Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - kupno kamperadla 2+2 lub 2+3

Wojtek(siemens) - 2009-08-19, 14:42
Temat postu: kupno kamperadla 2+2 lub 2+3
Witam.
Planuje zakup kampera w pod koniec przyszłego roku.
Zakładny model rodziny to 2+2 lub 2+3 :) pierszwe dziecki w drodze :)
Kamper nowy lub do 4lat.
Uwzgledniając potrzeby moje i rodziny wstępnie wyszło mi coś takiego:

-3,5 DMC
-koła tylne pojedyńcze
-alkova
-spanie 6 osób,jazda 6 osób
-tyle łóżko małżenskie(niedzielone)
-bagażnik wewnetrzny
-stolik z 4 siedzeniami
-prysznic odzielony
-silnik o pojemności 2,8-3 litry

Taki pojazd jak mniemam to dlugość całkowita od 6 do 7 metrów ze wskazaniem na 7.

Moje pytania:
-czy warto na siłę skracać długość samochodu do 6 metrów pozbywając sie komfortu i miejsca ale w zamian za to opłaty promowe,autostradowe,tunelowe itp sa mniejsze i łatwiej zaparkować?
-wybierać podwozie ALKO czy tradycyjne?Z tego co zauważyłem bo jednej jeżdzie z ALKO na krótkich nierownościach występują drgania wieksze niż w zwyczajnym obciążonym samochodzie dostawczym i brak mozliwości zastosowania poduszek.
-czy liczyliście kiedyś ile kg zabieracie wyposazenia(jedzenia,ubrań) na jedną osobe?
-słyszałem stwierdzenie "idealny na norwegie".czy sa samochody bardziej pasujące na dany kraj i wiąże sie to z promami,zrzutem wody na stacjach?

z góry dziękuje za pomoc,Wojtek

P.S.-http://www.mclouis.com/ENG/Configurator/default.aspx fajny konfigorator :)

kaimar - 2009-08-20, 08:54

TIMOT napisał/a:
ink do opisu naszego nowego kamperka: http://www.southdownsmoto...sound/index.htm


Mam kampera z podobnym układem. Jest bardzo fajny, ale ma dwa minusy:
- łózka piętrowe są stosunkowo małe(188x75) i duża mamuśka może się nie zmieścić
- gdy korzystamy ze obu łóżek piętrowych , bagażnik jest bardzo mały.

Arturo - 2009-08-21, 12:12

Cytat:
Mieliśmy kamperka długości 6,1 metra i był nam za ciasny. Teraz kupujemy 7 metrówkę.


Kiedyś jak pytałem to wszyscy polecali kampery do 6m ze względu na promy, parkowanie itp. Teraz widzę, że jednak komfort się liczy bardziej, szczególnie jak się podróżuje w więcej niż 2 osoby.

TIMOT napisał/a:
Ile tym promem się pływa :?: :?:


No właśnie, czy ktoś jest w stanie określić szacunkowo ile np. więcej trzeba wydać na "typowy" 3 tyg. wypad do Norwegii (dopłynięcie i powrót promem + promy lokalne w Norwegii)?

jedrek49 napisał/a:
podobaja mi sie samochody campingowe zintegrowane a pozniej polintegrowane ,natomiast z alkowa to niebardzo


Ze względów praktycznych to wydaje mi się, że półintegrale mają najmniej efektywny układ wnętrza, bo nie ma żadnego łóżka nad fotelami przednimi i sens jest tylko kupowania aut z dwuosobowym łóżkiem z tyłu lub ew. dwoma pojedynczymi i takie autko nadaje się tylko dla 2 osób. Biorąc pod uwagę, że jedziemy wypoczywać to korzystanie z łóżka składanego ze stolika powinno odbywać się tylko w sytuacjach awaryjnych - dodatkowi goście na wyjeździe (czego chyba wypadałoby unikać) lub wyjątkowo liczna rodzina (czytaj: dużo dzieci (3-5) a nie babcia itp.).

papamila - 2009-08-25, 14:18

TIMOT napisał/a:
McLouisem jeździ Tommar

poprzedni kamper Mirka M to też Mc Luis
TIMOT napisał/a:
Oglądałem kamperka ........... i Jarka Papamili i mi się spodobały

nam też się podobają, choć nie są bez wad. Ale ich główną zaletą jest prostota
i powtarzalność- łatwo coś dorobić, dokupić czy naprawić- to ważne
bo nic wieczne nie jest
Z poprzednim kamperem (Hobby) to już nie było tak łatwo- wszystko przez serwis i miesiącami
Generalnie różnice pomiędzy zabudowami tkwią w szczegółach wyposażenia i jakości detali. Ściany i dachy są w podobnej technologii.
Tańsze marki używają np tańszych i mniejszych okien dachowych, (wersja mleczna) za crystal trzeba dopłacić, z reguły te mleczne są bez rolet. Heku 3 w nich nie uświadczysz
Podobnie jest z tapicerką- albo sprężynowe bonele :) albo zwykła pianka :(
Elektronika (energoblok i wskażniki ) jest mniej wymyślna i szczegółowa
zawsze tak było- "ile dasz tyle masz"


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group