Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Prawo i przepisy - waga campera, podróżowanie

IRON - 2009-04-20, 09:51
Temat postu: waga campera, podróżowanie
Mam pytanie i pewien problem. Otóż jesienią kupiłem campera rejestrowanego na 3,5 tony, zważyłem i wyszło mu 3,3 t z załadunkiem - waga z pewnością nie przekroczy DMC. Ale na wszelki wypadek pytam, jak w waszych kamperach wygląda sprawa?
I drugie pytanie co przepisy mówią o podróżowaniu pasażerów na leżąco (pewnie nie mozna :( )

JaroW - 2009-04-20, 11:00

IRON napisał/a:
I drugie pytanie co przrpisy mówią o podróżowaniu pasażerów na leżąco ( pewnie nie mozna :-( )


Witam
a czy jak kierowcy TIRow jadą we dwoje to jeden odpoczywa , śpi ..
i w autobusach turystycznych też jest to samo...
wiec odp sobie sam...
Pozdrawiam

IRON - 2009-04-20, 11:03

W autobusach nie ma pasów....
JaroW - 2009-04-20, 11:06

IRON napisał/a:
W autobusach nie ma pasów....


w mojej alkowie tez nie ma.. :haha:
i w siedzeniach do tylu..tez nie ma :spoko

KOCZOR - 2009-04-20, 11:35

Myślę, że każdy dba o to, aby waga nie przekroczyła DMC. Na drodze zwracaj też uwagę na opłaty za drogi. Sam byłem już sprawdzany w Austrii i na Węgrzech.
IRON napisał/a:
I drugie pytanie co przrpisy mówią o podróżowaniu pasażerów na leżąco ( pewnie nie mozna :-( )

Pewnie nie można...

IRON - 2009-04-20, 11:59

No właśnie opłaty, to moje kolejne pytanie, czy opłaty/winietki do Czech Austrii itd to takie same jak na osobówkę czy inne?
KOCZOR - 2009-04-20, 12:05

Tu masz wszystkie potrzebne informacje. Wynika z nich, że jak osobówka, ale musisz sprawdzić po kolei każdy kraj, który Cię interesuje.
http://abc.onet.pl/2029,1064812,kontent.html

IRON - 2009-04-20, 12:29

dzieki, piwko Twoje :spoko
48a-ELANKO - 2009-04-20, 13:01

W Austrii opłata za autostrady jest jednakowa dla samochodów osobowych z przyczepami lub bez i za inne pojazdy do 3,5 tony. Ostatnio (wrzesień 2008) dziesięciodniowa, kosztowała 7,70 euro. Można kupić na każdej stacji benzynowej.
JaroW - 2009-04-20, 16:06

IRON napisał/a:
W autobusach nie ma pasów.


zależy jakich... >> w UK są w autobusach turystycznych.




do poczytania tutaj ...pasy

IRON - 2009-04-21, 14:54

O to ciekawe. Dobrze jednak że w naszych nie ma i dlatego jak zdarza mi się jechać gdzieś czasem zorganizowaną paczką, autobusem to już po 20 min jest "wesoły autobus", ale do tego jeden musi chodzić / i nie rozlewać/ :wyszczerzony:
bogusław - 2009-08-09, 20:59
Temat postu: spanie w kamperze w czasie jazdy
Niemic zgonił z spania w czasie jazdy.Jak jest zainstalowany pas, to kazdy ma go mieć zapięty.

bogusław

jedrek49 - 2009-08-21, 12:04

Witam
Chcialbym zapytac jak policja w innych krajach sprawdza czy samochod nie wazy wiecej niz 3500kg DMC czy waza ,czy sprawdzaja dowod rejestracyjny
Pozdrawiam jedrek z Sanoka :spoko

zbychu91 - 2009-08-21, 17:45

Cytat:
Niemcy mają wagi przewoźne.


U nas też są wagi przenośne (Itd,policja nawet Rejony Dróg Publicznych) ,mają takie wagi.
Gorzej z miejscami do ważenia,które też musi spełniać określone warunki.

TOMMAR - 2010-12-21, 12:03

a tymczasem w Niemczech:
http://www.youtube.com/wa...feature=related

daje do myslenia co nie?

Tadeusz - 2010-12-21, 12:44

TOMMAR napisał/a:
daje do myslenia co nie?


