|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
PTTC - CamperServis - organizacja, zalozenia techniczne
janusz - 2009-10-13, 00:38 Temat postu: CamperServis - organizacja, zalozenia techniczne Po konferencji w Krakowie zgłosił się do nas kolega chcący zorganizować punkt obsługi kamperów obok swojego zakładu obsługującego ogumienie. Moglibyśmy tu stworzyć poradnik jak powinien zostać zorganizowany CamperServis. Może jakieś przykłady, zdjęcia, porady, wskazówki. Przewodnik taki jest jak najbardziej pożądany. Gdzie ludzie mają szukać takich informacji jak nie u nas.
Ciekawe czy jest jakaś klasyfikacja takich obiektów. Chodzi mi o jakieś kategorie związane na przykład z dostępnością (darmowe,odpłatne) ulokowaniem, (autostrada, camperpark, stacja benzynowa) Wyposażeniem (woda szara, kot, czysta woda). Dodatki (sklep, naprawa, restauracja, miejsce na nocleg).
Jeśli nie ma takiej to może sami stworzyli byśmy taki jakiś krajowy system oznaczania.
KOCZOR - 2009-10-13, 00:59
Nie wiem, czy jest sens wyważać otwarte drzwi. Na stronie www.CamperPark.pl po kliknięciu dodaj miejsce - są wszystkie możliwe elementy oparte na międzynarodowych znakach, oraz wszelakie (chyba) możliwe informacje, których można wymagać od opisu serwisu.
Może jedynie poza otoczeniem, ale i te (stacja benzynowa, restauracja, czy inne) mają też swoje piktogramy kartograficzne.
Może wystarczyłoby wpisywać takie miejsca w istniejącą już stronę, a u nas ją linkować
wmaker - 2009-10-13, 00:59
Podobnie ma się z CAMPERPARKopodobnymi miejscami trzeba pokaza jak najlepiej urządzic takie miejsce - często mam nie smak bo zapłaciłem a nie było tego czy owego ale jako nieśmiałek nie zgłaszam uwag, a autorytetem FCT możemy stwożyc wzorce (Myślę tu o znajomych z Varny bo niby skąd mają wiedziec jakie przyłącza, kratki itp.)
ML - 2009-10-13, 01:06
Znaki znakami, a moim zdaniem trzeba jakąś wizualizację takiego miejsca przedstawić, żeby było wiadomo o co dokładnie nam chodzi. Wg mnie powinien to być wyprofilowany z odpowiednim spadkiem wody utwardzony plac o wymiarach min. 7m. długi na 2,5 szeroki (z dobrym dojazdem) w tylnej części klapa lub kratka na wzór odwodnienia liniowego na wodę szarą, z boku kranik z wodą pitną i przy tym miejsce zamykane klapą na wypuszczenie kota. Tylko tyle, albo może aż tyle.
Pozdrowienia.
wmaker - 2009-10-13, 01:12
ML napisał/a: | Znaki znakami, a moim zdaniem trzeba jakąś wizualizację takiego miejsca przedstawić, żeby było wiadomo o co dokładnie nam chodzi. Wg mnie powinien to być wyprofilowany z odpowiednim spadkiem wody utwardzony plac o wymiarach min. 7m. długi na 2,5 szeroki (z dobrym dojazdem) w tylnej części klapa lub kratka na wzór odwodnienia liniowego na wodę szarą, z boku kranik z wodą pitną i przy tym miejsce zamykane klapą na wypuszczenie kota. Tylko tyle, albo może aż tyle.
Pozdrowienia. |
janusz - 2009-10-13, 07:55
KOCZOR napisał/a: | Nie wiem, czy jest sens wyważać otwarte drzwi. Na stronie www.CamperPark.pl po kliknięciu dodaj miejsce - są wszystkie możliwe elementy oparte na międzynarodowych znakach |
Nie chodzi o oznaczenie fizycznego miejsca do spuszczania ścieków ale o warunki jakim powinno odpowiadać. Zapytał człowiek nie związany z kamperingiem jak ma zbudować miejsce zrzutu ścieków. Ponieważ jakoś tam modyfikuje swoją firmę i jest okazja zrobić takie miejsce. Skąd ma wiedzieć jak je zorganizować aby nie popełnić błędu. Nie wie to pyta. My wiemy bo używamy (chyba) takich miejsc i możemy stworzyć na przyszłość poradnik na ten temat.
