|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - Michelin agilis
mgF3 - 2024-08-07, 18:53 Temat postu: Michelin agilis Witam, czy ktoś miał jakiś problem z oponami 225/75R16CP michelin agilis camping? Na czym polegał ten problem?
Banan - 2024-08-07, 20:00
Ja się zastanawiałem nad tymi oponami, kupiłem i dopiero założyłem Michelin Agilis CrossClimate (całoroczne), niewiele różnią się bieżnikiem od Camping, jednak wybrałem Michelin Agilis CrossClimate ze względu na jej testy i ilość opinii na znanym portalu na "O".
Przelatane mam niewiele, jednak na te 100 km przejechanych jestem zachwycony. Jadę na Zlot Kamienny, to będę po powrocie mógł coś więcej powiedzieć.
Jeszcze jedna sprawa, te moje kosztowały 800 złociszy za sztukę, a teraz widzę, że cenowo się zrównały i kosztują ponad 1000 PLNów. Jak dobrze poszukasz, to kupisz za 800zł.
Kilka dni temu chwaliłem się zakupem w tym temacie ostatni post.
krzlac - 2024-08-07, 20:42 Temat postu: Re: Michelin agilis
mgF3 napisał/a: | Witam, czy ktoś miał jakiś problem z oponami 225/75R16CP michelin agilis camping? Na czym polegał ten problem? |
Ja miałem, od nowości "pływały" w dużym deszczu. Wreszcie minęło im sześć lat i wymieniłem je na całoroczne Dunlop Econodrive AS. Te nie "pływają". Po 751 zł za szt.
przemo.d - 2024-08-07, 21:38
Ja mam inne doświadczenia. MICHAŁY dobrze się spisywały w kamperku ale w 4 roku popękały na boku po całej długości i co w mojej ocenie i wulkanizatora eliminowało je z dalszej eksploatacji, choć przelot max 40kkm . DUNLOP to niestety w dostawczaku nowym na pierwszym montażu same minusy: mega śliskie na deszczu ( napęd tył+automat , potrafił uślizgiwać się podczas ruszania a nawet podczas dołożenia na wiaduktach w zimę to całkowity szajs...po 50kkm dostały guza na 3/4 obwodu i reklamacja. Oczywiście nieuznana choć w trosce o dobre imię tej Firmy zwrócono mi kasę - wysokość zużycia bieżnika /takie śmieszne pismo przyszło/
Trenuje już od dłuższego czasu Conti wielosezon i polecam na pierwszych w busie 100kkm przeleciałem wiele razy przeważony/ większość...w kamperku także. Cicho, stabilnie, przyczepnie i w zimie także znośnie.
Banan - 2024-08-07, 22:00
krzlac napisał/a: | a miałem, od nowości "pływały" w dużym deszczu. |
Prawdopodobie miałeś za niskie ciśnienie, gumiarz mnie o tym przestrzegał, nadmuchał mi 4,5 na przód, a na tył 5,5
przemo.d napisał/a: | MICHAŁY dobrze się spisywały w kamperku ale w 4 roku popękały na boku po całej długości i co w mojej ocenie i wulkanizatora eliminowało je z dalszej eksploatacji, choć przelot max 40kkm |
Mam 5 lat pisemnej gwarancji na te kapcie
aviator - 2024-08-07, 22:25
A tak z ciekawości jakie ciśnienie zaleca u Ciebie Mercedes/rapido?