Powiedziałbym nawet, że jest to materiał wielce pouczający.

martini44 - 2010-12-21, 13:57

a gdzie można się zważyć po załadunku ??
Skorpion - 2010-12-21, 14:14

Ja wazylem swojego w zeszlym roku pelny zbiornik paliwa 70l woda 120l gotowy do drogi + ja 100kg waga pokazala 2600kg DMC 3200kg .
martini44 - 2010-12-21, 14:28

Adi napisał/a:
ul. Transportowców w Katowicach)


no faktycznie jest tam taka spora :spoko

papamila - 2010-12-21, 16:41

powialo grozą :(
wezcie pod uwagę że u Gutentagow
ichnia dmc to zwykle 4200
3500 to poprawka na nasz uzytek :mrgreen:
i moim zdaniem ten filmik nie wroży nic dobrego

IAAN - 2010-12-21, 19:11

zawsze twierdziłem że dobry kamper powinien miec dmc 4600 -5000kg
mój ma pusty 2540 przy 3100 dmc większośc kamperow z początku lat 90 ma 3100 a 3500 było by wspaniale
pamietac tez należy ze w razie złego ubezpieczyciel może się na nas wypiac :shock:

andreas p - 2010-12-21, 20:25

Ja tez kiedys upszedzalem ze Kamperki na wage za granicami RP biora to mnie wysmiano. No i prosze teraz nagle nie jest ta informacja smieszna. :lol: :lol: :lol:
Camp77 - 2010-12-21, 23:47

Pouczający filmik :shock:
dziwaczek - 2010-12-21, 23:53

A ja bym chciał się zapytać?

1. Mam w dowodzie DMC-2800kg a masę pojazdu 2400 - jak w Niemczech oni to ważą (praktycznie jak to wygląda)?
2. Czy pojazd ważony jest z kierowca czy też z wszystkimi pasażerami?
3. Czy masa całkowita (zważona) ma wynosić max. 2800+5% czy też 3500kg?
4. Czy ważą tylko na autostradach czy też na drogach krajowych lokalnych tez występuje ten zwyczaj?

Chyba muszę rzucić kilka kg, i ja i kampiorek :gwm

neptyk - 2010-12-22, 13:09

Z mojego kiluletniego doswiadczenia wynika, ze w Niemczech waza najczesciej lub tez jak kto woli z wiekszym natezeniem w okresach szkolnych ferii. Znam paru kempingowcow, a oni znaja jeszcze paru itd. i zeden z nas nie zna nikogo, kogo by wazyli w zimie.
Wspomniana przez kogos tolerancja 5% nie jest oczywiscie nigdzie oficjalnie umocowana w prawie, tym niemniej wiekszosc niemieckich policjantow - z tego co mi wiadomo - nie robi teatru jesli kamperek jest na drodze o te wspomniane ok. 5% ciezszy. Nie musi to byc jednak regula.
DMC 3,5 t to wcale nie jest jakas granica, ktora Niemcy "wprowadzili" lub stosuja dla kamperkow na - nazwijmy to- eksport. Z tego, co mi wiadomo to jednak wiekszosc tzw. Wohnmobili w Niemczech podpada jednak pod kategorie do 3,5 tony. Ma to zreszta swoje uzasadnienie, a to w tym, ze do takiego kamperka stosuje sie jeszcze przepisy ruchu drogowego jak dla samochodow osobowych. Kampery pow. 3,5 tony maja czasem w Niemczech nie lada problem. Przykladowo: max. 100 kmh na autostradach, max 80 kmh na szosie, zakaz wjazdu na niektore obszary (jak ciezarowki), zakaz parkowania na chodnikach czy w tzw. strefach wyciszonych, zakaz wyprzedzania na autostradach dla tirow obowiazuje kampery pow. 3,5 tony rowniez, wiec czasem pod gorke musza sie ciagac za rzedem slimaczacych sie ciezarowek, TÜv co dwa lata, a bodaj po 6ciu latach co rok, Badanie spalin - jesli sie nie myle - od poczatku co rok, itd, itp
Z drugiej strony duza ladownosc dla duzej rodziny przed 3tygodniowym urlopem to jest cos.
Co do Austrii - UWAGA!!!!! Waza ile sie da i jak tylko sie da, spore kary plus koszty. To dla nich interes. Jak ktos ma kampera pow. 3,5 t DMC, to podpada juz pod kategorie Ciezarowki i zamiast nalepki musi kupic tzw. GoBox (potem moze go Asfinag-owi odeslac i dostaje kaucje z powrotem), dzieki ktoremu oplaty sa naliczane za przejechane kilometry. A nie sa to male oplaty (np. przejechanie przez Austrie w jedna strone ok. 40-50 euro w zaleznosci od trasy + oddzielnie platne niektore tunele, tu pojazdy pow. 3,5t znowu placa wiecej) i z powrotem znowu ta sama kwotka. Przypomne, ze nalepka na pojazd do 3,5 t. na 10 dni kosztuje aktualnie 7.90 euro, czyli jak ktos jedzie na tydzien np. do Wloch to oszczedza srednio jakies sto euro z tunelami liczac. Jak Austryjak dopadnie kampera z DMC pow. 3,5 t w papierach z nalepka na szybie, a nie goboxem - to taki delikwent - moze od razu zaczac sie pakowac i najlepiej wracac do kraju pociagiem... :szeroki_usmiech

