| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FORD - Kamera lub kamery na przednim zderzaku
Jurek Jurecki - 2025-02-27, 20:37 Temat postu: Kamera lub kamery na przednim zderzaku Zamarzyłem sobie zamontować kamerę WiFi na przedniej tablicy rejestracyjnej do mojego Forda 2022.
Gdzie podłączyć się najbezpieczniej do 12V+, żeby elektronika auta nie oszalała wyczuwając jakiś obcy odbiornik?
Czy na przykład do zasilania radia? I wtedy dwie opcje chyba możliwe, albo na stałe albo po kluczyku czy pod bezpieczniki w skrzynce- dobry pomysł?
Czy ewentualnie gdzieś pod maską i ewentualnie jakiś tzw pstryk ON/OFF gdzieś na desce w kabinie?
Odczyt z kamery będzie po WiFi na Ipodzie. Na biurku działa bardzo fajnie a jak będzie w realu to się okaże, wydatek nieduży.
Może jakieś sugestie od użytkowników Forda, bo pewnie coś tam dodatkowo zasilaliście np. czujniki parkowania czy dodatkowe ekrany do np. czujników cofania/parkowania lub kamer.
Wiem, że temat jest uniwersalny ale tylko użytkownicy Forda mogą ewentualnie zdradzić, który konkretny bezpiecznik będzie odpowiedni lub konkretne kable
orkaaa - 2025-02-27, 23:29
Kamera to nie lot w kosmos. Zasilanie wszędzie tam gdzie masz plus i minus. Może być z oryginalnego zasilania pod maską - minus obudowa plus masz specjalny zacisk. Wówczas masz zasilanie na stałe. Najprostsze rozwiązanie. A tak swoją drogą po co Ci kamera w zderzaku lub tablicy rejestracyjnej z przodu ??? Jak chcesz coś rejestrować to znacznie lepsza jest typowa którą przykładasz do szyby. Jeżeli to ma być pomoc w parkowaniu to lepsze są czujniki.
joko - 2025-02-28, 01:31
| orkaaa napisał/a: | | Jeżeli to ma być pomoc w parkowaniu to lepsze są czujniki. |
A jeszcze lepsza jest kamera ....... ale nie w zderzaku czy tablicy rejestracyjnej , tylko patrząca z góry (np. zamontowana z przodu alkowy) .
Czujniki są zazwyczaj zbyt czułe i uniemożliwiają manewry na centymetry
SlawekEwa - 2025-02-28, 08:52
| joko napisał/a: | | A jeszcze lepsza jest kamera |
360 stopni
Darson - 2025-02-28, 12:00
Co to w ogóle ma być za kamera wifi, która jest IP68 ? I mróz, i śnieg, i woda wciskająca się wszędzie w czasie jazdy, jej nie zaszkodzi.
Chętnie poznam to cudo
Jurek Jurecki - 2025-02-28, 14:20
No właśnie brak tej precyzji.
Tak Tak najlepsze to są czujniki fabryczne w połączeniu z fabrycznym, systemem kamer 360. Mam takie od wielu lat to wiem- rewelacja, tylko nie mam w tym aucie.
Same czujniki są mało precyzyjne. Ja mam z przodu czujniki Valeo 632201 i nigdy nie wiesz czy to 40cm czy może już 10cm bo piszczą już ciągłym sygnałem od ok 40cm. Z tyłu mam kamerę fabryczną.
Używam świetnego, radia fabrycznego 1 DIN z roku 2022, które bez problemu łączy się z Iphonem lub Ipadem.
Dzisiejsze próby, pozabiurkowe dały jasny wniosek, żeby kamera/kamery dobrze pomagały chronić narożniki zderzaków w ciasnych parkowaniach muszą być zamontowane na pewnej wysokości, np. na obudowie lusterek bocznych.
Dla powątpiewających ale odważnych podaję link:
https://tiny.pl/styty2j0
u mnie działają.
Ryzyko nieduże bo tanie.
Chyba jakieś 12V w tych lusterkach znajdę, oczywiście poza tym do żarówki kierunkowskazów, bo inaczej żeby podejrzeć obraz z kamery musiałbym włączyć kierunkowskaz . Moje lusterka nie są podgrzewane ale może okablowane?
joko - 2025-02-28, 14:38
| SlawekEwa napisał/a: | | joko napisał/a: | | A jeszcze lepsza jest kamera |
360 stopni |
Mnie osobiście te fabryczne 360 stopni nie do końca pasują. Denerwuje mnie ten zniekształcony obraz. Do ogólnego rozeznania w sytuacji dookoła samochodu są ok, ale do pasowania na centymetry też mało precyzyjne.
