Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Po Polsce - Ktoś zapłaci za Twoje podróże!

pionier01 - 2025-03-05, 23:11
Temat postu: Ktoś zapłaci za Twoje podróże!

SlawekEwa - 2025-03-06, 09:30

Twój projekt odnośnie auta to mi się podoba, jednak raczej poszedłbym w usunięcie oryginalnej ściany grodziowej, zamontowanie ściany "kurierskiej " trochę bliżej tyłu auta i wtedy jest dodatkowa powierzchnia mieszkalna z kabiny auta, a załadunek towaru tylnymi drzwiami nawet wygodniejszy niż bocznymi.
Teraz sprawa przewozu towarów po Europie.
W dzisiejszych czasach słabo widzę powierzenie komuś towarów do transportu kto nie ma firmy przewozowej z dobrą opinią, a na opinię pracuje się czasem latami.
Jak firma to zaraz podatki, zus-y i inne obciążenia i wtedy opłacalność projektu może być problematyczna

joko - 2025-03-06, 09:59

SlawekEwa napisał/a:

W dzisiejszych czasach słabo widzę powierzenie komuś towarów do transportu kto nie ma firmy przewozowej z dobrą opinią, a na opinię pracuje się czasem latami.
Jak firma to zaraz podatki, zus-y i inne obciążenia i wtedy opłacalność projektu może być problematyczna


Dokładnie :szeroki_usmiech

Żeby można było robić transport międzynarodowy , trzeba mieć firmę transportową , zezwolenia, itp.i są to na tyle duże koszty, że taki samochód musi latać na okrągło , aby to się spięło
Tak, że nie widzę tego, że "jedziemy sobie na kilka dni do Hiszpani, potem do Grecji ..... " :haha:

Taki model "podróżowania" uprawiają teraz wszyscy kierowcy TIR'ów i międzynarodówek do 3,5t z kurnikiem na dachu ....... zapytajcie ich ile nazwiedzali :haha: :spoko

SlawekEwa - 2025-03-06, 11:31

joko napisał/a:

Taki model "podróżowania" uprawiają teraz wszyscy kierowcy TIR'ów i międzynarodówek do 3,5t z kurnikiem na dachu ....... zapytajcie ich ile nazwiedzali

Kuba obejrzyj sobie kilka vlogów tej pary
https://www.youtube.com/@oczymapodwojnej/videos

Darson - 2025-03-06, 18:50

Cytat:
Żeby można było robić transport międzynarodowy , trzeba mieć firmę transportową , zezwolenia, itp.i są to na tyle duże koszty, że taki samochód musi latać na okrągło , aby to się spięło

Pozwolę sobie zaoponować.
Zaznaczam, że nie oglądałem tego video ( żeby nie było, że piszę bez zrozumienia :diabelski_usmiech )
Do i z Norwegii jeżdżą dziesiątki busów i nikt nie ma firmy transportowej. Tzn może i coś mają zarejestrowane niektórzy, ale większość działa na zasadzie" na telefon. " Bez żadnej rejestracji i odprowadzania podatków.
W Norwegii wszystko jest drogie, więc takie busy wożą wszystko. Głównie żarcie, a jeśli ktoś remontuje dom to i materiały budowlane.
Części do samochodów są w stanie dostarczyć w dwa dni.
A z Norwegii też wywożą wszystko, co się rodakom udało zdobyć.
Meble, lodówki, rowery itp.

SlawekEwa - 2025-03-06, 20:16

Darson napisał/a:
Zaznaczam, że nie oglądałem tego video ( żeby nie było, że piszę bez zrozumienia

To jednak obejrzyj :haha:

Darson - 2025-03-07, 09:05

Goście tymi busami robią transport międzynarodowy.
Może trochę nielegalny, ale transport 😉

SlawekEwa - 2025-03-07, 09:56

Darson napisał/a:
Może trochę nielegalny, ale transport

To tak jak można być trochę w ciąży :haha:

joko - 2025-03-07, 22:46

SlawekEwa napisał/a:
Darson napisał/a:
Może trochę nielegalny, ale transport

To tak jak można być trochę w ciąży :haha:


:szeroki_usmiech :spoko

"1 maja 2022 roku weszła w życie poprawka zawarta w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1055/2020. Rozporządzenie wprowadza zmiany w przepisach rozporządzeń nr 1071/2009, 1072/2009 oraz 1024/2012, które do tej pory regulowały jedynie rynek transportu ciężkiego. Według nowych przepisów zarobkowa działalność transportowa prowadzona przy pomocy pojazdów o dmc w przedziale 2,5 – 3,5 tony będzie traktowana na równi z transportem ciężkim (powyżej 3,5t)"

"Rozporządzenie przyjęte przez Parlament Europejski dotyczy wszystkich przedsiębiorstw transportowych realizujących zarobkowe przewozy międzynarodowe na terenie Unii Europejskiej za pomocą tzw. busów, czyli pojazdów o dmc w przedziale 2,5-3,5t. do prowadzenia których wymagana jest kat. B prawa jazdy."

"Zgodnie z założeniami transport lekki został tak samo uregulowany jak transport ciężki." Przepisy zakładają, że przewoźnik wnioskujący o wydanie licencji dla transportu do 3,5t powinien spełniać następujące wymagania:

- Posiadać kompetencje zawodowe do zarządzania operacjami transportowymi – potwierdzone Certyfikatem Kompetencji Zawodowych (CKZ)
- Posiadać zabezpieczenie finansowe – 1800e na pierwszy pojazd i 900e na każdy kolejny wykorzystywany pojazd
- Posiadać rzeczywistą i stałą siedzibę w jednym z państw członkowskich UE
- Posiadać dobrą reputację"

"Wymóg posiadania licencji transportowej dla transportu do 3,5t to pierwszy etap zmian, którego wdrożenie nastąpiło w 2022r. Nie jest to jednak koniec reform, ponieważ w następnych latach lekkich przewoźników czeka instalacja tachografów w pojazdach."


