| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
MERCEDES - Zamiana silnika ???
LANDEK - 2009-08-26, 17:55 Temat postu: Zamiana silnika ??? Czy może ktoś ma jakieś doświadczenie w zamianie silnika w mercedesie 310/410 (wolnossący 2,9 l 95 KM), na silnik ze Sprintera (2,9 l turbina z intercoolerem 120 KM)???
KrzysF - 2013-07-23, 22:55
To ja się podepnę pod temat sprzed 4 lat bo o coś podobnego chodzi. Mam, jak wiecie i widzicie w moim awatarze, Hymera na podwoziu Mietka, rocznik '78. Silnik: benzyna 2.3, zagazowany. Niestety silniki benzynowe mercedesa z tamtych lat w porównaniu z dieslami ustępowały pod względem trwałości. W moim na przykład skończyła się możliwość regulacji zaworów. Konieczny remont głowicy: wymiana gniazd. To oczywiście skutek zagazowania, wiem.
Ponieważ zabudowa kampera jest w bardzo dobrym stanie, pomyślałem o wymianie silnika na coś równie trwałego, czyli na silnik diesla.
Ponieważ jest na forum cała masa znawców, mam pytanie. Co o tym myślicie? Jak się za to zabrać? Jaki ewentualnie silnik pasuje? Za i przeciw?
Ufam w mądrość kolegów
CORONAVIRUS - 2013-07-23, 23:11
Osobiście nigdy bym sobie takiej krzywdy nie zrobił ... pod żadnym względem nie jest to dobry pomysł ... takie rzeczy jak HAŁAS lub EKONOMIA już powinny przekonywać .... dziś na rynku wiekowych kamperów , te na benzynę i to jeszcze z gazem a do tego po wzmocnieniu gniazd zaworowych , mają swoją cenę i są poszukiwanym towarem .... lepiej dopieścić silnik i cieszyć się lepszą innością ...
Pozdrawiam
KrzysF - 2013-07-23, 23:25
| No name napisał/a: | ... po wzmocnieniu gniazd zaworowych , mają swoją cenę i są poszukiwanym towarem .... Pozdrawiam |
No właśnie jak to z tymi gniazdami jest? Na co zwrócić uwagę? Czy może są różne materiały? Słyszałem, że tak.
Chciałbym zrobić tak, żeby mieć spokój przez kilka lat, a najlepiej do emerytury
CORONAVIRUS - 2013-07-23, 23:26
Firmy robiące takie usługi doskonale wiedzą jakie gniazda wstawić ... nie musisz się tym ani martwić ani zajmować ...
Skorpion - 2013-07-24, 07:02
Jeżeli już to bym wymienil na silnik od 310 2999ccm i skrzynie biegow 5. Ja tez dorastam do tego by w swoim wlasnie wstawic taki silnik wraz ze skrzynia "5"
Argo - 2013-07-24, 11:24
Jeżeli zmienisz na diesla to przełożenie w tylnym moście też należy zmienić. najlepiej poszukaj dawcę i przełóż wszystko.
Cykada - 2013-07-24, 12:21
W 310 były motory 2.9 - 100KM
a silniki 3 litrowe miały meśki 309 i 90KM.
Co do silnika to jaki nie wstawisz z tamtych lat to bedzie dobry wybor.
A z mostem to bym sie wstrzymal i zobaczyl jak chodzi na tym co jest.
sory za pisownie ale cos sie stalo klawiaturze.
silny - 2013-07-24, 13:11
| KrzysF napisał/a: | | To oczywiście skutek zagazowania |
a jak masz regulowane zawory bo jak recznie - srobkami to czemu nie wyregulowales.
p[rosze xcie nie zmieniaj tylko zrob zeliwne gniazda i po robocie .. kilka dni i jedziesz
Skorpion - 2013-07-24, 13:19
Jest jeszcze druga strona tego przedsiewziecia po jakim przebiegu będzie to silnik .Kaczuszki w dobrych rekach i dbaniu o silnik były zdolne przejechac 1000000km lub wiecej bez remontu. Nie wiadomo co się kupi w jakim stanie.
Skorpion - 2013-07-24, 13:32
Jest jeszcze druga strona tego przedsiewziecia po jakim przebiegu będzie to silnik .Kaczuszki w dobrych rekach i dbaniu o silnik były zdolne przejechac 1000000km lub wiecej bez remontu. Nie wiadomo co się kupi w jakim stanie.
KrzysF - 2013-07-24, 17:43
| majsterek napisał/a: |
a jak masz regulowane zawory bo jak recznie - srobkami to czemu nie wyregulowales.
|
Regulowałem, regulowałem. Starałem się regularnie. Co prawda nie sam ale z warsztacie. Problem w tym, że skończył się po prostu zakres regulacji na dwóch cylindrach i regulacja już nic nie pomoże. Konieczny jest remont głowicy.
Z opowieści wiem, że właśnie w tych silnikach po zagazowaniu gniazda się zapadają w bardzo szybkim tempie. Jak to mówią fachowcy:Te typy tak mają
silny - 2013-07-24, 20:08
zeliwne zrobia i po robocie
ROBHEN - 2013-07-26, 12:17
Przyjedz do mnie do Bytomia to zobaczę i coś zaradzimy.
eMWu - 2013-07-26, 13:21
tylko regeneracja gniazd zaworowych na utwardzane i po temacie. Nie baw sie w przekladke!
KrzysF - 2013-07-29, 23:12
Bardzo wszystkim dziękuję za rady Przepraszam, że dopiero teraz, ale kilka dni byłem wolny od dobrodziejstw cywilizacji.
Rozważę za i przeciw, a jaki będzie tego wszystkiego finał, niezwłocznie poinformuję.
krimar - 2013-08-07, 16:37
Nie wiem jak w benzynie, ale w dieslu przy braku regulacji można było jeszcze zeszlifować nakrętki regulacyjne (te z kopułkami)
|
|