Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Kamper z kontenera niskopodłogowego

kiwitom23 - 2023-04-07, 11:05
Temat postu: Kamper z kontenera niskopodłogowego
Dzień Dobry szanownym forumowiczom, od ładnych kilku lat przymierzam się do spełnienia swojego wieloletniego marzenia, a jako że 60-tka już na karku, to czasu zostaje mi coraz mniej.

Jakiś czas temu zakupiłem już komplet 4 okien Dometica, kibelek Tetforda, zbiorniki na wodę, pompkę, 2 okna dachowe z wentylatorami, brodzik, umywalkę i inne duperele kamperowe. Do dokupienia miałbym jedynie elementy elektryki. Cały czas szukałem odpowiedniej bazy, a w związku z tym że mam ponad 1,90 wzrostu skupiałem się bardziej na kontenerach. Co do siedzeń, to 3 wystarczają mi całkowicie, dzieci już dorosłe, więc kamper byłby tylko dla mnie i żony. Zamierzam zostawić pojazd zameldowany jako ciężarowy, nie przeszkadza mi to w niczym. Ostatnio znalazłem idealną bazę i chciałbym szanowne grono zapytać o kilka kwestii.

1. Otóż waga pustego pojazdu wynosi dokładnie 2600 kg, ale wewnętrzne płyty wiórowe, którymi jest wyłożona paka są dość grube i ciężkie, więc po ich demontażu powinienem zyskać minimum 100 kg. Zdaję sobie sprawę, że będę zdany na ceibę, ale czy rezerwa tony będzie wystarczająca, czy powinienem bardziej odchudzić pojazd?

Kontener jest z lekkiego laminatu, jedynie tylne drzwi są metalowe, więc mogę je zlikwidować i zaślepić laminatem z małymi drzwiczkami do garażu. To pewnie da następne 100kg, albo więcej.

2. Jako, że pojazd nie ma drzwi bocznych chciałbym zamontować z boku drzwi kamperowe. Czy ktoś może montował takie drzwi? Czy robi się to tak samo jak z oknami, z doklejoną ramką drewnianą?

Planuję standardowy układ, łóżko pod nim garaż, elektryka, gaz i hydraulika, po prawej stronie większa łazienka z toaletą i prysznicem oraz kącik wypoczynkowy z siedzeniami, a po prawej szafa i kuchnia. Długość kontenera to 4,60, szerokość 2,10, a wysokość 2,20. Chcę zrobić też drzwi pomiędzy paką i kabiną, tak żeby można było przechodzić, a żeby ciepło/zimno z kabiny nie dostawało się do części mieszkalnej.

Ocieplenie i wszelkie instalacje chcę zrobić samodzielnie, jedynie wykonanie mebli chciałbym zlecić stolarzowi, żeby to jakoś wyglądało.

Co sądzicie o tym pomyśle?

Czy ktoś z tu obecnych może realizował podobny projekt i mógłby się podzielić swoimi spostrzeżeniami, byłbym ogromnie wdzięczny.

Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie.

ViFot - 2023-04-13, 23:19

Śliczna baza. Nie zastanawiaj się tylko działaj. Ja szukam pocztowca.Niestety budżet mam ograniczony. Budowałem na busie Masterze 2. Dużo już zrobiłem i niestety rozbiłem go. Na kontenerze znacznie łatwiejsza robota. Są pocztowce co zbudowane są już z płyty typu sandwitch więc nie potrzeba ocieplać. Też mam ponad 60 :) Powodzenia życzę.
kiwitom23 - 2023-04-16, 22:10

Z pocztowcem będziesz też miał problem wagi. Tam są dość ciężkie drzwi wewnętrzne i boczne, te przesuwne. Master 2 jest bardzo dobrą bazą, bo jest dużo lżejszy od trójki, a dwójki były też z taką zabudową jak na moich zdjęciach. Chyba nawet bym wolał dwójkę z tego względu. Co do ocieplenia, to i tak będziesz musiał położyć paroizolację. Przy prostych ścianach można zamiast dość drogiego armaflexu użyć płyt piro, a później ewentualnie cieniutki armaflex z aluminium, jako paroizolacja. Szukałem też chłodni, żeby oszczędzić sobie ocieplania, ale w sumie doszedłem do wniosku, że lepiej to chyba zrobić samemu i przy okazji położyć i ukryć instalację wodną i elektryczną. Powodzenia Ci życzę i pochwal się, jak coś znajdziesz.
darek 61 - 2023-04-19, 20:00

kiwitom23 napisał/a:
Kontener jest z lekkiego laminatu, jedynie tylne drzwi są metalowe, więc mogę je zlikwidować i zaślepić laminatem z małymi drzwiczkami do garażu. To pewnie da następne 100kg, albo więcej.

