Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Zawieszenie ALKO oś wleczona.

Jarosław69 - 2009-03-19, 07:15
Temat postu: Zawieszenie ALKO oś wleczona.
Szukam użytkowników mających w swoich kamperkach obniżone zawieszenie ALKO z osią wleczoną ALKO lub zawieszenie ALKO z "wkomponowanym" resorem.
Szukam opinii o jednym i drugim rozwiązaniu,zdań za i przeciw obu rozwiązaniom.
Jaka jest wasza opinia porównawcza obniżonych zawieszeń ALKO( w obu wersjach) względem klasycznych podwozi fabrycznych nie obniżanych.

:idea :idea

kaimar - 2009-03-19, 08:39

Miałem poprzedniego kampera z podwoziem AL-KO. Same zalety: lepsze prowadzenie, wyższy komfort jazdy. Jedyny minus to konieczność regularnego smarowania zawieszenia AL-KO i wysoki koszt napraw w przypadku awarii.
Jarosław69 - 2009-03-19, 12:53

pyt. do kolego Kaimara.
Jaką wersję osi Alko miałeś.Klasyczna oś wleczona czy kombinacja z resorem?Jak się to przekładało na komfort jazdy(wstrząsy po naszych "love-strasse").No i jak przy pełnym załadunku?Resor jednak ma większe pole wychyłu.Czy Alko nie jest rozwiązaniem "twardszym"?
Czy "przeładowanie osi widać tak jak w resorze?

kaimar - 2009-03-19, 15:51

Miałem normalną oś wleczoną z resorowaniem na drążku skrętnym. Oś sztywna na resorach piórowych jest najmniej komfortowym rozwiązaniem i jako takie praktycznie już nie wystepuje w samochodach osobowych. Napisz w jakim celu drążysz temat.
Jarosław69 - 2009-03-19, 22:07

Szukam opinii na temat plusów i minusów każdego z tych rozwiązań.Po prostu stoję przed dylematem wyboru.A niestety nie ma nigdy kaski tak,żeby kupić dwa rozwiązania i zrezygnować z mniej wygodnego. :ok
Jarosław69 - 2009-03-22, 21:02

Nikt więcej nie może nic powiedzieć w temacie?
tolo61 - 2009-05-04, 23:07

Witam
jak temat jest aktualny to wybral bym opcje osi wleczonej na drazku skretnym
mailem tez cos takiego...
z tym ze dorabiana przez Knotta
i rewelacyjne prowadzenie brak mocowan do resorow ,mniej "skaczaca" i z mozliwoscia po przerobkach dolozenia sprezyny lub poduszki pneumatycznej
ja zdecydowanie opowiadam sie za tym rozwiazaniem
pozdrawiam

Pierre94 - 2009-06-02, 15:23
Temat postu: Mam Chaussona z podwoziem Alko.
Os wleczona i drazki skretne. Prowadzi sie prawie tak jak samochod osobowy. Nie jest zupelnie czuly na wiatr ani na ciezarowki ktore sie wyprzedza. Nie potrzeba zadnego stopnia do wchodzenia. Zrobilem ja k dotad 160 tys. ale nigdy nic nie smarowalem. Jedyna wada to ze jest mniejszy przeswit tymbardziej ze kamper ma 7 m.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group