Takze Panowie, kto jedzie przez Austrie kamperkiem - albo sie zwazyc przed wyjazdem, nie przekraczac DMC, jak trzeba wode, zarcie itp. kupic w jakims Aldiku na miejscu (o przepraszam - w Austrii nazywa sie to Hoffer). Kto ma auto pow. 3,5t w papierach jeszcze przed granica austriacka na pierwszej lepszej stacji benzynowej nabyc GoBoxa i go naladowac.

pzdr
neptyk

zibi - 2010-12-22, 13:41

coś mi się nie wydaje, że 5% tolerancji jest - na filmie jest nadwaga 5% z bardzo małym hakiem , a gościu wodę spuszcza :mikolaj
TOMMAR - 2010-12-22, 14:08

Gościu w Hobby na filmie jest za ciężki o 300 kg. DMC ma 3,4 t a w rzeczywistości zważyli jemu 3,7 t.
andreas p - 2010-12-22, 14:14

Neptyk swietnie to opisales i mam nadzieje ze to teraz bedzie lekcja pogladowa dla wszystkich kolegow. Wszystko ujeles w jednym poscie i mam nadzieje ze zrozumieja niedowiarki. Pozdrawiam :mikolaj Dodam jeszcze ze na bocznych drogach tez mozna wpasc na wage. :szeroki_usmiech
zibi - 2010-12-22, 14:20

TOMMAR napisał/a:
Gościu w Hobby na filmie jest za ciężki o 300 kg. DMC ma 3,4 t a w rzeczywistości zważyli jemu 3,7 t.


Masz rację, nie dosłyszałem tego 3,4 :spoko

papamila - 2010-12-22, 14:22

a przy kolizji
( uchowaj Boże)
wagę masz bankową

neptyk - 2010-12-22, 14:52

yep, Andreas :spoko

czlowiek nie zna dnia ani godziny...

za to jest w miare pewny, ze (niemal) wszyscy sie stosuja i nie czekaja go za kazdym rogiem jakies dziwne ...niespodzianki (np. maly kamperek zaladowany 5 ton i nie mogacy sie zhamowac).

pzdr
neptyk

dziwaczek - 2010-12-22, 19:54

Dzięki koledzy za odpowiedz - na wiosnę jadę na wagę. Tak dla spokoju. :spoko
koko - 2010-12-22, 21:23

Właśnie mam od pół roku kategorię C a od 3 tygodni campera 4.250 DMC mojego kolegę zważyli w Szwecji zapłacił ponad 400EURO
to ja kiedyś pytałem głośno kogo zważyli teraz wiem kogo i już

gryz3k - 2010-12-23, 00:41

Znam paru kempingowcow, a oni znaja jeszcze paru itd. i zeden z nas nie zna nikogo, kogo by wazyli w zimie. - To cytat, bo niemota jestem ;)

W zimie Niemcy zważyli mi przyczepkę na motocykle. 80 Euro mandatu i powrót do Polski na motocyklu. W 0 C sam miód.

Fux - 2010-12-23, 07:54

gryz3k napisał/a:
W zimie Niemcy zważyli mi przyczepkę na motocykle. 80 Euro mandatu i powrót do Polski na motocyklu. W 0 C sam miód.


Widzisz. Bo to takie polskie...
Chcemy wycwaniaczyć, a biedny policmajster nie pozwala i jeszcze karę wlepi.
On ma w głowie system 0,1.
DMC 500kg na wadze 505kg.
Mandat i z buta do domu.
Te kary dla cywili to maly pikuś.
TIR-owcow to dopiero przeciągają...
Za byle co; w każdym razie tak twierdzą.