Dla takiej masy warto zlikwidować.
Powodzenia w adaptacji.

BikerB - 2023-04-29, 22:36

kolego ceiba jest lekka ale mieka i wkrety w niej sie bardzo slabo trzymaja
wiec musi byc co najmniej 15 mm , ja sam mam ceibe ale dlatego ze udalo mi sie kupic laminowane arkusze w dobrej cenie jesli wszytko bedziesz robic ze sklejki to potrzebujesz 10-11 arkuszy nie licze cienkiej 5.5 i 3.6mm) to przelicz sobie ile mozesz na tym wagi zaoszczedzic
arkusz 15mm
ceiby (bez laminatu HPL) wazy 18 kg
topolowa 23 kg
hardwood 27 kg
czyli jak zaoszczedzisz 100 kg to wsio
wage sie robi gdzie indziej
i jeszcze jedno zwykly stolarz nie zrobi ci prawidlowo "mebli" do campera to jest inna wiedza
bo w camperze nie ma mebli :-) jest zabudowa

Świstak - 2023-04-30, 10:31

Będzie piękny kamper!
kiwitom23 - 2023-05-01, 20:53

BikerB napisał/a:
kolego ceiba jest lekka ale mieka


Dziękuję za wskazówki. Czytałem, że ceiba jest miękka, ale planowałem robić z kantówek jej wzmocnienia w miejscach gdzie właśnie będą wkręty. Jednak faktycznie różnica w wadze nie jest powalająca. Napisz mi proszę, jeżeli możesz na czym można oszczędzić w pierwszej kolejności na wadze.

Co do stolarza, to robił już zabudowy do 2 kamperów i ludzie byli zadowoleni, więc chyba ma wiedzę.

Dziękuję!

BikerB - 2023-05-05, 23:09

powinienem napisac jakis sensowny wstep ale albo wyjdzie ksiazka albo bedzie bez sensu bo bardzo fragmentarycznie .....
genrealizujac niekt nie walczy specjalnie przy konwersji z waga bo sa to w (u producentow) projekty powtarzalne raz sprawdzone na dostepnej szeroko wersji vana i tyle, przy projektach jednostkowych (takich jak zabudowa nietypowego nadwozia itp) projekt kosztuje na tyle duzo ze taniej jest zrobic C1 (jak ktos nie ma ) i upgrade podwozia do np 4 ton
jedynym wyjatkiem sa konversje WV T5? i to jest zasadniczo jedyny samochod ktory warsztaty przerabija jak jest starszy niz 2-3 lata z tym ze tutaj waga ma byc ponizej 3050 kg
Przy budowie camperow do 3,5 T z plyty sandwich producenci oszczedzaja wage glownie na podwoziu , tam sa takie rozwiazanie ze sie wlos jezy .
teraz o twoim projekcie , wage sie zmniejsza redukcja ilosci elementow i wyposazenia
1000 kg to malo ale.... pierwszy temat masz zalatwiony brak wzmocnien( w PL chyba ram) pod dodatkowe siedzenia ,
temat wyposazenia bo tu sa najwieksze rezerwy (BTW Boss zalatwia upgrade z 18 do 19 ton bo klient nie chcial zrezygnowac z granitu na podlodze :!: w salonie)
z czego mozesz zrezygnowac np piekarnik, czy kuchenka musi miec 3 palniki czy dwa, ogrzewnie z diesla, kompozytowa butla na gaz do gotowania , przemysl moc invertera (dobry inverter sporo wazy), mala lodowka
temat materialow
zadnych grubych drewnianych blatow lub co gorzej z plyty wiorowej (BTW blaty sa robione albo z lekkiej sklejki albo z sandwicha sklejka pianka sklejka), lekki brodzik ,
temat konstrukcji
jak najmniej wzmocnien tzn.wszystkie musza byc przemyslane i potrzebne ze scian zrob cos ala sandwich na laminat kleisz duze arkusze izolacji (oczywiscie wzmocnienia kleisz wczesniej) a to pokrywasz carpetem -w polsce chyba na to filc mowia -tylko konkretnym np. veltrim minimum 500g/m2 zaden strech co cos takiego, jest na tyle gruby ze juz ladnie wyrownuje powierzchnie pionowe panele poprzeczne zabudowy dochodza do sciany i nie robisz zadnych tylnych scianek w zabudowie, gdzie sie da dajesz "drzwiczki" typu tambour (nie wiem jak po polsku, takie roletowe zamkniecie z plastikowych polaczony profili chyba w PL jest producent)