Banan - 2024-08-08, 15:59
aviator napisał/a: | A tak z ciekawości jakie ciśnienie zaleca u Ciebie Mercedes/rapido? |
3,5 przód / 4,5 tył
Tyle że te kapcie są dość miękkie, stąd gumiarz doradził o 1 więcej
Komplecik - 2024-08-08, 20:03
https://allegro.pl/oferta/4x-225-75r16c-sailun-commercio-4seasons-2024-16018613768
Wierna kopia
https://youtu.be/MTzG7ydDlUU?si=cvZT9ZHE_9cAY8fy
Filmik obnaża piękno 800 zł za sztukę
aviator - 2024-08-08, 22:00
Banan napisał/a: | aviator napisał/a: | A tak z ciekawości jakie ciśnienie zaleca u Ciebie Mercedes/rapido? |
3,5 przód / 4,5 tył
Tyle że te kapcie są dość miękkie, stąd gumiarz doradził o 1 więcej |
No właśnie, czyli identyko jak u mnie a pytałem, bo moje micheliny czy letnie czy zimowe nigdy nie wyglądały jak twoje na zdjęciu… może sobie dopompuję tylko ciekawe jak to będzie z komfortem
Banan - 2024-08-08, 22:58
Komplecik, chińskie, to ja mam ręczniki w łazience, a nie opony do kampera, to z tego filmiku, to nie są te same opony
Komplecik - 2024-08-08, 23:14
Banan napisał/a: | Komplecik, chińskie, to ja mam ręczniki w łazience, a nie opony do kampera, to z tego filmiku, to nie są te same opony |
O jeju to nie wiedziałem, przepraszam.
Ja odwrotnie ręczniki papierowe biorę dobrej jakość bo chińskie szybko schodzą serio
Jak Ty je wyrzucisz 5tke kosztowały będziesz musiał do druta skubać
Komplecik - 2024-08-09, 12:08
A zobaczę, z czym się to je, nabyłem drogą kupna za 1480 brutto
Podobno mniej wyją od oryginałów, latają na miendzynarodowce z powodzeniem ,
do 1.5 roku zwrot jeśli jest cokolwiek nie tak najmniejszy problem, gwarancja na 5lat , odkąd nimi handlują nie było najmniejszego problemu z tymi oponami, 1450 kg na koło dodatkowo wzmacniane, 70 tys przejeżdżają w trasie miedzynarodowka.
Będziemy testować
Aha
Jak sobie wymienię za 2 lata na zaś nowe bo już przejdę 15tys KM
to będzie dopiero niecałe 3000tys zł i znów noffka
Banan - 2024-08-09, 13:34
Komplecik napisał/a: | Jak Ty je wyrzucisz |
Dokładnie tak samo, jak Continental'e które poszły z połową mięsa na koło, ale rocznikowo już było słabo
Komplecik napisał/a: | 5tke kosztowały będziesz musiał do druta skubać
|
Przewartościowałeś, 3 200
Powiem tak, jest dobrze, póki jest dobrze, ale jak Ci strzeli taka opona, nie będzie kogo pozwać... a na kamperze straty są kosztowne
PS
Zaraz sobie krawat powieszę za offtop
adaml61 - 2024-08-09, 14:04
Banan napisał/a: | a na kamperze straty są kosztowne | Dlatego ja jeżdżę blaszakiem , i chinole mi nie straszne .
Komplecik - 2024-08-09, 14:27
Banan napisał/a: | Komplecik napisał/a: | Jak Ty je wyrzucisz |
Dokładnie tak samo, jak Continental'e które poszły z połową mięsa na koło, ale rocznikowo już było słabo
Komplecik napisał/a: | 5tke kosztowały będziesz musiał do druta skubać
|
Przewartościowałeś, 3 200
Powiem tak, jest dobrze, póki jest dobrze, ale jak Ci strzeli taka opona, nie będzie kogo pozwać... a na kamperze straty są kosztowne
PS
Zaraz sobie krawat powieszę za offtop |
Wiadomo każdy robi jak chce i ok, a tak serio to te Miszki tak średnio, miękkie podobno jakieś bardzo, nikt nawet u nich nie wie jakie i ile powietrza nabić do Kampera , no ale macie i niech wam będzie są super hiper mniam mniu mniu
Komplecik - 2024-08-10, 13:51
Oponki na kołach, będę testował lada dzień,
aviator - 2024-08-16, 19:11
Banan napisał/a: | aviator napisał/a: | A tak z ciekawości jakie ciśnienie zaleca u Ciebie Mercedes/rapido? |
3,5 przód / 4,5 tył
Tyle że te kapcie są dość miękkie, stąd gumiarz doradził o 1 więcej |
A dopompowalem sobie na testy może nie o 1 ale 0,5atm wiecej niż zaleca producent. Tył jak Cię mogę jest twardszy ale na pusto zapewne czuć bardziej ale przód ... a idź Pan... wbrew pozorom różnica pomiędzy 3,7 a 4,2 z przodu jest kolosalna. Na dziurach szkoda zabudowy, a płaskich jak stol autostrad jest jak na lekarstwo, także będzie trzeba wrócić do ustawieni fabrycznych. Opony letnie agilisy mogę dmuchnąć do 5,7 ale musiałbym bardzo nie kochać swojego kampera
joko - 2024-08-18, 01:38
Komplecik napisał/a: | Oponki na kołach, będę testował lada dzień, |
I jak tam Robert te gumki ?
