Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Mitsubishi L300

pirat666 - 2009-04-15, 12:09
Temat postu: Mitsubishi L300
Mam pytanie o wasze doświadczenia z Mitsubishi L300
przymierzam się do zakupu takiego i chciałbym poznać wasze opinie na ich temat
ewentualnie co zamiast niego ?
budżet to 20-23 tyś

Pozdrawiam

Andi466 - 2009-04-15, 21:30

Ja mam mitsubishi z silnikiem 1.6 zabudowa euramobil 470
Silnik spisuje się dobrze .Nie jest to wyścigówka ale na trasie jadę 80 wcale nie cisnąc
mocno na gaz i jest cichy. Najwazniejsze jakie jest wyposażenie w kamperze W moim brakuje rolety. Dla dwóch osób jest dużo miejsca a przeszedł próbę i spaliśmy w 4 osoby i też się pomieściliśmy.

pirat666 - 2009-04-16, 10:07
Temat postu: przejście pomiędzy częścią mieszkalną a kabiną
zauważyłem na fotkach że nie bardzo da się wygodnie przejść pomiędzy kabiną a częścią mieszkalną ?
Czy każdorazowo trzeba wychodzić i wchodzić jak do przyczepy ?

Andi466 - 2009-04-17, 21:41

Można wygodnie przemieszczać się z kabiny do części mieszkalnej ponieważ można odsunć dach w kabinie pod alkową .
pirat666 - 2009-04-26, 16:52

jestem już po oglądaniu jednego l300 :)
przechodzić wygodnie się nie da nawet po odsunięciu sufitu - ale jest to spokojnie możliwe nawet i bez odsuwania puki młody jestem :)

z zaciekawieniem oglądałem systemy okienne i mam pytanie ponieważ to co oglądałem to była wersja na skandynawię czyli dość mocno docieplona i podwójne okna rolety + moskitiery

jakie są detale różniące wersje np skandynawską od np europejską ?
ten co oglądałem nie miał klimatyzacji ale użytkownik twierdził że nie była by potrzebna ? to prawda ?
jak sie wam nagrzewa w srodku lata wnetrze ?

gino - 2009-04-26, 17:13

podwojne szyby to norma...
klima..ja tez nie mam..i..jakos mi jej nie brakuje..
ale..w osobowce mam..i tez jej nie uzywam..bo nie lubie..

AUTOJUR - 2009-04-26, 17:51

Camper sie tak szybko nie nagrzewa jak osobowy
eler1 - 2009-04-26, 18:18

AUTOJUR napisał/a:
Camper sie tak szybko nie nagrzewa jak osobowy
ale się z czasem nagrzeją siły niema - jaką by izolację nie miał jakaś przenikalność cieplna jest więc iglo to nie jest
MariuszB - 2009-04-26, 20:51

Faktycznie, w L300 przechodzenie z kabiny do zabudowy nie jest łatwe tak jak np. w Ducato.
Podwójne szyby nie są niczym nadzwyczajnym, wręcz jest to standard.
Co do klimatyzacji to w samochodach z lat 80- 95 są wielką rzadkością ... oczywiście mówię o klimie stacjonarnej zasilanej 220 V. O Klimie zasilanej z silnika, czyli chłodzącej szoferkę w czasie jazdy to można tylko pomażyć... choć zdarzają się i takie perełki w ostatnich Ducato pierwszej generacji z lat 91- 94.

Andi466 - 2009-04-26, 21:28

W mitsubishi raczej klimatyzacji nie spotkasz za mała moc silnika w busach bywa
AUTOJUR - 2009-04-26, 22:43

L-300 były klimatyzacje w ostatnich latach produkcji :bigok Były tez produkowane L-300 4x4
dziadek - 2009-09-02, 08:38

Ja mam zabudowe Hymer i wymiary 4.50x.2.00x2.50wys


Mam pytanie

W roku robię max 1000-1500 km czy olej w silniku wymieniać mimo to co roku ???


.

eler1 - 2009-09-02, 09:04

proponował bym ci wymieniać olej przed samym wyjazdem i w następnym roku przeciągnąć max 6miesięcy i jak go postawisz to w następnym roku na wiosnę przed wyjazdem. Przy silnikach benzynowych tak można traktować gorzej przy dislach.
dziadek - 2009-09-02, 09:23

eler1 napisał/a:
proponował bym ci wymieniać olej przed samym wyjazdem i w następnym roku przeciągnąć max 6miesięcy i jak go postawisz to w następnym roku na wiosnę przed wyjazdem. Przy silnikach benzynowych tak można traktować gorzej przy dislach.