Andrzej 73 - 2023-05-06, 07:23

Wszystko zależy od ceny. Jak ktoś chce przeznaczyć dużą kasę to może szafki zamykać roletami.
Link do producenta. https://www.rehau.com/pl-pl/linie-wzornicze
Jednak nic tak dobrze nie zastąpi zwykłego frontu meblowego , a jak jest w lakierze to bajka.
Oczywiście front nie może być z MDF-u :haha:
Osobiście polecam wykonanie mebli oraz ścian ze sklejki lekkiej laminowanej waga 350 kg/m3
lub jeszcze lepiej sklejka sandwich z pianką w środku XPS waga 250 kg/m3.
Tej drugiej nie polecam na ściany grodziowe lub elementy konstrukcji szafek. jedynie fronty czy górnych szafek lub drzwiczki.

joko - 2023-05-06, 09:11

Andrzej 73 napisał/a:
Wszystko zależy od ceny. Jak ktoś chce przeznaczyć dużą kasę to może szafki zamykać roletami.
Link do producenta. https://www.rehau.com/pl-pl/linie-wzornicze
Jednak nic tak dobrze nie zastąpi zwykłego frontu meblowego


Roletki są fajne, ale do mebli do domu. Uważam, że do kampera się nie nadają, bo są źródłem hałasu.
Tradycyjny front meblowy z dobrą uszczelką i domykaczem nie wydaje dźwięków podczas jazdy.
W kamperze jest wystarczająco dużo innych "grzechotek" :spoko

Andrzej 73 - 2023-05-06, 11:28

Czyli co? Uważasz że mam rację. :ok
Może nie tyle co grzechota , bo to inny typ rolety , ale lubią sie z biegiem czasu zacinać i stwarzać problemy podczas przesuwania.
Dobra znikam z tego tematu , bo zaraz mnie zjedzą , a przecież ja sie nie znam. ;)

joko - 2023-05-06, 19:25

Andrzej 73 napisał/a:
Czyli co? Uważasz że mam rację. :ok
Może nie tyle co grzechota , bo to inny typ rolety , ale lubią sie z biegiem czasu zacinać i stwarzać problemy podczas przesuwania.
Dobra znikam z tego tematu , bo zaraz mnie zjedzą , a przecież ja sie nie znam. ;)


To kto się Andrzejku zna jak nie Ty ? :ok

W poprzednim kamperku miałem dwie roletki. Mniejsza pionowa w jednej z szafek i większa przesuwana poziomo stanowiąca zamknięcie toalety (przesuwana po łuku w szynach umieszczonych w podłodze i suficie). Obie źle wspominam , bo tłukły się w czasie jazdy niemiłosiernie i faktycznie lubiły się przycinać.

Tomek84 - 2023-05-07, 16:34

Gdybym budował dla 2 osób i nie chciał kampervana, a kampera, też robiłbym na takim kontenerze.
Ale przeraża ta waga. co tam waży 2600, jak zwykły blaszak w największym rozmiarze waży 2T

Gżegżółka - 2023-05-08, 11:39

Ktoś próbował stosować płyty polipropylenowe o strukturze plastra miodu lub bąbelkowej? Więcej zabawy niż z drewnem, ale stosunek masy do wytrzymałości do ceny powinien być niezły...
BikerB - 2023-05-08, 16:06

Andrzej 73 napisał/a:
Wszystko zależy od ceny. Jak ktoś chce przeznaczyć dużą kasę to może szafki zamykać roletami.
Link do producenta. https://www.rehau.com/pl-pl/linie-wzornicze
Jednak nic tak dobrze nie zastąpi zwykłego frontu meblowego , a jak jest w lakierze to bajka.
Oczywiście front nie może być z MDF-u :haha:
Osobiście polecam wykonanie mebli oraz ścian ze sklejki lekkiej laminowanej waga 350 kg/m3
lub jeszcze lepiej sklejka sandwich z pianką w środku XPS waga 250 kg/m3.
Tej drugiej nie polecam na ściany grodziowe lub elementy konstrukcji szafek. jedynie fronty czy górnych szafek lub drzwiczki.