Też jestem na etapie wymianki oponek w Vetce , bo Agilisy które tam miałem umarły ze starości
Szukam teraz czegoś mniej oczywistego jak Michelin lub Conti.
Będą "napędzane prądem" więc pasuje żeby były ciche i o małych oporach toczenia.
Znalazłem takie ponoć super ciche Laufenn'y , ale są letnie , a jednak co wielosezon to wielosezon, tym bardziej że na prundzie i w 4x4 to sobie pewnie będę chciał bardziej pozwolić po trawce czy piasku
Daj proszę znać jak te Twoje sobie radzą
Komplecik - 2024-08-18, 08:00
joko napisał/a: | Komplecik napisał/a: | Oponki na kołach, będę testował lada dzień, |
I jak tam Robert te gumki ?
Też jestem na etapie wymianki oponek w Vetce , bo Agilisy które tam miałem umarły ze starości
Szukam teraz czegoś mniej oczywistego jak Michelin lub Conti.
Będą "napędzane prądem" więc pasuje żeby były ciche i o małych oporach toczenia.
Znalazłem takie ponoć super ciche Laufenn'y , ale są letnie , a jednak co wielosezon to wielosezon, tym bardziej że na prundzie i w 4x4 to sobie pewnie będę chciał bardziej pozwolić po trawce czy piasku
Daj proszę znać jak te Twoje sobie radzą |
Nie żebym pisał z zachwytu, bieszczadzko/beskidzkie szutry pokonują dobrze, na stromych szutrowych podjazdach nie uślizgują, drogę Kraków Desznica po asfalcie toczyły się cicho.
Ten rozmiar 225/75/16 ma podwyższoną ładowność, za 1480zł komplet na mojej twarzy nie ma zasmucenia iż wydałem sporo a efektu z jazdy brak wręcz przeciwnie, przejadę 30 tyś i kupię podobne znów będą nowe,
Z czystym sumieniem mogę je polecić
Teraz stoję na mokrej bieszczadzkiej trawie zobaczę jak będą wjeżdżały
Powiem Ci joko że coraz bardziej mi się chce 4x4, rezygnuje z tyłu fajnych miejsc eh...
joko - 2024-08-18, 10:20
Dzięki Robert za szybką reakcję.
Mam w koszyku 4 pozycje i drapię się po tyłku co ostatecznie klepnąć.
W grze są Michelin'y wielosezonowe, letnie Laufeny które podobno bardzo ciche i "lekkie" w toczeniu, , te polecane przez Ciebie wielosezonówki ......... i komplet felg aluminiowych (bo Vetka do tej pory na stalkach się toczyła).
Te Twoje i Laufeny są praktycznie w idento cenie, ale Twoje to wielosezon i tu jest bardzo na plus.
Michelin'y są 2,5 raza droższe .W ich cenie (samych opon) mogę mieć całe koła na aluskach .
Na ten moment wybór pada na Commercio + Alusy, więc jak wyjedziesz z tej trawy to daj znać
Ja generalnie lubię kupić dobry towar i jak czegoś szukam to raczej ma być możliwie najlepsze a nie koniecznie najtańsze , ale w przypadku tych opon podzielam Twoje zdanie, że do kampera mogą być sensowniejszym wyborem.
