| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Wysuwany schodek - obsługa
jackdruid - 2024-02-05, 10:49 Temat postu: Wysuwany schodek - obsługa Witam , mam pytanie w kwestii obsługi wysuwanego schodka takiego jak na zamieszczonym zdjęciu . Jest to co prawda wiekowa konstrukcja , ale działa . Jedyny problem tkwi w oporach przy wysuwaniu i chowaniu . Próbowałem go rozbierać , czyścić , smarować , niestety efekty widać tylko do pierwszego wyjazdu . Podczas jazdy do smaru zaaplikowanego na prowadnice przykleja się wszelkiego rodzaju piasek , pył i żwirek i wysuwanie wygląda tak , jakby za chwilę schodek miał się zatrzeć. Prowadnice są w formie stalowych ceowników ,które przesuwają się bezpośrednio po obudowie i nie widzę ,żeby wcześniej były na nich jakieś elementy ślizgowe . Jakie macie doświadczenia z tego typu rozwiązaniami .
Mazur - 2024-02-05, 18:36
Używałem suchego smaru do czegoś innego, ale może tutaj to też właściwe miejsce ? Tak mi się skojarzyło, a może ktoś stosuje do schodków.
CX-80 SUCHY SMAR, TEFLON 500ml DUO-SPRAY
Opis przedmiotu:
Przeźroczysty smar TEFLON, nie przyjmujący zanieczyszczeń preparat do smarowania na sucho miejsc, wymagających poślizgu narażonych na zabrudzenie olejami i tłuszczami.
WŁAŚCIWOŚCI:
- zapobiega piszczeniu, trzaskom i zacięciom
- zapewnia długoterminową ochronę przed zużyciem
- nie przyciąga brudu i kurzu
- może być stosowany w mechanice precyzyjnej
- trwale odporny na wodę, kwasy i zasady
- odporny na temperatury od -180°C do +260°C (chwilowo)
- nie zawiera oleju mineralnego
- nie zawiera silikonu
ZASTOSOWANIE:
- suche smarowanie
- w przypadku średniego obciążenia może być stosowany do metali, tworzyw sztucznych, kauczuku itp.
- idealny do przesuwanych dachów, szyn foteli, zawiasów i zamków drzwi, drzwi rozsuwanych, okien podwieszanych, zamków okien, zawiasów mebli, szuflad, prowadnic, łożysk kulkowych, przełączników elektrycznych itp.
- może spełniać rolę środka antyadhezyjnego
przemo.d - 2024-02-05, 19:09
To ma tylko siłownik który wypycha ten stopień i pracuje na sucho, celowo jest tam taki luz na tej prowadnicy aby samo się czyściło z piachu podczas pracy. Jak oblepi się piachem ze smarem to całość się blokuje
Nie smaruj tego żadnym smarem tylko kup jak już nabroiłeś; zmywacz do układów hamulcowych lub jakiś zmywacz uniwersalny i wyczyść to tym zmywaczem z tego smaru.
Na sucho będzie działało najlepiej.
Producent nie przewidział, że będzie wieczne ale kampera i tak pewnie przeżyje
jackdruid - 2024-02-06, 05:25
Wielkie dzięki za podpowiedzi. Na początek spróbuję metody "na sucho " , bo faktycznie nie ma tam jakichkolwiek smarowniczek , więc może sam wywołałem przyczyny zacinania się . Po próbach pochwalę się efektami , pozdrawiam
orkaaa - 2024-02-06, 11:12
To tak jak rowerze. Nie smarujesz łańcucha smarem do którego wszystko się przykleja tylko specjalnym olejem który nie bierze piachu i brudu. Więc albo nic albo jeżeli już to olej do łańcucha rowerowego o ile są tam elementy które wymagają smarowania.
A co jakiś czas aceton techniczny lub inne dedykowane specyfiki do czyszczenia.
krzlac - 2024-02-06, 11:33
Jeszcze poprostuj to co jest pokrzywione. I koniecznie chowaj przed ruszeniem.
MILUŚ - 2024-02-06, 16:13
| krzlac napisał/a: | .....I koniecznie chowaj przed ruszeniem. |
To podstawa kamperowego ABC
krzlac - 2024-02-06, 16:23
| orkaaa napisał/a: | | ...jeżeli już to olej do łańcucha rowerowego... |
Kiedyś był do tego smar grafitowy i stosowało się go na gorąco. Miałem taki w garnku.
Zwijało się łańcuch od motoroweru Komar w krążek i gotowało w oleju. Potem trzeba było łańcuch powiesić by "obsechł".
Ten smar do stopnia by się raczej nie nadawał. Uwalane nogi murowane.
przemo.d - 2024-02-06, 17:35
| krzlac napisał/a: | Jeszcze poprostuj to co jest pokrzywione. I koniecznie chowaj przed ruszeniem. |
Faktycznie już ktoś nim przywalił widać
Podklep co by lekko pracowało bez zacięć.
Te stopnie autoamtyczne zawsze są podłączone do zapłonu i przekręcenie stacyjki powinno automatycznie go chować to taki standard bezpieczeństwa..
Banan - 2024-02-06, 17:52
| przemo.d napisał/a: | | krzlac napisał/a: | Jeszcze poprostuj to co jest pokrzywione. I koniecznie chowaj przed ruszeniem. |
Faktycznie już ktoś nim przywalił widać
Podklep co by lekko pracowało bez zacięć.
Te stopnie autoamtyczne zawsze są podłączone do zapłonu i przekręcenie stacyjki powinno automatycznie go chować to taki standard bezpieczeństwa.. |
U mnie tylko drze się jakiś buczek i nie uruchomi się silnik
Do chowania stopnia mam dodatkowy przycisk przy kierownicy.
jackdruid - 2024-02-06, 18:45
Stopień już jest prostowany , bo jak kupiłem samochód to miał rozbity prawy dolny róg nadbudowy i totalnie pogięty schodek. Teraz jak go świeżo nasmaruje , to wsuwa się dosyć płynnie , niestety do czasu ... . Co do włacznika , to nie mam pojęcia jak powinien byc podłaczony , ponieważ zerwane były wszystkie przewody przy stopniu . Podłaczyłem na krótko wyłącznik , tak ,że teraz przytrzymując przycisk wysuwam (lub chowam ) stopień .
jackdruid - 2024-02-12, 17:16
No i muszę się pochwalić . Wykorzystując chwilę ładniejszej pogody wziąłem się za naprawę schodka . Wymontowałem sam schodek , został umyty w benzynie , to samo zrobiłem z obudową . Okazało się ,że smar w powiazaniu z piaskiem utworzył warstwę "tynku" na ślizgach schodka . Po umyciu , nie ten sam schodek , wysuwa się i wsuwa bez najmniejszych oporów . Co prawda słychać chrobotanie pojedynczych ziaren piasku , ale to chyba nie do przeskoczenia przy takiej konstrukcji. Dzięki za pomoc .
MILUŚ - 2024-02-12, 18:43
| jackdruid napisał/a: | | No i muszę się pochwalić . |
|
|