Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Lodówka. nie dochodzi prąd 12V.

Lajkonik - 2009-05-26, 15:19
Temat postu: Lodówka. nie dochodzi prąd 12V.
witam, mam problem z lodówką, nie działa tylko na 12 V, po sprawdzeniu prądu okazuje się że niedochodzi prąd do bezpiecznika lodówki, przy wyłączonym i zapalonym silniku.
Czy ktoś miał podobny problem? co z tym zrobić?

Pozdrawiam
Lajkonik


Dethleffs 96r.

Rockers - 2009-05-26, 15:40

Witam
:) ja dłuuugo dochodziłem jak uruchomić lodóweczkę na 12V najpierw okazało się że alternator nie daje informacji na przekaźnik że jest ładowanie ;) jak to rozgryzłem okazało się że lodówka ma dodatkowe załączanie na panelu kontrolnym zabezpieczone dodatkowym bezpiecznikiem dopiero wtedy lodóweczka zaczęła działać.
Poprostu proponuje iść po kabelkach i zobaczyć gdzie się traci. Przede wszystkim sprawdzić przekaźnik czy podaje prąd w kierunku lodówki.

charlie - 2009-05-26, 20:15

U mnie z kolei nie chodzi na gazie (lodówka elektrolux). Nie ma iskry i w ogóle "amba". W zeszłym roku wymontowałem ją z szafki, przeczyściłem - ale bez efektów. "Układ gazowy" jest drożny - sprawdzałem sprężonym powietrzem, ale gaz nie jest pobierany...
lepciak - 2009-05-26, 20:31

Sprężone powietrze ma inne ciśnienie więc nie tędy droga. Co prawda udrożniłeś lub przeczyściłeś układ, ale teraz trzeba zrobić to samo ale gazem z butli po podłączeniu reduktora. Ponadto trzeba sprawdzić, czy zawór kapilary czujnika płomienia reaguje prawidłowo.
charlie - 2009-05-26, 21:30

lepciak napisał/a:
Ponadto trzeba sprawdzić, czy zawór kapilary czujnika płomienia reaguje prawidłowo.


:shock: chyba jednak poszukam serwisu...

lepciak - 2009-05-27, 05:08

Masz rację, eksperymentowanie z gazem nie należy do czynności najbezpieczniejszych. Ty to zrozumiałeś, ale spotyka się odkrywców drążących temat aż do bólu.
GOSIAARCADARKA - 2009-05-27, 09:13

Proponuję zadzwonić do Darka ARCADARKA, napewno coś pomoże.
JHJKi - 2009-05-27, 09:42

u mnie przyczyna była prozaiczna, neonówka we włączniku była przepalona, myślałem że lodówka nie działa, ale po 2 godzinnej podróży okazało się że chłodzi, wymieniłem przełącznik i jest ok ;)
Miłosz - 2009-05-27, 09:46

Myślę , że nikt nie używa lodówki na 12V przy wyłączonej stacyjne a tylko w czasie jazdy .Ja nigdy nie przełączam lodówki na 12v tylko gaz albo 220V
Bartek-Ayer - 2009-05-27, 10:26

A czy lodówka nie powinna sama się wyłączyć z 12v po wyłączeniu stacyjki??
Fajnie by było bo kilka razu zapomniało mi się wyłączyć 12v i po kilku godzinach akko od zabudowy powiedziało dość.

Pozdrawiam


Bartek

JHJKi - 2009-05-27, 10:33

u mnie jest zabezpieczenie i lodówka sama się wyłącza, jeśli silnik jest wyłączony, nie wystarczy włączony zapłon do działania lodówki
Rockers - 2009-05-27, 10:36

u mnie na załączniku w lodówce tez nie świeci lampka, natomiast świeci na załączniku przy bezpieczniku. Co do jej działania na postoju, to powinna być ona podłączona przez przekaźnik, który puszcza prąd do lodówki wyłącznie jak działa silnik, pod przekaźnik powinien być podłączony kabelek D+ od alternatora.
Marek i Halinka - 2022-06-20, 20:46

Witam.
W kamperze CI z 2010 r. lodówka tedfort 145 z wyświetlaczem LED nie przełącza się na
12V po uruchomieniu silnika. Na wyświetlaczu pokazuje się kod błędu 10. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki nap. stę o rade.erującego przekaźnik w bloku elektronicznym nie ma.
Gzie mogła się zrobić przerwa i czy można poprowadzić nowy przewód + po stacyjce.
Pozdrawiam i proszę o radę. Marek

papamila - 2022-06-20, 21:11

czy po uruchomieniu następuje ładowanie aku turystycznego?

może masz/miałeś gryzonia?

ew sprawdź czy po uruchomieniu i lekkim przegazowaniu pojawia sie napięcie na przewodzie pomarańczowym lub fioletowym zobaczysz je po zdjęciu dolnej kratki od lodówki.
jeśli tak to prąd dochodzi i pewnie padła grzałka
jeśli nie to szukaj przekaźnika który przełącza prąd po uruchomieniu- z reguły pod fotelem pasażera lub bliżej aku. - możesz go też (jeśli działa) usłyszeć, takie jednorazowe kliknięcie po wzroście obrotów.