Z innej beczki.
Czy my się o znizki, o taryfy, niższe ceny nie napinamy>
Robimy to.

Sprzedając coś także darujemy jakiś % należności?
Nie!

Oczekujemy poblażliwości od kogoś, samemu tego nie dając...

and123 - 2011-01-24, 15:33
Temat postu: Może komuś się zda ?
Koordynaty miejsc w Austrii gdzie są ważone kampery i zestawy z przyczepami (dane ze słoweńskiego miesięcznika karawaningowego):

N 47.47519 E 11.973234
N 47.837852 E 13.075095
N 47.650470 E 13.136413
N 46.653491 E 13.740850
N 46.531180 E 14.030755

Inne dane:
Niemcy - 35 EUR kazy za przekroczenie masy do 20%
Austria - do 2% przekroczenie dopuszczonej masy - bez kary
od 2 do 5 % - 36 EUR
ponad 5 % - 100 EUR

pirat666 - 2011-01-24, 15:56

Ile potrzeba wag łazienkowych kupić (max obciążenie 150kg) aby spokojnie zważyć sobie kamperka na parkingu ?




ps. to taki dowcip tylko he he :haha: :haha: :haha:

Camper Diem - 2011-01-24, 16:34

wracałem w sobotę z Lubeki drogą 104 do autostrady nr 20 i w okolicy Schonberg była sobie piękna elektroniczna waga, uruchomiona, gotowa do użycia.
małego kampera na pewno nie zatrzymają, dużego również, ale takiego pośredniego mogą zatrzymać jak się będą nudzić :!:

MAWI - 2011-01-24, 20:24

Mój obecny kamperek waży gotowy do drogi 3700kg i ma DMC 4600kg(i tak powyżej 3,5t i tak),czyli 900kg zapasu, mogę jeszcze troch przytyć :spoko :spoko :spoko
eler1 - 2011-01-24, 21:01
Temat postu: Re: Może komuś się zda ?
and123 napisał/a:
Koordynaty miejsc w Austrii gdzie są ważone kampery i zestawy z przyczepami (dane ze słoweńskiego miesięcznika karawaningowego):

N 47.47519 E 11.973234
N 47.837852 E 13.075095
N 47.650470 E 13.136413
N 46.653491 E 13.740850
N 46.531180 E 14.030755

Inne dane:
Niemcy - 35 EUR kazy za przekroczenie masy do 20%
Austria - do 2% przekroczenie dopuszczonej masy - bez kary
od 2 do 5 % - 36 EUR
ponad 5 % - 100 EUR


Tak analizując współrzędne to te wagi są ustawione na naszych zachodnich sąsiadów oraz naszych kolegów z Zachodniej Polski podążających na południe. Jakoś nie widzę na A2 żadnej. :spoko

Camp77 - 2011-01-24, 21:35

MAWI napisał/a:
Mój obecny kamperek waży gotowy do drogi 3700kg i ma DMC 4600kg(i tak powyżej 3,5t i tak),czyli 900kg zapasu, mogę jeszcze troch przytyć :spoko :spoko :spoko

Powodzenia w tyciu. :lol: 900 kg przytycia to byłby rekord. :-P
Jak Ci pomóc. :shock:
Pozdrowionka :spoko

MAWI - 2011-01-24, 22:04

Włodku(CAMP77) NIE PYTAJ JAK POMÓC tylko zapraszam na kolację :-P :-P :-P
prezesuu - 2011-01-24, 22:17

Jest jeszcze waga w tym miejscu:
N 46° 41' 04, 34''
E 14° 39' 33, 30''

Byłem tam ważony, ale dostawczym. Miałem 3.550 kg (DMC3.500kg) funkcjonariusz machnął ręką bo za mną czekał lepszy klient. :)
Panowie zamknęli drogę i wszystkich kierowali przez wagę.
Można to objechać zjeżdżając na 289 km na drogę B70 i wjechać ponownie na 278 km. Droga dłuższa o 3 km, ale bez stresu. :spoko

eler1 - 2011-01-24, 22:44

prezesuu napisał/a:
Jest jeszcze waga w tym miejscu:
N 46° 41' 04, 34''
E 14° 39' 33, 30''

czyli N 46.68454 E 14.65925

Kiedyś widziałem w kierunku Grazu od Wiednia też zamknęli całą autostradę i wszystkich przez parking miałem farta jadąc w przeciwnym kierunku, a trochę gratów było :spoko

prezesuu - 2011-01-24, 23:05

eler1 napisał/a:

czyli N 46.68454 E 14.65925

Dzięki elerku za tłumaczenie. Nie miałem pod ręką kalkulatora by podać jak inni. :spoko

Tadeusz - 2011-01-24, 23:43

prezesuu napisał/a:
Dzięki elerku za tłumaczenie. Nie miałem pod ręką kalkulatora by podać jak inni.


