Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Centralka Burstner-problem ?

ROBRE - 2009-08-18, 16:36
Temat postu: Centralka Burstner-problem ?
witam,
ostatnio na mojej centralce wyswietlaja mi sie rzeczy inne niz zwykle.
i chociaz wydaje sie ze wszystko jest ok, to martwi mnie kolejnosc i sposob wyswietlenia komunikatow....ponizej zamieszczam zdjecia...

pierwsze zdjecie to komunikat o zasilaniu na 230W bez wlaczonych zadnych urzadzen na 12V (pompa wody, swiatla czy wentylator)

nastepne dwa to przemienny komunikat b2 i wskaznik zasilania akumalatora po wlaczeniu ktoregokolwiek urzadzenia zasilajacego 12V.
nie pojawia sie natomiast na wyswietlaczu [z lewej strony] informacja o podlaczeniu do sieci tak jak na pierwszym zdjeciu chociaz zasila wszystkie gniazdka na 230W i prawdopodobnie lodowke..
wczesniej wyswietlana byla tylko godzina i informacja o zasilaniu z sieci jak na pierwszym zdjeciu nawet po wlaczeniu innych uzadzen na 12V.
moze teraz jest ok a wczesniej bylo zle ??
moze ktos z ta centralka mi napisze ....

pozdrawiam

kaimar - 2009-08-18, 20:14

Na mój chłopski rozum to układ sygnalizuje rozładowanie akumulatora zabudowy:
b2 - to akumulator 2 a następne wskazanie to jego napięcie - 10,1V czyli grubo poniżej wartości alarmowej 10,8V .
Z Twojego opisu można się domyślać że prostownik nie daje 12V.

prezesuu - 2009-08-18, 20:47

Dokładnie tak jest. Miałem kiedyś ten sam problem. Posypał się układ ładujący akumulator w energobloku
ROBRE - 2009-08-18, 23:13

ale mi laduje...moze tylko wolniej i nie moge wlaczac za duzo rzeczy
mysle jednak ze to jeden kabelek mostkujacy ktory byl ale zostal w Chojnowie :wyszczerzony:

prezesuu - 2009-08-18, 23:20

ROBRE napisał/a:
ale mi laduje...moze tylko wolniej i nie moge wlaczac za duzo rzeczy
no poczekaj az naladuje i wtedy nie powinno byc problemu. Po wlaczeniu odbiornikow (oswietlenie, pompa) nastepuje spadek napiecie i energoblok odcina zasilanie.
ROBRE - 2009-08-19, 00:52

ale laduje tylko do 10.2...... :(
Świstak - 2009-08-19, 07:52

Czyli nie ładuje. W czasie ładowania powinien mieć grubo ponad 13V, To że z czasem napięcie podskakuje do 10,2 bez obciążenia - nie oznacza ładowania. Połączenie akumulatora z centralką jest prawidłowe - skoro centralka jest w stanie badać jego napięcie. Jeżeli cokolwiek się zapala (wentylator czy żarówki oświetlenia) - znaczy że przejście jest. Jeżeli nie ma ładowania - może być uszkodzony bezpiecznik prostownika. I to prawdopodobnie po stronie wysokiego napięcia. To co Ci wyświetla to komunikat alarmowy o akumulatorze rozładowanym poniżej dopuszczalnego poziomu. Nie wiem czy centralka ma opcję ładowania z alternatora - jeśli tak odpal samochód i wtedy zbadaj napięcie na akumulatorze. Da to jasną odpowiedz gdzie szukać usterki. Może być również i tak że układ regulacji prądu ładowania i odłączania prostownika po naładowaniu aku znajdujący się na płytce - jest uszkodzony. To by tłumaczyło obecność mostka wykonanego z drutu który usunąłem. Gdzie był przyłączony drugi koniec tego drutu??? Tak czy owak - sprawdź bezpieczniki prostownika po stronie wysokiego napięcia (około 1 - 2A). Powinien być więcej niż jeden bo centralka wykrywa obecność 220V. Jeśli wszystkie będą OK - sprawdź bezpieczniki po niskiej stronie. Powinien być przynajmniej jeden lub dwa na prąd rzędu 10 - 25 A. Jeśli będą sprawne - poważniejsza usterka. Wtedy przyjeżdzaj na wakacje - zrobimy jakieś obejście.

Powiem tak. W tej chwili centralka pracuje w 100% prawidłowo. Tyle że nie ma ładowania akumulatora. Jeśli wybadamy dlaczego - będziesz miał wszystko tak jak fabryka przewidziała. Rozumiem że wcześniej zachowywała się inaczej.....

darek 61 - 2009-08-19, 08:08

Też mam problem z taką sama centralką,u mnie nie chodzi zegar.Mogę ustawić dowolną godzinę ,ale nie chodzi,poza tym wszystko działa normalnie,akumulatory ładuje.Może coś mi podpowiecie.
roger - 2009-08-19, 09:41

ROBRE napisał/a:
ale laduje tylko do 10.2...... :(


Weź w rękę miernik i zobacz jakie napięcie daje podczas ładowana , jeśli jest wyższe a akumulator trzyma 10,2 to masz w aku walnięta celę i żebyś stanął na głowie nie będziesz miał większego napięcia . A jak nie będziesz miał większego to centrala będzie głupiała cały czas.
i KółKO SIę ZAMYKA ;) .
Najprościej - wyjmij z samochodu na chwilę akumulator i rozruchowy i zamień go z tym z zabudowy , będziesz wiedział wszystko ;)

dominik - 2009-08-20, 13:44

zdjęcie pierwsze ikony na wyświetlaczu:

1 podłączone zasilanie 230V
2 ładowanie akumulatora zabudowy
3 godzina

zdjęcie drugie:

1 komunikat o nieprawidłowym stanie akumulatora zabudowy

zdjęcie trzecie:

1 napięcie akumulatora zabudowy 10,1V

sprawdź:
akumulator zabudowy
obwód akumulatora zabudowy
nie pojawia się ikona spiętych akumulatorów przy podłączonym zasilaniu 230V (ładowanie akumulatora rozruchowego i zabudowy) układ nie zezwala na połączenie akumulatorów by nie rozładować akumulatora rozruchowego

jak czegoś nie będziesz wiedział pytaj śmiało pomogę :ok

ROBRE - 2009-08-20, 19:56

tak sie zastanawiam czy moge ladowac prostownikiem zewnetrznym akumulator podlaczony do centralki... czy moze lepiej nie bo sie moze cos zchrzanic....
pewnie lepiej jeszcze poczekac te 3 dni ... :mrgreen:
pozdrawiam

Świstak - 2009-08-20, 20:59

Nic złego nie powinno się zdarzyć. Możesz spokojnie ładować.
ROBRE - 2009-08-22, 21:24

laduje prostownikiem zewnetrznym... i jak troche sie podladuje to na wyswietlaczu wszystko sie normuje..
ale chyba jednak mam walniety akumulator.... cienko sie laduje i zaraz traci walory ...
pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group