktycznie jeździ dużo przyjemniej niż fiat, co do oszczędności to ford przy 120km/h na autostradzie zuzywa prawie 12l/100km więc nie tak mało, ale jest cicho i przyjemnie, poduchy na tyle podpompowane na 3 bary usztywniają dośc znacząco więc bujania nie odczułem.WaldekR - 2023-03-06, 12:48 Samej frajdy z nowego nabytku.rigg - 2023-03-06, 13:13
Andrzej 73 napisał/a:
Fiat ma lepszą ramę i układ jezdny od Forda.
Kolega chyba fordem nie jeździł... Miałem Hobby alkowa i Burstnera półintegrę. Oba na Ducato,
a teraz mam forda i jazda fordem jest o wiele bardziej komfortowa od jazdy fiatem.
Jak autor wątku napisał, ciszej i przyjemniej.
Autorowi wątku życzę samej przyjemności! pearl - 2023-03-22, 11:31 Jazde Fordem bardzo sobie chwale Socale - 2023-03-22, 22:25 Skoro Horon już kupiony, to gratulacje i niech radochy daje bo o to tu chodzi.
.
Jeśli w celu kontynuowania sporu Ford-Trojaczki-Renault to powiem tak, że robiąc spore przebiegi po Niemczech, bardzo rzadko widzę na autostradzie busy/kampery za znaczkiem Ford.
Opli 'biturbo' jest nawet więcej od Gwiazd MB ale Forda jednak mało widać więc to należy poddać analizie.Andrzej 73 - 2023-03-23, 06:23
rigg napisał/a:
Andrzej 73 napisał/a:
Fiat ma lepszą ramę i układ jezdny od Forda.
Kolega chyba fordem nie jeździł... Miałem Hobby alkowa i Burstnera półintegrę. Oba na Ducato,
a teraz mam forda i jazda fordem jest o wiele bardziej komfortowa od jazdy fiatem.
Jak autor wątku napisał, ciszej i przyjemniej.
Autorowi wątku życzę samej przyjemności!
Jeździł , jeździł. Tylko że dla mnie za nisko się siedzi w fordzie i mam wrażenie że ten samochód jeździ po całej drodze. Wychodzi jakbym nie miał nad nim kontroli. To jest moje subiektywne odczucie.
Z Fordami mam nie miłe doświadczenia pod względem ich awaryjnosci. mischka - 2023-03-23, 06:53 Ford to najpopularniejszy samochód użytkowy europy (jeszcze nie dawno nr. 1 na świecie, aktualnych danych nie mam).
Wszystkie nie mogą być marnej jakości bo kto by to kupował?Socale - 2023-03-23, 22:01
mischka napisał/a:
Ford to najpopularniejszy samochód użytkowy europy (jeszcze nie dawno nr. 1 na świecie, aktualnych danych nie mam).
Wszystkie nie mogą być marnej jakości bo kto by to kupował?
I tu nasuwa się wniosek, że ta słynna awaryjność wynika z tego, że Ford lubi krótkie dzienne przebiegi najlepiej z przerwami. Długie autostradowe przy stałej temperaturze 88stC to wysiłek termiczny dla cewek wtryskiwaczy.
Kiedyś Siemens dla VW robił takie psikusy, że na autostradzie taki Passat nagle check i motor off = niezbyt to bezpieczne ale miało miejsca.markoni7 - 2023-03-24, 11:41 To, że Ford jest najpopularniejszy wynika głownie z polityki cenowej koncernu.
Samochód jak samochód, każdy może się zepsuć, nawet w Morelu za 2miliony papierków może się po prostu coś zepsuć. Na razie się tym nie przejmuję, bo mam jeszcze rok gwarancji i assistance.
A co do samochodu to jak to mówią na śląsku "Ford g..no wort a Fiat jego brat" oczywiście nie obrażając użytkowników jednej i drugiej marki.
Najważniejsze że na zewnątrz jest przyjemnie i czas ruszyć 4 litery