Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FORD - Predkości osiagane Transitem

Mirekaszub - 2009-02-23, 11:56
Temat postu: Predkości osiagane Transitem
Prosze o podzielenie się doświadczeniami co do osiaganych prędkości Transitem.
Ja mam 2.5D z 1991 i max to jest 80-90 przy mocnym rozpędzeniu. Nie chodzi mi o trzymanie non-stop 100 czy 110 ale to co osiagam wydaje mi się być mało, a może ten typ juz tak to ma ?

ARCADARKA - 2009-02-23, 12:50
Temat postu: ARCADARKA
witaj
gdzieś ten temat już był poruszany, ja również mam Transita ale z 1981 roczku bezynka 2 literki
normalna prędkość to 100, pod góreczkę spada do 80 ale zależy jaka góreczka , również między gaz redukcja i pod górę ciężko :haha: :haha: :haha:ale relaks nie warto gnać :bigok :bigok

Mirekaszub - 2009-02-23, 13:13

No właśnie ta normalna prędkość to u mnie ok. 60 a na wiecej to juz muszę się napinać.
Cały zeszły rok walczyłem z silnikiem i po ustawieniu konta zapłonu ( cokolwiek to znaczy ) troche sie poprawiło ale wydaje mi się że daleko do tego jak byc powinno. Przed ustawieniem tego konta zapłonu w Austri, w Alpach nie mogłem podjechać pod górę taki był słaby. Co innego że góra była spora bo to Grossclockner był.

ARCADARKA - 2009-02-23, 13:15
Temat postu: ARCADARKA
no to faktycznie cosik jest nie tak , albo uroda tej jednostki jest taka :shock: , ja bym sprawdził sprężanie zobacz jakie masz ciśnienie , a potem będziesz dalej kombinował :bigok :bigok
Mirekaszub - 2009-02-23, 13:18

Dziekuję. Planuje to zrobić.
janusz - 2009-02-23, 13:28

Sprawdź układ wydechowy i ssący. Warto by było jeszcze sprawdzić czy pompa wtryskowa nie ma za skromnie ustawionej dawki paliwa.
Mirekaszub - 2009-02-23, 13:45

Dzięki. Z układem wydechowym już walczyłem bo kopcił jak cholera. Radzono zmienić tłumik, zrobiono dziurkę w rurze wydechowej czy tłumiku i w końcu cos pomogło bo nieco mniej kopci ale nie wiem czy to zrobienie dziurki w rurze wydechowej czy ustawienie zapłonu pomogło.
chris - 2009-02-23, 14:52

A może lekki tuning ? Coś w tym stylu:
eler1 - 2009-02-23, 17:39

a może coś z wtryskami lub pompą
martes - 2009-02-23, 18:00

w okolicach Warszawki mogę polecić bardzo dobry i sprawdzony warsztat AUTO-WAŚ specjalizujący się w transitach ...
http://www.auto-was.pl/

AUTOJUR - 2009-02-23, 18:54

Poprzedni Transit 2.0 benzyna szybkość do 135km/h.Obecny2.5D max 110km/h
Dziabong - 2009-02-23, 20:49

martes napisał/a:
w okolicach Warszawki mogę polecić bardzo dobry i sprawdzony warsztat AUTO-WAŚ specjalizujący się w transitach ...
http://www.auto-was.pl/

Serwisowałem tam swojego Transita i tam odzyskał 2 życie. Poznałem właściciela bardzo sympatyczny człowiek i ma dobrych fachowców. Polecam

Mirekaszub - 2009-02-24, 21:16

Dzieki Martes i Dziabong. Jestem tak zdesperowany że może wiosną się tam z Gdańska wybiorę. Może po zjeździe w Koszelówce.
Nie zdziera skory za te naprawy ?

Dziabong - 2009-02-25, 07:10

Ceny są rozsądne, mój rachunek z serwisu ma Pagas i może ci przytoczyć ceny, najważniejsze jest to że konsultuje z Tobą zakres napraw on line i brak jest tam niespodzianek w postaci np. prostowania felg i innych wynalzków.
pagas - 2009-02-25, 12:22
Temat postu: hej
Dziabong napisał/a:
Ceny są rozsądne, mój rachunek z serwisu ma Pagas i może ci przytoczyć ceny, najważniejsze jest to że konsultuje z Tobą zakres napraw on line i brak jest tam niespodzianek w postaci np. prostowania felg i innych wynalzków.


