| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Przekaźnik zasilania? części mieszkalnej
Darson - 2023-09-02, 16:52 Temat postu: Przekaźnik zasilania? części mieszkalnej Mam taki problem.
Gdy akumulator części mieszkalnej jest pełny, bo ładuje się, gdy jestem w domu, to wszystko jest ok. W czasie podróży akumulator się rozładowuje. Lodówka chodzi cały czas.
I po dniu, bądź dwóch słyszę klapiący przekaźnik.
Zapala się lampka lodówki i gaśnie.
Tak jakby napięcie przychodziło, gdy przekaźnik złapie i brakowało, gdy przekaźnik puszcza.
Pytanie, czy ktoś się spotkał z takim problemem ? Co może być powodem ?
1. zepsuty przekaźnik
2. brak ładowania
3. słaby akumulator, który pomimo ładowania, nie trzyma pojemności (mea culpa, bo jeszcze nie wymieniłem)
Klapie ten przekaźnik z foty nr 1.
Drugie zdjęcie to chyba nazwa całości ?
Jarro73 - 2023-09-04, 06:44
Po pierwsze to sprawdź czy akumulator części mieszkalnej jest ładowany w czasie jazdy czy tylko jak jesteś podpięty pod 230V.
Po drugie to jak ta lodówką jest podpięta. Czy tak jak powinna czyli sterowanie na stałe, a zasilanie grzałki po uruchomieniu silnika.
Po trzecie to sprawdziłbym taką ogólną kondycję akumulatora hotelowego czyli jak utrzymuje napięcie po odłączeniu zasilania 230v.
Wszystkie 3 punkty do sprawdzenia zwykłym multimetrem. 😉
Darson - 2023-09-12, 21:31
Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze się podnosi. Czyli ładuje.
Nie mam pojęcia, jak lodówka jest podpięta. Sądzę, że fabrycznie.
Jak to sprawdzić, czy sterowanie tak, a zasilanie grzałki, inaczej ?
Akumulator po naładowaniu trzyma. Ale jak długo, tego raczej miernikiem nie sprawdzę.
Nie wiem, po ilu dniach napięcie może spaść np. 1V na nie używanym akku ?
Gdy parkuję, to podłączam do zasilania. Wtedy jest naładowany na full.
Podczas wyjazdu, po 2-3 dniach występują objawy, jak pisałem w pierwszym poście.
Darson - 2023-10-28, 08:31
| Jarro73 napisał/a: | | Po drugie to jak ta lodówką jest podpięta. Czy tak jak powinna czyli sterowanie na stałe, a zasilanie grzałki po uruchomieniu silnika |
Wracam do tematu, bo nie ruszyłem tego jeszcze.
Rozumiem, że w takim razie powinny być dwa osobne obwody. Jeden do sterowania a drugi do zasilania.
Czy trzeba wyjmować lodówkę, by się dostać do puszki podłączeniowej ?
jackdruid - 2023-10-28, 12:36
| Darson napisał/a: | | Jarro73 napisał/a: | | Po drugie to jak ta lodówką jest podpięta. Czy tak jak powinna czyli sterowanie na stałe, a zasilanie grzałki po uruchomieniu silnika |
Wracam do tematu, bo nie ruszyłem tego jeszcze.
Rozumiem, że w takim razie powinny być dwa osobne obwody. Jeden do sterowania a drugi do zasilania.
Czy trzeba wyjmować lodówkę, by się dostać do puszki podłączeniowej ? |
Cześć , trochę niejasno wytłumaczyłeś , w jakiej sytuacji ten przekaźnik ci cyka. Jeżeli podczas postoju ,to ewidentnie masz żle podłaczone jego wzbudzenie , bo powinien on się przełączać tylko przy włączonym silniku ( lub włączonym zapłonie ,jężeli masz już przerobione zasilanie , powinno być z alternatora). Jeżeli natomiast problem występuje podczas jazdy to musisz sprawdzić sam przekaźnik ( u mnie losowo lodówka raz działała podczas jazdy , ale często się wyłączała) . Wyprowadziłem zasilanie lodówki na zewnętrzny przekaźnik 40A , który załączany jest sygnałem ze stacyjki i po problemie ( w lodówce mam podczas jazdy temperaturę ok 5stopni)
|
|