Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Przeróbka z FWD na AWD

adamer - 2025-10-18, 18:19
Temat postu: Przeróbka z FWD na AWD
Witam. Mam kampera na vanie Renault Master II 2008r(zabudowa Possl Roadmaster). Jestem zadowolony z wnętrza i ogólnie z samochodu.
Jednak często zapuszczam się w miejsca gdzie przydałby się napęd 4x4 najlepiej z reduktorem.
Czy znacie jakieś firmy w Polsce/EU, które się tym zajmują takimi przeróbkami ?
Napisałem do francuskiej firmy Dangel, ale coś nie odpowiadają.
Wiem, że koszty będą spore, jednak najtańsze nowe z 4x4 kosztują ponad 300tys. i zabudowy mają mniej funkcjonalne. Używanych jak na lekarstwo.

bert - 2025-10-18, 20:22

jeśli dobrze rozumiem to to czego oczekujesz to to , że ktoś ma do jakiegoś pojazdu (posiadającego określoną homologację, określone warunki techniczne tudzież taką a nie inną konstrukcję fabryczną) zamontować napęd na wszystkie koła i to jeszcze z reduktorem?
I to wszystko ma być taniej niż 300 000 na dodatek legalnie poruszać się po drogach publicznych?


moim zdaniem: nie ma takiej możliwości

adamer - 2025-10-19, 13:19

bert napisał/a:
jeśli dobrze rozumiem to to czego oczekujesz to to , że ktoś ma do jakiegoś pojazdu (posiadającego określoną homologację, określone warunki techniczne tudzież taką a nie inną konstrukcję fabryczną) zamontować napęd na wszystkie koła i to jeszcze z reduktorem?
I to wszystko ma być taniej niż 300 000 na dodatek legalnie poruszać się po drogach publicznych?


moim zdaniem: nie ma takiej możliwości


Dokładnie tego oczekuję. Wspomniana firma Dangel robi takie przeróbki i zapewne daje homologację.
Nie wiem tylko czy robią to w Masterze.

bert - 2025-10-19, 13:35

taaa. tylko jakoś nie chce im się z tobą gadać ;)
Myślę, że nie do końca orientujesz się w tym, co ta firma robi. Jeśli się nie mylę (a oczywiście mylić się mogę, nie wykluczam takiej opcji) ale oni nie bawią się w jednostkowe przebudowy. Po prostu koszty zalegalizowania takich zmian w przypadku jednostkowego wykonania są zbyt duże, by miało to jakikolwiek sens ekonomiczny. Oczywiście, kto bogatemu miałby zabraniać jeśli bogaty się uprze. Ciekaw jestem co Ci odpowiedzą (jeśli w ogóle odpowiedzą). Oczywiście życzę by było to w zgodzie z twoimi oczekiwaniami i na miarę zasobności portfela.
Czekam z dużą ciekawością na rozwój wypadków.

przemo.d - 2025-10-19, 14:33

:mrgreen: problemem jest telewizja.... naogladają się ludzie głupot, że wystarczy wziąć szlifierkę, pojechać na szrot za 5kpln kupić trochę gratów, pociąć, pospawać i za 2 odcinki wszystko hula :haha:
Nawet tylko troszkę używając głowy wiadomo, że taka przeróbka przekroczyła by wartość takiego "kapcia" kilkukrotnie. Zdrówka życzę :bajer

Darson - 2025-10-19, 15:17

Taniej wyjdzie kupić coś na Mercedesie albo Iveco, a nie dłubać w Masterze.
Posłuchaj Pana bert,
Zęby zjadł na offroadzie ;)

adamer - 2025-10-19, 16:55

Pewnie Wszyscy macie rację (z wyjątkiem przemo.d , od dawna nie oglądam telewizji ;-) )
Nie pomyślałem o konieczności homologacji. Na dodatek doczytałem się na stronie zarówno firmy Dangel jak i Oberainger, że przerabiają używanych :-(
Równolegle rozglądam się za czymś co już ma 4x4 i nie kosztuje ponad pół miliona. W grę wchodzi (jeżeli mówimy o nowym)chyba tylko Corado na Fordzie. Muszę gdzieś zobaczyć na żywo. Napisałem też do przedstawiciela Possl z zapytaniem czy oferują coś z napędem 4x4.
Jeszcze pytanie do Pana bert , któremu nie chce się z mną gadać ;-)
Gdyby jednak udało mi się znaleźć wykonawcę w kraju, to jak wygląda proces homologacji, gdzie to się robi i jaka mogłaby być orientacyjna cena?
Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.

bert - 2025-10-19, 18:45

adamer napisał/a:

Jeszcze pytanie do Pana bert , któremu nie chce się z mną gadać ;-)
Gdyby jednak udało mi się znaleźć wykonawcę w kraju, to jak wygląda proces homologacji, gdzie to się robi i jaka mogłaby być orientacyjna cena?
Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.


