Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - peugeot j5 - pęknięte mocowanie półosi

Maciek Wu - 2025-09-09, 08:10
Temat postu: peugeot j5 - pęknięte mocowanie półosi
Cześć. :spoko Czołgając się dzisiaj pod dziadkiem w ramach inspekcji, natrafiłęm na takie pęknięcie jak na zdjęciach. :-/ Nie znam się i nie wiem jak fachowo to nazwać, ale to chyba pęknięta łapa mocująca półosi. Co z tym zrobić? Czy to da się zespawać jakoś? :?:
Bim - 2025-09-09, 12:14

Oj nie fajnie to wygląda tam w ogóle nie ma łożyska podtrzymująca dłuższą półoś.
Podejrzewam że gniazdo wyrobione na maksaa i pękło od wibracji.

Dawno masz tego kampera?

Maciek Wu - 2025-09-09, 13:15

Bim napisał/a:
Oj nie fajnie to wygląda tam w ogóle nie ma łożyska podtrzymująca dłuższą półoś.
Podejrzewam że gniazdo wyrobione na maksaa i pękło od wibracji.

Dawno masz tego kampera?

Tak, jeździmy od kilku lat nim. Z półtora miesiąca temu był na przeglądzie, a potem u mechanika i nikt nic nie zwrócił uwagi. Potem zrobiliśmy nim kupe kilometrów, więc może to świeża sprawa...

Bim - 2025-09-10, 12:25

Powinno być łożysko podtrzymujące półoś, a śladu po nim niema.
Ja jak miałem wywalone łożysko to pod każdą górkę samochód dostawał wibracji.
Na początku wymieniłem gumy pod silnikiem ale to nic nie dało dopiero luz na półosi wskazał winowajcę.
U ciebie nie ma wibracji podczas podjazdów pod górkę?

Maciek Wu - 2025-09-10, 14:11

Bim, No właśnie o tyle dziwne, że podczas jazdy nic nie czułem i w sumie przypadkowo to odkryłem... Załamka :(
Bim - 2025-09-10, 15:38

Pewnie kupiłeś już bez łożyska na półośce jak byś pospawał jakimś cudem to i tak gniazdo będzie wybite jeździsz parę lat bez łożyska to pojeździsz dalej trzeba się rozglądać za silnikiem lub połówką bloku:spoko
majsterus - 2025-09-10, 16:26

Kolejnym etapem będzie wybicie łożyska w skrzyni, wyciek oleju i koniec skrzyni.