Potwierdzam to co pisze DZIABAG.
Transit ktorym jezdze mam wlasnie od niego i jedyna trasa jaka robilem to byla trasa Warszawa-Szczecin.
Samochod bez zajakniecia dojechal na miejsce bezpiecznia , a jesli o predkosc o staralem sie kontrolowac zeby nie bylo wiecej niz 100 na godzine , ale nie mialem zadnych problemow z osiagnieciem setki.

AUTOJUR - 2009-02-25, 13:10

Wszystko ok tylko zapomniałem dodać,są trzy rodzaje silnika 2.5D zwykły,2.5D wzmocniony i 2.5TD.Występują różne skrzynie biegów i tylne mosty :bigok
Mirekaszub - 2009-02-25, 13:12

Jak odróżnić zwykłego od wzmocnionego ? Wzmocniony znaczy że więcej KM ?
AUTOJUR - 2009-02-25, 13:37

Wzmocniony chyba 85-90.Silnik mocniejszy ma aluminiowy kolektor
StasioiJola - 2009-02-25, 15:21

Polecam bardzo zakład p. Janka Wasia o którym wcześniej pisali koledzy. Ja przez kilka sezonów serwisowałem się właśnie tam, jak miałem Transity dostawcze. Uważam ten zakład jako jeden z najlepszych w Polsce, specjalizuje się tylko w Transitach, obsługa bardzo miła , ceny do przyjęcia. Robiłem tam przeglądy okresowe i zawsze wyjeżdżałem zadowolony- chociaż mam do nich 130km. to i tak się opłacało. podaję telefon firmy: 022 614 48 41.. Należy się zawsze umówić wcześniej!!!!Pozdrawiam wszystkich właścicieli Transitów i nie tylko!!!!! :szeroki_usmiech :spoko Stasio.
Dziabong - 2009-02-25, 19:58

Dziabong miał wzmocnionego Transita to i nim Pagas jechał 100km/h.
Mirekaszub - 2009-04-28, 11:38

Odwiedziłem warsztat AUTO-WAŚ i rzeczywiście jest godny polecenia. Wiedzą co robią, nie traktują klienta jak natrenta i cenowo jest OK. Tylko że szkoda że tak daleko od 3-miasta.
Polecam gorąco.

Skorpion - 2009-04-28, 17:43

StasioiJola napisał/a:
Polecam bardzo zakład p. Janka Wasia

Nie chwalac sie Janka znam bardzo dlugo tyle co pozadni ludnzie nie zyja a moze i dluzej.Ostatnio w warsztacie zaszly zmiany zostal wybudowany nowy obiekt ,ktorym zazadza jego syn.W tym warsztaccie nawet autoryzowane serwisy sie "stoluja"jezeli chodzi o silniki mosty skrzynie biegow .Warsztat naprawde godny polecenia .Zdazaja sie i takie historie wiem to ze gdy kilient musial robic remont silnika w zastepstwie na czas remontu dwa dni zamontowano u niego iny silnik .Prawie bez przestoiu mogl wykonac swoja prace tranzitem

Mirekaszub - 2009-04-29, 09:00

No to tylko pozazdrościć że masz tak blisko. Ja z moim Transitem byłerm chyba u 6 fachowców w Trójmieście i co jeden to inna opinia włacznie z diagnozą że trzeba wymienić silnik co okazało się całkowitą nieprawdą.
Cacki - 2009-05-31, 16:55

witam jadąc na zlot w Borkach miałem awarię kamperka przeskoczył pasek rozrządu mechanik powiedział że był założony zły pasek może ktoś się orientuje czy w silniku 2,5d są dwa rodzaje pasków z różnymi zębami ilość zębów była dobra
AUTOJUR - 2009-05-31, 18:11

Są trzy rodzaje może ktoś pomylił roczniki :bigok
StasioiJola - 2009-05-31, 18:40