1 - odpowiedź na pytanie do mnie: no sam napisałeś, że się do nich zwróciłeś ale nie odpowiedzieli
2 odpowiedź na pytanie ogólne: nie znajdziesz, nie ma możliwości takiej homologacji chyba, że masz miliony na roztrwonienie. A nie masz, gdybyś miał, to już kupiłbyś coś nowego i wierz sobie albo nie, kosztowało by cię to dużo dużo mniej niż "homologacja".

Oczywiście możesz pójść na rympał i zlecić komuś kto coś ci wystruga na podwórku warsztatu. Są w najjaśniejszej ludzie zdolni do takiego czynu ale i są też zdolni by takie coś zrobić (jeśli już musisz to stawiaj na tych drugich ;) będzie drogo, ale tak jak sobie zamarzyłeś. Ale... niebawem gdy już wymuszą na stacjach diagnostycznych dokumentację zdjęciową z przeglądów to te wszystkie samoródki będą tanio, bardzo tanio do kupienia.

Z pralki "frania", pracowity (nie oznacza, że mądry) amator może wyrzeźbić pralkę full "automat", ale prościej, taniej, skuteczniej jest kupić "automat".

Darson - 2025-10-19, 21:21

adamer napisał/a:
Jestem zadowolony z wnętrza i ogólnie z samochodu.

Trochę dziwne podejście. :shock:
Zastanow się, co jest dla Ciebie ważniejsze ?
Kolor mebli i umiejscowienie kibla czy możliwość wjeżdżania w trudniejszy teren ?
Popieprzył bym to "zadowolenie z wnętrza " i kupił blaszane z napędem.
Zlecasz wykonanie zabudowy i wyjdzie to taniej albo podobnie kosztowo.
I masz firmowy napęd 4x4 :bigok
Od siebie dodam, że moją kamperową przygodę też chciałem zacząć od wykonania zabudowy na blaszance 4x4, ale po rocznym poszukiwaniu na mobile.de i kosmicznych cenach, odpuściłem.
Wjeżdżanie vanem w teren to proszenie się o problemy 😂

mischka - 2025-10-20, 06:55

Ostatnio Yucon 4x4 zrobił się bardzo popularny. :spoko
adamer - 2025-10-20, 19:34

Wygląda na na to że "wyleczyłem się " z chęci przeróbki Mastera na 4x4 ;) Będę szukał czegoś gotowego 4x4 z odpowiadającą nam zabudową. Z noclegów na dziko nie rezygnuję. Wiem gdzie mogę wjechać i wyjechać samochodem ważącym ponad 3T. Zdarza się że sprawdzam niepewne odcinki na piechotę ;)
Dziękuję wszystkim za uwagi.

przemo.d - 2025-10-20, 21:00

Powodzonka ale znowu nie będzie łatwo bo tego prawie nie ma.
Ja i pewnie większość z nas sprawdza niebezpieczne miejsca zanim w nie wjedzie :lol: to taki standard przy parkowaniu przy plaży itd..
Ja raczej omijam kempingi a zdaża się, że w nieznanych rejonach zerkam na mapki googla i później skuterkiem jadę najpierw "oglądnąć" czy dam radę tam wjechać/dojechać kamperkiem. /szerokość, wystające krzuny czy nachylenie drogi ../
Pozdrawiam.

Darson - 2025-10-20, 21:07

przemo.d,
Cytat:
nie będzie łatwo bo tego prawie nie ma
:shock:
przemo.d - 2025-10-20, 23:03

I na sprzedaż jest pewnie za drobne ;)
bert - 2025-10-21, 00:32

no! te naklejki to muszą nieźle podnieść cenę ;)
Darson - 2025-10-21, 06:05

A kiedy Mercedesy były tanie ?
To kolega adamer, chciał jeszcze, żeby to wszystko było tanio ?

Aaaaa, to w Media Expert kupi :haha:

mischka - 2025-10-21, 06:58

przemo.d napisał/a:
Powodzonka ale znowu nie będzie łatwo bo tego prawie nie ma.

Jest tego całkiem sporo tylko trzeba sprowadzić
Darson napisał/a:
To kolega adamer, chciał jeszcze, żeby to wszystko było tanio ?

Aaaaa, to w Media Expert kupi :haha:

A gdzie on napisał że ma być tanio?

Darson - 2025-10-21, 09:00
Temat postu: Re: Przeróbka z FWD na AWD
adamer napisał/a:

Wiem, że koszty będą spore, jednak najtańsze nowe z 4x4 kosztują ponad 300tys..

Tutaj jest sugestia, że wolałby ciut taniej niż 300k. No i koledzy napisali, że z naklejkami są droższe, więc nie polecają 😁


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group