Micheliny , o ile w ogóle mają jakąś przewagę , to będzie to przewaga raczej symboliczna i nieznaczna i będzie się utrzymywać przez pierwszy rok czy dwa . Te Agilisy które teraz mam , po kilku latach użytkowania stały się komopletnie bezuzyteczne . Są twarde, a na mokej nawierzchni strach tym jechać 40km/h . To co miało być jej duzą zaletą, czyli wytrzymałość na zużycie do niczego mi się nie przydało, bo bieżnik po 90 tys km jest i owszem jeszcze bardzo spoko ...... ale co z tego jak nie działa bo guma się zestarzała zanim się zużyła
Gdyby te oponki były na dostawczaku, który 90 tys km robi w rok czy dwa to było by to jak najbardziej dobre aby uzywać własnie takich gumek, ale w kamperze który rocznie robi 10-15tysi traci to sens.
Też uważam , że 2 lub 3 razy nowe Commercio to lepszy wybór jak 1x Michelin
Jeśli się mylę to niech mi Ktoś to sensownie wyjaśni w którym miejscu
mischka - 2024-08-18, 11:55
joko napisał/a: | 2 lub 3 razy nowe Commercio to lepszy wybór jak 1x Michelin |
W poprzednim kamperze miałem opony michelin i przy mojej jeździe nie widzę różnicy miedzy premium a "zwykłymi" wielosezonowymi. Obecnie latam na Kumho i jestem zadowolony. Vredesteiny też mi odpowiadały. Kampera używam lato zima więc sprawdzone w rożnych warunkach. Puki guma świeża nie ma żadnych problemów. Na starych gumach nie jeżdżę wiec się nie wypowiem jak to wygląda po np. 4 latach.
joko - 2024-08-18, 13:20
mischka napisał/a: | joko napisał/a: | 2 lub 3 razy nowe Commercio to lepszy wybór jak 1x Michelin |
W poprzednim kamperze miałem opony michelin i przy mojej jeździe nie widzę różnicy miedzy premium a "zwykłymi" wielosezonowymi. Obecnie latam na Kumho i jestem zadowolony. Vredesteiny też mi odpowiadały. Kampera używam lato zima więc sprawdzone w rożnych warunkach. Puki guma świeża nie ma żadnych problemów. Na starych gumach nie jeżdżę wiec się nie wypowiem jak to wygląda po np. 4 latach. |
Bo prawda jest taka, że te "zwykłe" od premium , jeśli w ogóle są cokolwiek gorsze to nie dwa albo trzy razy (tak jak potrafią różnić się ceną) , tylko jakiś niewielki procent (stawiam, że góra 10%). Opona , aby zostać dopuszczona do sprzedaży i użytku musi spełniać określone normy, które są w dzisiejszych czasach raczej "wyśrubowane" , a "markowi" producenci wytwarzając swoje top'owe modele nie robią ich na 200% ,bo to się zwyczajnie nie kalkuluje.
Opona która ma wygrywać w rankingach ma być tylko trochę lepsza , a nie dwa albo trzy razy lepsza. Będąc w jakimś TOP 10 (zazwyczaj sponsorowanym ) może się później dwa albo 3 razy drożej sprzedać bo chętnych na to aby je mieć bez względu na cenę zawsze się znajdzie
Kolejna sprawa to to, że pełne parametry to każda opona bez względu na markę trzyma pierwszy , góra drugi sezon , potem w trzecim już jest wyraźny spadek, czwarty sezon lecą na łeb a w piątym jest kaplica
Jeśli założymy 5-cio letni okres eksploatacji to kupując powiedzmy taki komplet Michelin CrossClimate za 3300 PLN, na te pięć latek dwa jeżdzimy na porządnej gumce , kolejne dwa jeżdzimy już na czymś co z pewnością ma gorsze parametry od najbardziej paścianej nowej chińskiej , a piąty rok walczymy o życie .
