|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
PEUGEOT - Wymiana rozrządu w Peugeot 280
MILUŚ - 2009-03-04, 00:01 Temat postu: Wymiana rozrządu w Peugeot 280 Serdecznie wszystkich witam
Sprzyjająca za oknami pogoda zachęciła mnie do bliższego zapoznania się z mojej żółtej łodzi podwodnejI tu mam problem : zamiast opisywanego w zakupionym przeze mnie poradniku paska rozrządu mam ŁAŃCUCH!!! Ponoć to lepiej ale nie zmienia to faktu ,że nie wiem na czym stoję .Ostatni samochód z tym wynalazkiem /PF126p/naprawiałem 20 lat temu!!!! W posiadanej przeze mnie książce w ogóle nie wspominają o tak rozwiązanym rozrządzie ,choć są w niej opisane roczniki 1981-2001
Na nic nie mogę trafić na ten temat . Jeśli " ktokolwiek widział , ktokolwiek wie " byłbym dżwięczny / tj.wdzięczny /
PZDR> MILUŚ
TomekW - 2009-03-04, 00:41
Hmm... nie wiem, czy to możliwe, żeby starsze J5 miały silniki z rodziny XD2/XD3? To chyba ostatnie łańcucowe silniki Peugeota Miałem kiedyś Peugeota 505 z silnikiem XD2S (2300 TD), to prawie perpetuum mobile!
gino - 2009-03-04, 06:41
zgadza sie..w roczniku 82, mozesz miec lancuch...
jesli przebieg masz mniejszy niz 400.000km...mozesz...nie interesowac sie tym zagadnieniem..
to sa wieczne silniki..jesli go nie przegrzejesz, i bedziesz zmienial olej , w terminach opisanych w instrukcji..BEDZIE CI SLUZYL jeszcze wiele lat..
co do lancucha..
nie slyszalem aby komus sie zerwal..
gdy, zaczyna byc ''luzny'' najpierw , bedziesz slyszal ''klekotanie-dzwonienie''
po prostu bedzie obijal sie o oslone..a to bedzie oznaczalo, ze jest juz do wymiany...
jesli po zapaleniu, nic niepokojacego w okolicach rozrzadu nie slychac...spij spokojnie..
MILUŚ - 2009-03-04, 23:28
gino napisał/a: | zgadza sie..w roczniku 82, mozesz miec lancuch...
co do lancucha..
nie slyszalem aby komus sie zerwal..
gdy, zaczyna byc ''luzny'' najpierw , bedziesz slyszal ''klekotanie-dzwonienie''
po prostu bedzie obijal sie o oslone..a to bedzie oznaczalo, ze jest juz do wymiany...
jesli po zapaleniu, nic niepokojacego w okolicach rozrzadu nie slychac...spij spokojnie.. |
Dzięki za uspokojenie do 400 tyś. dużo mi jeszcze brakuje ale mam pytanie czy nie ma tam jakiejś regulacji naciągu tego łańcucha ? Jakiejś wkładki ślizgowej lub czegoś podobnego ?
PZDR> MILUŚ
gino - 2009-03-05, 06:40
musi byc napinacz lancucha...
ale tak jak napisalem wczesniej...jesli nic nie dzwoni, nie stuka...to nie masz sie co martwic na zapas...
pierwszym objawem..jest stukanie-obijanie sie lancucha o obudowe rozrzadu...dopuki, takich dziwekow nie slyszysz..JEST WSZYTSKO OK..
napisales ze miales maluszka...
pamietasz kiedy w nich sie wymienialo rozrzad...po zapaleniu, na wolnych obrotach..silnik byl nienaturalnie glosny....jechales do mechaniora - diagnoza-rozrzad do wymiany..;-)
ZASADA TA SAMA...TYLKO PRZEBIEGI INNE
MILUŚ - 2009-03-17, 21:34
Wygłupiłem się
Podczas gruntownej orgonoleptycznej wizji lokalnej mojego silnika okazało się , że ........
mam jednak paski rozrzadu ......i to aż dwa Wszystkim którzy starali się mi pomóc / w szczególności GINO / składam serdeczne dzięki
PZDR>MILUŚ
bonusik - 2009-03-18, 11:38
Miluś...od pifka się nie wykpisz....
Pamietaj,że Gino do pifka lubi cosik zakąsić,najlepiej z grilla...
MILUŚ - 2009-03-18, 14:36
Piwko będzie jak adminy odblokują wirtualny forumowy browar
A serio , to myślę wreszcie zjechać na jakiś zlot i się ze wszystkimi poznać
Ale najpierw ..... żółta łódż podwodna musi wyjechać od stolarza i mechanika .......
PZDR> MILUŚ
darek 61 - 2009-03-21, 18:02
Witam.W styczniu wymieniałem sprzęgło i wykorzystałem to że miałem wyjęty silnik i skrzynie,wymieniłem też paski i rolki,oraz uszczelniacze na wale i wałku.Wymiana pasków nie jest najtrudniejsza przy wyjętym silniku,natomiast w samochodzie jest ciężko.Bardzo ciasno a znaki na kołach zębatych prawie niewidoczne choć nie jest to niemożliwe.POZDRAWIAM
MILUŚ - 2009-03-21, 20:42
Paski profilaktycznie dam wymienić mechanikowi / jak go znajdę , bo mój wycofał się w przedbiegach - ma za niski wjazd do warsztatu
Resztę robię sam
PZDR> MILUŚ
|
|