Nie potrzeba kalkulatora.

Jacku, kliknij tu:

http://www.camperteam.pl/...tion=file&id=15

i ściągnij programik Format104.

Rewelacyjny, prosty i ogromnie przydatny. :wyszczerzony:

Namawiam do tego wszystkich Kolegów, bo przeliczanie koordynatów trwa sekundy. :ok

darol - 2011-01-24, 23:54

dzię-ku-je-my :)
prezesuu - 2011-01-24, 23:56

Tadeusz napisał/a:
Nie potrzeba kalkulatora.

Ja szybciej liczę takie rzeczy na swoim starym (81') kalkulatorze. :szeroki_usmiech
Teraz już jak nie mam go pod ręką będę korzystał z przydatnego przelicznika.
Dzięki bardzo. :spoko

wbobowski - 2011-01-24, 23:57

Tadeusz napisał/a:
ściągnij programik Format104.

Uprzedziłeś Tadziu moje pytanie: skąd ściągałem ten program na stary laptop. Bo pamiętałem, ze było to z Twoją pomocą.

darek 61 - 2011-02-24, 16:55

byłem dzisiaj na przeglądzie i kazałem sobie zważyć auto.Po zważeniu wyszło że auto bez wody i butli z kierowcą waży 2800.Dokładnie tyle ile w dokumentach mam DMC.Odszukałem dane techniczne które pozostały po poprzednim właścicielu ,z których wynika że (o ile dobrze wywnioskowałem)masa auta wynosi 2800 z możliwością doładowania do 3100 przesyłam skan,moje auto to A620.
darek 61 - 2011-02-24, 17:07

ten scan kiepski,pewnie nic nie będziecie widzieć
darek 61 - 2011-02-24, 17:15

w moich papierach niema wpisanej masy własnej,co radzicie,jak to wyprostować, czy lepiej tego nie ruszać.Camper do polski trafił 1996 wtedy się nikt nie przejmował co ma wpisane :spoko
SlawekEwa - 2011-02-24, 17:17

Ważne żeby było wpisane DMC
darek 61 - 2011-02-24, 17:21

tylko że DMC to 2800,dokładnie tyle ile waży puste auto.
IAAN - 2011-02-24, 22:21

:mrgreen:
sprzedac kupic inne
nikt ci nie podwyższy dmc chyba że na tablicce znamionowej masz 3100 ale raczej nie masz tam 3100 tylko 2800

Krzysztof5 - 2011-04-11, 21:44

W moim kamperku DMC 3500, waga własna 3020 ale mam dodatkowo:
- 4 kolektory
- poduszki powietrzne w zawieszeniu
- alde z ogrzewaną podłogą (wodną)
- pomost na skuter
Finał, waga bez pasażerów z 3/4 zbiornika paliwa 3520. i z czego zrezygnować?

IAAN - 2011-04-11, 22:22

z kampera :mrgreen:
sprzedaj kup dmc 4600 kg lub 5000kg

gebi6 - 2011-04-12, 10:18

Własnie z ciekawosci zważyliśmy swojego Ducato blaszaka zabudowanego normalną lekką zabudową kempingową.Z pełnymi zbiornikami i butlami wazy 2710,przy DMC 3500.Bardzo nas to ucieszyło bo zdjęło nam z głowy problem przeładowania,które przy normalnym użytkowaniu jest praktycznie niemożliwe.
Nieraz się właśnie zastanawialiśmy co robią kamperowicze,kiedy przy rozsądnym załadunku kamper znacznie przekracza wagę?Chyba to świadomość jest dość stresująca.

