| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Porady dla kupujących kampera - CHAUSSON 720 ETAPE LINE - czy warto ?
zojka - 2025-01-05, 08:53 Temat postu: CHAUSSON 720 ETAPE LINE - czy warto ? Cześć,
Zastanawiamy się nad zakupem kampera dla 2+2.
Najbardziej podoba nam się układ w CHAUSSON 720 ETAPE LINE, oglądalismy go w dniu wczorajszym u dealera i mam mieszane uczucia co do jakości wykonania.
Niektóre elementy na pierwszy rzut oka wyglądały na niedopasowane lub wprost, niedokręcone.
Oprócz mankamentów, które zauważyłem, jest jeszcze problem z układem samej kuchni i zlewem, który jest za blisko siedzeń , przez co podczas zmywania zalewamy kanapę.
Dodatkowo, uchyt pod rozkładany stolik nalęzy lepiej dokręcić ponieważ zastosowali krótkie śruby.
Słyszałem również o elektryce, tu chcemy wprowadzić zmianę i dać wieksze solary + drugi akumulator w części hotelowej (2 x 95ah)
Wczeniej jeździliśmy Pilot G740 wiec mam porównanie do niego.
Czy moge prosić o opinie osoby które jezdzą modelem 2021 lub 2024 ?
orkaaa - 2025-01-05, 10:04
Nie da się porównać ! Każdy ma inne preferencje i wybiera układ i model który z jakiś względów mu odpowiada. Jeżeli wcześniej jeździłeś innym i był dobry lub masz jakieś uwagi to szukaj modelu który Ci odpowiada.
Jakość wykonania hm …. Chausson to nie jest górna półka. Sam jeżdże kamperem tej marki i … sporo poprawek sam robiłem. Niektóre rozwiązania są super inne bez sensu. Jakość wykonania dla mnie jest akceptowalna ale i mój budżet był dostosowany do takich wydatków. Chcesz lepszą jakość kupuj premium ale będzie dużo …drożej.
Co do ustawienia zlewu. Każdy wie że przy myciu wodą bryzga. Można myć tak ostrożnie aby nie brykała albo nie myć w ogóle. Jak jeździłeś kamperem to o tym wiesz i albo akceptujesz to rozwiązanie i coś dostosowujesz / jakąś roleta osłaniającą / albo nie kupujesz .
Dziś nikt nie kupuje akumulatorów kwasów !!!! To że dealerzy tego nie chcą zaakceptować / nowych technologii / to inna sprawa. Jeżeli chcesz ingerować w elektrykę to albo sam to robisz / ewentualnie zlecasz dealerowi / Ale to ogromny wątek wielokrotnie opisywany na forum … czyli ile prądu i jakiej mocy potrzebujesz, czym chcesz go przetwarzać i czym produkować . Tak czy inaczej jeżeli mówimy o bazie / akumulatorach / to zapomnij o kwasie !!!
ZEUS - 2025-01-05, 10:45
Jeżeli chodzi o markę Chausson to ja mam dobre doświadczenia. Porównując jakość wykonania do moich późniejszych kamperów (CI Elliot i Weinsberg) uważam, że była na przyzwoitym poziomie jak na ten segment. Co prawda mój Chausson był z 2011 roku i może ówczesne były solidniejsze🤪. W wielu kamperach "trzon kuchenny" (tak miałem w CI Elliot) jest ulokowany w bezpośrednim sąsiedztwie kanapy i z tym trzeba sobie jakoś radzić. Istotny jest układ wnętrza który spełni oczekiwania a układ w przedmiotowym jest dla 2+2 chyba najbardziej optymalny.
Andrzej 73 - 2025-01-05, 16:17
Chausson , to była i jest marka nowatorska. Zawsze coś nowego wprowadzają , co przeważnie inni kopiują i trwałe wchodzi w układ zabudowy wielu marek. Przejeżdżałem kamperem tej firmy pięć lat i złego słowa na nich nie powiem. Faktem jest że to produkcja 2001 rok była. Jednak patrząc na obecną jakość i design to dalej idą ta drogą co pierwotnie. Wiadomo marką premium nie jest , ale w tym budżecie ciężko coś lepszego znaleźć.
fan - 2025-01-05, 20:24
zgadzam się z kolegą w całej rozciągłości też 4 lata tym jeździłem trzeba zwrócić uwagę na jakość zabudowy, dla mnie bez porównania z niemieckimi kamperami w tym przedziale cenowym- całość GFK izolacja styrodur XPS od 30 lat kupuje tylko francuskie zabudowy o oknach juz nie wspomnę SEITZ
rjas - 2025-01-08, 18:05
Od prawie 5-u lat jeździmy 720 i tak jak już inni wspomnieli premium to nie jest, więc cudów się nie ma co spodziewać, ale w tym budżecie był jeszcze tylko Benimar z akceptowalnych opcji. Jeśli pasuje Wam układ to brać i się cieszyć.
