|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Ducato III - tylne zawieszenie
pawel67 - 2009-04-20, 11:08 Temat postu: Ducato III - tylne zawieszenie W moim Ducato bardzo głośno zaczęło skrzypieć tylne zawieszenie. Samochód jest z 2008 roku i ma przejechane ok 50 tyś. Odgłos zacieranej gumy wydobywający się z tylnego mocowania resoru. Jest to nowy model z pojedynczym resorem piórowym (poszerzony rozstaw kół). W poprzednim modelu było to samo, tyle że przyczyną takich odgłosów była przekładka pomiędzy piórami resorów.
Macie może na to jakiś "patent" ?
kimtop - 2009-04-20, 14:32
Wąż i woda
janusz - 2009-04-20, 14:47
kimtop napisał/a: | Wąż i woda |
Do wylotu szarej wody należy zamontować wąż gumowy i metodą kropelkową zwilżać resory wodą.
pawel67 - 2009-04-20, 15:19
Czyli taka płukanka
Ciekawe co na to technologia napraw Fiata.
jaca_2009 - 2009-04-21, 15:07
Przeglądnąłem całe forum ducato (camperowe) naszych zachodnich sąsiadów w poszukiwaniu rozwiązania- i nie znają problemu w tym modelu, poprzednie z przed 2006 r owszem.
Z innej beczki - Paweł67 - Poważnie masz jedno pióro? u mnie są 2., aż zaglądnąłem do serwisów-ki i tam wszystkie podwozia camper mają 2 pióra.
pawel67 - 2009-04-21, 18:30
Obecnie eksploatujemy 3 Fiat Ducato. Pierwszy z 2007 roku o DMC ma dwa pióra i węższy rozstaw kół tylnej osi. Nowe z 2008 mają pojedyncze pióro (na 100% - zbyt długo pod nim leżałem aby się pomylić) ale za to szerszy rozstaw kół. W poście o Ducato III wkleiłem zdjęcia gdzie wyraźnie widać różnicę w rozstawie. Nasze samochody mają większe niż standardowo przebiegi. Ponieważ problem dotyczy aut rejestrowanych od wiosny 2008 prywatni użytkownicy być może go jeszcze nie doświadczyli. Stąd cisza na ich forum. W samochodzie z 2007 roku problem nie występował, czasem hałasowała przekładka pomiędzy piórami. W tym wypadku WD40 załatwia sprawę. W nowym pełna butla WD i nic - skrzypi dalej. Wybieram się z tym do serwisu fiata - w końcu auto jest na gwarancji.
jaca_2009 - 2009-04-21, 19:18
Mój jest z końcówki 2007, ma szerszy rozstaw i 2 pióra , ale mieszają w tych zawieszeniach.....
Przypomina mi się jak kiedyś robiłem zastrzyki z oleju w gumy wahaczy w Alfie.Było to tak denerwujące że w końcu producent (ALFA ROMEO)zmienili te gumy na jakieś patentowe tzw. samo smarujące( pod wpływem ciepła i tarcia wytrąca się z nich jakiś smar - olej i smarują i jest błoga cisza)Zresztą każda Alfa w momencie przejechania przez polską granicę( w kierunku z zachodu a wschód) zaczyna się "usztywniać" i trzeszczeć.Jest za zimno i zbyt brudno i dziurawo heheh
Marek - 2009-04-21, 19:21
Odpowiem krótko u mnie jeszcze nic się nie dzieje. Auto 2008 też szerszy rozstaw i niskie zawieszenie przebieg 14 000 km to wszystko wyjaśnia. Jutro wejdę pod campera sprawdzę ilość piór w resorze. Jak będzie więcej niż jedno to się odezwę.
Marek
Skorpion - 2009-04-21, 19:25
A w moim kampiorki DB 307 FFB-Tabbert to mam po 3 piora z tylu i po dwapiora z przodu
pawel67 - 2009-04-21, 19:30
Marku - a jeździłeś nim w zimie ?
U mnie te problemy pojawiły się na wiosnę, prawdopodobnie dlatego, że woda i wilgoć wyciszają takie odgłosy.
Dziabong - 2009-04-21, 20:07
Marek napisał/a: | Odpowiem krótko u mnie jeszcze nic się nie dzieje. Auto 2008 też szerszy rozstaw i niskie zawieszenie przebieg 14 000 km to wszystko wyjaśnia. Jutro wejdę pod campera sprawdzę ilość piór w resorze. Jak będzie więcej niż jedno to się odezwę.
Marek |
Możesz już nie wchodzić, niskie zawieszenie ma drążek skrętny + ewentualnie poduszki. Pióra są w standardowym zawieszeniu. Słyszałem o jakiś smarach grafitowych ale to dawno i nie pamiętam czy aby do piór one były.
