|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Hand made - ręczna robota - Baza AWD, 4x4
Woj-tek - 2024-11-24, 17:18 Temat postu: Baza AWD, 4x4 Witam szanowne grono.
Z uwagi, że już mam kilka lat mojego campervana rozważam budowę nowego tylko z tą różnicą że ma być z napędem na 4 koła. Oczywiście nie mam zamiaru robić z niego wyprawówki tylko coś do lekkiego terenu lub piasku przy plaży.
Skłaniam się ku Transit-owi AWD , vktóry jest węższy i cięższy od trojaczków.
Myślałem o Sprinterze ale budżet powala.
Pytanie brzmi jakie jeszcze inne wady widzicie w moim pomyśle.
Dziękuję za rzeczowe wypowiedzi.
Jacek999 - 2024-11-24, 19:38
Wada jedna, większa waga, ale przy rozsądnej zabudowie jesteś w stanie np. Mana TGE zbudować do ok. 3050 kg. Większość użytkowników będzie odradzała 4x4, ja polecam. Użytkowałem Mana TGE 4x4, może nie jest to terenówka, ale mokra trawa, piasek, błoto mu nie straszne, a poczucie bezpieczeństwa w czasie jazdy po sliskim nieocenione.
kaimar - 2024-11-27, 15:29
Transit AWD ma bardzo krótką skrzynię - jest wolny i pali jak smok - jazda max 110 w hałasie.
Miałem przez chwile takiego jako bazę pod kamperka ale z powodu powyższych wad Transit jeździ teraz w kurierce w okolicach Wisły. Jako ciekawostka poprzedni model nie miał tych wad.
Woj-tek - 2024-11-27, 23:13
Oglądałem dziś Craftera budżet podobny po upustach tylko coś ludzie narzekają, że jest awaryjny. Ma dodatkowo blokadę mostu.
Darson - 2024-11-28, 23:21
Busy z napędem 4x4 mają swoją cenę.
Ty chciałbyś zjeść ciastko i mieć ciastko. 😉
Dozbieraj i kup coś porządnego .
Albo zrób C i wtedy możesz grzebać nogą w propozycjach .
Woj-tek - 2024-11-29, 05:10
Darson napisał/a: | Busy z napędem 4x4 mają swoją cenę.
Ty chciałbyś zjeść ciastko i mieć ciastko. 😉
Dozbieraj i kup coś porządnego .
Albo zrób C i wtedy możesz grzebać nogą w propozycjach . |
Nie rozumiem Twojej myśli o ciastku. Nie mam ochoty pchać się w coś większego, szukam kompromisu między wielkością, budżetem i możliwościami trakcyjnymi.
A prawo jazdy kat C posiadam bo kiedyś myślałem o czymś większym ale dla dwóch w porywach do trzech osób na pokładzie nie ma to zupełnie sensu.
Darson - 2024-11-29, 09:09
Miałem na myśli to, że chcesz porządne auto z napędem, ale nie chcesz wydać zbyt dużo. Niektórych rzeczy nie da się pogodzić. 😉
Wojadżer - 2024-12-02, 15:59
Kolega właściwie nie pisał, że chce tanio.
Ale tak w ogóle, czy wy nie fetyszyzujecie za bardzo tych 4x4 ? No piękne są, nie powiem. Ale gdzie tak na prawdę chcecie wjeżdżać KAMPEREM? Bo nie mówię o wyprawówkach na Saharę, Syberię itp. Na ostatnich targach słuchałem faceta jak całą Islandię zjeździł - i to nie tylko po słynnej jedynej autostradzie - zwykłą alkową.
Już tylny napęd i terenowe opony zwiększają mobilność. Do tego mały lift, blokada mostu i trapy. I kompresor na pokładzie dla podbicia upuszczonych opon. Tak ja to widzę. Tak rozsądnie.