Contitech podaje 3 rodzaje pasków z tą samą ilością zębów. Widocznie musi być różnica w modułach lub kształtach zębów. Silniki 61i 71KM o symbolach TAL/TAS/TGL/TWS miały stosowany pasek 130zębów nr. kat Contitech- CT 512. do roku 1992. Następnie silniki 70, 80 i 85KM o symbolach EAS, EAL- Stosowany pasek CT 1054 o ilości zebów 130 i szerokości 25mm. I następnie w części silników po1994r 76KM, 85KM TD i 101 KM TDi były również stosowane paski 130 z i szerokości 28mm - symbol Contitech CT 1055. Myślę, że mechanik który wymienia pasek powinien zmierzyć szerokość kół pasowych rozrządu i następnie wg rocznika samochodu i mocy dobrać odpowiedni pasek!! Pozdrawiam wszystkich właścicieli Transitów - Stasio :spoko
kolan - 2009-08-24, 11:47

Mirekaszub a może powinieneś pomyśleć o wstawieniu do swojego transita turbo.Ja tak zrobiłemw swoim 1989r. i w porównaniu z tym co było to poezja .Na autostradzie udało mi się go rozpędzić do 130 i jeszcze trochę miałem zapasu mocy, ale to nie wyścigówka więc dałem spokój,zazwyczaj jeżdże nim 90-100.Ale najważniejsze, że zbiera się dużo lepiej, właściwie do 90 to nawet szybko a i z górami radzi sobie bez problemu.Przeróbka do turbo jest dosyć łatwa.A jak będziesz chciał jakiejś pomocy mechanicznej to znam emerytowanego mechanika pod Koszalinem,który serwisuje mojego kampera i osobówkę a bierze 30 zł za godzinę pracy(nie za picie kawy), samochody wypuszcza w 100% sprawne, tylko różnie stoi z czasem.Na przykład ode mnie za wymianę rozrządu i ustawienie wtrysków w kamperze wziął 180zł, a samochodzik chodzi jak zegareczek chociaż ma 20 lat .
Mirekaszub - 2009-08-24, 12:26

Dzięki Kolan ale chyba tego nie zrobie bo to pewnie kolejne 5 tyś wpakowane w moją skarbonke. A do tego nie ma pewności że kupiony, uzywany silnik bedzie OK.
Własnie wróciłem z wyprawy do Hiszpani i niestety czasami musiałem jechac na 2 biegu pod wzniesienia. Najwiekszy jednak ból to to że strasznie kopci. Co może być przyczyna tego ?
Pozdrawiam

eler1 - 2009-08-24, 15:28

Mirekaszub napisał/a:
ajwiekszy jednak ból to to że strasznie kopci
przyczyn może być kilka wtryski, pompa polecam forum forda chłopaki coś doradzą http://forum.fordclubpolska.org/
kolan - 2009-08-24, 23:29

Mirekaszub nie mówiłem o silniku.Zmieniasz tylko kolektor wydechowy , obudowę filtra powietrza,króciec do kontroli ciśnienia oleju i wkładasz turbinę koszt,jeśliwłożysz części używane około 1500 zł
gino - 2009-08-25, 07:49

kolan napisał/a:
Mirekaszub nie mówiłem o silniku.Zmieniasz tylko kolektor wydechowy , obudowę filtra powietrza,króciec do kontroli ciśnienia oleju i wkładasz turbinę koszt,jeśliwłożysz części używane około 1500 zł

prawidlowo, powinienes przy takiej przerobce ''rozprezyc'' silnik..
wiec, dochodzi koszt kupna glowicy od TURBO lub..tansza opcja..skladac na 2 najgrubszych uszczelkach pod glowica..

nie wiem ile przejchales na tej przerobce..ale, bez rozprezenia, uwazaj na uklad korbowo-tlokowy..
teraz, przy doladowaniu, i bardzo duzym stopniu sprezania..panewki dostaja niezle po d..

kolan - 2009-08-25, 12:14

gino zwracam honory.Zapomniałem dopisać o glowicy, może dlatego, że mnie nic nie kosztowała,bo dostałem od znajomego
gino - 2009-08-26, 08:56

kolan napisał/a:
gino zwracam honory.Zapomniałem dopisać o glowicy, może dlatego, że mnie nic nie kosztowała,bo dostałem od znajomego

w takim komplecie..autko na pewno jezdzi o ''niebo'' lepiej niz bez turbo....
i..to nawet nie chodzi o szybkosc..tylko...mozliwosc przyspieszania przy wyprzedzaniu..... :)