Świstak - 2011-04-14, 09:23

Tak sobie czytam... Niemcy ważą, Austriacy mandatują, Francuzi biją, Hiszpanie okradają, Słowacy nie mają jasnych przepisów, Ukraińcy się mszczą..... Strach z parkingu wyjeżdżać. Jedyna pociecha że to wszystko na autostradach! Na szczęście my - kamperowcy deklarujemy że kamper to wolność i zwiedzanie, a nie pojazd do bicia rekordów prędkości czy przewożenia luzem szyn kolejowych z lekką 5-tonową góreczką z kartą nieżyjącego teścia w tacho.

Trochę to smutne że tak trudno spełnić wszystkie wymogi - tak różne w różnych krajach. Rozumiem że to wszystko dla naszego bezpieczeństwa ale czasem trudno zrozumieć dlaczego przepisy są tak niejednorodne w ponoć jednorodnym organizmie jakim miała być UE. Smutne jest to że wjeżdżając do Niemiec mam praktycznie obowiązek znać język niemiecki aby dogadać się z przedstawicielem Służb, bo ten do znajomości angielskiego się nie przyzna. Smutne że u nas pojawiają się tablice z nazwami miejscowości w obcych językach, a na granicy próżno szukać ulotki po polsku informującej o szczególnych ograniczeniach czy restrykcjach obowiązujących kierowców i pojazdy w danym kraju. To wszystko wraz z cenami paliwa powoduje że nasze hobby coraz trudniej jest uprawiać. Jeśli do tego wziąć pod uwagę problemy formalne przy rejestracji naszych pojazdów.... Rama przewidziana do 3,5 tony a auto rejestruje się na 2,8 przy masie własnej 2,6 i 4 osobach w dowodzie.....

@ndrzej - 2011-10-02, 18:15

Ładnych parę lat włóczę się po Europie, ale dopiero podczas ostatniego przejazdu przez Austrię (dwa tygodnie temu), po raz pierwszy zważono mi kamperka :-/ Miało to miejsce na autostradzie A-2 w okolicach Grazu.
Na wagę kierowano wszystkie pojazdy o DMC pow. 2,5t. Poproszono o dowód rejestracyjny i ważono - najpierw przednią, a potem tylną oś - oczywiście z całą załogą w środku. Nigdy nie byłem zbyt dobry z fizyki i może dlatego nie bardzo wyobrażam sobie, jak ważenie poszczególnych osi ma się do DMC? A może mają jakiś przelicznik??? :oops:
W każdym razie, po zważeniu pan policjant poinformował mnie, że kamper jest cięższy o 80kg, ale nie będą robili z tego wielkiej sprawy i... puszczono mnie bez mandatu. Zresztą miałem w zanadrzu pomysł spuszczenia 3/4 wody ze zbiornika. :szeroki_usmiech

janusz - 2011-10-02, 19:40

@ndrzej napisał/a:
Nigdy nie byłem zbyt dobry z fizyki i może dlatego nie bardzo wyobrażam sobie, jak ważenie poszczególnych osi ma się do DMC?

Bardzo prosto, to suma nacisku obydwu osi. Na postoju rzeczywista masa samochodu rozkłada się na cztery (koła) punkty podparcia. Suma nacisku wszystkich czterech kół wskazuje na rzeczywistą masę pojazdu.

@ndrzej - 2011-10-02, 20:19

Dzięki Januszu za szybką odpowiedź, która obnażyła moje braki :evil:

Mam jednak pytanie: czy byłaby jakaś zmiana wyników pomiarów, gdyby w trakcie ważenia osoby wewnątrz kampera przemieściły się np. z przodu na tył - lub odwrotnie :?: :?: :?:

janusz - 2011-10-02, 21:14

Tak, zmieniła by się mierzona siła nacisku. Żeby "odchudzić" auto trzeba byłoby przechodzić na oś która aktualnie nie jest ważona. Tylko czy policja pozwoliłaby na przemieszczanie się w czasie ważenia?
@ndrzej - 2011-10-02, 22:10

janusz napisał/a:
Tylko czy policja pozwoliłaby na przemieszczanie się w czasie ważenia?


Na pewno NIE - gdyby o tym wiedziała :bajer :haha:

gryz3k - 2011-10-02, 23:42

To ważenie to chyba w powrotnej drodze było. Bo w tamtą, przy pełnej lodówce to chyba mandat ze 500 euro by był :oops:
@ndrzej - 2011-10-03, 12:00

I tu się mylisz! W drodze powrotnej produkty stałe zamieniły się w płynne, równie ciężkie! :diabelski_usmiech

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group