Jedynym odstępstwem od wyżej zacytowanych , jest transport na potrzeby własne (prywatne lub własnej firmy) i na tym wózku jadą ci busiarze o których pisze Darson (w razie kontroli drogowej przez policję, celników czy skarbówkę próbują udowadniać , że jadą prywatnie i wiozą swój towar. Jednym się to udaje innym nie ;)
O ile takie tłumaczenie ma pewne szanse przejść w przypadku kontroli policyjnej , o tyle w przypadku kontroli celno skarbowej tłumaczenie że wiezie się np. wspomniane materiały budowlane do Norwegii na własne potrzeby widzę raczej słabo :haha:

Ponieważ kontrole busów i dostawczaków są częste i powszechne , zabawa jest raczej na dłuższą metę skazana na fiasko :szeroki_usmiech

Wracając do pomysłu Pioniera , czyli połączenia kampera z dostawczakiem w celu uzyskania dodatkowego dochodu na potrzeby podróżnicze , to jeśli ma to być legalne , to będzie zupełnie nieopłacalne , a jeśli nie legalne .... to może być bardzo kosztowne :bigok

Przy opcji nielegalnej dochodzi jeszcze kwestia bardzo ograniczonej klienteli. Transport na potrzeby firmowe wymaga wystawiania faktur, więc odpada w 100%, natomiast znalezienie chętnego na powierzenie prywatnej przesyłki komuś kto nie ma nawet ubezpieczenia też będzie trudne.
W Polsce może znajdzie się ktoś , kto będzie chciał coś w ten sposób przesłać np. do Hiszpanii, ale interesuje mnie jak autor pomysłu wyobraża sobie szukanie kolejnych zleceń , aby z takiej Hiszpanii pojechać sobie za darmoszkę np. do Grecji ? :bajer

I jeszcze jedno , mianowicie jakich zysków z takiej "działalności" oczekuje autor tego pomysłu ?
Pytam , bo wiem ile płacę legalnym przewoźnikom za transport przesyłek po Europie , gdzie mam fakturę z VAT'em i pełną odpowiedzialność za towar po stronie przewoźnika (zabezpieczoną solidnym ubezpieczeniem) , od momentu załadunku, aż do dostawy.
Przykładowo , transport 24 godzinny ładunku o wadze 800kg i objętości 16m3 (czyli pełna 10-cio paletowa międzynarodówka) na dystansie 1500km to około 3500PLN brutto z 23% VAT

Bez faktury , ubezpieczenia i gwarancji szybkiej i terminowej dostawy musiał bym być desperatem, aby zapłacić za to 1/3 kwoty, a mówimy o 16m3 i 800kg towaru, gdzie w proponowanym wynalazku będzie pewnie dostępne 20% z tego :spoko

Regularny kurier dostarczy paczkę o wadze 30kg za 120-250PLN zależnie od kraju (i też daje fakturę , ubezpieczenie i gwarancję terminowej dostawy) , a raczej wątpię aby bus przerobiony na kampera zabrał "w podróż" 300kg paczek.

Jak ma się do przesłania coś większego i cięższego niż standardowa paczka kurierska , ale jest tego mniej niż cały dostawczak , to wrzuca się to na gieldę transportową i za chwilę dostaje się kilka , kilkanaście propozycji tzw."doładunku" . Europaletę ładunku, można bez problemu dostarczyć w ten sposób za około 100-150EUR (oczywiście znowu faktura, ubezpieczenie, itd.)


Reasumując , dla mnie pomysł ciekawy od strony technicznej, ale z małą szansą na praktyczną realizację :spoko

przemo.d - 2025-03-07, 23:03

Totalna bzdura, tak to każdy busiarz, kierowca ciężarówki mógłby powiedzieć, że zwiedza świat a ktoś za to płaci... Nawet ja bym się łapał. Tylko, że jak jesteś w robocie to nie na wakacjach. Telefony, czas, wszystko Cię atakuje itd. To nie wakacje ani odpoczynek tylko gonitwa i robota. Wakacje to przedewszystkim wolna głowa :spoko
joko - 2025-03-07, 23:20

przemo.d napisał/a:
Totalna bzdura, tak to każdy busiarz, kierowca ciężarówki mógłby powiedzieć, że zwiedza świat a ktoś za to płaci... Nawet ja bym się łapał. Tylko, że jak jesteś w robocie to nie na wakacjach. Telefony, czas, wszystko Cię atakuje itd. To nie wakacje ani odpoczynek tylko gonitwa i robota. Wakacje to przedewszystkim wolna głowa :spoko


" Gdzie pojedziesz w tym roku na wakacje ? ...... jeszcze nie wiem, gdzie będą adresowane paczki " :haha: :haha: :haha: :szeroki_usmiech :spoko

"Mam dla Pana do przewiezienia przesyłkę do Grecji, na kiedy może Pan ją dostarczyć ? ...... W przyszłym tygodniu wybieram się w tamtym kierunku, bo na Bałkany. Ze 3 dni spędzę na termach na Węgrzech, potem Plitwickie Jeziora, ale tam będzie krótko. W Chorwacji max. tydzień, potem szybciutko jakaś Macedonia, obowiązkowo Albania na dziko, ale też góra tydzień ..... myślę że max . koniec przyszłego miesiąca ........ Ale ja mam do przewiezienia słoik świątecznej sałatki warzywnej dla córki do Aten :gwm " :mrgreen: :-P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group