Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Wysuwany schodek - obsługa

jackdruid - 2024-02-05, 10:49
Temat postu: Wysuwany schodek - obsługa
Witam , mam pytanie w kwestii obsługi wysuwanego schodka takiego jak na zamieszczonym zdjęciu . Jest to co prawda wiekowa konstrukcja , ale działa . Jedyny problem tkwi w oporach przy wysuwaniu i chowaniu . Próbowałem go rozbierać , czyścić , smarować , niestety efekty widać tylko do pierwszego wyjazdu . Podczas jazdy do smaru zaaplikowanego na prowadnice przykleja się wszelkiego rodzaju piasek , pył i żwirek i wysuwanie wygląda tak , jakby za chwilę schodek miał się zatrzeć. Prowadnice są w formie stalowych ceowników ,które przesuwają się bezpośrednio po obudowie i nie widzę ,żeby wcześniej były na nich jakieś elementy ślizgowe . Jakie macie doświadczenia z tego typu rozwiązaniami .
Mazur - 2024-02-05, 18:36

Używałem suchego smaru do czegoś innego, ale może tutaj to też właściwe miejsce ? Tak mi się skojarzyło, a może ktoś stosuje do schodków.

CX-80 SUCHY SMAR, TEFLON 500ml DUO-SPRAY

Opis przedmiotu:

Przeźroczysty smar TEFLON, nie przyjmujący zanieczyszczeń preparat do smarowania na sucho miejsc, wymagających poślizgu narażonych na zabrudzenie olejami i tłuszczami.

WŁAŚCIWOŚCI:
- zapobiega piszczeniu, trzaskom i zacięciom
- zapewnia długoterminową ochronę przed zużyciem
- nie przyciąga brudu i kurzu
- może być stosowany w mechanice precyzyjnej
- trwale odporny na wodę, kwasy i zasady
- odporny na temperatury od -180°C do +260°C (chwilowo)
- nie zawiera oleju mineralnego
- nie zawiera silikonu

ZASTOSOWANIE:
- suche smarowanie
- w przypadku średniego obciążenia może być stosowany do metali, tworzyw sztucznych, kauczuku itp.
- idealny do przesuwanych dachów, szyn foteli, zawiasów i zamków drzwi, drzwi rozsuwanych, okien podwieszanych, zamków okien, zawiasów mebli, szuflad, prowadnic, łożysk kulkowych, przełączników elektrycznych itp.

- może spełniać rolę środka antyadhezyjnego

przemo.d - 2024-02-05, 19:09

To ma tylko siłownik który wypycha ten stopień i pracuje na sucho, celowo jest tam taki luz na tej prowadnicy aby samo się czyściło z piachu podczas pracy. Jak oblepi się piachem ze smarem to całość się blokuje :)
Nie smaruj tego żadnym smarem tylko kup jak już nabroiłeś; zmywacz do układów hamulcowych lub jakiś zmywacz uniwersalny i wyczyść to tym zmywaczem z tego smaru.
Na sucho będzie działało najlepiej.
Producent nie przewidział, że będzie wieczne ale kampera i tak pewnie przeżyje :lol:

jackdruid - 2024-02-06, 05:25

Wielkie dzięki za podpowiedzi. Na początek spróbuję metody "na sucho " , bo faktycznie nie ma tam jakichkolwiek smarowniczek , więc może sam wywołałem przyczyny zacinania się . Po próbach pochwalę się efektami , pozdrawiam
orkaaa - 2024-02-06, 11:12

To tak jak rowerze. Nie smarujesz łańcucha smarem do którego wszystko się przykleja tylko specjalnym olejem który nie bierze piachu i brudu. Więc albo nic albo jeżeli już to olej do łańcucha rowerowego o ile są tam elementy które wymagają smarowania.
A co jakiś czas aceton techniczny lub inne dedykowane specyfiki do czyszczenia.

krzlac - 2024-02-06, 11:33

Jeszcze poprostuj to co jest pokrzywione. I koniecznie chowaj przed ruszeniem. :spoko
MILUŚ - 2024-02-06, 16:13

krzlac napisał/a:
.....I koniecznie chowaj przed ruszeniem. :spoko


To podstawa kamperowego ABC :chytry

krzlac - 2024-02-06, 16:23

orkaaa napisał/a:
...jeżeli już to olej do łańcucha rowerowego...


Kiedyś był do tego smar grafitowy i stosowało się go na gorąco. Miałem taki w garnku.
Zwijało się łańcuch od motoroweru Komar w krążek i gotowało w oleju. Potem trzeba było łańcuch powiesić by "obsechł".
Ten smar do stopnia by się raczej nie nadawał. Uwalane nogi murowane.

przemo.d - 2024-02-06, 17:35

krzlac napisał/a:
Jeszcze poprostuj to co jest pokrzywione. I koniecznie chowaj przed ruszeniem. :spoko

Faktycznie już ktoś nim przywalił widać :)
Podklep co by lekko pracowało bez zacięć.
Te stopnie autoamtyczne zawsze są podłączone do zapłonu i przekręcenie stacyjki powinno automatycznie go chować :) to taki standard bezpieczeństwa..

Banan - 2024-02-06, 17:52

przemo.d napisał/a:
krzlac napisał/a:
Jeszcze poprostuj to co jest pokrzywione. I koniecznie chowaj przed ruszeniem. :spoko

Faktycznie już ktoś nim przywalił widać :)
Podklep co by lekko pracowało bez zacięć.
Te stopnie autoamtyczne zawsze są podłączone do zapłonu i przekręcenie stacyjki powinno automatycznie go chować :) to taki standard bezpieczeństwa..

U mnie tylko drze się jakiś buczek i nie uruchomi się silnik :mrgreen:
Do chowania stopnia mam dodatkowy przycisk przy kierownicy.

:spoko

jackdruid - 2024-02-06, 18:45

Stopień już jest prostowany , bo jak kupiłem samochód to miał rozbity prawy dolny róg nadbudowy i totalnie pogięty schodek. Teraz jak go świeżo nasmaruje , to wsuwa się dosyć płynnie , niestety do czasu ... . Co do włacznika , to nie mam pojęcia jak powinien byc podłaczony , ponieważ zerwane były wszystkie przewody przy stopniu . Podłaczyłem na krótko wyłącznik , tak ,że teraz przytrzymując przycisk wysuwam (lub chowam ) stopień .
jackdruid - 2024-02-12, 17:16

No i muszę się pochwalić . Wykorzystując chwilę ładniejszej pogody wziąłem się za naprawę schodka . Wymontowałem sam schodek , został umyty w benzynie , to samo zrobiłem z obudową . Okazało się ,że smar w powiazaniu z piaskiem utworzył warstwę "tynku" na ślizgach schodka . Po umyciu , nie ten sam schodek , wysuwa się i wsuwa bez najmniejszych oporów . Co prawda słychać chrobotanie pojedynczych ziaren piasku , ale to chyba nie do przeskoczenia przy takiej konstrukcji. Dzięki za pomoc .
MILUŚ - 2024-02-12, 18:43

jackdruid napisał/a:
No i muszę się pochwalić .


:brawo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group