No ale ja te ~~1000km robie w ciągu max 2-ch mies. a potem Camper stoi przez 10 mies. :oops:

eler1 - 2009-09-02, 09:26

no to tak jak pisałem dwa sezony przejeździć i wymiana przed trzecim
Andi466 - 2009-09-02, 10:04

Po dwuch latach olej się starzeje nawet jak przejedziesz 100 km tak jak opony po 5 latach niby dobre a człowiek jest niepewny czy nie strzeli bo osnowa nie wytrzyma.
ARCADARKA - 2009-09-02, 10:09
Temat postu: ARCADARKA
no co wy literatury fachowej nie czytacie :haha: :haha:
oleju się nie wymienia , tylko uzupełnia :shock:

Andi466 - 2009-09-02, 10:34

http://www.camperteam.pl/.../smiles/516.gif
Andi466 - 2009-09-02, 10:35

Masz rację ARCADARKA. Kiedyś klijent przyjechał na wymianę paska rozrządu , po zdjęciu pokrywy wałka rozrządu wszystko było oblepione spalonym olejem o konsystencji węgla.Nie wiem czy olej był kiedykolwiek wymieniany.W misce olejowej było około 5 cm smaru zakrywającego smok . Inny miłośnik 4 kółek przez 5 lat nie wymieniał oleju tylko dolewał zajechał bardzo stukającym samochodem .Człowiek dbało samochód i dolewał oleju do pełna nie patrząc na miarkę.Po spuszczeniu oleju i przepłukaniu silnik zaczął normalnie pracować.
eler1 - 2009-09-02, 11:04

ja na to patrzę w ten sposób przed pierwszym wyjazdem w sezonie wymiana oleju i jak pisał dziadek 2 miesiące wyjazdów ok.1500km w przyszłym roku po powrocie będzie olej miał 3000 tys. i 1 rok i 2 miesiąc i stawia go na kołki więc niech stoi. Ale już przed trzecim sezonem wymiana oleju obowiązkowa gdyż lepkość nie ta choć przebieg mały. A co przez dwa miesiące czy trzy dłużej niż roku olej przecież nie straci lepkości. Nie mówimy o jeździe przez pięć lat i 50 tys.
dziadek - 2009-09-02, 11:16

eler1 napisał/a:
ja na to patrzę w ten sposób przed pierwszym wyjazdem w sezonie wymiana oleju i jak pisał dziadek 2 miesiące wyjazdów ok.1500km w przyszłym roku po powrocie będzie olej miał 3000 tys. i 1 rok i 2 miesiąc i stawia go na kołki więc niech stoi. Ale już przed trzecim sezonem wymiana oleju obowiązkowa gdyż lepkość nie ta choć przebieg mały. A co przez dwa miesiące czy trzy dłużej niż roku olej przecież nie straci lepkości. Nie mówimy o jeździe przez pięć lat i 50 tys.



Otóż to .........i tak zrobię bo przecież olej ma ważność min 3 lata więć na lepkości od razu 100% nie straci.
A ponadto to nie jest sam. wyścigowy że jest 'żyłowany' na max'a .... moj pomimo ponad dwudziestu lat silniczek pracuje jak 'Patek' :spoko

Andi466 - 2009-09-02, 19:59

Dlatego jak piszesz 2 lata na oleju a w 3 przed sezonem wymiana a silnik się odwdzięczy cichą pracą i małymi ubytkami oleju w czasie eksploatacji.
janusz - 2009-09-02, 20:21

Jeżeli samochód zostaje odstawiony na postój zimowy to olej powinno się wymienić przed odstawieniem go. Jeżeli ma stać kilka miesięcy powinien stać z czystym świeżym olejem. Powód jest prosty. Olej który przepracował jakiś czas zawiera związki powstałe podczas spalania paliwa, przede wszystkim związki siarki które powodują przyśpieszoną korozję silnika. Drugi powód, jak wiadomo olej obok smarowania i chłodzenia silnika ma zadanie odprowadzać zanieczyszczenia powstałe podczas pracy silnika, opiłki metalu i sadzę. Z tego powodu olej przepracowany, w dieslu nawet krótko używany jest czarny. Jeżeli silnik długo nie pracuje, zanieczyszczenia wytrącają się i osiadają w zakamarkach kanałów olejowych pogarszając później przepływ oleju.
Andi466 - 2009-09-02, 20:34

Janusz masz rację ale jak silnik nie zrobił wielu kilometrów wymienia się go ze względu na starzenie mimo że jest czysty.
janusz - 2009-09-02, 21:13

Andi466, też tak uważam. Chodziło mi tylko o to kiedy wymieniać olej który nie przejechał przepisowego dystansu.
Jeszcze jest jedna kwestia. Tak zwana kultura techniczna. Jak każda kultura ma plusy dodatnie i plusy ujemne.
Jedni wymieniają olej bo tak się powinno robić. Inni nie wymieniają bo na starym i tak silnik chodzi. Są ludzie którzy np co trzy lata lub 100 tyś kilometrów zmieniają samochody.
Prawdopodobnie 90% samochodów przejeździ trzy lata bez wymiany oleju. Jednak wymieniają go bo tak powinno się robić a nie dla tego by samochód dłużej służył właścicielowi.

piotreksylwia - 2009-09-02, 21:57

Ma mamy zabudowe EURO MOBIL dł.5m,szer.2m,wys.2,6m Pozdrawiam

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group