Pawcio - 2009-04-22, 20:58
Witamy rzeszowszczyznę
Miałem podobny 'piszczący' problem po zimie.
Zastosowałem smar w sprayu do łańcuchów motocyklowych.
Ustrojstwo posiada takie właściwości, że jest bardzo rzadkie podczas spryskiwania i dzięki temu wciśnie się w każdą szpark- a po chwili kiedy odparuje smar zostaje na i w spryskanej części.
Pozdrowienia
Dziabong - 2009-04-22, 21:50
U mnie serwis wisnął 2 kg smaru tylko nie wiem bardzo gdzie i jaki on był, zdecydowanie był jednak na fakturze. Jednak jestem zadowolony z ich pracy i pojadę tam ponownie.
Pawcio - 2009-04-22, 22:48
Dziabong napisał/a: | U mnie serwis wisnął 2 kg smaru tylko nie wiem bardzo gdzie i jaki on był, zdecydowanie był jednak na fakturze. Jednak jestem zadowolony z ich pracy i pojadę tam ponownie. |
W moim pierwszym Fiacie (125) smar był wciśnięty w podłużnice. Te twoje 2 kg to chyba też gdzieś w ramę musieli wcisnąć
pawel67 - 2009-04-23, 08:50
Witam Pawcio (małe sprostowanie - ja jestem z Krakowa, mój wspólnik którego poznałeś osobiście z Rzeszowa ).
Podejmę próbę i z tym smarem. Choć bez przekonania. Zalałem to wszystko WD40 które też doskonale penetruje (duże opakowanie) i nic.
Skorpion - 2009-04-23, 15:58
pawel67 napisał/a: | Zalałem to wszystko WD40 które też doskonale penetruje (duże opakowanie) i nic. |
Zrobiles duzy blad uzywajac WD40 poprostu wyplukales caly smar tam przebywajacy do przesmarowania resorow zastosuj smar z molibdenem bedzie lepiej
pawel67 - 2009-04-23, 17:31
Cenna uwaga.
Pytanie techniczne - w których punktach to smarować. Piski dochodzą z okolic tulei metalowo-gumowych wieszaka tylnego.
Skorpion - 2009-04-23, 17:38
pawel67 napisał/a: | Piski dochodzą z okolic tulei metalowo-gumowych wieszaka tylnego |
Na poczatek sprawdz czy zadna z tuleji nie jest naderwan czy guma pomiedy obudowa a wewnetrzna tulejka nie jest juz na tyle sparciala coby dawalo efekt wlasnie piskow i skrzypien wieszak mozesz posmarowac smarem z molibdenem i tylko wylacznie na odciazonym resoze mozna posmarowac wieszak a jak masz podejzenia co do jakosci silentblokow poprostu trzeba je wymienic sam mozesz tego nie dokonac bo to wiaze sie ze zdjeciem resioru rozlozeniem go na czynniki pierwsze przesmarowaniem ,ulozeniem ponownie przekladek pomiedzy piorami
Skorpion - 2009-04-23, 17:44
Mysle ,ze lepiej bys zrobil znajdujac warsztat,ktory zajmuje sie naprawami i konserwacja resorow oni najlepiej beda wiedzieli co i jak maja zrobic .Tylko bedziesz musial chyba do nich pijechac kampiorkiem aby zobaczzyli jak i co maja zmienic w ich ustawieniu
pawel67 - 2009-04-23, 17:46
Czy w górnym mocowaniu (w ramie) też jest tuleja, czy tylko jakaś przelotka ? Tego z zewnątrz nie widać.
Guma nie wygląda na sparciałą - przebieg 50 tyś, auto ma rok. Jeżeli by się rozsypała to bardzo złe prognozy na przyszłość.
Swoją drogą ciekawe czy to podlega gwarancji.
Skorpion - 2009-04-23, 17:46
W okolicach Warszawy jest taki specjalistyczny zaklad,ktory naprawia ,konserwuje i wymienia resory.Podaje aders www.resorrex.pl
zbychu91 - 2009-04-23, 17:59
Tak naprawdę to w takim zawieszeniu nie ma co smarować,bo na dobrą sprawę nie ma co piszczeć (ale ja też smaruje).W wieszaku resora tylko guma tulei powinna pracować.piski i trzaski to odgłosy metalu trącego o metal(rozwulkanizowana tulejka,może być wybita,wytarta,lużny wieszak,przy resorze wielopiórowym gumowe przekładki między piórami.
