Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Po Polsce - po co Austria czy Węgry.

MAWI - 2025-12-19, 11:05
Temat postu: po co Austria czy Węgry.
Skoczyło się trzepanie kasy na radarach. Bo ludzie wolniwj jeżdżą.
MAWI - 2025-12-19, 11:09

Przed wiazdem do miejscowości wypoczynkowych. Kurortami. A nawet tymi co mają u siebie kempingi. A nawet przy przejśviach granicznych na terenie naszego kraju. Szok.
Mazur - 2025-12-19, 12:29

Przed wjazdem do Rzeszowa na krajowej czwórce od strony Przemyśla już od kilku lat jest taki znak. Bez paniki :-P
MAWI - 2025-12-19, 12:57

Pewnie spoko.Tylko dzisiaj przed Płockiem ważyli wszystkie busy. Kampera tam nie było.
gryz3k - 2025-12-19, 14:43

A u nas kary za przeładowanie srogie...
aviator - 2025-12-19, 15:46

Dokładnie - poza tym, jak w artykule, samo zważenie to jedno a zatrzymanie do kontroli i ponownego ważenia to drugie. Dopóki mają takie strzały na busach, to na te kilka kg w kamperach nikt nie będzie zwracał uwagi.
https://www.otomoto.pl/ne...ycznej-kontroli

Cyryl - 2025-12-19, 19:43

MAWI napisał/a:
Pewnie spoko.Tylko dzisiaj przed Płockiem ważyli wszystkie busy. Kampera tam nie było.


pojazdy na ważenie kierują funkcjonariusze ITD, a ci sprawdzają funkcjonowanie firm transportowych zgodnie z Ustawą o Transporcie Drogowym.
są to zwykli pracownicy, więc jeżeli mają wyznaczone jakieś cele, to rzadko wychodzą poza ramy działalności.

MAWI - 2025-12-19, 22:06

Mam sąsiada który pracuje w ITD. Jest inspektorem. W okolicach Kutna . W stronę Warszawy jest waga. W Kaszewach. Wspomniał że kasa z Tirów coraz mniejsza. Bo wagę trzymają. A i czasu raczej przestrzegają. Mają naciski na busy. Hłownie na ich wagę. Bingo. Tacha brak. A za przeładowanie. Kary ogromne. Niestety kampery też im wjechały na celownik. Głownie to Nasza zasługa. Bo ostatnio bardzo głośno i zbędny szum medialny. Czyli kolejna szansa trzepania Polaka. Niedawno ważyli Jacka JAWA. Na szczęcie Było okej. Jest nadzieja w tych nowych przepisach że 4.250 kg na B. ale kiedy to będzie? A póki co zdjąć haki rampy. i starać się do wagi w dowodzie. Da się. Więc głowy do góry.
A jeszcze niedawno baliśmy się Austrii. A od niedawna Węgier. Jak tak dalej pójdzie to niebawem bedzie zakaz biwakowania na dziko. Kto wie. Polski ład i takie tam zmiany na lepsze.

MiGa - 2025-12-19, 22:40

A gdzie Jacka zważyli? A tyle się Wiesiek napracowałeś montując rampę w Mobilvettcie. I co ja mam biedny uczynić?
MAWI - 2025-12-20, 09:50

Cześć Mirek. Jak wiesz nic człowiekowi nie jest dane na wieki i na zawsze.
Jeszcze kilka lat temu nikt w ogóle nie myślał o ważeniu pojazdów. Zadnych. Wieszało się rampy . Woziło na nich motory i inne cuda nawet Quady Ani w Austrii ani nigdzie na świecie nie było kłopotu. Potem Austria ,Wegry i podobno Niemcy. Wyczaili że pod pretekstem troski o bezpieczeństwo .Zaczęli kontrolować. I nakładać coraz większe kary. Nie jednokrotnie opłacało się kiedyś zapłacić i jechać dalej. Nawet za przekroczenie prędkości. Tak było , ale już nie wróci. Teraz nasi mędrcy też zaczęli się o nas troszczyć. Ludziska jeżdżą wolniej Tir rzadko przeładowany. A wagi świecą pustkami. Szarą strefą zawsz były busy. A że ostatni dużo mówi się o kamperach i o ich wadze. Więc czemu nie. Sławek ( sąsiad ITD) mówi że jak mają wagę na czuwaniu to żadnego busa i kampera nie puszczą bez ważenia. I mało który jest ok. Takie mają wytyczne. Widać trzeba naszy pojazdom przywrócić DMC z DR. Albo zrobić "C" zwiększyć DMC w kamerze i śmigać dalej. Dochodzi ETOll. Ale to mały pikuś.
Ja w obecnym kamperze miałem 4,5t . Teraz zwiększyłem DMC do 5,5t. Sporo zachodu ale producent nie zabrania to się da. Jacka ważyli w Polce gdzieś przed granicą. Po nasze stronie .