Co do oznaczanie też nie chodzi o oznaczanie na mapie tylko stworzenie (zaadaptowanie istniejącego) systemu oznaczania. Aby nie tłumaczyć, że w miejscowości X jest takie miejsce że mozna spuścić ścieki, nabrać wodę itp i przylepić 13 ikonek. Wystarczy w jakimś przewodniku podać, że jest CamperServis III kategorii. Wtedy wiadomo czego się spodziewać bo jest system oznaczania.
KOCZOR - 2009-10-13, 11:39
janusz napisał/a: | Nie chodzi o oznaczenie fizycznego miejsca do spuszczania ścieków ale o warunki jakim powinno odpowiadać. |
Jasne. Na razie napisałem jaki system obrazowania jest dla mnie najlepszy. Mapa i oznaczenie miejsc kolorowymi ikonkami jest dla mnie najbardziej czytelnym systemem.
Oczywiście lepiej byłoby, gdyby punktom CP, czy CS nadać kategorię, a kolor ikonki wskazywałby ją.
Zacznijmy więc.
1. Żeby nadać takiemu miejscu miano CS/CP powinno być wyposażone w:
- zrzut wody szarej,
- zlewnię kota,
- źródełko.
2. Dla nadania III kat. potrzebne dodatkowo:
- możliwość umycia kampera.
- podłącze prądu,
3. II kat. uzyskuje po doposażeniu w:
- toalety
- możliwość postoju i noclegu,
4. I kat. jako najbardziej wypaśna:
- nocleg na podłożu lepszym niż beton, czy asfalt,
- prysznic ogólnodostępny
- sklep z częściami i akcesoriami kamperowymi na swoim terenie.
Można też trochę inaczej:
Podstawa:
- zrzut wody szarej,
- zlewnię kota,
- źródełko.
Ddatki podnoszące kategorię:
- możliwość umycia kampera.
- podłącze prądu,
- toalety
- prysznic ogólnodostępny
- możliwość postoju i noclegu,
- sklep z częściami i akcesoriami kamperowymi na swoim terenie,
-
-
-
i podniesienie o jedną kategorię po uruchomieniu przynajmniej dwu dodatków.
To moja propozycja. Na razie niedoprecyzowana, może zbyt sztywna, ale od czegoś należy zacząć. W trakcie dyskusji pewnie się uściśli i bardziej wyklaruje.
Jeśli zaś chodzi o techniczną stronę wykonania CS,
ML napisał/a: | min. 7m. długi na 2,5 szeroki (z dobrym dojazdem) w tylnej części klapa lub kratka na wzór odwodnienia liniowego na wodę szarą, |
Biorąc pod uwagę różne wielkości naszych kamperków (nasz 7,20m i nie jest na pewno najdłuższy) i różne umiejscowienie wylotu wody szarej (u mnie z prawej strony mniej więcej w środku kampera, a np. u Janusza z tyłu po lewej stronie) - myślę, że placyk zlewowy powinien mieć wielkość minimum 8m na 3m, a gdyby miał również służyć jako myjnia - to nawet 10m na 4m.
janusz - 2009-10-13, 13:03
Rafale, teraz idziesz podobnym tokiem rozumowania jak ja.
Myślę że w tym temacie powinniśmy doprecyzować pojęcia CamperServis i CamperPark.
Jako, że podstawowym problemem nękającym kamperowców (nie tylko, bo i przyczepy i autobusy) to kwestia wody. Tej rzadkiej i tej gęstej. Myślę, że powinniśmy zająć się unormowaniem tego tematu. CamperServis jest w moim mniemaniu tylko częścią ogólniejszego rozumienia turystyki.
W CamperServisie podstawowym warunkiem są ścieki i woda. Wszystko co ponad to już domena CamperParków, campingów, pól namiotowych i tp. Myślę, że należy rozumieć CS(CamperServis) jako część, wyposażenie tych obiektów. Rafał (Sasqatsch)zaproponował formułę CamperParków w ten sposób, że zgromadzone tam są informacje o campingach, parkingach, polach namiotowych. Po głębszej analizie informacji ze strony CamperParków da się zorientować czy dany Camperpark posiada CamperServis. Rzucając jednak okiem na mapę z wyglądu ikonki tego nie dowiemy się. Są tam umieszczone namiary na parkingi nie mające przecież obsługi ścieków.
