|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Fiat Ducato MY2021 z nowym silnikiem 2.2 MultiJet3
Andrzej 73 - 2024-09-14, 10:44 Temat postu: Fiat Ducato MY2021 z nowym silnikiem 2.2 MultiJet3 Szukam opinii na temat nowego silnika Fiata Ducato 2,2 MultiJet3 z normą spalin Euro 6d Final
Wyszły wersje 120 , 140 , 160 i 180 KM.
Czy macie jakąś wiedzę na temat tych silników? Może ktoś już ma w swoim kamperze i może napisać jak się sprawuje nowa jednostka.
Doszły mnie informację że jest problem z paskiem rozrządu , czy to prawda?
Simbus - 2024-09-14, 12:55
Mam taki silnik w moim kamperze.
Aktualny przebieg blisko 50 tyś.
Faktycznie występuje problem z pękającym paskiem rozrządu. Jest sporo informacji od użytkowników w necie na ten temat. Ja profilaktycznie wymieniłem komplet rozrządu łącznie z pompą wody przy przebiegu 36 tyś. Ponoć nowy pasek jest poprawiony, wzmocniony teflonem.
Andrzej 73 - 2024-09-14, 15:12
Gdzieś czytałem że problem nie jest sam pasek , a wałek rozrządu. To bardziej martwi niż sam pasek.
Komplecik - 2024-09-14, 15:25
Andrzej 73 napisał/a: | Gdzieś czytałem że problem nie jest sam pasek , a wałek rozrządu. To bardziej martwi niż sam pasek. |
Nie słuchaj, na Fordy też narzekali a jeżdżą
peja76 - 2024-09-14, 20:08
na Fordy też narzekali a jeżdżą
Kto narzekał zazdrośni byli i tyle a teraz mają. Pozew zbiorowy chcą przeciwko Fiatowi zrobić
Andrzej 73 - 2024-09-14, 23:33
O Forda nie pytam , więc proszę nie piszcie o nim.
Kazik II - 2024-09-14, 23:42
peja76 napisał/a: | na Fordy też narzekali a jeżdżą
Kto narzekał zazdrośni byli i tyle a teraz mają. Pozew zbiorowy chcą przeciwko Fiatowi zrobić
|
Ludzie gęgają a karawana fiatów ...toczy się dalej
Nie jestem mistrzem mechaniki ale jakoś nie bardzo sobie to wyobrażam co miałoby paskami w tych fiatach tak telepać aby pękały jak przeterminowane kondony? Pasek się kręci, napędza parę kółek - jaka to różnica w tym czy innym modelu? Nie wydaje mi się, aby fiat na pierwszy montaż dawał jakieś badziewiaste paski bo złe opinie i koszty napraw gwarancyjnych były ogromne.
Gewehr - 2024-09-15, 03:24
Pękają paski i nic innego się nie dzieje. Serwis olejowy maks co 15 tysięcy i będzie jeździł. Niestety pasek wymieniać co 30-40 tysięcy
mischka - 2024-09-15, 07:25
Chłopaki z ASO podczas nieoficjalnej rozmowy wspominali o problemach z czujnikiem poziomu oleju, niby pierdółka ale może irytować. Silnik nie posiada bagnetu więc nie można zweryfikować odczytu czujnika/ów.
peja76 - 2024-09-15, 08:22
Ogólnie to pewno jak ze wszystkim, jak trafisz, jeden jedzie, drugi naprawia i wyzywa, coś na rzeczy jest, bo nawet na stronach sąsiadów z DE też głośno się robi.
Tu mały artykuł, poczytaj komentarze, dziwnie że po czasie je zablokowali.
https://www.google.pl/url...AQ48bNH8RxSAUGn
https://www.google.pl/url...Y76anueqnfCCYeT
Andrzej 73 - 2024-09-15, 11:58
Stellantis jako nowy właściciel Fiata wykorzystuje swoją fabrykę w stanach do produkcji silników.
Silniki adoptowali z Jeepa czyli nie konstruowali tego silnika z myślą o Ducato.
Ma to duże znaczenie , ponieważ dostawczak zawsze musi być bardziej odporny na przeciążenia niż jakiś suv czy mini van.
Kazik II - 2024-09-15, 12:33
mischka napisał/a: | Silnik nie posiada bagnetu więc nie można zweryfikować odczytu czujnika/ów. |
Chyba już trochę przegięli z oszczędzaniem. Tzn. mechanik podczas wymiany oleju ma ganiać do szoferki żeby sprawdzić poziom? Z rękami umazanymi olejem?
Gewehr - 2024-09-15, 13:08
Kazik II napisał/a: | mischka napisał/a: | Silnik nie posiada bagnetu więc nie można zweryfikować odczytu czujnika/ów. |
Chyba już trochę przegięli z oszczędzaniem. Tzn. mechanik podczas wymiany oleju ma ganiać do szoferki żeby sprawdzić poziom? Z rękami umazanymi olejem? |
Mechanik uzupełnie poziom sugerując się wskazaniami urządzenia diagnostycznego, a nie licznika. Po drugie, standardy się zmieniają i mechanik używa rękawiczek
peja76 - 2024-09-15, 21:07
standardy się zmieniają i mechanik używa rękawiczek [/quote]
https://www.tiktok.com/t/ZGeEYtCAk/
majsterus - 2024-09-16, 08:01
Standup poniżej krytyki, brak wątków uzupełnia się wulgaryzmami. Prostactwo i buractwo w jednym. Żałosna publiczność, szkoda, że nie wstają z zachwytu nad prymitywem.