Andrzej 73 - 2025-12-20, 09:59

Na całe szczęście policja w Polsce ma w d...e ważenie , więc z ich strony nic nam nie grozi.
ITD też specjalnie nie zajmuje się ważeniem kamperow , chyba że kamper wpadnie im z automatu. To zeznanie pani inspektor z ostatniej kontroli na A2. :spoko

MILUŚ - 2025-12-20, 11:34

Andrzej 73 napisał/a:
............
ITD też specjalnie nie zajmuje się ważeniem kamperow , chyba że kamper wpadnie im z automatu.


Nie wiem czy te kampery które widziałem ważone na moście na DK88 ( początku DTŚ ) w Gliwicach wpadły z automatu czy przypadku . :-/ Ale oprócz ciężarowych ; busów w ciągu tych kilku lat kampery też stały . Wagi mają w jezdni po obu stronach DK88 jakieś ~2km od punktu kontrolnego :-P
Jak kiedyś pisał Cyryl Wrocław też ze wszystkich stron opomiarowany .

JaWa - 2025-12-20, 16:03

MiGa napisał/a:
A gdzie Jacka zważyli?


Ważyła nas ITD, :evil: kilka kilometrów przed Barwinkiem.

MAWI - 2025-12-20, 21:42

Niestety , tak . Pamiętam początki fotoradarów. wszyscy myśleliśmy ,że to fanaberie i może jakiś tam powstanie ,ale pewnie będzie tego mało. Biały Bór i okolice. Zobaczcie teraz Z Kutna Do Łowicza czyli 40km jest ich 7 sztuk. Podobno co dziennie powstaje w Polsce jeden Szok. Ale łapią już tylko rzadziej. Pijanych też za kierownicą już coraz mniej pijakow . Więc wykombinowali nową lichwę. Waga. Mam kilka wywrotek IVECO z DMC DO 3,5t. A legalna ładowność ich to około 1 tony. Wszyscy znający temat wiedzą ,że 4 tony ładunku dla nich to pikuś. Za tonę piasku z transportem bierzemy 50zł . I na kim to się odbie? A to tylko wokół komina. U nas na każdym Policyjnym busie mają walizkowe wagi . NA KAŻDYM. Więc zważyć klijenta to już nie problem. WSZĘDZIE. I coraz częćiej to robią.
Na Kaszewach (jak już stoją i ważą) To już każdego busa i niestety kampera. Zostają landówki albo ustawienie wagi pojazdu zgodnego z zapisem w DR. Innej drogi nie ma.
I oszukiwanie się i nadzieje że będzie inaczej . To utopia. a jazda przeładowanym pojazdem, to ruletka.
Niesprawiedliwe jest traktowanie pojadów kempingowych z DMC>3,5 tak jak TIRA.
Mam kila dóżych ciężarówek i płacę tyle samo co za CARTHAGO DMC 5,5T.
Ale to inna sprawa

Cyryl - Wczoraj 19:54

MILUŚ napisał/a:
...Jak kiedyś pisał Cyryl Wrocław też ze wszystkich stron opomiarowany .


masz rację, ale to czas przeszły, przejeżdżałeś przez wagę i kawałek dalej na tablicy nad drogą wyświetlała się waga oraz numer rejestracyjny.
pracowałem wtedy przy budowie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia i nim przeładowane auto dojechało do wagi czekało na niego już ITD.
od wielu lat tablice są ślepe. może też dlatego, że cały ruch tranzytowy został wyrzucony poza miasto, a we Wrocławiu mamy zakaz do 18t DMC.

kiedyś prowadziłem szkolenia dla kierowców zawodowych z inspektorami ITD, ogólnie oni sprawdzają czy transport jest prowadzony zgodnie z Ustawą o Transporcie Drogowym, więc kampery (niewykonujące transportu drogowego) są dla nich celem w dalekim tle.

joko - Wczoraj 20:18

Cyryl napisał/a:

kiedyś prowadziłem szkolenia dla kierowców zawodowych z inspektorami ITD, ogólnie oni sprawdzają czy transport jest prowadzony zgodnie z Ustawą o Transporcie Drogowym, więc kampery (niewykonujące transportu drogowego) są dla nich celem w dalekim tle.