1.rehau jest b.drogie mozna to kupic znacznie taniej
2.BTW mdf wcale nie jest taki ciezki jst lzejszy od sklejki liscistej (nieduzo)
3.jaka laminowana sklejka ma 350kg/m3 ??? czysta ceiba ma ok 420kg/m3 a laminat HPL tez swoje wazy jakos tak 1.1 kg na m2 (grubosc 0,8 mm) czyli dwustronny laminat doklada minimum 5 kg do arkusza , arkusz ceiby wazy ok 18.5kg)
4.sandwich z xpsem ma 250kg/m3 ale przy grubosci 18mm (4,5+9+4.5) cienszy jest ciezszy bo grubosci okladzin sie juz nie zmniejsza (jesli maja byc ze sklejki sa sandwiche skladajace sie wylacznie z HPL i XPS ale wykonanie obrzeza w warunkach domowych jest nierealne (moja opinia) zreszta nie sa duzo lzejsze

kiwitom23 - 2023-05-08, 17:01

Tak jak pisałem wyżej, te płyty na bokach i przodzie są grubości ponad 1 cm i z wyglądu wydają się ciężkie. Nie wiem ile uzyskam po ich usunięciu, liczyłem ostrożnie na 100kg, ale może miło się zaskoczę. Z tego co widziałem na podwoziu, to chyba auto ma blaszaną podłogę, więc zdjęcie bardzo grubej sklejki z podłogi powinno dać również znaczące oszczędności. Do tego planuję zlecić firmie (sam się tego nie podejmę) zastąpienia tylnych drzwi stałą ścianą z maty szklanej i to powinno dać największą oszczędność, tylko nie wiem jak to będzie kosztowo wyglądało.

Mam wszystkie kategorie prawa jazdy, jeździłem nawet pociągami drogowymi w Australii i Nowej Zelandii, ale chcę utrzymać te 3,5 tony, żeby żona i córki też mogły z niego korzystać.

Co do mebli, to chcę zlecić firmie stolarskiej, która robiła już mebelki do 2 kampervanów, więc ma doświadczenie.

Gżegżółka - 2023-05-08, 17:18

BikerB napisał/a:

4.sandwich z xpsem ma 250kg/m3 ale przy grubosci 18mm (4,5+9+4.5) cienszy jest ciezszy bo grubosci okladzin sie juz nie zmniejsza (jesli maja byc ze sklejki sa sandwiche skladajace sie wylacznie z HPL i XPS ale wykonanie obrzeza w warunkach domowych jest nierealne (moja opinia) zreszta nie sa duzo lzejsze

Może mówimy o różnych płytach ale jak ostatnio sprawdzałem Garnica One podawała 227 kg/m³ przy 18 mm. 205 przy 22, 284 przy 15, 312 przy 12.

BikerB - 2023-05-08, 21:07

Gżegżółka napisał/a:
BikerB napisał/a:

4.sandwich z xpsem ma 250kg/m3 ale przy grubosci 18mm (4,5+9+4.5) cienszy jest ciezszy bo grubosci okladzin sie juz nie zmniejsza (jesli maja byc ze sklejki sa sandwiche skladajace sie wylacznie z HPL i XPS ale wykonanie obrzeza w warunkach domowych jest nierealne (moja opinia) zreszta nie sa duzo lzejsze

Może mówimy o różnych płytach ale jak ostatnio sprawdzałem Garnica One podawała 227 kg/m³ przy 18 mm. 205 przy 22, 284 przy 15, 312 przy 12.

moglem sie lekko pomylic bo wsio z pamieci pisze

Andrzej 73 - 2023-05-08, 21:10

Kod:
BTW mdf wcale nie jest taki ciezki jst lzejszy od sklejki liscistej (nieduzo)

Nie wiem co tam macie w UK , ale te co ja używam MDF-y są cięższe od sklejki bukowej.
Trochę lat w tym robię i wiem że pył jest bardzo ciężki , więc nie patrz na dane z neta , a zaufaj temu co piszę. Wracając do zastosowania , to MDF nie jest właściwym materiałem do stosowania w kamperach. Robić można wszystko , ale czy to jest prawidłowo to już inna para kaloszy.
:spoko

kiwitom23 - 2023-05-09, 00:29

Andrzej 73 napisał/a:
MDF nie jest właściwym materiałem do stosowania w kamperach.


Powiedziałbym więcej, nie tylko w kamperach, ale w ogóle. Meble z MDF raz rozkręcone i złożone są już w praktyce do wyrzucenia, bo dziury po śrubach są do tego stopnia rozkalibrowane. Ja mam na szczęście meble z domu tylko z pełnego drzewa, które przywiozłem z Indonezji i Nowej Zelandii, zupełnie inna jakość.