Darson - 2024-12-02, 17:24
No to źle zrozumiałem to zdanie . Cytat: | Myślałem o Sprinterze ale budżet powala |
bert - 2024-12-03, 12:51
Nie da się komuś kto w oparciu własne wrażeniach nie miał okazji zobaczyć/poczuć jaka jest różnica pomiędzy wycieczkami oską a wielonapędówką. Oczywiście, jeżeli kogoś cieszy i zadowala wędrowanie po utartych szlakach, postoje w miejscach (umownie mówiąc) ogólnodostęponych (zatem na ogół ludnych) lub wykorzystuje kampera jako mieszkanie do wielodniowych pobytów w jednym miejscu to 4x4 jest zbędny. Nie trzeba Sahary czy Syberii by dotrzeć do miejsc urokliwych, bezludnych nawet w Europie. Oską nie podoła, lub niesie za sobą ryzyko utknięcia, o co zresztą niech będzie nawet i mniejsza, ale problem w tym, że jaki uślizg w bok, jakieś stoczenie, konieczność wycofania może pociągnąć za sobą bardzo duże uszkodzenia kampera (szczególnie tego styropianowego).
Ale... wybór zgodny z potrzebami i chęciami (no i możliwościami finansowymi) w umysłach wybierających.
Wojadżer napisał/a: | Kolega właściwie nie pisał, że chce tanio.
Ale tak w ogóle, czy wy nie fetyszyzujecie za bardzo tych 4x4 ? No piękne są, nie powiem. Ale gdzie tak na prawdę chcecie wjeżdżać KAMPEREM? Bo nie mówię o wyprawówkach na Saharę, Syberię itp. Na ostatnich targach słuchałem faceta jak całą Islandię zjeździł - i to nie tylko po słynnej jedynej autostradzie - zwykłą alkową.
Już tylny napęd i terenowe opony zwiększają mobilność. Do tego mały lift, blokada mostu i trapy. I kompresor na pokładzie dla podbicia upuszczonych opon. Tak ja to widzę. Tak rozsądnie.
|
Woj-tek - 2024-12-04, 22:42
Decyzja zapadła Man będzie w mojej stajni. Ma napędy 4x4 oraz blokadę mostu.
Myślę, że na lekki teren starczy.
Darson - 2024-12-05, 06:50
Wrzuć jakiegoś linka. Chętnie pooglądam.
https://magazynauto.pl/porady/naped-na-wszystkie-kola-11-najpopularniejszych-rozwiazan-oraz-przykladowe-modele-z-rynku-wtornego-zalety-wady-na-co-uwazac,aid,3646
Napęd 4x4 to dodatkowe kilogramy. Wziąłeś to pod uwagę ? Wyrobisz się ? 😉
Jacek999 - 2024-12-05, 13:27
Woj-tek napisał/a: | Decyzja zapadła Man będzie w mojej stajni. Ma napędy 4x4 oraz blokadę mostu.
Myślę, że na lekki teren starczy. |
Brawo, dobry wybór, jakbyś miał jakieś pytania odnośnie Mana to zadzwoń.Tak się złożyło, że stoi jeszcze u mnie, można ew. coś podglądnąć
Woj-tek - 2024-12-05, 17:57
A mam inne wyjście, my już wiekowi czyli tylko we dwójkę.
Woj-tek - 2024-12-05, 18:02
Jacek999 napisał/a: | Woj-tek napisał/a: | Decyzja zapadła Man będzie w mojej stajni. Ma napędy 4x4 oraz blokadę mostu.
Myślę, że na lekki teren starczy. |
Brawo, dobry wybór, jakbyś miał jakieś pytania odnośnie Mana to zadzwoń.Tak się złożyło, że stoi jeszcze u mnie, można ew. coś podglądnąć |
Man już klepnięty zaliczka poszła, teraz czekać do lutego podobno.
Beczkę oleju tylko trzeba kupić.
Dziękuję za propozycję chętnie coś zobaczę.
|
|