Jeśli zamiast tego w okresie tych pięciu lat kupimy i zużyjemy dwa komplety takich jakie zakupił Komplecik, to 4 lata będziemy jeździć na porządnej oponie , a tylko rok na nieco gorszej (a wszystko za 2800 a nie 3300 )
Gdyby sprawa dotyczyła opon do dostawczaka , a zwłaszcza takiego który w przeciągu roku czy dwóch robi tyle kilometrów ile są w stanie te opony przeżyć to bym nie dyskutował, ale mówimy o kamperze który robi 10-15 tys.km rocznie . W takim pojeździe opna jak by nie była super hiper , to zanim się zużyje to się zwyczajnie zestarzeje
To, że taka opona robi duże przebiegi i wolno się zużywa to pod względem bezpieczeństwa w kamperze jest jej wielką wadą a nie zaletą, gdyż zwyczajnie usypia czujność. Sam się na to złapałem, że skoro bieżnik jeszcze ładny to gumki spoko, po co wymieniać.
Trzecia sprawa jeszcze taka, że przy sposobie użytkawania opon w kamperze ten zakres parametrów w którym jest jakaś różnica między "zwykłymi" a premium , nie jest praktycznie wykorzystywany. I znowu mamy podobną sytuację, że płacimy za coś z czego tak naprawdę nie mamy nawet za bardzo możliwości skorzystać
przemo.d - 2024-08-18, 14:55
Ja jakoś wolę dołożyć do lepszego samopoczucia bo wiecie jak jest: daleko się jeździ, bez zapasu to liczy się na to, że kupujac premium jakąś tam jakość/kontrolę produkcji nad tym ktoś sprawuje. Nie lubię też strasznie żadnych dziwnych wibracji . Akurat te Conti są z Czech, Michały z Polski to dorzucę pare zlotych co by nie wszytko w Chinach robić...Ja wjeżdżałem w zimę na górny parking pod Kotelnice na Conti wielosezonie jeszcze wtedy wielką alkową a znajomy polintegrą na nowych ziomowych Chinkach /niestety modelu nie pamiętam / ale dobrze pamiętam jak się męczył Ja także nie wjechałem jak w lecie ale to wyglądało jak to ja bym wjechał na zimie a on próbował na lecie. To mnie wyleczyło z takich oszczędności bo nie lubię jak auto jedzie do tyłu na wciśniętych stopach. Jak macie sprawdzonego Chinola to spoko ale do mnie to nie przemawia choć i ja w kamperku wymieniam stare opony z ładnym bieżnikiem niestety..
Komplecik - 2024-08-18, 16:31
joko napisał/a: | mischka napisał/a: | joko napisał/a: | 2 lub 3 razy nowe Commercio to lepszy wybór jak 1x Michelin |
W poprzednim kamperze miałem opony michelin i przy mojej jeździe nie widzę różnicy miedzy premium a "zwykłymi" wielosezonowymi. Obecnie latam na Kumho i jestem zadowolony. Vredesteiny też mi odpowiadały. Kampera używam lato zima więc sprawdzone w rożnych warunkach. Puki guma świeża nie ma żadnych problemów. Na starych gumach nie jeżdżę wiec się nie wypowiem jak to wygląda po np. 4 latach. |
Bo prawda jest taka, że te "zwykłe" od premium , jeśli w ogóle są cokolwiek gorsze to nie dwa albo trzy razy (tak jak potrafią różnić się ceną) , tylko jakiś niewielki procent (stawiam, że góra 10%). Opona , aby zostać dopuszczona do sprzedaży i użytku musi spełniać określone normy, które są w dzisiejszych czasach raczej "wyśrubowane" , a "markowi" producenci wytwarzając swoje top'owe modele nie robią ich na 200% ,bo to się zwyczajnie nie kalkuluje.
