Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Kto ma Campera "Mitsubishi L-300 " ?

dziadek - 2009-07-06, 16:18
Temat postu: Kto ma Campera "Mitsubishi L-300 " ?
WIELKA prośba szukam kogoś kto ma takiego kamperka chciałbym o kilka rzeczy zapytać bo kupiłem go kilka dni temu.

Jakby ktoś miał czas aby chwile porozmawiać byłbym b. wdzięczny .
S p r a w a p i l n a bo wyjeżdzam we środę na urlop

Proszę o info na Email: i7i@op.pl :spoko

roger - 2009-07-06, 20:35

gustek020 ma i nawet go właśnie sprzedaje ;)

Tu masz link:

http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=5012

Andi466 - 2009-07-06, 23:29

Ja mam takiego kamperka .Pytaj w miarę możliwości odpowiem na pytania.
czupur - 2009-08-15, 13:30

dziadek, Witam kolegę, ja też niedawno zakupiłem L300, jeszcze wszystkiego nie rozgryzłem, ciekawe czy mamy podobne ustawienie? Ja jestem z okolic Koła, dawne konińskie, może wymienimy się wiadomościami? Pozdrawiam Tomek
dziadek - 2010-07-19, 05:03

L300 kamper 1986 rok benzyna 1.6

Wymieniałem uszczelke głowicy i uszczelniacze zaworów.
Po tym remoncie BARDZO mocno wzrosło spalanie ~~ 12.5-13.0 l/100 - w ubieglym roku na Węgry na tej samej trasie spalał 9.4 - 9.6 l/100

Co mogło sie stać ??? gdzie szukać przyczyny ? dodam że NIC poza uszczelka nie było robione.

Mam podejrzenie na automatyczne ssanie , może jest włączone NONSTOP np. na 50% ...ale jak to sprawdzić ?

gino - 2010-07-19, 06:21

na poczatek zdejmij filtr powietrza z gaznika..sprawdz czy przepsustnica ssania, jest w pozycji ''zamknietej'' ...czyli, czy zamyka cala srednice gardzieli..
pozniej nagrzej autko,i sprawdz czy klapka od ssania, jest calkowicie pionowo..czy moze lekko uchylona...
przy dobrym/prawidlowym otwraciu ssania..powinna byc calkowicie PIONOWA..

jesli nie bedzie..zobacz, czy da sie nia ruszac..i recznie ustaw ja pionowo..

gdy, bedzie chodzic, po jednej ze stron ''osi'' tej klapki, powinna byc regulacja polozenia przepustnicy ssania...

nie mam L300 nie wiem czy masz ssanie elektryczne..wodne czy...reczne..
ale..sprawdzxa sie w kazdym tak samo.. :spoko

Andi466 - 2010-07-20, 19:45

Sprawdziłbym też czy hamulce nie blokują .Przy włączonej przepustnicy ssania są podwyższone obroty.
dziadek - 2010-08-26, 18:17

Wracam do problemu :oops:

Przepustnica OK zamyka się szczelnie bez zacięć i otwiera równo w pionie {działa na zasadzie nagrzania bimetalu]

hamulce ok

Byłem na badaniu spalin i wyniki parametrów są lepiej niz dobre

Byłem na Węgrzech i spalił 12.10 trasa razem ok 850 km
A jak pisałe wcześniej palił poniżej 10 l/100 [ na tej samej trasie]

gino - 2010-08-26, 18:22

moim zdanie przy sliniczku 1.6 i ALKOWIE 12/100 to i tak niezly wynik...
dziadek - 2010-08-26, 18:37

gino napisał/a:
moim zdanie przy sliniczku 1.6 i ALKOWIE 12/100 to i tak niezly wynik...


heh.....może tak ........ale szukam przyczyny wzrtostu o ponad 2 l/100 :oops: :gwm

gino - 2010-08-26, 19:10

a nie zmieniales opon na mniejsze?
moze jezdzisz szybciej niz wczesniej..wzrost zuzycia paliwa przy roznicy nawet 5-10km/h jest bardzo duzy..

jury - 2010-08-26, 20:21

dziadek napisał/a:
gino napisał/a:
moim zdanie przy sliniczku 1.6 i ALKOWIE 12/100 to i tak niezly wynik...


heh.....może tak ........ale szukam przyczyny wzrtostu o ponad 2 l/100 :oops: :gwm


Zaznaczam że jest to głosne gdybanie ale czy podczas składania silnika po remoncie nie zostały założone nowe uszczelki na kolektorze wydechowym, może otwór usczelki jest mniejszy niź otwór kolektora co powoduje nieznaczny spadek mocy i przez co naciskasz mocniej na pedał gazu i ci więcej pali.

Nie jestem mechanikiem ale w modości miałem podobny przypadek w maluchu. Wtedy jeszcze starałem sie wszystko robić sam , dziś mi się nie chce.

Po wymianie uszczelki pod głowicą wymieniłem uszczelki pod kolektorem tylko że założyłem od 600 a miałem 650 , samochodzik zaczął mi słabo jechać, spalanie drastycznie skoczyło do góry więc pojechałem ogłupiały do warsztatu a tam doszli do tego że mam nie takie jak trzeba uszczelki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group