A mechanicy są lepsi i gorsi...na szczęście nie korzystam z ich usług.
Rękawiczek, Panowie używa się z prostej przyczyny....ażeby mieć czyste ręce, kto nie ubrudził sobie palców olejem z dizla lub płynem hamulcowym to nie ma pojęcia jak się to się ciężko myje.
Komplecik - 2024-09-16, 08:15
majsterus napisał/a: | Standup poniżej krytyki, brak wątków uzupełnia się wulgaryzmami. Prostactwo i buractwo w jednym. Żałosna publiczność, szkoda, że nie wstają z zachwytu nad prymitywem.
|
O co chodzi jaśniej można, że kto że co, bardzo zawiłe to piszesz
Andrzej 73 - 2024-09-16, 15:23
A ja się pytam o wady silnika 2,2 , a nie o rękawiczki.
Jak będę się pytał o kasetę od WC to może zapytam o rękawiczki
joko - 2024-09-16, 16:27
Gewehr napisał/a: | Pękają paski i nic innego się nie dzieje. |
Jasne ..... raz na sezon generalka i będzie jeździł latami
Gewehr - 2024-09-16, 17:33
joko napisał/a: | Gewehr napisał/a: | Pękają paski i nic innego się nie dzieje. |
Jasne ..... raz na sezon generalka i będzie jeździł latami |
W plastelinie remontu nie zrobisz. To już nie te czasy Tylko drugi słupek.
joko - 2024-09-16, 18:18
Gewehr napisał/a: | joko napisał/a: | Gewehr napisał/a: | Pękają paski i nic innego się nie dzieje. |
Jasne ..... raz na sezon generalka i będzie jeździł latami |
W plastelinie remontu nie zrobisz. To już nie te czasy Tylko drugi słupek. |
Co prawda to prawda
Kazik II - 2024-09-16, 18:26
joko napisał/a: | Jasne ..... raz na sezon generalka i będzie jeździł latami |
Nie po to człowiek wywala kilkaset tysiaków na nowego kampera żeby potem oszczędzać na kapitalkach raz do roku. A jak kogoś nie stać na takie drobne wydatkii niech jeździ ducato I 2,5 D
Andrzej 73 - 2024-09-16, 19:57
Kazik II, Trzeba będzie jeździć kamperem do zgonu , bo nowe lepsze to już było.
Panowie , pytanie moje było w kontekście zakupu nowego kampera , ale jak Fiat silnika nie poprawi będę Laiką jeździł dozgonnie.
peja76 - 2024-09-16, 20:35
Andrzej 73 napisał/a: | Kazik II, Trzeba będzie jeździć kamperem do zgonu , bo nowe lepsze to już było.
Panowie , pytanie moje było w kontekście zakupu nowego kampera , ale jak Fiat silnika nie poprawi będę Laiką jeździł dozgonnie. |
Czemu tylko Fiat? jest jeszcze Crafter, Man i Sprinter, te pojazdy są do 2.0l i mamy wtedy dużo mniejszą akcyzę, co powinno przełorzyć się na cenę. Z tego co wiem to Crafter/Man są humorzaste ale Sprinter jakoś daje radę, może w tą stronę iść. No i jest jeszcze Ford
lewicki - 2024-09-16, 21:19
Bardzo dobry silnik u mnie z 9-biegowym automatem sprawuje sie dobrze przejechal 60000km bez awaryjnie,Pasek może sie urwac w każdej marce ja polecam wymiane 70-80tkm lub co 4 lata olej max 12000km.Jedyny problem to bez wykupienia FCA brak możliwosci kasowania bledów tylko odczyt.
tymar - 2025-01-01, 19:54
Jeżdżę od nowego ponad 2 lata, prawie 4 tyś km. Olej co 10 tyś. wymieniam sam. Pierwszy raz jak nalałem max oleju to pokazał to czujnik po przejechaniu ok 200 km, że stan za wysoki. Spuszczenie 0,5 litra oleju i po sprawie.
Nigdy więcej to się nie powtórzyło.
W serwisie Fiata można wykupić dodatkową gwarancję na dodatkowe 3 lata i do 100 tyś, warto.
Jeździ się super z 9-cio biegowym automatem.
Jak się będzie psuł to mam gwarancję, na razie jest super.
mischka - 2025-01-01, 20:05
tymar napisał/a: | Jeżdżę od nowego ponad 2 lata, prawie 4 tyś km. Olej co 10 tyś. wymieniam sam. | Miało być "prawie 40 tyś km"?
LukF - 2025-01-02, 17:21
mischka napisał/a: | tymar napisał/a: | Jeżdżę od nowego ponad 2 lata, prawie 4 tyś km. Olej co 10 tyś. wymieniam sam. | Miało być "prawie 40 tyś km"? |
Ależ skąd.
