Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FORD - Jaki olej ?

Mirekaszub - 2009-04-05, 17:12
Temat postu: Jaki olej ?
Nie wiem jaki mam olej wlany czy syntetyk czy mineralny. Co powinienem użyć na dolewkę ?
Jakiej marki ?

Słyszałem tez że silniki mocno wyeksploatowane wymagają olejów gęstszych, dlatego w starszych pojazdach lub tych o dużym przebiegu nie należy zmienić oleju na produkt wyższej klasy i lepszej jakości, który wymywając stare osady może doprowadzić do rozszczelnienia układu, spadku ciśnienia i wycieku na zewnątrz. Z tego powodu nie zaleca się stosowania olejów syntetycznych i półsyntetycznych.
Podobne zalecenia stosuje się do starszych silników wysokoprężnych, którym zazwyczaj wystarcza olej typu 15W/40. Nie zaleca się również wymiany oleju klasy średniej np. SF, na olej wysokiej jakości, np. SJ, gdyż może się to przyczynić do utraty szczelności silnika.

Koledzy Fordowcy so sądzicie o powyższym ?

AUTOJUR - 2009-04-05, 17:30

Tylko wymienić wszystko
Skorpion - 2009-04-05, 17:37

Zapewne powinienes zastosowac wylacznie olej zalecany przez firme ford zaden . Jezeli masz w poblizu autoryzowany serwis to tam sie udaj i zanabadz droga kupna . Ja osobiscie w swoim warsztacie do samochodow ford stosuje wylacznie olej dedykowany do silnikow forda.Kazdy inny moze zle wplynac na prace silnika i wlasnie rozszczelnic go.
JaroW - 2009-04-05, 20:09



FORD SUPER MULTIGRADE 15W/40

ORYGINALNY OLEJ FORDOWSKI

FORD SUPER MULTIGRADE 15W/40 jest olejem silnikowym opracowanym zarówno dla silników wysokoprężnych (Diesel) i benzynowych.

* zapobiega zużyciu silnika i powstawaniu czarnego szlamu

* zwiększa moc silnika

* zmniejsza tarcie

* przedłuża trwałość silnika

Wymagania dotyczące klasy jakościowej i lepkościowej oleju silnikowego należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu.

Klasa lepkości : SAE 15W/40
POLECAM.. :spoko

zbychu91 - 2009-04-06, 12:45

Ważne aby silnika który pracował na oleju mineralnym nie zalać olejem syntetycznym!,nie zawsze ale bardzo czesto kończy sie to rozszczelnieniem (nie tylko wyciekami ale także utratą ciśnienia sprężania).Także nie wiemy na czym silnik pracował zalewamy tylko olej mineralny!(zresztą nasze stare silniki nie lubią syntetyków).Nie jestem natomiast zwolennikiem olejów ,czy innych płynów eksploatacyjnych dedykowanych dla konkretnej marki , tutaj cena może być dużo wyższa a nie idzie w parze z jakością!
Od wielu lat używam praktycznie jednej marki,diesle zalewam Elf perfo 15 W 40,do doładowanych i wolnossących,natomiast benzyniaki z gazem Elf start 15 W 40,pilnuje tylko przebiegów miedzy wymianami.

Mirekaszub - 2009-04-06, 18:16

Dziękuję.
Niestety Hans nie zostawił mi książki serwisowej także nie wiem co ile powinienem wymieniać olej i filtry w Transicie. Może ktos może podpowiedzieć ?

Skorpion - 2009-04-06, 19:32

Mirekaszub napisał/a:
Niestety Hans nie zostawił mi książki serwisowej także nie wiem co ile powinienem wymieniać olej i filtry w Transicie. Może ktos może podpowiedzieć ?


Jezeli chodzi o samochody z silnikami diesel to tak musisz przyjac okolo 7-8 tys.km .A najrozsadniej bedzie udac sie do najbliszego serwisu forda i tam dowiedziec sie dokladnie co i jak i kiedy bo to rowniez jest podyktowane w jakich warunkach jest eksoloatowany samochod. :spoko

Dziabong - 2009-04-06, 19:34

Jak miałem takiego Forda jak Twój to zdałem się na serwis poproś Pagasa aby przeczytał z rachunku co się robi na przeglądzie, filtry jak najbardziej bo to nie zaszkodzi, a właściwie jest obowiązkowe jedynie filtr powietrza można ocenić ale tylko pobierznie ( z kolei to niewielki koszt ).W tym wieku to tylko olej mineralny!!! Marka oleju ma mniejsze znaczenie kieruj się klasą lepkości jak w postach wyżej.
darek 61 - 2009-04-06, 19:46

Ja zalałem swój stary silnik półsyntetykiem i po 4000 km nic, dosłownie nic się nie dzieje,ani razu nie dolewałem.Właśnie mija rok,czas na wymianę też półsyntetyk co MU będę żałował.Kierowca J5 2,5 TD. :spoko
WINNICZKI - 2009-04-06, 21:54

Ha ,ha, mój poprzednik do Ducato z 90 roku lał cały czas syntetyk mimo,że fabryka każe mineralny.Silnik chodzi jak zegarek,nic nie bierze oleju,w 15 minut dochodzi do 118 :haha: :haha: zabudowa Burstner 6.30 silnik 2,5 wolnossący.Chyba będę musiał pozostać na syntetyku :roll: silnik suchy miska zaczęła rdzewieć w dolnym narożniku :haha: :haha: :haha: I jak tu słuchać zaleceń fabryki :spoko :spoko
Mirekaszub - 2009-04-07, 08:02

Dziękuję wszystkim za wyrażone opinie i porady.
JaroW - 2009-04-07, 14:08

Mirekaszub,
spr oleju FORDA
i poczytaj o czymś takim .. ciekawe czy są panowie co to stosowali albo są chętni zastosować...

http://www.ceramizer.pl/content/view/32/43/



Pozdrawiam..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group