BikerB - 2023-05-20, 00:14

kiwitom23 napisał/a:
Andrzej 73 napisał/a:
MDF nie jest właściwym materiałem do stosowania w kamperach.


Powiedziałbym więcej, nie tylko w kamperach, ale w ogóle. Meble z MDF raz rozkręcone i złożone są już w praktyce do wyrzucenia, bo dziury po śrubach są do tego stopnia rozkalibrowane. Ja mam na szczęście meble z domu tylko z pełnego drzewa, które przywiozłem z Indonezji i Nowej Zelandii, zupełnie inna jakość.

co absolutnie nie znaczy ze sporo producentow nie robi z nich mebli do kamperow
zaraz zejde znajde jakis kawalek i zrobie pikczer

Andrzej 73 - 2023-05-20, 06:36

BikerB napisał/a:
co absolutnie nie znaczy ze sporo producentow nie robi z nich mebli do kamperow

Być może , ja się nie spotkałem. Niemniej nie znaczy to że jest to zgodne ze sztuką.
Prosty test , pozostaw MDF na dłużej w wilgotnym miejscu i zobacz co się z nim dzieje.
Sam się przekonasz czy to dobry materiał do kampera.
:spoko

BikerB - 2023-05-20, 08:36

przekroj drzwiczek
Andrzej 73 - 2023-05-20, 10:28

Kolego BikerB, czy Ty odróżniasz MDF od plastra miodu?
Nie mam pojęcia ile lat zabudowujesz kampery , ale trochę proponowałbym się dokształcić. Bez urazy. :kwiatki:
Produkuję meble od ponad 30 lat a właściwie od dziecka :gwm więc trochę tego tematu lizłem.

Wracając do tematu dlaczego plaster miodu , a no dlatego że lekki.
Jak to kiedyś mówiono "plaster miodu przyszłość meblarstwa" mnie do dziś ta przyszłość nie zaabsorbowała i unikam ten półfabrykat jak ognia.
:spoko

BikerB - 2023-05-21, 20:43

a z czego jest ten "plaster miodu" ? z wosku ? :wyszczerzony: to jest przynajmniej u nas mdf zreszta taka struktura jest tylko posrodku na krawedziach widac "listewki" z mdf wklejone oklejone po dwoch stronach HDF i drukowana okleina
Andrzej 73 - 2023-05-21, 21:26

Tu masz MDF .
MDF
Plaster miodu to papier. Plaster miodu stworzony jest z tektury o sześciokątnej konstrukcji.
Obłożony laminatem drewnianym, żywicznym , pilśniowym lub HDF.
:spoko

skrzychu - 2023-06-06, 14:12

Kolego kiwitom23 - gratuluje bazy, wygląda zacnie, ale waga podejrzanie duża.
Kilka lat temu budowałem na "podobnym" kontenerze, ale na Masterze II 2,8 dTi, pusty samochód ważył poniżej dwóch ton, mimo aluminiowego kontenera (blacha 2mm, lekka nie była).
Podejrzewam, że masę podałeś z wagi a nie z dokumentów? Jeśli tak, to na pewno sporo uzyskasz po "wypruciu" zbędnych rzeczy.
1000kg na zabudowę dla dwóch osób to nie jest tak mało. Najwyżej będziesz woził mniej wody ;)
W ostatnim projekcie używałem ścianek ze zwykłej sklejki 10mm - wystarczająco sztywne, oraz elementów "nie nośnych" z dębowej 5mm (oczywiście dąb tylko na wierzchu). Całość była zrobiona na ramach z kątownika aluminiowego - wariant pracochłonny, ale lekki i stosunkowo niedrogi. Rama łóżka i półek pod wyposażenie z kątownika alu. Półki możesz robić ze sklejki 4mm, na ramce z kątowników jest wystarczająco sztywne. Akumulator LiFePo4 (200Ah waży chyba 22 kg - drogo, ale lekko).
Jak masz pionowe ściany to oklej je styrodurem i połóż grubszy materiał - w 80% powierzchni nie potrzebujesz sklejki od wewnątrz ściany.
Obecnego Jumpera 3,0 z podwójną podłogą, 4 fotelami z Espace (ciężkie jak cholera), drugim łóżkiem pod sufitem, bojlerem, butlą 11kg, łazienką, markizą i wszystkim co mi się zamarzyło zamknąłem w około 3 tonach na sucho.
Poprzedni Master ważył około 2800 do jazdy - trochę krótszy od twojego ale nie o 700kg ;) . Jak chcesz pogadać to zadzwoń wieczorem, może coś jeszcze podpowiem.