Marek i Halinka - 2022-06-20, 21:18

Witam.
W kamperze CI z 2010 r. lodówka tedfort 145 z wyświetlaczem LED nie przełącza się na
12V po uruchomieniu silnika. Na wyświetlaczu pokazuje się kod błędu 10. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki. Brak napięcia sterującego przekaźnik w bloku elektronicznym . Pozostałe napięcia - grube kable 12V i cieńsze również 12V są. Jedynie na różowym kablu styk J14 ENGINE brak napięcia. Gzie mogła się zrobić przerwa i czy można poprowadzić nowy przewód + po stacyjce czy jak napisał Rockers +D alternatora do tego bloku elektronicznego i czy ten nowy kabel nie uszkodzi elektroniki bloku sterującego.
Pozdrawiam i proszę o radę. Marek,

Marek i Halinka - 2022-06-20, 21:31

Dziękuję Papamila U mnie różowy kabelek wchodzi do bloku elektronicznego gdzie na płytce górnej jest przekaźnik JQX-105F-1 i na nim brak nap. zasilającego cewkę przekaźnika.
papamila - 2022-06-20, 21:54

nie pisałem o różowym
pod lodówką masz kostkę a tam klika przewodów (cienki pomarańczowy lub fioletowy)
czy na którymś z nich pojawia się prąd po uruchomieniu i przegazowaniu ?

kaimar - 2022-06-21, 13:42

Sygnał D+ na złączu lodówki pochodzi z elektrobloku czy jak to zwał. Ale do elektrobloku jeżeli jest to na podwoziu Fiata-a, to sygnał D+ przychodzi w negatywie. Jeżeli po uruchomieniu silnika włącza się ładowanie aku zabudowy to D+ z podwozia jest OK. Nie zalecam rozwiązań z doprowadzaniem bokiem sygnałów z silnika.
Marek i Halinka - 2022-06-21, 18:52

Po zdjęciu dolnej kratki jest widoczny moduł elektroniczny sterowania rodzajem pracy- 220v,gaz i 12V. Lodówka Thedford N 145 działa na 220V i gaz a po uruchomieniu silnika nie pokazuje się napięcie na styku z napisem engine. Pozostałe nap są ok. To napięcie powoduje włączenie przekaźnika i zasilenie grzałki 12V. Jakie to jest napięcie i skąd się bierze . Z mojego elektrobloku typ AL-BK20 który po włączeniu prądu 220V zasila przez 3 stykowy wtyk przetwornice 12/220V i akumulator kempingowy. Na trzecim styku brak nap. po włączeniu silnika. Czy to tu powinno byc napięcie sterujące moduł lodówki. Mój kamper to CI Eliiot 55p na Fiacie 2010r . Pozdrawiam Marek
Robert-4 - 2022-06-21, 18:53

Podepnę się pod temat:
1. jestem w kraju gdzie słońce nie zachodzi przez całą dobę i wymyśliłem sobie, że zaoszczędzę na gazie jadąc cały czas na aku, bo solary ładują (dzięki papamila :) ) - czy to normalne, że wtedy lodówka słabiej chłodzi niż na gazie? Zamrażalnik chłodzi, ale nie mrozi, a po przełączeniu na gaz - kamień.
2. Jest dość zimno i może to dlatego, ale wolę dopytać. Poprzednio miałem kominek do góry, więc nic nie widziałem, teraz jest z boku na ściance i na postoju trochę z niego kapie. Różnica temperatur?

pozdrawiam
R

papamila - 2022-06-21, 21:27

zasilanie lodówki na 12V to w zasadzie podtrzymanie temp i nie oczekujcie cudów od małej kilkudziesiecio watowej grzałki.
Kazik II - 2022-06-21, 22:18

Robert-4 napisał/a:
zaoszczędzę na gazie jadąc cały czas na aku, bo solary ładują

Zużycie gazu na zasilanie lodówki jest znikome - moim zdaniem nie opłaca się kombinować. Kiedyś tytułem eksperymentu zostawiłem na prawie cały czerwiec pracującą na gazie lodówkę. Wydaje mi się, że nie zużyło nawet połowy butli.

Banan - 2022-06-22, 09:05

Robert-4, jeżeli chodzi o lodówkę, ja używam tylko na gaz, jest to najskuteczniejsze jej zasilanie.
Jak wspomniał papamila, 12V jest na podtrzymanie na czas przejazdów, gdy ktoś nie posiada reduktora z CS i nie może używać gazu w czasie jazdy oraz potwierdzam słowa Kazika, płomyk lodówki jest porównywalny z płomykiem zapalniczki... i zużycie gazu do chłodzenia jest znikome.
Ja odpalam swoją lodówkę na gazie dzień/dwa przed wyjazdem, a wyłączam po powrocie. Zimne piwko mam zawsze :diabelski_usmiech
Na 230V nawet nie sprawdzałem, bo po co? :-P
Robert-4 napisał/a:
Różnica temperatur?

Dobrze kombinujesz, czysta fizyka :bigok
:spoko

Kazik II - 2022-06-22, 10:00

Banan napisał/a:
Na 230V nawet nie sprawdzałem, bo po co?

A ja kiedy jestem pod słupkiem odpalam na 230 v. Właściwie to.....chyba z czystego sknerstwa :haha:

Marek i Halinka - 2022-06-25, 22:08

Czy mam racje, że D+ to nap. po włączeniu stacyjki + 12 V z alternatora jest podane na przekaźnik ładowania, który podaje nap na kontrolkę ładowania i ta świeci i gaśnie dopiero gdy silnik zaczyna pracować i alternator ładuje. To znikające nap. kontrolki ładowania podaje masę na kolejny przekaźnik, który dopiero podaje nap. na moduł elektroniczny lodówki thedfort. Czy ktoś wie jakie jest to napięcie sterujące modułem lodówki. Czy mój tok myślenia jest prawidłowy.
Pozdrawiam Marek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group