TomekW - 2009-04-23, 19:47
Ta dyskusja przypomniała mi ciekawostkę, którą opowiadał mi mój kolega z Podkarpacia. Jego sąsiad był kierowcą w PKS-ie i Autosan H-9, którym jeździł, jako jedyny z "floty" nie skrzypiał. Patent miał prosty: zauważył, że resory przestają skrzypieć w czasie deszczu, więc w suche dni przed wyjazdem w trasę... spryskiwał je wodą z rozpylacza!
kimtop - 2009-04-23, 20:39
TomekW napisał/a: | że resory przestają skrzypieć w czasie deszczu, więc w suche dni przed wyjazdem w trasę... spryskiwał je wodą z rozpylacza! |
A napisałem na początku " wąż i woda"
sławek w. - 2015-02-01, 17:05
Mój "nowy" Ducato Maxi 2008r (do przerobienia na kampera) na kołach 16" ma dwa pióra na stałe natomiast większość jak obserwuję ma jedno pióro ale dotyczy to na kołach 15" i ewentualnie drugie pióro, które jest płaskie i "wchodzi w pracę" przy maksymalnym obciążeniu. Jadąc moim na pusto po prostu wypadają plomby z zębów - tak jest twardy. Moje pytanie do użytkowników - czy można "odłączyć" to drugie pióro i zrobić na płasko aby jak pisałem wyżej pracowało dopiero pod pełnym obciążeniem?
krzlac - 2015-02-01, 17:53
Jak go przerobisz i dociążysz (a sięgnie z wszystkim 3,5 T) to belka oprze się na bawałnakach i dalej plomby będą na dziurach wypadały. Wtedy pomyśl o poduszkach pneumatycznych.
relabi - 2015-02-01, 18:21
Moja rada umyj jak radzi Kintop a póżniej spryskaj smarem do łańcuchów i powinno być ok.
Rav - 2015-02-01, 19:54
Jeśli ma starczyć na długo proponuję wykorzystać smar silikonowy. Nie dość, że skasuje możliwe luzy, to jeszcze pozostanie na długo (zadziała jeżeli uda się go tam wcisnąć jakąś szpatułką np. na podniesionym aucie).
Jeżeli problem z dostępem, to zamiast WD-40 proponuję smar biały pół-stały. Leje się jak WD-40, ale potem szybko zgęstnieje.
sławek w. - 2015-02-01, 22:39
Ale ja pytam o możliwość częściowego odłączenia drugiego pióra a nie o smarowanie
eMKa - 2015-02-01, 22:43
Wrzuć 500 kg na skrzynie i się przejedź . To nie jest samochód (bez obrazy) do wożenia pszczół luzem
eMKa - 2015-02-01, 22:53
Maxi (maksymalna ładowność) ma mocniejsze zawieszenie i hamulce i występuje tylko na 16“ To najlepsza wersja do przeróbki na kampera
Nic nie usuwaj, jak zrobisz zabudowę, to zdecydujesz.
sławek w. - 2015-02-01, 23:04
eMKa napisał/a: | Maxi (maksymalna ładowność) ma mocniejsze zawieszenie i hamulce i występuje tylko na 16“ To najlepsza wersja do przeróbki na kampera
Nic nie usuwaj, jak zrobisz zabudowę, to zdecydujesz. |
OK. tak zrobię i zobaczę, myślę, że 600 - 700 kg dojdzie na zabudowę, później graty, płyny, pasażerowie i 3500 kg jak nic.
Zastanawiało mnie tylko, że widziałem podobne i miały pojedyncze pióra i chyba DMC 3500 więc musiały być bardziej "komfortowe"
Simbus - 2021-04-15, 21:02 Temat postu: Re: Ducato III - tylne zawieszenie
Gewehr - 2021-04-15, 21:41
Tuleje resorów masz do wymiany. Przeważnie jest problem z tymi w nadwoziu.
zbyszekwoj - 2021-04-16, 09:30
Simbus napisał/a: | Skrzypi jak diabli. Poradzicie czym i gdzie popsikać ? |
U mnie tez tak jest do czasu aż nie przejade przez kalużę/
kimtop - 2021-04-16, 11:07
Simbus napisał/a: | Poradzicie czym i gdzie popsikać ? |
Przejedź się po mokrym
SlawekEwa - 2021-04-16, 11:36
Wymienić na takie https://allegro.pl/oferta/poliuretan-tuleja-resora-tylnego-ducato-10521783874?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+Uk%C5%82ad+zawieszenia&gclid=Cj0KCQjw6-SDBhCMARIsAGbI7UgW95eALcTwdWrzFUEVlFkyXCd98fCLvHR6OaUjcoMbeadf1xIOjWUaAtScEALw_wcB
dlaczego taki długi adres mi wyszedł
Simbus - 2021-04-16, 13:46
kimtop - 2021-04-16, 14:30
Tylko nie smarem!!!!
Jeśli już to silikonem w sprayu
|
|