kiwitom23 - 2023-06-07, 20:16

skrzychu napisał/a:
waga podejrzanie duża.
Kilka lat temu budowałem na "podobnym" kontenerze, ale na Masterze II 2,8 dTi, pusty samochód ważył poniżej dwóch ton


Dziękuję za miłe słowa! Waga spora to fakt, ale ponoć właśnie poprzednia wersja Mastera była dużo lżejsza od tej już jako blaszak.

skrzychu napisał/a:
Podejrzewam, że masę podałeś z wagi a nie z dokumentów? Jeśli tak, to na pewno sporo uzyskasz po "wypruciu" zbędnych rzeczy.


Ważyłem go na złomowisku i miałem na pace koło zapasowe, a drugie podwieszone pod autem, ale to w sumie niewiele. Chcę wypruć drewniane obicie paki, ale ktoś mnie na FB postraszył, że może to być element konstrukcyjny. Faktycznie te płyty są idealnie spasowane na całej długości i wysokości i sam teraz nie wiem, ale bez tego po prostu się nie da. Podłoga jest jak w busie, metalowa więc tą grubą sklejkę podłogową też wypruję, żeby zrobić ocieplenie. Nie wiem ile to da oszczędności.

skrzychu napisał/a:
1000kg na zabudowę dla dwóch osób to nie jest tak mało. Najwyżej będziesz woził mniej wody ;)


Wodę zawsze można spuścić nawet przy kontroli, jest to praktykowane i nie ma konsekwencji.

skrzychu napisał/a:
W ostatnim projekcie używałem ścianek ze zwykłej sklejki 10mm - wystarczająco sztywne, oraz elementów "nie nośnych" z dębowej 5mm (oczywiście dąb tylko na wierzchu). Całość była zrobiona na ramach z kątownika aluminiowego - wariant pracochłonny, ale lekki i stosunkowo niedrogi.


Liczę się z tym, że będę musiał bazować na ceibie. Jeśli chodzi o aluminium, to dokładnie tak planowałem, jak piszesz. Po pierwsze lekkie i ułatwia pracę, a po drugie jak dla mnie estetyczne.

skrzychu napisał/a:
Jak masz pionowe ściany to oklej je styrodurem i połóż grubszy materiał - w 80% powierzchni nie potrzebujesz sklejki od wewnątrz ściany.


Myślałem o tym, a dokładnie o płytach Term PIR AL, ale to będzie strasznie pracochłonne chyba, a do tego trzeba nabyć rozpórki i inne dodatkowe narzędzie. Myślałem jednak o samoprzylepnym Armaflex, szybko się kładzie i jest chyba najlepszy. Mieli też armaflex z warstwą aluminium i chciałem to zastosować jako paro-izolację, ale teraz jakoś nie mogę tego znaleźć, a Alufox jest ostatnio passe :-)

skrzychu napisał/a:
Jak chcesz pogadać to zadzwoń wieczorem, może coś jeszcze podpowiem.


Bardzo Ci dziękuję za propozycję pomocy. Chętnie zadzwonię, ale nie chcę Ci zawracać głowy w długi weekend, więc może po? Widzę, że zajmujesz się tym zawodowo, a ja z kolei szukam kogoś, kto by mi pomógł przy niektórych rzeczach, oczywiście odpłatnie. Na początek potrzebuję drzwi od kampera lub przyczepy i kogoś, kto by je dla mnie wprawił. Izolację chciałbym ogarnąć sam, jeżeli dam rady, ale na pewno będę potrzebował wsparcia co rusz. Nie jesteś za daleko ode mnie, jak widzę, więc może mógłbym na Ciebie liczyć?

kiwitom23 - 2023-06-07, 20:21

skrzychu, teraz widzę, że i tak się do Ciebie wybierałem na zakupy, bo znalazłem kilka fajnych rzeczy u Ciebie w sklepie.
skrzychu - 2023-06-08, 19:13

Z tym zawodowstwem to trochę przesadziłeś :wyszczerzony:
Wyremontowałem kiedyś sobie starą alkowę i zbudowałem dwa projekty dla siebie, ale to tyle :oops:
Teraz handluję tym, czego sam potrzebowałem do budowy...
Jak masz możliwość podjechać to zapraszam. Długi weekend niestety w domu, więc wpadaj kiedy Ci pasuje :bigok


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group