Ami - 2009-10-10, 10:26

:lol:
grenda96 - 2010-02-02, 22:11

A nasz 30-latek max do 90 na prostej autostradzie w niemczech, ale buda się strasznie wtedy trzęsie. a tak normalnie to 60 km/h .
Mirekaszub - 2010-02-03, 09:15

No to pozdrawiam wszystkich Tranziterów i dziękuję za odpowiedzi na zainicjowany przez mnie temat.
WINNICZKI - 2010-02-03, 12:58

Z tego co sie orientuje to turbo ma jeszcze inną pompę oleju z chłodzeniem denka tłoka od spodu i z wyjściem na wężyk do podawania oleju do turbiny(smarowanie). Silnik atmosferyczny i turbo to jednak zupełnie inne konstrukcje.Taniej wyjdzie przerzucić wszystko ewentualnie zmienić selekcję tłoka i pierścieni(też nominał)- lepsza kompresja :)
AGAiPIOTR - 2010-02-03, 14:43

witam
W zeszłym roku kupiliśmy kampera na fordzie rok. prod. 94 2,5d. Kiedy pierwszy raz pojechaliśmy nim w Bieszczady ledwo podjeżdżał pod małe wzniesienia, na prostej drodze max. 80 i wydawał dźwięki jakby miał się zaraz rozlecieć. O jakimkolwiek wyprzedzaniu nie było mowy. W drugą podróż pojechaliśmy w trzy kampery na Mazury. Dwa pozostałe były na fiatach. Niestety podróż dla nas była męczarnią. Po kilku przeglądach w serwisach i zgłaszaniu problemu nic się nie zmieniło.W końcu sami znaleźliśmy przyczynę. U nas wystarczyło wyciąć kawałek wykładziny z pod pedału gazu i regulacja linki gazu (we własnym zakresie).
Potrzebne były dwie osoby,ostre nożyczki i 20 minut. W lipcu byliśmy w Chorwacji (przez Austrię, Włochy, Słowenię) przejechaliśmy całą Magistralę Adriatycką razem ok. 4500km. Na autostradach nie było problemu z rozpędzeniem do 120km/h. To co najważniejsze nie mieliśmy problemów z podjeżdżaniem pod wzniesienia. :spoko

Mirekaszub - 2010-02-03, 14:46

Super :-P
A jak ze spalaniem po tej "przeróbce" ?

AGAiPIOTR - 2010-02-03, 15:08

Największe spalanie mieliśmy jadąc pod bardzo mocno wiejący wiatr na autostradzie ok. 16l/100. A tak
to ok.11l/100.

Mirekaszub - 2010-02-03, 15:11

Czyli w normie.
Musze u siebie sprawdzić czy nie jest tak samo z ta linką.

AGAiPIOTR - 2010-02-03, 15:53

U nas luz na lince był dość duży. Ja wciskałam gaz a mąż kręcił.
SlawekEwa - 2010-02-04, 18:46

Aga napisał/a:
na prostej drodze max. 80 i wydawał dźwięki jakby miał się zaraz rozlecieć.

A co z dżwiękami po tej "przeróbce" :?:

Baal - 2010-02-04, 18:57

Miałem transita i wyciąganie się linki to norma.Można pokombinować również z dawką maksymalną.Jest na pompie taka śróbka.Podstawa to kąt wtrysku i usunięcie powrotu spalin. :idea:
mariuszhymer - 2010-02-19, 21:49

Witajcie!