Jurek Jurecki - 2025-02-28, 14:49
Ja używam w kolejnym już Volvo, na pewno poprawili oprogramowanie obsługujące/sumujące obrazy z tych kamer, teraz używam z roku 2023 i jestem b. zadowolony, jak mam wątpliwość to mam opcję przełączenia na konkretną kamerę. Oczywiście idealnie i pewnie na 100% to jak żona wspomoże ale robi się coraz bardziej leniwa
orkaaa - 2025-02-28, 14:55
Próbuj i opisuj. Problem przednich kamer to : deszcz, śnieg i syf z jezdni. Mam tylną i wiem jak wygląda obraz. Jeżeli ma być przydatna przy manewrach na centymetry to obraz musi być czysty i nie przekłamany. Czy z lusterka otrzymasz obraz który pokazuje Ci krawędź zderzaka ? Nie wiem próbuj ? Co do prądu w lusterkach to zależy od instalacji może jest tam aktywne 12 v. Jeśli nie, to trzeba pociągnąć przewody i jest to możliwe ale trzeba rozebrać drzwi. instrukcja na YouTube . Zmieniałem głośniki i wygłuszałem matą butylową i jest to do zrobienia.
joko - 2025-02-28, 15:00
A ile tych kamer chcesz zamontować , jedną czy więcej ?
To wifi nie do końca jest dobre do takich zastosowań, głównie ze względu na zwłokę w logowaniu przy uruchamianiu. Jeśli to ma być cały czas zasilane to jeszcze ujdzie, ale czy jest sens aby kamera działała wtedy kiedy nie jest potrzebna ?
Jeśli zrobisz jakiś włącznik, aby uruchamiała się wtedy kiedy będziesz jej potrzebował to weź pod uwagę, że zanim zaloguje się do sieci i zanim zobaczy ją aplikacja , to może minąć nawet kilka sekund . W czasie jazdy w ruchu kilka sekund to dużo
Moim zdaniem kamera powinna być po kablu , a monitor do jej podglądu powinien być dedykowany. Podgląd na monitorze od infotainment'u bywa niewygodny.
Jeśli prawidłowo dobierzesz rozdzielczość monitora do rozdzielczości natywnej kamery to jakość obrazu i jego szczegółowość będzie nieporównywalnie lepsza od cyfrowego obrazu przeskalowanego do jakiegoś okienka wyświetlanego na infotainment.
joko - 2025-02-28, 15:08
| Jurek Jurecki napisał/a: | | Ja używam w kolejnym już Volvo, na pewno poprawili oprogramowanie obsługujące/sumujące obrazy z tych kamer |
Jeśli chodzi o Volvo to kamery 360 mam w spalinowym XC90 i elektrycznym XC40 które jest nowsze i ma aktualizowane oprogramowanie średnio raz w miesiącu i uważam , że obraz w tym nowszym jest sporo gorszy jak w XC90. Nie wiem czy wynika to z jakości samych kamer, czy obróbki obrazu.
Jurek Jurecki - 2025-02-28, 15:13
Zwłoka minimalna, no może poza tym, że muszę wybrać konkretną kamerę na WiFi. Każda ma swoje pseudo IP. Testuję bawię się wyjazdami i wjazdami pod moją wiatę. Na te chwile zasilam z gniazda zapalniczki . Ja chcę używać tylko do parkowania w ciasnych miejscach i chodzi mi tylko i wyłącznie o narożniki zderzaka a te są dobrze widoczne z kamery przyczepionej na obudowie lusterka.
Jurek Jurecki - 2025-02-28, 15:17
| joko napisał/a: | | Jurek Jurecki napisał/a: | | Ja używam w kolejnym już Volvo, na pewno poprawili oprogramowanie obsługujące/sumujące obrazy z tych kamer |
Jeśli chodzi o Volvo to kamery 360 mam w spalinowym XC90 i elektrycznym XC40 które jest nowsze i ma aktualizowane oprogramowanie średnio raz w miesiącu i uważam , że obraz w tym nowszym jest sporo gorszy jak w XC90. Nie wiem czy wynika to z jakości samych kamer, czy obróbki obrazu. |
W dieslu z 2017 było gorzej niż w rechargu z 2023- to jest b. dobre, lubię to. Często czyszczę kamerki
Darson - 2025-03-01, 05:40
to kamera cofania, jak sama nazwa wskazuje. Nie jest narażona na tak duże ciśnienie, jak z przodu.
orkaaa, potwierdził, co napisałem wcześniej.
Długo nie pociągnie, mogę się założyć o browara 😁
Jurek Jurecki - 2025-03-27, 16:36
Sprawdza się bardzo dobrze, używam tylko przy b. ciasnym parkowaniu pod wiatą- na tzw centymetry i nie muszę nikogo prosić o pomoc . Zasilam, na szybko z gniazda zapalniczki i a mocuję na rzep na narożniku tylnym lub przednim, czyli na tym, który akurat mnie interesuje. Dużo radości za ok 70pln
Darson - 2025-03-27, 22:46
Czyli nie jest zamocowana na stałe i w konkretnym, w zasadzie jednym celu- do parkowania pod wiatą.
Jeśli się sprawdza to ok.
Pogratulować pomysłu 👍
P.s.lubimy tu czasem pooglądać zdjęcia 😉
|
|