Przejechał 4 tyś. km i już wymienił olej po 10 tyś. km .... Taka nowoczesna matematyka serwisowa
Mandus - 2025-03-27, 19:50
No ja też rozważam zmianę kampera na Fiacie 2.2 180KM i automat 8 biegów (już obligatoryjnie przy tym silniku - przynajmniej w Adrii) i trochę się martwię tym silnikiem... Fiat teraz ogłosił akcję serwisową na wymianę pasków w wybranych pojazdach - dają teraz mocniejsze.
Z drugiej strony nie znam specjalnie złego silnika diesla od Fiata, może tak źle nie będzie.
To nie do końca silnik z Jeepa - generalnie to ich silnik 2.2 diesel z FCA (no teraz Stellantisa), który lata np. w Alfach Romeo, ale na potrzeby dostawczaków i właśnie Jeepa przekonstruowali ten silnik nieco - troszkę poszerzyli średnicę tłoka, blok jest żeliwny i zmienili parę innych drobnostek, aby był bardziej wytrzymały. Na portalach sprzedażowych już są auta z przebiegami pod 500tyś km - może nie jest tak źle.
Mandus - 2025-03-31, 10:36
Poniższe wywody to subiektywne opinie użytkowników i jak to na każdym forum, nie należy się bezgranicznie na nich opierać, ale:
Miałem okazję porozmawiac z kilkoma użytkownikami samochodów z tym nowym silnikiem 2.2 i generalnie opinia jest taka, że sam silnik nie jest zły. Problemem jest "ekologia", jak to w większości obecnych silników spełniających normę Euro 6. Masa różnych czujników wywalających z czasem różne błędy na desce, zdarzały się problemy z DPFem czy zapychający się kolektor. O dziwo rozrząd nie jest częstym problemem, ale głośno jest o zrywających się paskach w necie - ale jest na to jakaś akcja wymiany na mocniejszy teflonowy pasek w Fiacie - generalnie jest zasada, żeby wymieniać rozrząd nico wcześniej, niż mówi instrukcja. Niestety czasy silników bez AdBlue, DPF, EGR itp. dawno odeszły i mamy znacznie więcej elementów, które komplikują nam życie.
Jeszcze temat skrzyni automatycznej - 9 biegowej ZF - niestety skrzynia nie jest zbyt udana, oprogramowanie potrafi w czasie jazdy zdziwić kierowcę można - wiem, jak to wygląda od kolegi, który ma Ducato z tą skrzynią. Wgrali mu nowy soft i zobaczymy czy będzie lepiej. Niemniej Fiat już zmienił w 2025r tą skrzynię na AT8 - 8 biegowy automat (prawdopodobnie to japoński Aisin) i ma być wytrzymalsza i działać bezproblemowo.
ep08 - 2025-04-15, 00:44
Mandus napisał/a: | Na portalach sprzedażowych już są auta z przebiegami pod 500tyś km - może nie jest tak źle. |
A można jakiś link do tego?
Bo ja znalazłem takie z max. 260k. Co jak na roboczego busa to żaden przebieg, no może na kampera to jeszcze jakoś...
Te co mają ponad 500 to zwykle poprzednie 2.3, a to całkiem inny silnik.
One mają 2287cm3, a ten nowy 2.2 to ma 2184cm3 łatwo to pomylić.
Od 2025 ten silnik to wersja 4.0 i wraca do niego klasyczny bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
Mandus napisał/a: | Jeszcze temat skrzyni automatycznej - 9 biegowej ZF - niestety skrzynia nie jest zbyt udana, oprogramowanie potrafi w czasie jazdy zdziwić kierowcę |
Ta skrzynia na długich podjazdach po konkretnych górkach potrafiła się zdrowo przegrzać.
Mandus napisał/a: | Niemniej Fiat już zmienił w 2025r tą skrzynię na AT8 - 8 biegowy automat (prawdopodobnie to japoński Aisin) i ma być wytrzymalsza i działać bezproblemowo. |
Aisin w przeszłości też miał sporo wpadek, tak więc czas pokaże...
Simbus - 2025-04-15, 15:45
ep08 napisał/a: | Od 2025 ten silnik to wersja 4.0 i wraca do niego klasyczny bagnet do sprawdzania poziomu oleju. |
Jednak zmądrzeli..ja mam tego padalca bez bagnetu..a wskaźnik na liczniku działa z takim opóźnieniem.. że po dolaniu oleju to na drugi dzień mogę się dowiedzieć czy nie przelałem
Pytałem w serwisie czy jest opcja dołożenia bagnetu..nie ma
ep08 - 2025-04-15, 16:33
U mnie to samo.
Fiat mówi , że silnik ma być rozgrzany, równa powierzchnia, minutę na luzie i wtedy odczyt jest miarodajny.
Tyle teorii.....
SlawekEwa - 2025-04-15, 20:19
To dlaczego w starym modelu Ducato który ma bagnet odczyt w liczniku jest bezproblemowy?
Chyba ,że jest oleju 9 litrów i mu łatwiej się doliczyć
|
|