I na tym jakże trafnym stwierdzeniu Cyryla proponuję zakończyć tę dyskusję , która nie prowadzi do niczego......... poza chyba jedynie samospełniającą się przepowiednią :spoko

A tak przy okazji to powiedz mi proszę Wiesiu dlaczego interesuje Cię temat ważenia kamperów , skoro sam jeździsz takim z DMC 5,5t ? :mrgreen:

Cyryl - Wczoraj 21:10

jeszcze tylko wspomnę, że większość dużych kamperów (powyżej 7m długości), ale do 3,5t DMC ma masę własną około 3ton, a są rejestrowane na 4-5 osób.

tutaj poglądowe zdjęcie jak przeciążyć kampera (bez jedzenia i picia), chociaż przydałoby się: "jak nie przeciążyć kampera".

jacek2214 - Wczoraj 21:42

MAWI a ile jest tych ciezarowek przeladowanych w stosunku do busow,bo bus to prawie kazdy.
Andrzej 73 - Wczoraj 23:38

Mój siostrzeniec pracujący w drogówce stwierdza , że ważenie kamperów to tylko na rozkaz. Sami od siebie nigdy nie ważyli kampera.
Kolega który pracuje w ITD też twierdzi , że kamper wpada im automatycznie jak ważą busy.
Wychodzi że kamper to pojazd niszowy który otrzymuje baty rykoszetem. :diabelski_usmiech
Wszyscy zgodnie twierdzą aby nie naruszać wagi bez pamięci. Jak będzie przeważony kilkaset kilo to wystarczy wyraz zdziwienia , niewiedzy i lecimy dalej.
:spoko

Komplecik - Wczoraj 23:45

joko napisał/a:


A tak przy okazji to powiedz mi proszę Wiesiu dlaczego interesuje Cię temat ważenia kamperów , skoro sam jeździsz takim z DMC 5,5t ? :mrgreen:

Wyjąłeś mi to z ust :szeroki_usmiech ,
MAWI lubimy Cię dej żyć drugiemu :szeroki_usmiech
:spoko

Cyryl - Dzisiaj 9:42

jacek2214 napisał/a:
MAWI a ile jest tych ciezarowek przeladowanych w stosunku do busow,bo bus to prawie kazdy.


tutaj jest trochę inaczej niż sobie to wyobrażamy.
pracując przy budowie AOW przywozili nam kruszywo na trzy wagi i mieliśmy nawet 800 rozładunków dziennie.
wagi były do 60 ton, a dopuszczalna masa zespołu pojazdów to 40 ton.
wszystkie były przeładowane, a miałem 3 przypadki, że waga nie objęła, czyli ponad 60t.

jakiś czas temu w Polsce weszły przepisy, że za załadunek współodpowiedzialny jest nadawca i przewoźnik, więc jak dzisiaj ITD złapie przeładowaną ciężarówkę, to mandat dostaje kierowca, grzywnę przewoźnik, po czym ITD udają się do nadawcy, gdzie mandat dostaje wagowy, za wypuszczenie przeładowanego pojazdu, a grzywnę firma (skład czy kopalnia).

to w poważny sposób ukróciło sprawę wagi ciężarówek, choć oczywiście zdarzają się piaskownie gotowe więcej załadować i przewoźnicy gotowi więcej przewieźć, jednak dzisiaj to margines.

co do pojazdów dostawczych, tutaj większość ma kłopot z samą masą własną, bo jak widzimy Sprintera z kontenerem, kabina sypialną i windą, to jego sama masa własna przekracza 3,5t.
ale i tu szykują się zmiany, bo dla pojazdów powyżej 2,5t DMC wykonujących transport drogowy będą wymagane tachografy (od 1.07.2026), celem ograniczenia czasu pracy kierowców.
skończy się praca zgodna z powiedzeniem: "trzy palety, Polska Chiny, w trzy godziny".

transport pojazdami dostawczymi straci swój największy atut - szybkość i część przewoźników po prostu zrezygnuje.

ponieważ życie nie lubi próżni producenci już szykują coś dla tych przewoźników: pojazdy dostawcze do 2,5t przeznaczone do dalekiego transportu z 3-4 miejscami paletowymi, a paleta czasami waży do 1 t.

https://40ton.net/busy-do-25-tony-na-3-lub-4-europalety-szybka-reakcja-na-pakiet-mobilnosci/

jacek2214 - Dzisiaj 14:39

OI O7 2026 Beda wymagane tachografy na miedzynarodowce,a w kraju dalej beda jezdzic.
Cyryl - Dzisiaj 14:43

jacek2214 napisał/a:
OI O7 2026 Beda wymagane tachografy na miedzynarodowce,a w kraju dalej beda jezdzic.


tak jest, dokładnie: wykonujące transport międzynarodowy i przewozy kabotażowe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group