To o czym ja mówię i CamperParki to dwie różne sprawy. Camperparki są już jakoś wyjaśnione, zrozumiane i istnieją. Nie kombinujmy przy nich. Korzystajmy z nich.
Powinniśmy wypracować założenia podstawowego CamperServisu. Podyskutować jak powinien wyglądać i jak funkcjonować. Ale cały czas tylko CS nie całego camperparku lub całego kempingu. Informacja taka byłaby przydatna osobą chcącym zorganizować CS przy stacji benzynowej, na camperparku czy na kempingu.
Tak mi przyszło na myśl że może ktoś z "naszych" ma biuro projektowe lub zna kogoś kto zajmuje się projektowaniem i stworzyłby gotową dokumentację CS. My byśmy propagowali o on by sprzedawał potencjalnemu inwestorowi gotowca. Tak jak można kupić gotowy projekt domu.
Tadeusz - 2009-10-13, 14:31
janusz napisał/a: | Rafale, teraz idziesz podobnym tokiem rozumowania jak ja. |
Hola, hola!!! Idziecie zupełnie różnymi tokami rozumowania.
Kategoryzacja proponowana przez Rafała to właściwie propozycja kategoryzowania wszystkich miejsc w których znajdują się camperserwisy. Ta propozycja obejmuje wszystkie usługi jakie oferuje taki punkt.
Nasza propozycja to stworzenie mapy camperserwisów na parkingach, przy stacjach obsługi, myjniach, ale także camperparkach i campingach. Interesują nas same camperserwisy, rozumiane jako techniczne urządzenie do spuszczenia szarej wody, nabrania czystej i opróżnienia kasety z możliwością jej wypłukania. I tylko tyle.
Przez kategoryzację takich punktów należy rozumieć:
- czy są dostępne przez całą dobę,
- czy są dostępne przez cały rok,
- czy są płatne i ile,
- czy wymagają obecności personelu, czy są samoobsługowe
- czy pozwalają na wykonanie wszystkich czynności w jednym miejscu, czy zmuszają do biegania po placu
- itp,itd.
Idea Camperparków jest kapitalnym pomysłem. Trzeba trzymać kciuki za ich rozwój. Korzystajmy z nich i wspomagajmy je nowymi informacjami, bo ich przydatność dla nas jest bezdyskusyjna.
Nie wiążmy jednak tych dwóch pojęć: camperserwis i camperpark. Jest to wiązanie bez sensu. Jeśli mówię o ubikacji na jachcie, to mówę o ubikacji, a nie o całym jachcie.
Jadąc przez nasz piękny kraj zatrzymam się na nocleg tam, gdzie zechcę, bo jestem wolnym człowiekiem w kamperze. Muszę jednak gdzieś wylać moją "produkcję" i do tego potrzebna jest taka sieć camperserwisów.
Przestańmy wreszcie mylić te pojęcia i wprowadzać bałagan w głowach.
Camperserwis to tylko miejsce obsługi pojazdu! Nie camperpark! Na camperpark pojadę zanocować, ale jeśli kaseta przeleje mi się wcześniej to co mam robić!? Wylać do rowu??? Ja chcę to zrobić w camperserwisie i...jechać dalej. Do camperparku.
A teraz o samych serwisach. Rozwiązania techniczne mogą być bardzo różne. Oto dwa skrajne. Pierwszy z placu postojowego dla kamperów w Brugii. Urządzenie automatyczne, gdzie po wrzuceniu monety i wybraniu funkcji otrzymujemy usługę, albo wodę albo z tyłu otwiera się żaluzja i ukazuje otwór do wylania zawartości kasety. Na wylanie i płukanie mamy kilka minut, po czym syrena zawiadamia nas, że żaluzja zaczyna się zamykać i mamy zabrać kasetę.
Drugi serwis to najprostsze co może być i zdecydowanie preferowane urządzenie w Wielkiej Brytanii. Toż to zwykła muszla ze spłuczką, a obok brodzik do płukania i nawet mycia kasety, również ze spłuczką. Prawda, jakie proste?
