Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Ducato 2.5TD (1995) - jak to jezdzi?

RadekNet - 2024-05-06, 18:07
Temat postu: Ducato 2.5TD (1995) - jak to jezdzi?
Hej!

W ramach rozkminy czy nastepnego kampera znowu budować (na szkolnym autobusie Iveco 2.8) czy kupić gotowca do remontu...możecie się podzielić uwagami o Ducato 2.5 z roczników 95'?

Czy ten silnik pozwala na sprawne poruszanie się "z tirami" w trasie?

Czy są dostepne bez problemu częsci do tych staruszków?

Podwozie 3850kg (Fendt) jaki może mieć uciąg na haku?

Czy mozna do nich założyc tempomat i klimatyzację silnikową?

Jakie są typowe bolączki (prócz rdzy podwozia)?

Pewnie kolejne pytania pojawią się po Waszych postach ;)

Piotr Alaska - 2024-05-06, 21:28

Trochę przesadzasz
To są silmiki.max 90 kilka KM a ty chcesz zapiąć klimę przyczepę i ścigać się z tirami.
To jest dostawczak ze słabym silnikiem i tak należy go traktować.

Sam jeżdżę C25 z silnikiem 2.5D. Na urlopie się nie śpieszę, klima mi nie potrzebna. Prędkość przelotowa to max 90 km/h. Części są, ale to się praktycznie nie psuje. Moja najpoważniejsza awaria to pasek klinowy na stepie w rosji.

maro88pl - 2024-05-06, 22:12

Osobiście mamy Kaczorka w pełnej integrze (długa 7m wersja) na bazie Ducato II 2,5 TD (1997).

Co do osiągów silnika:
- spalanie około 10l / 100 km przy prędkości przelotowej około 90-100 km / h (podczas jazdy w Bieszczadach udało się zejść do 9,7l / 100 km)
- dynamika może nie jest powalająca ale po trasie szybkiego ruchu / autostradzie, jak się mocniej przyciśnie to spokojnie można tira wyprzedzić
- klimatyzacja silnikowa podobno jest możliwa do założenia - rozmowa z Klima Borki i w naszym przypadku bardziej trudnością jest zabudowa i trudny dostęp do komory silnika
- auto radzi sobie spokojnie nawet ze sporymi podjazdami, w środku hałas jest znośny - kierowca z pasażerem z przodu spokojnie porozmawia, do osób siedzących z tyłu trzeba już mówić głośniej
- póki co serwisy bez większych problemów z dostępem do części

SlawekEwa - 2024-05-06, 22:58

Piotr Alaska napisał/a:
To są silmiki.max 90 kilka KM a ty chcesz zapiąć klimę przyczepę i ścigać się z tirami.

Max to 2.5TD z tamtych lat to miał 116KM.
Tempomat analogowy na linkę pompy wtryskowej Boscha, miałem taki w 1,9 TD , później w 2,8 idTD.
Musisz wyczaić jaką ma wersję silnikową ten 2,5TD bo były słabsze i mocniejsze,
Miałem alkowę Fendta 510 SK z 96*

RadekNet - 2024-05-07, 13:18

Piotr Alaska napisał/a:
Trochę przesadzasz
To są silmiki.max 90 kilka KM a ty chcesz zapiąć klimę przyczepę i ścigać się z tirami.
To jest dostawczak ze słabym silnikiem i tak należy go traktować.


Po pierwsze to prawie 120KM i jednak 2.5l pojemności, więc przyczepa nie powinna być mu straszna, skoro w Vivaro z 1.9 daje radę. Jak sam piszesz, to woły robocze.
Nie wiem gdzie wyczytałeś, że chcę się scigać z tirami ;)

Piotr Alaska napisał/a:

Sam jeżdżę C25 z silnikiem 2.5D. Na urlopie się nie śpieszę, klima mi nie potrzebna. Prędkość przelotowa to max 90 km/h. Części są, ale to się praktycznie nie psuje. Moja najpoważniejsza awaria to pasek klinowy na stepie w rosji.


Właśnie postota tych napędów mnie przyciąga. Im mniej elektroniki tym lepiej w starym aucie. Ale klima jest MUST HAVE. Tak samo jak tempomat.

maro88pl napisał/a:

- klimatyzacja silnikowa podobno jest możliwa do założenia - rozmowa z Klima Borki i w naszym przypadku bardziej trudnością jest zabudowa i trudny dostęp do komory silnika


Mam w Oplu kilime do nich już 7 lat - czyli jest światełko w tunelu :) Dzieki za opinię.
Trochę się boję przesiadki z leciwego Vivaro, do jeszcze bardziej leciwego Ducato.

SlawekEwa napisał/a:

Tempomat analogowy na linkę pompy wtryskowej Boscha, miałem taki w 1,9 TD , później w 2,8 idTD.


Ciekawe czy one są dostępne - to może nie jest najważniejsza sprawa w zakupie, ale poszukam wcześniej.

Mam na oku takiego Dukaciaka z zabudową do remontu. Wyceny lokalnych firm naprawiających sciany nie są tragiczne, więc chyba pojadę obejżeć.

MisioKRAK - 2024-05-09, 10:11

My jeździmy Ducato 1 x Silnikiem 2,5 TD od Citroena (około 95KM) i daje radę...
Silnik 2,5 fiatowski jest mocniejszy i jest możliwość "tuningu" czy swapa...

alinixhi - 2024-05-10, 17:23

pare spostrzeżeń z eksploatacji ducato z silnikiem 2.5 tdi...mój to ivecowski 8240.47 czyli 116 koników....silnik miły dla ucha ale zapomnij że to demon prędkości...raczej muł....średnia prędkość którą osobiście uważam za odpowiednią dla tej jednostki to między 85 a 100 km na godzinke....poleci i 110 ale takie wartości jak dla mnie to zażynanie tego silnika...nie nadaje sie do niego rzadki olej co ewidentnie wychodzi latem gdy jadąc pod górki potrafi sie zagrzać....stary olej a nie daj boże syntetyk to zaraz pali sie kontrolka słabego ciśnienia oleju...oczywiście.tylko w czasie upałów i na wolnych obrotach....wymiana oleju co 10 tys km...mój od nowości ma 210 tys nalotu i jeszcze dycha....teoretycznie silnik trwały i niezawodny ale i tak wszystko wychodzi w praniu...zuzycie paliwa przy delikatnym posługiwaniu sie pedałem gazu to średnio 11l/100...każde mniejsze zużycie traktuj jak opowieści dziwnej treści...pierwsza minuta pracy zimnego silnika troche dymi i śmierdzi ale po minucie ustępuje ta przypadłość...nie wiem czy to prawda ale te typy podobno tak mają.....
nikita55 - 2024-05-10, 19:02
Temat postu: silnik 2,5 tdi 116 ps
Mój silnik 2,5 tdi 116 ps w trybie mieszanym pali około 10 litrów,w trasie niemieckie autostrady to w zależnosci od (100-140 km/h)pali 8-10 litrów. Ale kamper półintegra bez alkowy. Tiry da się wyprzedzać na autostradzie ale trzeba czasu.
nikita55 - 2024-05-10, 19:04

...acha co do przyczepy to u mnie jest tylko 1600 kilo czyli zbyt ciężkiej nie podepniesz. Kiedyś jechałem z 2000 kilo i dawał radę.Ale krótki odcinek....

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group