Opona która ma wygrywać w rankingach ma być tylko trochę lepsza , a nie dwa albo trzy razy lepsza. Będąc w jakimś TOP 10 (zazwyczaj sponsorowanym ) może się później dwa albo 3 razy drożej sprzedać bo chętnych na to aby je mieć bez względu na cenę zawsze się znajdzie
Kolejna sprawa to to, że pełne parametry to każda opona bez względu na markę trzyma pierwszy , góra drugi sezon , potem w trzecim już jest wyraźny spadek, czwarty sezon lecą na łeb a w piątym jest kaplica
Jeśli założymy 5-cio letni okres eksploatacji to kupując powiedzmy taki komplet Michelin CrossClimate za 3300 PLN, na te pięć latek dwa jeżdzimy na porządnej gumce , kolejne dwa jeżdzimy już na czymś co z pewnością ma gorsze parametry od najbardziej paścianej nowej chińskiej , a piąty rok walczymy o życie .
Jeśli zamiast tego w okresie tych pięciu lat kupimy i zużyjemy dwa komplety takich jakie zakupił Komplecik, to 4 lata będziemy jeździć na porządnej oponie , a tylko rok na nieco gorszej (a wszystko za 2800 a nie 3300 )
Gdyby sprawa dotyczyła opon do dostawczaka , a zwłaszcza takiego który w przeciągu roku czy dwóch robi tyle kilometrów ile są w stanie te opony przeżyć to bym nie dyskutował, ale mówimy o kamperze który robi 10-15 tys.km rocznie . W takim pojeździe opna jak by nie była super hiper , to zanim się zużyje to się zwyczajnie zestarzeje
To, że taka opona robi duże przebiegi i wolno się zużywa to pod względem bezpieczeństwa w kamperze jest jej wielką wadą a nie zaletą, gdyż zwyczajnie usypia czujność. Sam się na to złapałem, że skoro bieżnik jeszcze ładny to gumki spoko, po co wymieniać.
Trzecia sprawa jeszcze taka, że przy sposobie użytkawania opon w kamperze ten zakres parametrów w którym jest jakaś różnica między "zwykłymi" a premium , nie jest praktycznie wykorzystywany. I znowu mamy podobną sytuację, że płacimy za coś z czego tak naprawdę nie mamy nawet za bardzo możliwości skorzystać |
joko lepiej bym tego nie ujął, a na do tego wszystkiego Mszki buczą, kolega kupił do Kampera teraz wije się bo kosztowało a nima szału, doktoryzuje się z ciśnieniem a to a tamto, dej Pan spokój, te Sailainy wyglądają jeżdżą nie wyją bo była obawa bo kostka i kierunkowe, co ja będę szukał kwadratowych jaj, mnie napisy średnio podniecają, parametry ma na papierze aż natto nawet A przyczepność na mokrym piszą, i waga że 1400kg na koło
Zaraz będę wyjeżdżał z trawy choć podeschło
joko - 2024-08-19, 22:15
Komplecik napisał/a: |
Zaraz będę wyjeżdżał z trawy choć podeschło
|
No i jak ? Żyjesz ?
Ja klepnąłem je wczoraj i już są w drodze. Będą jutro razem z aluskami.
Mam za domem 1,5ha pochyłej łąki to se będę katował
Na Agilisach po mokrej trawie to nawet po prostej nie szło ruszyć
Komplecik - 2024-08-20, 05:50
joko napisał/a: | Komplecik napisał/a: |
Zaraz będę wyjeżdżał z trawy choć podeschło
|
No i jak ? Żyjesz ?
Ja klepnąłem je wczoraj i już są w drodze. Będą jutro razem z aluskami.
Mam za domem 1,5ha pochyłej łąki to se będę katował
Na Agilisach po mokrej trawie to nawet po prostej nie szło ruszyć |
Tak tak jestem wruciłem wczoraj ,
No wyjechaliśmy udało się
Kamper na tych oponach w moim odczuciu tak jakby mniej drży, jeszcze kilka km po szutrach było też, dobre są
Nie gadaj że napędy są już założone do Kampera?
|
|