Spuszczanie szarej wody wszędzie wygląda tak samo-kratka ściekowa ze spadkami gruntu.
Zatem proponując kategorie kierujmy się względami technicznymi i ułatwieniami w dostępie do tego urządzenia, a także jego niezawodnością, a nie serwowanymi przy okazji usługami dla ducha i ciała. To jest domena campingów i camperparków. Oni sobie sami nadają kategorie.
Endi - 2009-10-13, 22:18
janusz napisał/a: | lub zna kogoś kto zajmuje się projektowaniem i stworzyłby gotową dokumentację CS |
Znalazłem taką stronkę. Producent z Berlina. Wydaje się, że propozycja warta uwagi, szczególnie dla Stacji Benz. lub parkingów. Przy najbliższej okazji jak będę w Berlinie to napewno odwiedzę tę firmę.
http://www.st-san.de/
Bim - 2009-10-13, 22:24
Endi bez kamerki to ja bym się bał podjechać coby się spuścić ,ale kota to można wyprowadzić ciekawe ile takie coś kosztuje myślę że fota Tadeusza z wakacji to narazie standart na nasze potrzeby
Endi - 2009-10-13, 22:40
Bim napisał/a: | coby się spuścić ,ale kota to można wyprowadzić |
Szarą zrzucasz w kratkę obok kota. To jest najazd boczny, lewy lub prawy z wężem do rury z tył. A ile kosztuje ? - pewnie drogo ale dowiem się.
Aulos - 2009-10-13, 23:16
KOCZOR napisał/a: | 4. I kat. jako najbardziej wypaśna:
- nocleg na podłożu lepszym niż beton, czy asfalt,
- prysznic ogólnodostępny
- sklep z częściami i akcesoriami kamperowymi na swoim terenie. |
Do tej kategorii dodałbym pralnię samoobsługową - spotkaliśmy taki kamperserwis przy markecie ze stacją benzynową we Francji.
Fotki kamperserwisów, z których korzystaliśmy w podróży - w Sienie przy camperparku (parkowanie płatne, ale sam serwis bezpłatny), we Francji przy autostradzie wszystko free
wbobowski - 2010-01-07, 22:26
Tadeusz napisał/a: | A teraz o samych serwisach. Rozwiązania techniczne mogą być bardzo różne. |
Tadziu, na pewno pamiętasz CamperSerwis w Calais. Zaskoczony byłem prostotą samego miejsca i obługi, bezpłatnego. Umiejscowiony przed wjazdem na CamperPark, na którym krótki postój też był bepłatny. Dopiero nocleg kosztował parę euro. I wszystko to obok położonego wyżej campingu, ale tam już inne ceny, bo inny poziom usług.
Poniżej zdjęcia z omawianego CamperSerwisu.
prezesuu - 2010-01-07, 23:21
wbobowski, a dlaczego dopiero teraz widzę te fotki?
Przecież wiesz, że ja bardzo interesuję się tym "gównianym" tematem.
wbobowski - 2010-01-07, 23:30
prezesuu napisał/a: | wbobowski, a dlaczego dopiero teraz widzę te fotki?
Przecież wiesz, że ja bardzo interesuję się tym "gównianym" tematem. |
Jacusiu kochany... bo nie czytałeś moich relacji z wyprawy do Irlandii
Tadeusz - 2010-01-07, 23:40
wbobowski napisał/a: | Tadeusz napisał/a: | A teraz o samych serwisach. Rozwiązania techniczne mogą być bardzo różne. |
Tadziu, na pewno pamiętasz CamperSerwis w Calais. Zaskoczony byłem prostotą samego miejsca i obługi, bezpłatnego. Umiejscowiony przed wjazdem na CamperPark, na którym krótki postój też był bepłatny. Dopiero nocleg kosztował parę euro. I wszystko to obok położonego wyżej campingu, ale tam już inne ceny, bo inny poziom usług.
Poniżej zdjęcia z omawianego CamperSerwisu. |
Tak, Włodziu, to jest jeden z najlepszych camperserwisów jakie znam, a widziałem ich wiele w różnych krajach. Zaletą tego jest także jego położenie, bardzo atrakcyjne, na brzegu morza z pięknym widokiem na port promowy.
|
|