Mam zamontowany silnik z 1996 2,5 Turbina + tylny most 1998 - te informacje dostałem od serwisu forda Transit ( bo tak naprawdę po kupnie mojego kampera żaden autoryzowany serwis Forda nie potrafił mi opisać co mam w ramie ). W tej chwili wymieniam w mim parę podsespołów według zaleceń serwisantów. Silnik od samego początku pracuje z mechaniczną pompą wtryskową. Skrzynia biegów 5 stopniowa.
Jakie osiągi ? Przed obecnymi pracami, które ujawniły m.in. różne wtryski na cylindrach,
autostrada 110/115 bez problemu, długie podjazdy w terenie górzystym 60/80 bez problemu na 3 biegu. Spalanie : trasa norweska ok 5000 km - średnie spalanie 11 litrów.
Po autostradzie spalanie na poziomie 12/13 litrów. Nasze drogi tzw landówki 10 litrów.
Prędkości przelotowe 90 km najbardziej komfortowe. Hałas ? trudny do zweryfikowania.
Podczas tych podróży rozmowa z ukochaną czy słuchanie radia - bez problemu.

pozdrawiam.

Mariusz :spoko

AUTOJUR - 2010-02-19, 22:46

Transit to bardzo dziwny samochód, ma faktycznie jeden silnik ale w kilku postaciach :zwykły,wzmocniony i z turbiną .Bardzo duża ciekawostka pompa wtryskowa Lucas / kłopoty/ Bosch i już różnica mocy.Mosty o różnych przełożeniach skrzynie biegów różne typy.Najwięcej informacji na forum Forda w działe Transit
Borys1003 - 2010-05-08, 23:32

Ja zmieniłem silnik na ten wzmocniony BYK tylko 10KM wiecej lub az. Lepiej sie rozpedza, zobacze jak tam bedzie pod gore. Silnik kosztował mnie 1100 zł z filtrem powietrza. Stary sprzedałem za 1000 pln. I tak miałem w starym wymienic uszczelniacz na wale od strony skrzyni. Takze uwazam,że warto.
AGAiPIOTR - 2010-08-31, 14:11

Borys1003 napisał/a:
Ja zmieniłem silnik na ten wzmocniony BYK tylko 10KM wiecej lub az. Lepiej sie rozpedza, zobacze jak tam bedzie pod gore. Silnik kosztował mnie 1100 zł z filtrem powietrza



:idea: chyba powinniśmy zacząć od silnika :idea:
mój wygląda tak jak na zdjęciu i to jest 85km (chyba bo może jest jeszcze jakiś inny :?: ), regulacja linki gazu wystarczyła żeby jeździł normalnie czyli przepisowe 8 dych bez najmniejszych problemów :wyszczerzony: a więcej też można :diabelski_usmiech

yahoda - 2017-04-13, 10:20

A ja 110 moim już jechałem. Jednak długie podjazdy są trochę meczące.
Hercer - 2017-04-13, 16:43

ja swoim jeechałem 130 i było jeszcze pod pedałem... ale zazwyczaj do 100-110 na przelotówce...

pozdrowionka dla Fordziaży :spoko i po :pifko

orys - 2017-04-14, 20:36

Kiedyś takim jeździłem, z niecałą toną ładunku na plecach dawał radę iść 75 mph (ok. 120 km/h) nawet pod lekkie wzniesienia, można by spokojnie jeszcze było więcej. http://www.idealcommercia...tamp=1490201917

Tylko zysk czasowy byłby żaden, bo nawet przy takiej prędkości się trzeba było zatrzymywać na co trzeciej stacji paliw :lol:

qdlaty_78 - 2017-04-14, 20:58

AGAiPIOTR napisał/a:
Borys1003 napisał/a:
Ja zmieniłem silnik na ten wzmocniony BYK tylko 10KM wiecej lub az. Lepiej sie rozpedza, zobacze jak tam bedzie pod gore. Silnik kosztował mnie 1100 zł z filtrem powietrza



:idea: chyba powinniśmy zacząć od silnika :idea:
mój wygląda tak jak na zdjęciu i to jest 85km (chyba bo może jest jeszcze jakiś inny :?: ), regulacja linki gazu wystarczyła żeby jeździł normalnie czyli przepisowe 8 dych bez najmniejszych problemów :wyszczerzony: a więcej też można :diabelski_usmiech

Jeszcze obrocik śrubką od dawki paliwa i inna bajka, 120km/h i mniej redukcji.

elspasoo - 2017-04-15, 10:00

Mój obecny MK3 powinien zamykać 200km/h . Piszę, powinien bo zawieszenie nie jest na to gotowe.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group