Nie wiem u którego dealera chcesz kupić, bo to też istotny szczegół, jeśli chodzi o obsługę i pomoc w sytuacjach różnych. My kupiliśmy w Pszczynie i mogę ich polecić, nie zdarzyło się jeszcze żeby zostawili człowieka samego z problemem, nawet w weekend.
Problemem może niezbyt dużym jest górne łóżko z tyłu - latem jest tam bardzo ciepło i nasza córka nie bardzo chciała tam spać, a nie mamy klimy. Musiałem się jeszcze "nauczyć" współpracy ze stosunkowo małym garażem, ale da się żyć. Niezaprzeczalnym atutem jest ogromny salon i nie wiem czy jest inna marka z takim gabarytem (będzie problem co wybrać jak już go będziecie sprzedawać ). Jeśli chodzi o zachlapania, to zamontowałem szybkę z plexi i już nic nie chlapie.
Aku - nie idź w AGM, bo przy niskich temperaturach zacznie brakować prądu. Olejowy Eberspacher zużywa znacznie więcej prądu niż gazowa Truma - 280-300Ah LiFePO4 załatwia ten problem, a myślę że dalej montują ładowarkę dedykowaną do LiFePO4 która szybciutko naładuje rozładowany aku i nie musisz kupować dodatkowej ładowarki.
Jak będziesz miał jakieś konkretne pytania to wal śmiało
orkaaa - 2025-01-09, 13:35
Nie ten wątek ale chłopaków z Pszczyny też polecam.
zojka - 2025-01-12, 09:59
Bardzo dziękuje wszystkim, który podzielili się swoimi opiniami
Dealer od którego planujemy zakup jest z Pszczyny, swój wybór również oparłem o opinie i pierwsze kontakty z oboma dealerami.
Mam pytanie do rjas o akumulatory:
Pod fotelem pasażera mieści się Centra 95ah + druga 95ah za fotelem pasażera w części salonowej. Gdzie udało ci się umieścić 300Ah LiFePO4?
Jak rozmawiałem o akumulatorze o większej pojemności, to dostałem informację, ze się nie mieści.
Na tym etapie mam jeszcze możliwość zmiany jego lokalizacji w kamperze.
Posiadamy też Ecoflow Delte2 ,który bardzo dobrze się sprawdzała w poprzedniej podróży.
Rozważam dołożenie do niego: ECOFLOW Charger.
Z klimatyzacji postojowej nie korzystamy, mieliśmy ją w G740 ale użyłem jej może ze 2 razy i tylko dlatego, ze była zamontowana.
Jednak temperatury nie były jakieś ekstremalne.
Zaproponowano mi zamiast klimatyzacji postojowej - turbowentylator: Okno dachowe z wentylatorem 12 V MAXXFAN + roleta z LED
Co do małego garażu, na 10 miesięcy jazdy G740, garaż był zawalony dość dużą
ilością niepotrzebnych rzeczy i skończyło się na przewalaniu ich raz w jedną, raz w drugą stronę.
Również biorę pod uwagę, że do 720 trzeba będzie się przyzwyczaić i jakoś z sensem to wszystko poukładać.
Ogólnie , staramy się mocno ograniczać bagaże podczas podróży, ale to ciągły proces
Przy okazji zapytam jeszcze o alarm, domyślam się , ze jest dużo informacji na forum, które zaraz będę przeglądał , ale może w skrócie:
czy warto instalować: Alarm THITRONIK Wipro III + Moduł PROFINDER alarmu Wipro III , taki mi polecono u dealera ?
rigg - 2025-01-12, 18:26
| zojka napisał/a: | Mam pytanie do rjas o akumulatory:
Pod fotelem pasażera mieści się Centra 95ah + druga 95ah za fotelem pasażera w części salonowej. Gdzie udało ci się umieścić 300Ah LiFePO4?
Jak rozmawiałem o akumulatorze o większej pojemności, to dostałem informację, ze się nie mieści.
Na tym etapie mam jeszcze możliwość zmiany jego lokalizacji |
Nasz Karawaning wrzucił do swojego nowego benimara (na fordzie) bez problemu 280Ah pod fotel pasażera. film [/youtube]
orkaaa - 2025-01-12, 19:02
Co do wielkości akumulatora. Wszystko zależy od tego czy masz składany przez siebie / wówczas masz możliwość np zrezygnowania z grubej obudowy / albo kupujesz gotowego i zostaje Ci zmierzyć miejsce na wysokość pod siedzeniem bo w Fordzie wysokość jest największym problemem. Na szczęście lifepo4 można używać położony na boku / tak jest u mnie / i wówczas się mieści. Nie pamiętam ale u mnie było chyba 21 centymetrów. Nie wiem jak u Ciebie będzie wykończone miejsce pod akumulator. U mnie zero izolacji więc jeszcze izolację / od zimna / wkładałem, aby lifepo4 miał izolację od podłogi .
rjas - 2025-01-13, 11:17
Zojka - u mnie wygląda lub wyglądało to tak jak na zdjęciach. Tam gdzie LiFePO4 na górnej powierzchni jest jeszcze BMS i jak widzisz leży na boku.
|
|